Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut yhden kaverini sanovan tuoreelle tyttöystävälleen aikanaan tuollaisen "minulta ei lahjoja ja reissuja tule". Hän sanoi sen illanvieton päätteeksi, kun tyttis oli koko illan visertänyt "kultaa, etkö ostakin mulle tämmöisen... hanii, tuonnehan me lähdetään, kiitos etukäteen reissustaa". Oli siinä vaiheessa tajunnut meidän muiden kiinnittäneen aiheeseen toden teolla huomiota ja lopulta riittävässä humalassa oli valmis sanomaan takaisin. Tyyppinä oli kyllä hyvinkin kova ostelemaan lahjoja ja tienasi silloin meidän ikäiseksi hyvin.
Ottamatta kantaa enskaripariin, en siis suhtaudu tuollaisiin heittoihin ihan niin jyrkästi. Varsinkin kun ei tiedä taustoja. Jyrki kertoo "saaneensa siipeensä" aiemmissa suhteissa. Mistä sen tietää vaikka olisi tullut kupatuksi nimenomaan taloudellisestikin ja siksi hieman turhankin kärkkäänä aistimassa hyväksikäytön henkeä.
Onpas sulla ihanan kaveri. Nolasi tyttöystävänsä koko kaveripiirin silmissä. Olisiko voinut sanoa tyttöystävälleen kahden kesken, ettei noita asiosta halua tyttöystävälleen hankkia, vaikka rahaa olisikin. Typerää käytöstä mieheltä tai keneltä tahansa, joka nolaa kumappaninsa kaikkien kuulle, tuollaiset asiat voi hoitaa kahdenkesken. Toki humalassa voi päästellä sammakoita suustaan, mutta fiksu ihminen ei silloinkaan.
Enpä nosta hattua kaverillesi. Toivottavasti tyttöystävä ymmärsi jättää tuon kaverisi. Varmaan olisi nälvinyt ja nolannut tuon naisen monta kertaa nyöhemminkin kaikken kuullen.
Ja onhan se kurjaa tyttöystävänä katsella vierestä, kun kumppani on kova ostelemaan lahjoja, mutta tyttöystävälle ei niitä tipu. Ihana mies toden totta.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmassa hän sanoi, että tulisi toimeen opettajan palkalla, mutta tekee myyjän töitä, koska aikaa on. Myöhemmin hän korosti, että hänellä on vakityö - se myyjän työ.
Aika iso kysymysmerkki koko mies. Tuo USA-kuvio on kaikkein ihmeellisin.
Mikä siinä on sulle ihmeellistä ? Hän halusi parikymppisenä nähdä maailmaa ja urheilu kiinnosti. Lähti opiskelemaan jenkkeihin Michiganiin, valmistui mutta ei halunnut syystä tai toisesta jäädä sinne. Tuli suomeen ja teki muita töitä kokemuksia rikkaampana.
Onko vielä jotain epäselvää ?
Melkosen kovaa tekstiä täällä pastalla, mutta edelleen anonyyminä voi näköjään kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo.
Vierailija kirjoitti:
että olen loppujaksoissa voinut jo todella huonosti ja se selittää, miksi käyttäydyn tietyllä tavalla ja on ollut naama näkkärillä, Jenni lisää.
"naama näkkärillä"-sanonnan merkitys pitää vielä selittää Jennille.
Selitä sinää kotkalainen tyhjänjauhaaka mit haluat
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/32310348-ec7e-47ca-af7e-32e53e…
Jennin - ja pikkuisen Jyrkinkin- haastattelu.
Ai taas uusi. Voi härregud. Jyrki on kyllä fiksu, kun jättää kommenttinsa tuohon ja antaa toisen höyrytä keskenään. Toisaalta toivoisi, että joku tekisi Jennillekin selväksi, ettei ole ok levittää toisesta tuollaisia juttuja. Että ihan viesteinkin on suorastaan pommitellut tajuamatta, ettei Jenniä kiinnosta. Vihdoin sentään alkoi "kunnioittaa" neitoa jättäen tämän omaan arvoonsa.
Useampi on tosiaan kertonut reissusta jälkeenpäin, esim. Tuula ja Juudit muistaakseni aika pitkästikin podcasteissa. Kumpikaan heistä ei sortunut mollaamaan sulhastaan puolella sanalla, vaikka ohjelma sujui vähän erilaisissa merkeissä kuin Jennillä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Jenni on pelottavan julma?
Raatelee toisen ja korottaa itseään.
Nyt tänne on tullut erittäin huonostivoiva Jyrkin haukkuja, joka täyttää jo kunnianloukkauksen kriteerit. Toivottavasti ei ole Jennillä mennyt pää sekaisin.
Myös sinun kommenttisi täyttää kunnianloukkausen kriteerit . Täällä todellakin riehuu joku mielenterveyspotilas, mutta on todella rumaa vihjailla, että tämä olisi Jenni. Käyttäydyt itse samalla tavalla, kuin tuo Jyrkin sairas haukkuja. Haukut ja ilkut ihan yhtä ikävästi. Kumma että ihmiset ymmärtää, jos joku käyttäytyy typeräti ja huonosti, mutta itsestä ei tuota huomata.
