Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Ei kai sitä köyhää lapsuuttaan edelleenkään voi käyttää tekosyynä siihen, että on nelikymppisenä persaukinen? Ja jos kultalusikka suussa syntynyt ei saa tätä kritisoida tai ihmetellä, niin saanko minä, köyhästä ja työttömien vanhempien perheestä lähtenyt, joka nyt nelikymppisenä vakavarainen?
Otsikko vuonna 2034, ensitreffit osallistuja avautuu entisen puolisonsa tavoista ja asioista. Asiantuntijana haastattelussa Maire 55v joka on ahkerasti kirjoittanut aiheesta Vauva palstalle kaikki nämä vuodet.
Vai oisko tää nyt taputeltu kaikkien osalta 😅
Vierailija kirjoitti:
Ilmiantakaa tätä ketjua, menee niin sairaaksi nämä jutut jo
Monta kertaa jo tehty. Ei auta. Alussa ketju oli kiinnostava. Juttujen taso ollut jo 500 sivun jälkeen lähinnä nolo.
Käyttäjä14629 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin lukemassa Iltalehden Jennin haastattelu. Ihan fiksu. Jenni on sellainen kunnon hyvän perheen tyttö.
Justiin luin minäkin. Ja olen ihmetellyt samaa mitä Jenni, kun monella ollut luulot että on kultalusikka suussa syntynyt. Jenni on itse ollut säästäväinen ja ilman vanhempien apua ja takauksia hoitanut asuntoasiansa. Ostanut myös aikoinaan auton omillaan. Eikä ole poikkeus kun hänenlaisiaan on vaikka kuinka paljon. Minunkin tutuissa on. Kumman luulevia ihmisiä on, ja pitäisi tajuta tosiasiat.
Tähän sen verran kommentoin, että vaikka on "itse" asunnon ostanut 18-19-vuotiaana "ilman vanhempien apua", niin kyllähän siellä pesämunana usein hyvinkin on niitä lapsilisäsijoituksia, jotka vanhemmat ovat laittaneet lapsen tilille alusta asti. Saattaa olla isokin potti kertyneenä. Tässä on huomattava ero sellaisen nuoren lähtöviivaan, joka oikeasti aloittaa täysin tyhjästä, koska lapsilisäsäästöjä ei ole, sillä ne ovat menneet peruselämiseen. Tiedän lukuisia esimerkkejä siitä, että nuori saa ensiasunnon heti täysi-ikäistyttyään ja säästetyt lapsilisät mahdollistavat tämän. En sano, että tuossa on mitään väärää, mutta en pidä siitä, että korostetaan tuota "itse ostanut", vaikkei se täysin pidä paikkansa. Ja toisaalta sitten leimataan huithapeleiksi he, joilla ei tuota pesämunaa ole perheen varattomuuden tähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä14629 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin lukemassa Iltalehden Jennin haastattelu. Ihan fiksu. Jenni on sellainen kunnon hyvän perheen tyttö.
Justiin luin minäkin. Ja olen ihmetellyt samaa mitä Jenni, kun monella ollut luulot että on kultalusikka suussa syntynyt. Jenni on itse ollut säästäväinen ja ilman vanhempien apua ja takauksia hoitanut asuntoasiansa. Ostanut myös aikoinaan auton omillaan. Eikä ole poikkeus kun hänenlaisiaan on vaikka kuinka paljon. Minunkin tutuissa on. Kumman luulevia ihmisiä on, ja pitäisi tajuta tosiasiat.
Tosiasiat voisi tajuta, jos ne tietäisi. Eli esimerkiksi tässä se, miten Jenni pienillä tuloillaan tuohon on pystynyt. Ei riitä hokea vastauksena säästäväisyyttä. Elämäntyli ei vaikuta erityisen säästäväiseltä.
Jenni on ehkä het
Aivan eli senkin että hän itse säästänyt, voi kääntää häntä vastaan. Jenni ei vaan voi voittaa tässä. Aika epäreilua syyllistää häntä siitä, että on syntynyt mahdollisesti Jyrkiä varakkaampaan perheen. (Paha sanoa kun täällä ei ole keskusteltu Jyrkin vanhempien raha-asioista, että kuinka isosta erosta oikeasti on kyse. Koska siis tässä perusoletus on ollut että Jenni on kultalusikka suussa saanut kaikenlaista ja Jyrki on käytännössä ollut köyhä orpo-raukka. Entäs jos Jyrkin isä onkin ollut ihan hyvin toimeentuleva?)
