Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Pitkä maantieteellinen välimatka on todellinen haitta. Totta kai junalla ja lentokoneella pääsee, mutta nyt on kyse siitä, että elettäisiin elämää yhdessä. Silloin jommankumman tulisi muuttaa tutuista ympyröistään muualle. Työpaikka, läheiset ja ystävät eivät muuttaisi perässä. Eivät nämä helppoja asioita ole kenellekään.
Kyllä silloin voi muuttaa, jos on löytänyt oikein ihanan huipputyypin. Ja joku voi haluta saada uusia kokemuksia. Ja voihan sitä muuttaa takaisin jos mieli muuttuu.
Tämän päivän naiset ovat, tosi krattuja heille pitää olla mieliksi. Näin jyrätään viksut kiltit miehet. ( olen nainen).
Jotenkin kuulostaa niin vieraalta ajatukselta, että miehellä ja naisella myös, pitäisi "olla koko pakka kasassa" (omistusasunto, suht hieno auto ja hyvä palkka ja vakityö) ja sitten vasta voidaan aloittaa seurustelu tai vilkaista edes toista päin. Useammin tapahtuu niin, että toisella tai kummallakaan ei ole ihan kaikki elämänalueet vielä täysin hallussa ja omia henkilökohtaisia tavoitteita ei ole vielä saavutettu. Mä tapasin mun aviomiehen vuosikausia sitten, kun tämä oli starttirahalla eikä se raha ole kovin suuri. Miehen yritys ei lähtenyt nousuun, mutta kannustin ja taputin selkään että sentään yritti. Onneksi hänellä oli insinööritutkinto taskussa ja sai nopeasti hyväpalkkaisia töitä omalla alallaan ja pääsi uraputkeen. Mutta tosiaan, yhdessä ollaan kasvettu, vahvistuttu, ja nykyään parisuhdedynamiikkamme on tuo Jyrkin kuvailema dynamiikka (tosin suht kevyt versio siitä koska työskentelen itsekin aika paljon mutta kuitenkin). Työttömät tai osa-aikaisessa työssä olevat miehet eivät ole oikeasti mikään red flag! Jos olisin itse aikoinaan nakellut niskojani "starttirahalla elävälle" ja yhdessä vaiheessa työttömälle miehelleni, olisin tehnyt elämäni suurimman virheen enkä olisi nyt onnellisesti naimisissa.
Jennin ja Jyrkin keskinäiseen dynamiikkaan pohjasin siis oman kokemukseni. Kirvestä ei kannata heittää kaivoon vaikka mies (tai nainen) olisi vaikka työtön, jos on hyvä ihminen ja hieno kumppani itselle. Tulevaisuus tuo mukanaan vaikka minkälaisia mahdollisuuksia, tarvitaan vain motivaatiota ja keskinäistä rakkautta ja tukea ponnistamaan korkeammalle. Tapaamishetken tilanne ei välttämättä kerro yhtään mitään siitä, missä tilanteessa pariskunta vuoden tai kahden päästä on.
Luulisi, että muuttovalmiutta on kysytty alkuhaastatteluissa. Voihan se tosin olla, että joku sanoo olevansa valmis muuttamaan, mutta ei sitten kuitenkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa. Tuntuu, että pakko on.
Olen Annan kaltainen, tosin en yhtä nätti, mutta toisaalta hyvin pitkälle kouluttautunut. Olen perfektionisti ja minulla on vahvoja piirteitä vaativasta persoonallisuudesta ilman pakko-oireisuutta (joista Annalla on viitteitä). Olen vasta myöhemmällä aikuisiällä tiedostanut haasteet itsessäni ja tarttunut toimeen. Kuitenkaan edes tiivis vuosien psykoterapia, jota sitäkin huolellisesti suoritin ei varsinaisesti minua ole muuttanut. Puhun kuitenkin asiasta avoimesti miehelleni ja lapsilleni, koska kanssani ei aina ole helppoa. En ole vaikea tahallani, vaan automaatioajatukseni ja -toimintoni ovat syvällä, eivätkä ne ole yksinkertaisia vieraalle ymmärtää.
Tiedostus on kuitenkin avain siihen, että muiden kanssa pärjää ylipäätään. Minusta vaikuttaa siltä, että Annan kohdalla näin ei ole ja asiantuntijatkin ovat sokeutuneet.
Hai saattaa myös olla kirjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna on tosi kaunis ja upea, häntä täällä haukutaan sen vuoksi:D Anna ei ole tuntenut alusta alkaenkaan vetoa Haihin ja tämä vaikuttaa hänen käytökseensä, ei ole ollut rentona ollenkaan.