Vierailija kirjoitti:
Kävin lukemassa Iltalehden Jennin haastattelu. Ihan fiksu. Jenni on sellainen kunnon hyvän perheen tyttö.
Justiin luin minäkin. Ja olen ihmetellyt samaa mitä Jenni, kun monella ollut luulot että on kultalusikka suussa syntynyt. Jenni on itse ollut säästäväinen ja ilman vanhempien apua ja takauksia hoitanut asuntoasiansa. Ostanut myös aikoinaan auton omillaan. Eikä ole poikkeus kun hänenlaisiaan on vaikka kuinka paljon. Minunkin tutuissa on. Kumman luulevia ihmisiä on, ja pitäisi tajuta tosiasiat.
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan tuo haastattelu on tehty? Ainakin näyttää, että ollaan vielä siinä Jennin myynnissä olevassa asunnossa.
Videossa näkyy ylävasemmalla keittiön hyllystössä kaksi patsasta. Ei kai ne ole niitä hymytyttöpatsaita?
Ohjelmaa siis leikelty Jennin mielestä niin, ettei osallistujista välttämättä saa todellista kuvaa. Mutta yksi pysyy: Jennin alituinen hymy. Se on tuossa haastattelussa, ja sitä ihmettelin jo ohjelman aikana. Oli fiilikset mitkä tahansa, niin sama virne naamalla.
Käyttäjä14629 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin lukemassa Iltalehden Jennin haastattelu. Ihan fiksu. Jenni on sellainen kunnon hyvän perheen tyttö.
Justiin luin minäkin. Ja olen ihmetellyt samaa mitä Jenni, kun monella ollut luulot että on kultalusikka suussa syntynyt. Jenni on itse ollut säästäväinen ja ilman vanhempien apua ja takauksia hoitanut asuntoasiansa. Ostanut myös aikoinaan auton omillaan. Eikä ole poikkeus kun hänenlaisiaan on vaikka kuinka paljon. Minunkin tutuissa on. Kumman luulevia ihmisiä on, ja pitäisi tajuta tosiasiat.
Ja toisaalta, entäs sitten vaikka olisikin kultalusikka suussa? Minusta on vaan hyvä, että vanhemmat tukee lapsiaan, niin taloudellisesti kuin henkisestikin. Mä oon ite köyhistä taustoista ja omille lapsilleni todellakin annan tukea niin taloudellisesti kuin henkisesti.
Käyttäjä14629 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiasiat voisi tajuta, jos ne tietäisi. Eli esimerkiksi tässä se, miten Jenni pienillä tuloillaan tuohon on pystynyt. Ei riitä hokea vastauksena säästäväisyyttä. Elämäntyli ei vaikuta erityisen säästäväiseltä.
Jenni on ehkä heti peruskoulun jälkeen opiskellut merkonomiksi ja voinut asua sen ajan kotonaan ilman velvoitteita osallistua elinkustannuksiin, saanut pidettyä kesätyörahat itsellään eikä ole tarvinnut ottaa opintolainaa. Niillä kesätyörahoilla voisi jo jonkinlaisen auton saada siinä vaiheessa kun on ajokorttiinkin ikää. Jos vielä on päässyt suoraan koulun jälkeen töihin, mutta voinut jatkaa kotona asumista, on pian asunnon pesämuna säästettynä.
Mutta onko tehnyt noin vai jotenkin muuten, sitä emme tiedä.
Jennin talousstrategia on siis ollut olla investoimatta koulutukseen ja mennä töihin heti kun pääsee. Hän on mennyt töihin siinä vaiheessa kun muut ovat alkaneet ottaa opintolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä14629 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toisaalta, entäs sitten vaikka olisikin kultalusikka suussa? Minusta on vaan hyvä, että vanhemmat tukee lapsiaan, niin taloudellisesti kuin henkisestikin. Mä oon ite köyhistä taustoista ja omille lapsilleni todellakin annan tukea niin taloudellisesti kuin henkisesti.
Asialla on tässä merkitystä vain sen kannalta, minkä verran Jennillä on varaa arvostella Jyrkiä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä14629 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen ehkä jossain määrin varakkaasta perheestä, ja tuntuisi todella ylimieliseltä väittää, ettei se olisi vaikuttanut elämääni varsinkin taloudellisesti. Sain melko kalliita lahjoja, minun ei tarvinnut itse huolehtia onko kouluun jumppavaatteet tai mahtuuko luistimet. Minulla oli teininä paljon rahaa säästötilillä. Osan oli laittanut vanhemmat ja osan säästin itse rahalahjoista ja töistä, mitä sain pitkälti vanhempieni suhteiden kautta. Ymmärrän, että on ikävää kuulla olleensa jotenkin niin etuoikeutettu, että kaikki olisi vain helppoa ja simppeliä. Mutta samalla olisi yksinkertaisesti noloa väittää, että ihan yksin ja omin ansioin tässä on painettu ja säästetty menemään.