Emme kyllä tiedä myöskään Jennin opiskeluajan asumisjärjestelyistä mitään, eikä kyllä edes kiinnosta tietää. Joku vaan nyt väenvängällä haluaa pitää luomastaan narratiivista kiinni.
Ihan itse nyt kyllä luet tuon syyllistämisenä. Jos aloit tuntea syyllisyyttä niin se on oma asiasi; en minä sinua mistään syyttänyt.
Sille ei voi mitään, jos on syntynyt varakkaaseen perheeseen, eikä se nyt tässä se ongelman ydin olekaan. Mutta jos on saanut kotoa kaikkea hyvää (huomaa: jos. en väitä mitään), pitäisi ainakin ymmärtää, ettei kaikilla ole se tilanne. yllättävän usein olen kohdannut esim. sellaisia hyvätuloisten perheiden vesoja, jotka olettavat, että tietenkin lapsilisät on pistetty säästöön ja lapsi saa ne täysi-ikäistyttyään itselleen, tai että kaikilla perheillä on sijoituksia.
Kyllä minua kiinnostaa Jennin asumisjärjestelyt, siinä kuin muukin totuus näistä talousasioista. Ei siksi että voisin ilkkua, että Jenni on menetellyt jotenkin väärin, vaan ihan tietääkseni, mikä se totuus on.
Mun sisko sai joka vuosi hymytyttö patsaan. Niin vaikea ihminen läheisille ettei voi olla hänen kanssaan tekemisessä.
Mä ymmärtäsin ton erilaista taustoista vouhkamisen, jos kyse ois 20-30 -vuotiaista ihmisistä, mut Jykä on nelikymppinen ukko. Ei. Nelikymppisen. Persaukisuutta. Perustella. Köyhällä. Lapsuudella.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä14629 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toisaalta, entäs sitten vaikka olisikin kultalusikka suussa? Minusta on vaan hyvä, että vanhemmat tukee lapsiaan, niin taloudellisesti kuin henkisestikin. Mä oon ite köyhistä taustoista ja omille lapsilleni todellakin annan tukea niin taloudellisesti kuin henkisesti.
Eihän siinä mitään, mutta tämä alleviivaaminen, että "ihan itse" ja "omin avuin". Sen sijaan, että myönnettäisiin suoraan ja rehellisesti omien vanhempien taloudellisen tuen merkitys nostetaankin itsensä korokkeelle leimaamalla luusereiksi heidät, joilta puuttuu tuo vanhempien tuki. Ikään kuin halutaan olla sokeita kaikelle etumatkalle, minkä itse on saanut verrattuna vähävaisempiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä14629 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toisaalta, entäs sitten vaikka olisikin kultalusikka suussa? Minusta on vaan hyvä, että vanhemmat tukee lapsiaan, niin taloudellisesti kuin henkisestikin. Mä oon ite köyhistä taustoista ja omille lapsilleni todellakin annan tukea niin taloudellise
Eihän siinä mitään, mutta tämä alleviivaaminen, että "ihan itse" ja "omin avuin". Sen sijaan, että myönnettäisiin suoraan ja rehellisesti omien vanhempien taloudellisen tuen merkitys nostetaankin itsensä korokkeelle leimaamalla luusereiksi heidät, joilta puuttuu tuo vanhempien tuki. Ikään kuin halutaan olla sokeita kaikelle etumatkalle, minkä itse on saanut verrattuna vähävaisempiin.
No Jenniä on koulussa kiusattu lapsena tästä asiasta, eli voipi olla että hän korostaa tätä asiaa juurikin siksi. Koska se on kipeä paikka. Saattaapi olla että kun Jyrki vihjaisi Jennin etsineen rikasta miestä niin hän tiesi että se on kipeä paikka Jennille. Ei sekään ihan sitä nättiä ole.
Viikon Jennihaastattelu julkaistu. Milloin toi tajuaa hiljentyä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä14629 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän sen verran kommentoin, että vaikka on "itse" asunnon ostanut 18-19-vuotiaana "ilman vanhempien apua", niin kyllähän siellä pesämunana usein hyvinkin on niitä lapsilisäsijoituksia, jotka vanhemmat ovat laittaneet lapsen tilille alusta asti. Saattaa olla isokin potti kertyneenä. Tässä
Montakohan miljoonaa kertaa tämäkin on jo kirjoitettu?
