Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Todella sääli, että ohjelma tulee näin jälkikäteen. Hai joutui koko kesän sietämään jääkylmää riivinrautaa muka vaimonaan. Reaaliajassa katsojat olisivat saaneet painostettua tuon avioliiton irvikuvan purettavaksi ennen isompia vahinkoja.
Jos tekevät uuden kauden, niin nämä ns. asiantuntijat vaihtoon! Koko prosessi uusiksi. On tullut jo todistetuksi ettei nykymalli ainakaan toimi. Kysymykset mielummin niin, että mikä on ehdoton deal breaker, mitä missään tapauksessa ei saa olla. Ja korostetaan sitä, että tässä ei kysytä omaa toive-mielikuvaa itsestä, vaan sitä millainen ihminen todellisuudessa on. Valehtelemalla ei tule onnistumaan. Tällä tavalla saattaisi ehkä joku pari joskus onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taina joutuu kyyhöttämään ja lyyhistymään Matin rinnalla, koska on tätä pidempi. Se näkyy kamerassa. Moni nainen ei pidä siitä, että tuntee olonsa isommaksi miehen rinnalla. Biologinen fakta. On mukavampaa, että miehen olkapää on korkeammalla. Tämä homma ei tietenkään ole Matin vika. Ihmisten fyysinen yht.sopivuus vaikuttaa alitajunnassa.
Olen ajatellut aivan samaa. Taina on paljon kookkaampi kuin Matti. Hääpuvussa näkyi erityisesti, että hän joutui muissakin tilanteissa kuin Matin kanssa taittumaan alaspäin. Ei voinut olla suorassa.
Naisen ei pidä yrittää näyttää lyhyemmältä, vaan olla sen pituinen kuin on. Sillä se ongelma ratkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Todella sääli, että ohjelma tulee näin jälkikäteen. Hai joutui koko kesän sietämään jääkylmää riivinrautaa muka vaimonaan. Reaaliajassa katsojat olisivat saaneet painostettua tuon avioliiton irvikuvan purettavaksi ennen isompia vahinkoja.
Jos tekevät uuden kauden, niin nämä ns. asiantuntijat vaihtoon! Koko prosessi uusiksi. On tullut jo todistetuksi ettei nykymalli ainakaan toimi. Kysymykset mielummin niin, että mikä on ehdoton deal breaker, mitä missään tapauksessa ei saa olla. Ja korostetaan sitä, että tässä ei kysytä omaa toive-mielikuvaa itsestä, vaan sitä millainen ihminen todellisuudessa on. Valehtelemalla ei tule onnistumaan. Tällä tavalla saattaisi ehkä joku pari joskus onnistua.
Näin. Jos asiantuntijoilla olis yhtään järkeä, niin eivät olisi parittaneet kausityöläistä Jennille, joka kaipaa vahvaa miestä, johon tukeutua. Annasta en edes aloita. Ei sanat riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häämatkalla Jenni herkistyi, kun sai Jyrkiltä positiivista palautetta, ettei ole nipo. Kun kerran kaikki exät on niin sanoneet. No, eipä häämatkalla nipotus näkynyt, mutta kun kotiin pääsi, niin ei kelvannut tapa, jolla mies viikkasi OMAT vaatteensa, teki hirveän listan kodin säännöistä ja kaiken kukkuraksi Tsenobyl -kaappi, josta MIKÄÄN ei saa loppua.
Että eipä ole mitään oppinut edellisistä parisuhteista...
Minusta taas ihmisen pitäisi voida olla sellainen kuin on. Jos sattuu olemaan vähän nipo ja järjestelmällinen, niin sitten vain valitsee puolison, jonka kanssa nuo piirteet eivät muodostu ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi. Jos ihminen on vaikka 30 vuotta ollut tuollainen listojen laatija, niin ei se siitä miksikään muutu. Eikä tarvitsekaan. Jennin nipous ei ole kuitenkaan sairauden asteella.
