Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
29561/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kirjoittajien sosiaaliluokan kun pienen kaksion osto parikymppisenä herättää kateutta ja hämmästystä. 

Sosiaaliluokanpa hyvinkin. Matalapalkka-alalla työskentelevän amiskoulutetun aspan palkalla harvemmin ostetaan kaksioita Helsingistä 18-vuotiaana ihan itse ilman perheen apua. Sitä täällä pohditaan.

Huomaa ettette ole paljon asuntoja ostaneet team jyrkiläiset.

Nordean sivuilta.

Asuntolainaa varten tarvitset omia säästöjä tai muita vakuuksia vähintään 10 prosenttia asunnon hinnasta tai ensiasunnon ostajana 5 prosenttia.

Jennin eka asunto on maksanut alle 100k€.

5% on huima 5000€.   Toihan on jo 2-3 kk palkka käteen. Jätski kioskin myyjälle. Jos vähän painaa ylityötä. Samalla kun asuu kotona niin kulutkaan

Avainsanat: asuu kotona. Entäpä jos asuu opiskelija-asunnossa ja maksaa kaiken elämisensä itse?

On helppo saada vaikka kaikki kesäduunirahansa säästöön jos niitä rahoja ei tarvitse käyttää elämiseen, vaan vanhemmat maksavat sinun ruokasi, autosi ja asumisesi. Toisin sanoen elättävät sinua.

Mutta älä dissaa niitä joiden rahat menevät itsensä elättämiseen.

Vierailija
29562/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo jenni sanoi että ohjelman kumppanin kriteerien kyselyssä ei kysytty onko vakituinen työpaikka. Hän halusi vanhemman miehen koska luuli että vanhemmalla olisi jo vakituinen työ. 

Kertoo aika yksinkertaisesta ajatuksenjuoksusta, kun olettaa noin suoraan. Ei taida olla paljoa maailmaa nähnyt oman kuplan ulkopuolelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29563/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli ei sijainnut pk-seudulla. Eli ei voi verrata Jenniin, joka kauppaa nykyistä asuntoaan parillasadalla tuhannella. 

---

Mun eka kämppä maksoi 105k Helsingissä. Myin reilut 5 vuotta hintaan 128k. Seuraava kämppä Hki 210k. 

Ei takaajaa. Ei asp-tiliä, ei rikasta perhettä tai lottovoittoa. Käsirahan olin säästänyt, se oli joitain tuhansia. Olin valmistunut aiemmin samana vuonna ja oli vakkariduuni.

Tää on jotenki huvittava keskustelu. Suomalaiset on tunnettuja siitä et säästetään asunnolla.

Okei mä oon vähän paremmin tienaavas duunis ku Jenni. Mut esim mun työkaverit on 80% omistus asujia. Uusia tyyppejä kun tulee duuniin niin ei mee kauan ja etuovi aukeaa. Kun etsitään sitä ensimmäistä asuntoo. Vuoden sisällä suurin osa on ostanut sen ekan asunnon. Tuntuu kaiken lisäksi et nää nykynuoret 18-30v on tosi järkeviä talouden kannalta. Kahvi huoneiden pöydät täyttyy osakkeista, rahastoista, kryptoista ym.  20v sitten ku ite aloitin niin me puhuttiin ryyppäämisestä ja seksistä.

Vierailija
29564/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli ei sijainnut pk-seudulla. Eli ei voi verrata Jenniin, joka kauppaa nykyistä asuntoaan parillasadalla tuhannella. 

---

Mun eka kämppä maksoi 105k Helsingissä. Myin reilut 5 vuotta hintaan 128k. Seuraava kämppä Hki 210k. 

Ei takaajaa. Ei asp-tiliä, ei rikasta perhettä tai lottovoittoa. Käsirahan olin säästänyt, se oli joitain tuhansia. Olin valmistunut aiemmin samana vuonna ja oli vakkariduuni.

Olitko matalapalkka-alalla aspana työskentelevä 18-vuotias?

Vierailija
29565/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se Jyrki siellä häämatkallakin tarjonnut ja ostellut kaikenlaista Jennille. Jyrki osti siellä muistoksi heille molemmille paidat sen Jyrkin maksaman futismatsin käynnin yhteydessä. Tarjos ravintolaruoat, drinkit, yms. 

Tallinan reissun tarjosi kokonaisuudessaan juhlan kunniaksi. 

Eikä tarjonnut.