Alkaa hieman epäilyttämään yhden osallistujan ÄO kun ei ymmärrä lopettaa suhteesta jauhamista. Ei todellakaan paranna kuvaa itsestään kun jatkaa Jyrkin panettelua. Jyrki tekee huomattavasti tyylikkäämmin vaikenemalla.
Ja kannattaisi pysyä pois keskustelupalstoilta, kuten myös hänen ystäväpiirinsä, viimeisen haastattelun kaltaiset jutut synnyttää kommentointia, täysi työ poistattaa yleistä mielipidettä palstalta.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärtäsin ton erilaista taustoista vouhkamisen, jos kyse ois 20-30 -vuotiaista ihmisistä, mut Jykä on nelikymppinen ukko. Ei. Nelikymppisen. Persaukisuutta. Perustella. Köyhällä. Lapsuudella.
Hankkikaa jo hoitoa tähän #persaukisuus pakkomielteeseenne.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa hieman epäilyttämään yhden osallistujan ÄO kun ei ymmärrä lopettaa suhteesta jauhamista. Ei todellakaan paranna kuvaa itsestään kun jatkaa Jyrkin panettelua. Jyrki tekee huomattavasti tyylikkäämmin vaikenemalla.
Ja kannattaisi pysyä pois keskustelupalstoilta, kuten myös hänen ystäväpiirinsä, viimeisen haastattelun kaltaiset jutut synnyttää kommentointia, täysi työ poistattaa yleistä mielipidettä palstalta.
Just tämä, kun kirjoittaja ei itse ymmärrä tekstistä kuvastuvan puutteellisen järjenjuoksun ja heikon koulutustason linkittävän viestit saman henkilön kirjoittamiksi. Pystyy jo analysoimaan niiden perusteella jankuttajan persoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä14629 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän sen verran kommentoin, että vaikka on "itse" asunnon ostanut 18-19-vuotiaana "ilman vanhempien apua", niin kyllähän siellä pesämunana usein hyvinkin on niitä lapsilisäsijoituksia, jotka vanhemmat ovat laittaneet lapsen tilille alusta a
"Montakohan miljoonaa kertaa tämäkin on jo kirjoitettu?"
Ihan samasta syystä kuin nuo toiset miljoonat "ihan itse ja omin avuin 18-vuotiaana" jutut.
Kateus vie kalatkin vedestä.
Ihmisillä tuntuu olevan se harha, että jos joku on julkisuudesta jollain tavalla tuttu, hän on myös rikas. Esim juuri tämä Jennin isä-Muurinen. Onko joku tietoinen, näyttävätkö vaikkapa verotiedot mittavaa varallisuutta? Vai ollaanko taas sorruttu samaan ajatusharhaan: julkkis = varakas?
Ps. En kyllä tiedä, voiko Jennin isää sanoa julkkikseksi. Ainakaan itse en ollut koskaan kuullut hänestä ennen Ensitreffejä.
Vierailija kirjoitti:
Kateus vie kalatkin vedestä.
Tuskinpa kukaan tässä Jenniä kadehtii. Pelkästään taloudellisin avuin ei tässä maailmassa kovin pitkälle pötkitä.
Älkää lopettako tämän jauhamisa, eihän täällä mutakaan kiinnostavaa ole!
Aivan eli senkin että hän itse säästänyt, voi kääntää häntä vastaan. Jenni ei vaan voi voittaa tässä. Aika epäreilua syyllistää häntä siitä, että on syntynyt mahdollisesti Jyrkiä varakkaampaan perheen. (Paha sanoa kun täällä ei ole keskusteltu Jyrkin vanhempien raha-asioista, että kuinka isosta erosta oikeasti on kyse. Koska siis tässä perusoletus on ollut että Jenni on kultalusikka suussa saanut kaikenlaista ja Jyrki on käytännössä ollut köyhä orpo-raukka. Entäs jos Jyrkin isä onkin ollut ihan hyvin toimeentuleva?)
Emme kyllä tiedä myöskään Jennin opiskeluajan asumisjärjestelyistä mitään, eikä kyllä edes kiinnosta tietää. Joku vaan nyt väenvängällä haluaa pitää luomastaan narratiivista kiinni.