Mutta, se suuri mutta: sen "vähän nipon" eli 30 vuotta listoja laatineen ihmisen pitäisi itse ymmärtää olla osallistumatta tähän ohjelmaan. Jos samantyyppistä ihmistä ei ole oikeassa elämässä löytynyt olisi isoon lottovoittoon verrrattava juttu se löytää nyt tästä ohjelmasta. Ja kuka meistä on voittanut ison lottovoiton niin käsi pystyyn.
Vaikka joskus ostaakin lottokuongin sen kanssa ei senjälkeen olla naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jo nyt taustakartoitus antaa mahdollisuuden laittaa tarkat rajat kumppanille. Voi olla, että ohjelmaan ei pääse ihmisiä, jotka rajaavat kumppanin tarkasti, koska sellaisia mätsejä on vaikea luoda. Mutta osallistujan kannattaisi tuoda julki toiveensa rehellisesti, ettei joutuisi pettymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taina joutuu kyyhöttämään ja lyyhistymään Matin rinnalla, koska on tätä pidempi. Se näkyy kamerassa. Moni nainen ei pidä siitä, että tuntee olonsa isommaksi miehen rinnalla. Biologinen fakta. On mukavampaa, että miehen olkapää on korkeammalla. Tämä homma ei tietenkään ole Matin vika. Ihmisten fyysinen yht.sopivuus vaikuttaa alitajunnassa.
Olen ajatellut aivan samaa. Taina on paljon kookkaampi kuin Matti. Hääpuvussa näkyi erityisesti, että hän joutui muissakin tilanteissa kuin Matin kanssa taittumaan alaspäin. Ei voinut olla suorassa.
Miten niin joutuu? Ei miehetkään joudu taittumaan vaikka ovat pidempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen ei pidä yrittää näyttää lyhyemmältä, vaan olla sen pituinen kuin on. Sillä se ongelma ratkeaa.
Miksi ihmeessä naisen pitäisi teeskennellä pienempää kuin on vain sen takia että tuotanto valinnut puolisoksi jonkun pikkumiehen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taina on tosiaan romuluinen nainen ja hänelle olisi ollut parempi pari joku parimetrinen tanakka "kaappi". Ei voi mitenkään tuntea itseään naiselliseksi pienen hiirulaisen rrinnalla, jollaiselta Matti vaikuttaa.
Muinakin vuosina on ollut samaa. Kuitenkin osallistujien pituuksien pitäisi olla tiedossa jo etukäteen. Koska tämän pituuksien ja toiseen mieltymyksen vaikutuksen pitäisi olla asiantuntijoiden tiedossa kun se on meidän maallikoidenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se on esimerkiksi catwalkilla. Sosiaalisissa
tavallisen elämän tilanteissa ihminen vaistomaisesti kumartuu sen lyhyemmän puoleen, jotta saa vaikkapa katsekontaktin.
Se oli kyllä huvittavaa, että Jennillä oli useampi pönikkä tahranpoistoainetta. Mihin sitä niin paljon kuluu? Ihan tavallisilla pesuaineilla lähtee suurin osa tahroista. Itse olen kahden pojan lapsuusaikana kuluttanut yhden pönikän Vanishia. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin joutuu? Ei miehetkään joudu taittumaan vaikka ovat pidempiä.
Ei joudu niin, että joku meistä tahtoisi niin. Mutta on selvästi näkynyt jaksoissa, esimerkiksi häissä. Oikeampi ilmaisu olisi ollut: taittui, kumarteli, ei ollut suoirana, ei pitänyt ryhtiään.
Vierailija kirjoitti:
Se oli kyllä huvittavaa, että Jennillä oli useampi pönikkä tahranpoistoainetta. Mihin sitä niin paljon kuluu? Ihan tavallisilla pesuaineilla lähtee suurin osa tahroista. Itse olen kahden pojan lapsuusaikana kuluttanut yhden pönikän Vanishia. 😂
Ehkä hän on ostanut sitä tarjouksesta useamman pönikän.
Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa. Tuntuu, että pakko on.