Mistä tiedät? Olit paikalla?

jyrkin mieliksi mentiin peliin ei jennin, silloin jyrki maksaa. Jyrki haluaa syödä mäkkärissä jyrki voi maksaaakin kun jenni ei sinne tahtonut.

Vierailija
29566/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kirjoittajien sosiaaliluokan kun pienen kaksion osto parikymppisenä herättää kateutta ja hämmästystä. 

Sosiaaliluokanpa hyvinkin. Matalapalkka-alalla työskentelevän amiskoulutetun aspan palkalla harvemmin ostetaan kaksioita Helsingistä 18-vuotiaana ihan itse ilman perheen apua. Sitä täällä pohditaan.

Huomaa ettette ole paljon asuntoja ostaneet team jyrkiläiset.

Nordean sivuilta.

Asuntolainaa varten tarvitset omia säästöjä tai muita vakuuksia vähintään 10 prosenttia asunnon hinnasta tai ensiasunnon ostajana 5 prosenttia.

Jennin eka asunto on maksanut alle 100k€.

5% on huima 5000€.   Toihan on jo 2-3 kk palkka käteen. Jätski kioskin myyjälle. Jos vähän paina

No kannattaa asua solussa.. tehdä vaikka kk pari useampaa työtä. Ymstms. Sä saat vaikka marjoja keräämällä sen 4-5000€ rahaa kasaan jos haluat oikeasti..

Vero% on opiskelijoilla melkoisen pieniä.

Vierailija
29567/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko jenni ostanut asunnon edullisesti ja rempannut. Asp laina, säästöt. Helposti onnistuu.

Vierailija
29568/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 30 000 viestiä ehtaa jankuttamista, hip hurei! 

Vierailija
29569/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se Jyrki siellä häämatkallakin tarjonnut ja ostellut kaikenlaista Jennille. Jyrki osti siellä muistoksi heille molemmille paidat sen Jyrkin maksaman futismatsin käynnin yhteydessä. Tarjos ravintolaruoat, drinkit, yms. 

Eikä tarjonnut.

Mistä tiedät? Olit paikalla?

jyrkin mieliksi mentiin peliin ei jennin, silloin jyrki maksaa. Jyrki haluaa syödä mäkkärissä jyrki voi maksaaakin kun jenni ei sinne tahtonut.

Eikös se Jenni ostanut Jyrkille sen pelipaidankin.

Vierailija
29570/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko av palsta on täynnä itkua rahan puutteesta ja tässä ketjussa pokerina väitetään, ettei raha ole tärkeää kun Jyrkiä puolustellaan ja Jenniä haukutaan.

Vierailija
29571/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko av palsta on täynnä itkua rahan puutteesta ja tässä ketjussa pokerina väitetään, ettei raha ole tärkeää kun Jyrkiä puolustellaan ja Jenniä haukutaan.

Tämä....... Jatkuvasti valitetaan kun mies hassaaa rahaa.. Miten on turvatonta yms.. sit tää ketju kumoaa ihan kaiken. Raha onkin nyt täysin merkityksetön väline.

Vierailija
29572/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatu raha = "minä itse hankin määrätietoisena 18-vuotiaana"

Merkonomi = enemmän kuin luokanopettaja

Luulen myös et tuohon hetkeen asti Jyrki oli maksanut kaiken ja Jennille oli yksi puoliksi maksettu liikaa.

Ohjelma on vaatinut varmasti osallistujilta myös parin kuukauden palkattoman. 

Ymmärtääkseni Jyrki on pitänyt huolta taloudellisesti pikkusisaruksista. Eli varsin turvallinen hyvä mies ja paras syy olla säästämättä!

Samaan aikaan Jenni ilkeilee ja puhuu et Jyrkin tulisi tehdä elämässä "täyskäännös"!     ???? Tee ite!

Paitsi että Jyrki ei ole luokanopettaja koulutukseltaan ja pummasi Jenniltä rahaa koko kuvausten ajan. 

Vierailija
29573/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäpä tiedät, kenen rahoilla?

Vierailija
29574/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyrkistä tehdään nyt jaloa ritaria, joka on maksanut kaiken ja sitten kun kerran olisi Jenninkin pitänyt maksaa ravintolalasku puoliksi, niin Jenni tuosta repi pelihousut. Jyrki kuitenkin kuulutti, että totta kai KAIKKI maksetaan puoliksi, eli tuskin on maksanut mitään muutakaan kokonaan itse. Koska on sitä mieltä, että puoliksi  maksetaan. Että se siitä Jyrkin "kaiken yksin" maksamisesta.