(Nykyään olen sairas ja pienituloinen, mutta onnellinen.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan tuo haastattelu on tehty? Ainakin näyttää, että ollaan vielä siinä Jennin myynnissä olevassa asunnossa.
Videossa näkyy ylävasemmalla keittiön hyllystössä kaksi patsasta. Ei kai ne ole niitä hymytyttöpatsaita?
Ohjelmaa siis leikelty Jennin mielestä niin, ettei osallistujista välttämättä saa todellista kuvaa. Mutta yksi pysyy: Jennin alituinen hymy. Se on tuossa haastattelussa, ja sitä ihmettelin jo ohjelman aikana. Oli fiilikset mitkä tahansa, niin sama virne naamalla.
Hänhän tosiaan oikein poseeraa kuvassa hymytyttöpatsaiden kanssa. Onko sekin nyt todiste siitä, että hyvin on pärjätty jo nuorena. Että älkäähän nyt viitsikö arvostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomien haastiksessa taas ihan eri tarinat ja Jyrkin syyttämistä ainoastaan. Toisessa haastattelussa olivat tekemisissä ja nyt väittää että pisti välit poikki samantien. Kannattaisi nyt olla vaan hiljaa niin tomu laskeutuu
Sisko ilmoitti ton jämän ohjelmaan, tais kyllästyä ainiaiseen vippailuun.
Mulla on niin rankkaa taas, uli uli, auta sisko, maksan tilipäivänä
Sulla on jotain henkilökohtaista kaunaa? Hyvin ala-arvoista kommentointia.
Kyllä nää spekuloinnit joutaisi lopettaa jo. Kun ei ole mitään järkeä jauhaa.
Siis ilmeisesti Jennin oli tarkoitus sanoa totuus haastattelussa ja sillä saada oikaistua asioita mutta tämähän jatkui vaan, ei näy elämän epävarmuuksia ollenkaan ja sama levy päällä uudestaan ja uudestaan. Kannattaisi mieluummin nyt ottaa deittailusta taukoa ja keskittyä olemaan onnellinen ihan tuossa tilanteessa ilman kaikenlaisia vaatimuslistoja yms. Tuosta artikkelista kun paistaa, että mikään ei ole muuttunut ja väärän ihmisen etsintä jatkuu vaan.
Ettei vain olisi niin, että Jennin oma kunnianhimon puute ja pienet tavoitteetasiat toki kunnossa, mutta vähäinen koulutus ja puhelinmyyjäksi jämähtäminenon synnyttänyt kompensaationa voimakkaan tarpeen korostaa perinteisiä sukupuolirooleja ja unelmamiehen ansioita, koska tällä tavalla oman potentiaalisen alemmuudentunteen pystyy torjumaan: ei mun tarvitsekaan saavuttaa mitään ihmeempää, koska se on miehen homma. Mistä syystä tulee ahdistus kun mies ei olekaan se, joka on ikään kuin saavuttanut asioita Jennin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Jenni, kun keskityt huomaamaan hyvän itsessäsi ja muissa, väistät katkeruuden ansan.
Mikään ei ole surullisempaa kuin katkera nuori ihminen televisiossa: Kuudessa viikossa kaikki on mennyt huonosti ja haluaa haukkua toisen vielä pari kertaa julkisesti ja jos ette kaikki vieläkään usko, haukun vielä kerran.
Älytöntä.
Noinko sä tuon luit. Minusta hän mainitsi nämä pari asiaa, jotka on mainittu jo monta kertaa ja siinä se. Kaikki ei ollut mennyt huonosti, vaan nuo tietyt asiat vaivasit. Ei tuo ollut minusta haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika iso kysymysmerkki koko mies. Tuo USA-kuvio on kaikkein ihmeellisin.
No voi holy moly sentään, mitä mystistä siinä on, että härmäläinenkin elää ja asuu Jenkkilässä välillä?
Maailmankuvan avartaminen tekisi sinullekin hyvää, kun olet noin nurkkakuntainen.
Ei kotkalainen luuseri sentäään
Kotkan tyhjäkatseinen hölö on kaukana hämäläisistä
Tuossa ylemmässä kommentissa mihin todnäk viittaat, puhutaan h ä r m ä l ä i s i s t ä - ei hämäläisistä. Härmäläisistä puhuttaessa viitataan (tai joskus viitattu) yleensä suomalaisiin. Ehkä vanhentunutta kielenkäyttöä, mutta hyvä sinunkin tietää. Niin ei tarvitse tyhjin katsein ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
No Jypykällä tais mennä boltsi sekaisin, luuli päässeen piireihin, jotta voi kusettaa lisää.
Piiireihin? Hah...
Jotenki sitä toivoisi et osallistujst ei lukisi näitä palstoja. Kyl mä ymmärrän et se kiinnostavaa kuulla et mitä ne musta ajattelee mutta sillä te rikotte itsenne. Suojelkaa itseänne ja jättäkää tekemättä. Kiitos!