Olen Annan kaltainen, tosin en yhtä nätti, mutta toisaalta hyvin pitkälle kouluttautunut. Olen perfektionisti ja minulla on vahvoja piirteitä vaativasta persoonallisuudesta ilman pakko-oireisuutta (joista Annalla on viitteitä). Olen vasta myöhemmällä aikuisiällä tiedostanut haasteet itsessäni ja tarttunut toimeen. Kuitenkaan edes tiivis vuosien psykoterapia, jota sitäkin huolellisesti suoritin ei varsinaisesti minua ole muuttanut. Puhun kuitenkin asiasta avoimesti miehelleni ja lapsilleni, koska kanssani ei aina ole helppoa. En ole vaikea tahallani, vaan automaatioajatukseni ja -toimintoni ovat syvällä, eivätkä ne ole yksinkertaisia vieraalle ymmärtää.
Tiedostus on kuitenkin avain siihen, että muiden kanssa pärjää ylipäätään. Minusta vaikuttaa siltä, että Annan kohdalla näin ei ole ja asiantuntijatkin ovat sokeutuneet.
Näihin 👇 vaativan persoonan piirteisiin liittäisin myös yliherkkyyden: meille ei voi oikeastaan sanoa mitään oikein. Sen tajuaminen itse ja "synninpäästön" antaminen läheisille on yksi iso ja merkittävä avain siihen, että mikään läheinen kommunikaatio voisi koskaan onnistua.
-Järjestyksen, täydellisyyden ja kontrollin tarve voimakas
-Ylitunnollinen, perfektionisti, pikkutarkka, itsepäinen
-Joustamaton arvoihin ja moraaliin liittyvissä asioissa
-Yksityiskohdat, säännöt, aikataulut
-Omistautuvat usein työlleen ihmissuhteiden kustannuksella
-Johtaa usein uupumiseen
Jos Anna sattuisi tätä lukemaan, niin täydestä sydämestä toivon kaikkea hyvää sinulle ja voimia työskennellä itsesi kanssa. Kokemuksesta tiedän, että vaativuus erityisesti itseä kohtaan on todella raastavaa ja jos / kun tai niin kauan kuin sitä prosessoi jatkuvasti ei ole hyvä kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sellainen mies, joka on naisvaltaisella alalla eli esim. luokanopettaja saa kyllä melko helposti itselleen naisen. Ne harvat miehet sillä alalla on aika suosittuja. Samoin jos mies on taitava tanssija niin, että oikein harrastaa paritanssia saa kyllä yleensä melko helposti itselleen naisen. Siksi on mielenkiintoista nähdä miksi nämä kaksi miestä on päättäneet pyrkiä ohjelmaan.
Mun mies on sairaanhoitaja, ja vaikka siellä on enemmistö töissä naisia, niin ei mies ole ajatellutkaan että työkaverista puolison ottaisi. Nuorempana tietysti ollut sutinoita, kun se on helppoa kun on niin paljon halukkaita naisia ollut ympärillä, mutta melko pian hän oli tajunnut miksi kuormasta ei kannata syödä. Ei ole enää ainakaan 10 vuoteen edes osallistunut mihinkään työpaikan pippaloihin, ei halua olla työn kanssa tekemisissä vapaa-ajallaan, laskee työtoverit työksi myös.
Kymmeniä vuosia naisvaltaisella alalla miehenä oltuani voisin taas sanoa aivan toisin. Olen mies ja seksi on minulle yksi tarve siinä kuin ruokakin. Syön kun on nälkä ja nain, kun naitattaa. Olen ollut aina avoimen suhteen kannattaja ja tällä alalla siitä on todellakin iloa. En minäkään ole koskaan pikkujouluissa kulkenut, sillä en kaipaa draamaa. Siksi myös avoin/polysuhde, koska siinä kukaan ei kuvittele omistavansa toista.
Tällä elämäntyylillä työreissut ovat olleet naistyökavereiden kanssa todella antoisia ja kuten tuolla joku kirjoitti, niin kyllä meidän harvojen miesten seurasta (varsinkin työreissuille) jopa kilvoitellaan.
Mitä tiellä tapahtuu, se tielle jää :)
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ensitreffit-hai-30-luuli-jaavansa-o…
Apua! Tuossa MTV:n haastattelussa Hai kertoo, että hän oli asettanut toiveen, että kumppanilla ei saa olla yhtään tatuointeja.