Katsotaankohan me samaa ohjelmaa.. ainiin, taidat olla nainen/lepakko.. miehenä en näe Annaa kauniina, riisitautinen kuikelo
T. läkskiMirja 55v (huutonaurua). Miehillä ei ole tarvetta haukkua kauniita hyväkroppaisia naisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanalalla ei ainakaan ole katsojan kannalta enää mitään uutta annettavaa ohjelmaan. Kana vaihtoon.
Jep Kanala latelee latteuksia ohjeinaan. Pitää pysyä lähellä ja olla tarpeeksi kaukana tyyliin. Ei hänestä saa oikein mitään irti. Eikä hän mikään parisuhteiden asiantuntija ole, vaan julkkispappi jonka omatkaan suhteet ei ole aina onnistuneet. Joku psykologi voisi olla parempi neuvomaan noissa tunneasioissa.
Jep. Riittävästi samankaltaisuutta, mutta myös erilaisuutta. Näin syntyy vetovoimaa. Tämäkin sama asia on Kanalan suusta kuultu jo sata kertaa.
Mielestäni Matti on kaukana kirjoilla olemisesta. Hänellä on rentoutta, kykyä heittäytyä tilanteeseen kuin tilanteeseen. Ei stressaa tulevasta eikä murehdi menneitä. On fiksu ja asiallinen joka varmasti korostuu tv-kameroiden ollessa mukana.
Enkä kyllä lokeroisi Haitakaan tähän kastiin. Annan käytös häntä kohtaan on vain saanut hänet lukkoon.
Kaikki on omalla tavallaan ihania ja sosiaalisia persoonia. Huonosti vain toisilleen yhteensovitettu.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että muuttovalmiutta on kysytty alkuhaastatteluissa. Voihan se tosin olla, että joku sanoo olevansa valmis muuttamaan, mutta ei sitten kuitenkaan ole.
Ehkä juuri tämän takia mätsit menevät pieleen. Sitähän voi kukin sanoa nyt mitä vaan ja toivoa vaikka kuuta taivaalta. Eri asia on sitten se, että onko ihmisen kertomat asiat totta ja, että onko ne unelmakumppanille asetetut toiveet sopivia sille henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Perfektionistille voi olla yksinkertaisesti helpompaa elää yksin. Toivon kuitenkin, että Anna saa jälkikasvua jos sitä toivoo."
Lasten kannalta toivon, että hellittää vähän ennen lisääntymistä.
Ihmeellinen tarve täällä diagnosoida autismi tai muu persoonallisuuden häiriö joka toisella osallistujalla. Ryhtykää toki lääkäreiksi jos näin taitavia olette! Muistakaa, että se mitä näemme on vain pieni osa ja käsikirjoituksella voidaan saada tietyt piirteet korostettua. Julmaa toki, jos tätä tehdään esimerkiksi Annalle ihan tarkoituksella. Luulisi heilläkin olleen onnistuneita keskusteluja, joita ei vain jostain syystä näytetä.
Vierailija kirjoitti:
Hai vaikuttaa vähän sosiaalisesti kömpelöltä ja sellaiselta, jolla ei ole paljon kokemusta parisuhteista. Ei lupaa hyvää parille. Ei tuo ole ohjelma, jossa opetellaan sitä, miten toisen ihmisen kanssa ollaan suhteessa.
Sitähän tuo juuri on ja siksi on nuo "ammattilaiset". Ei ihminen, joka tuntee parisuhteisen pelisäännöt ja löytää seuraa tarvitse tuollaista ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellinen tarve täällä diagnosoida autismi tai muu persoonallisuuden häiriö joka toisella osallistujalla. Ryhtykää toki lääkäreiksi jos näin taitavia olette! Muistakaa, että se mitä näemme on vain pieni osa ja käsikirjoituksella voidaan saada tietyt piirteet korostettua. Julmaa toki, jos tätä tehdään esimerkiksi Annalle ihan tarkoituksella. Luulisi heilläkin olleen onnistuneita keskusteluja, joita ei vain jostain syystä näytetä.
Annan kohdalla on täysin selvää, että jollakin tapaa viiraa.
Eipä tuo Haikaan mikään sosiaalisesti lahjakas ole. Typerää kommentoida toisen meikkausta ja muuta.
Matti on vähän lahjaton myös keskustelijana.
Naisparat.
Jyrki on luolamies joka varmasti ei helposti tartu imuriin tai paistinpannuun.