Täällä on väännetty taas totuus täysin toisinpäin. Jyrki maksatti Jennillä kaikki ostokset eikä Jyrki ole edes kieltänyt tätä. 

Vierailija
29575/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen myös et tuohon hetkeen asti Jyrki oli maksanut kaiken ja Jennille oli yksi puoliksi maksettu liikaa.

Ymmärtääkseni Jyrki on pitänyt huolta taloudellisesti pikkusisaruksista. Eli varsin turvallinen hyvä mies ja paras syy olla säästämättä!

Samaan aikaan Jenni ilkeilee ja puhuu et Jyrkin tulisi tehdä elämässä "täyskäännös"!     ???? Tee ite!

Pikkusisaruksista? Eihän hänellä edes ole kuin yksi pikkusisarus ja harvemmin Suomessa sisarukset toisiaan joutuu elättämään, kun täällä on ihan sosiaaliturvakin. 

Vierailija
29576/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko jenni ostanut asunnon edullisesti ja rempannut. Asp laina, säästöt. Helposti onnistuu.

Hänhän sanoi tehneensä isot voitot ekalla asunnollaan eli luultavasti jotain tällaista. Ostanut halvalla ja rempannut. 

Vierailija
29577/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jennin kynnet ja ripset olisi menneet sekaisin remppoja tehdessä. Enpä usko että remppaisi, kun jo oven paikalleen nostaminen ei ollut onnistunut viikon aikana

Vierailija
29578/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkusisaruksista? Eihän hänellä edes ole kuin yksi pikkusisarus ja harvemmin Suomessa sisarukset toisiaan joutuu elättämään, kun täällä on ihan sosiaaliturvakin. 

Pitänyt huolta pikkusiskosta joskus 20-30 vuotta sitten selittää sen et nyt nelikymppisenä on taskut tyhjää täynnä? Eikös se siskokin kuitenkin ollut ihan pitkälti aikuisikäinen, lähempänä 40 hänkin? Ja ton siskon suhteen se huolenpito lieni enemmän sitä henkistä tukea ja turvaa hankalassa tilanteessa. 

Vierailija
29579/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytiin just mieheni kanssa kahvilla. Mun autolla, mä ajoin, mä maksoin kahvit. Oonkohan sittenkin mies kun noin tein? Eikä kyllä tullut tunne että mies pummii tai kusettaa. Elämä on. Välillä sit toistepäin.

Siinäpä se ero onkin. Jyrkin autolla ei mentäisi koskaan vaan aina Jennin. Jyrkihän ei aikonut autoa hommata. Jyrki haluaa, että kaikki maksetaan AINA puoliksi, joten ei koskaan maksaisi jennille "kahvia". Ja Jennihän tuo näytti lähes aina ajavan. Joten jos yritit esittää sitä miten sinä rennosti aina joskus  ajat autoa ja viet miehesi kahville ja maksat niin Jennillähän tuo olis aina ollut niin, että Jennin autolla mennään, Jenni ajaa ja Jenni tarjoo. Mies ei halua autoa eikä tarjota, vaan aina maksetaan puoliksi. Eli ei koskaan "välillä sit toistepäin".

Jos aina omansa molemmat maksaa, ei ole ongelmaa. Jyrki voi tuoda pyörällä kahvit. Voivat mennä kävellen kahville, tai ratikalla, bussilla, metrolla

Vierailija
29580/30018 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytiin just mieheni kanssa kahvilla. Mun autolla, mä ajoin, mä maksoin kahvit. Oonkohan sittenkin mies kun noin tein? Eikä kyllä tullut tunne että mies pummii tai kusettaa. Elämä on. Välillä sit toistepäin.

Siinäpä se ero onkin. Jyrkin autolla ei mentäisi koskaan vaan aina Jennin. Jyrkihän ei aikonut autoa hommata. Jyrki haluaa, että kaikki maksetaan AINA puoliksi, joten ei koskaan maksaisi jennille "kahvia". Ja Jennihän tuo näytti lähes aina ajavan. Joten jos yritit esittää sitä miten sinä rennosti aina joskus  ajat autoa ja viet miehesi kahville ja maksat niin Jennillähän tuo olis aina ollut niin, että Jennin autolla mennään, Jenni ajaa ja Jenni tarjoo. Mies ei halua autoa eikä tarjota, vaan aina maksetaan puoliksi. Eli ei koskaan "välillä sit toistepäin".

Jo

Semmonen perinteinen mies siellä. Jenninä sanosin jotta "paskan möitte".

Ketju on lukittu.