Siis mitä hittoa? Mitä väliä sillä on, jos kumppanilla on vaikka nilkassa tai hartiassa tatska? Kyllä on pienestä kiinni parisuhteen muodostuminen...
Taitaa johtua kulttuurista mistä vanhempansa ovat kotoisin.
On sillä väliä.. en minäkään viehäty naisista joilla on paise otassa tai näyttävät tatskojen kans vankilakundilta.. niitä luonnonkauniitakin kun löytyy yllin kyllin.. eivät vain tuppaudu telkkariin.
Vierailija kirjoitti:
Tainan huono huumori on Pää poikki vieressä istuvalta, niin näkee paremmin -huumoria. Todella hauskaa. (Eli ei ole.)
Kyllä se Tainan heitto oli ainakin hauskempi kuin Matin typerä Sara Sieppi-kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ensitreffit-hai-30-luuli-jaavansa-o…
Apua! Tuossa MTV:n haastattelussa Hai kertoo, että hän oli asettanut toiveen, että kumppanilla ei saa olla yhtään tatuointeja.
Siis mitä hittoa? Mitä väliä sillä on, jos kumppanilla on vaikka nilkassa tai hartiassa tatska? Kyllä on pienestä kiinni parisuhteen muodostuminen...
Taitaa johtua kulttuurista mistä vanhempansa ovat kotoisin.
On sillä väliä.. en minäkään viehäty naisista joilla on paise otassa tai näyttävät tatskojen kans vankilakundilta.. niitä luonnonkauniitakin kun löytyy yllin kyllin.. eivät vain tuppaudu telkkariin.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa. Tuntuu, että pakko on.
Olen Annan kaltainen, tosin en yhtä nätti, mutta toisaalta hyvin pitkälle kouluttautunut. Olen perfektionisti ja minulla on vahvoja piirteitä vaativasta persoonallisuudesta ilman pakko-oireisuutta (joista Annalla on viitteitä). Olen vasta myöhemmällä aikuisiällä tiedostanut haasteet itsessäni ja tarttunut toimeen. Kuitenkaan edes tiivis vuosien psykoterapia, jota sitäkin huolellisesti suoritin ei varsinaisesti minua ole muuttanut. Puhun kuitenkin asiasta avoimesti miehelleni ja lapsilleni, koska kanssani ei aina ole helppoa. En ole vaikea tahallani, vaan automaatioajatukseni ja -toimintoni ovat syvällä, eivätkä ne ole yksinkertaisia vieraalle ymmärtää.
Tiedostus on kuitenkin avain siihen, että muiden kanssa pärjää ylipäätään. Minusta vaikuttaa siltä, että Annan kohdalla näin ei ole ja asiantuntijatkin ovat sokeutuneet.
Näihin 👇 vaativan persoonan piirteisiin
Perfektionistille voi olla yksinkertaisesti helpompaa elää yksin. Toivon kuitenkin, että Anna saa jälkikasvua jos sitä toivoo.
"Kymmeniä vuosia naisvaltaisella alalla miehenä oltuani voisin taas sanoa aivan toisin. Olen mies ja seksi on minulle yksi tarve siinä kuin ruokakin. Syön kun on nälkä ja nain, kun naitattaa. Olen ollut aina avoimen suhteen kannattaja ja tällä alalla siitä on todellakin iloa. En minäkään ole koskaan pikkujouluissa kulkenut, sillä en kaipaa draamaa. Siksi myös avoin/polysuhde, koska siinä kukaan ei kuvittele omistavansa toista.
Tällä elämäntyylillä työreissut ovat olleet naistyökavereiden kanssa todella antoisia ja kuten tuolla joku kirjoitti, niin kyllä meidän harvojen miesten seurasta (varsinkin työreissuille) jopa kilvoitellaan.
Mitä tiellä tapahtuu, se tielle jää :)"
Ja sitten heräsin yksiössäni.
TEKOÄLY johan sen nimikin sanoo :D