Nus..imaan on varmasti kova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan mitä se on keneltäkään pois jos vietnamilaistaustainen haluaa identifioitua suomalaiseksi? Eikös juuri sillon ole hyvin yhteiskuntaan sopeutunut. Vaikkei geneettisestä perspektiivistä katsoen etninen suomalainen olekaan.
Välillä voisi ajatella positiivisen kautta, mutta nämä keskustelupalstat välillä äityy aika myrkyllisiksi valitettavasti.
Ei tämä toimi näin missään muuallakaan, ihan sama kuinka posin kautta haluaisit ajatella että se ei ole keneltäkään pois. Jos itse muuttaisin vaikkapa Thaimaahan, saisin siellä lapsen suomalaisen mieheni kanssa ja muuttaisimme lapsen ollessa 2v Vietnamiin, ei lapsemme yhtäkkiä muuttuisi Vietnamilaiseksi.
Juu ei. Mutta kun se lapsenne käy vietnamilaiset koulut ja hankkii vietnamilaisen korkeakoulututkinnon, vietnamilaisen kaveripiirin ja vietnamilaisen työpaikan, kuinka orientoitunut hän mahtaa edelleen olla suomalaiseen kulttuuriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Perfektionistille voi olla yksinkertaisesti helpompaa elää yksin. Toivon kuitenkin, että Anna saa jälkikasvua jos sitä toivoo."
Lasten kannalta toivon, että hellittää vähän ennen lisääntymistä.
Jep. Kaatunut maitolasi, tahra sohvakankaassa tms. tyypilliset lapsiperheskenariot saavat Annan todennäköisesti hulluuden partaalle. Lasten tulee toki jo yksivuotiaina osata käyttäytyä hillityn sivistyneesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse saanut tahtomattani aikuisena ihan psykiatrin diagnosoimana kaksikin diagnoosia, joista toinen juurikin autismikirjon diagnoosi. Diagnoosi oli itselleni järkytys. Huomaan kuitenkin tuon diagnoosin saamisen jälkeen alkaneeni pitkän alkujärkytyksen jälkeen pikkuhiljaa tarkastelemaan ympäröivää maailmaa eri tavalla ja ymmärtämään, että en suinkaan ole ainoa tällainen. Toki kaapissa joudun tämän kanssa ainakin osittain ja myös omasta tahdostani elämään ja esim. vanhemmalleni en ole diagnoosistani kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Aivan ja täällä höpistään kiihtyvyyssuhteista tms jargonia joista reaalimaailmassa elävät eivät ole kuuleetkaan ja silti on pärjätty!
Vierailija kirjoitti:
Se oli kyllä huvittavaa, että Jennillä oli useampi pönikkä tahranpoistoainetta. Mihin sitä niin paljon kuluu? Ihan tavallisilla pesuaineilla lähtee suurin osa tahroista. Itse olen kahden pojan lapsuusaikana kuluttanut yhden pönikän Vanishia. 😂
Meillä kuluu mm. miehen vaatteisiin. Ei rasvatahrat lähde normipesussa. Yksivärisessä paidassa vielä kivasti näkyy. Mies kokkaa ilman essua ja on vähän ronskin puoleinen sotkijatyyppi. Oon niin kyllästynyt tahra-aineella lutrailuun, et ostan essun viimeistään joululahjaksi. Saa luvan alkaa käyttää. Ja kun voisi edes vaihtaa vaatteet ennen kokkailua, mutta saattaa tulla lenkiltä ja siinä parhaimmassa/uusimmassa lenkkipaidassa ja shortseissa alkaa paistaa lihaa. Tai työvaatteissa. Jotenkin sillä se rasva lentää, paidan etumus ja hella täynnä rasvapisaroita.
Lapset 13v ja 9v tahraa myös edelleen vaatteita. 9v syödessäkin pudottaa jotain kastiketta paidalle tai ketsuppi roiskuu jne. 13v kokkailee ja sotkee kuten isänsäkin. Olen kyllä pienestä opettanut siistiin syömiseen, opetus jatkuu...🙄 Saattaishan nuo tahrat lähteä normipesuaineellakin mut en ota riskiä, ettei lähdekään kun sit ne ei ainakaan enää hyvin lähde, jos on kerran jo pesty.
Ainiin, miehellä on auton- ja pyöränkorjauskampetta erikseen, mut eihän se niitä aina laita, kun "pikkusen vaan äkkiä korjaan, ei siinä ehdi sotkeentua" ja sit kuitenkin on taas joku hyvä vaate ties missä mustassa öljyssä ja rasvassa 😫
Miten niin "ei voinut"? Onko naisen oltava miestä lyhyempi? En tiennytkään.