Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Mä sain loistoidean!
Seuraavaksi Jenni voisi etsiä ulkomaalaisen miehen. Esim Nigeriassa hän voisi olla haluttu. Sitten Jennin kannattaa hakea 90 päivää morsiamena sarjaan. Sopii sinne kuin nenä päähän.
Tsernobyl kaapissa ja tiukassa kurinpidossa olisikin viidakkopojalle ihmettelemistä. Ja katsojat saisivat viihdettä yllin kyllin.
Jakso 1. Jenni lentää väärään maahaan. Mut eihän sitä voinut tietää, kun sama alkukirjain
Jakso 2. Jenni pitää puntata pois vesijettistä
Jakso 3. Viidakkopoika viikkaa pyykit väärin.
Jakso 4. Jenni haluaa kihlasormuksen
Jakso 5. Jenni pahastuu kun viidakkopoika ehdottaa pihakalusteille toista paikkaa
Jakso 6. Avautumista seksistä
Jakso 7. Jenni syö pihviä
Jaksot 8-15 avautumista rahasta rahasta rahasta rahasta
Tell all. Jenni: emmä siitä koskaan tykännytkään. Pääsin jo yli
Tell all 2. Jenni jankkaa rahasta ja turvattomasta tilasta
Tell all 3. Jenni jankkaa rahasta ja turvattomasta tilasta
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kirjoittajien sosiaaliluokan kun pienen kaksion osto parikymppisenä herättää kateutta ja hämmästystä.
Sosiaaliluokanpa hyvinkin. Matalapalkka-alalla työskentelevän amiskoulutetun aspan palkalla harvemmin ostetaan kaksioita Helsingistä 18-vuotiaana ihan itse ilman perheen apua. Sitä täällä pohditaan.
Hän kyllä itse väitti ettei pappa ole betalannut...
Vierailija kirjoitti:
No kun kerran olet kaiketi itse paremmasta sosiaaliluokasta, niin vastaisitko sitten siihen kysymykseeni, että miten ja millä kesätöillä kerkiää tienata 18v ikään mennessä rahat asunnon alkupääomaan, samalla kun vasta tuolloin saman ikäisenä valmistuu amitsusta?
No, minä ostin asunnon 2 vko siitä kun valmistuin amatsusta.Ilman säästöjä, vain takaaja.Työpaikka toki oli.
Ja kukahan tämä takaaja oli?
Vierailija kirjoitti:
No kun kerran olet kaiketi itse paremmasta sosiaaliluokasta, niin vastaisitko sitten siihen kysymykseeni, että miten ja millä kesätöillä kerkiää tienata 18v ikään mennessä rahat asunnon alkupääomaan, samalla kun vasta tuolloin saman ikäisenä valmistuu amitsusta?
No, minä ostin asunnon 2 vko siitä kun valmistuin amatsusta.Ilman säästöjä, vain takaaja.Työpaikka toki oli.
Sijaitsiko asunto Helsingissä?
Vierailija kirjoitti:
Eikös se Jyrki siellä häämatkallakin tarjonnut ja ostellut kaikenlaista Jennille. Jyrki osti siellä muistoksi heille molemmille paidat sen Jyrkin maksaman futismatsin käynnin yhteydessä. Tarjos ravintolaruoat, drinkit, yms.
Tallinan reissun tarjosi kokonaisuudessaan juhlan kunniaksi.
Eikä tarjonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kirjoittajien sosiaaliluokan kun pienen kaksion osto parikymppisenä herättää kateutta ja hämmästystä.
Sosiaaliluokanpa hyvinkin. Matalapalkka-alalla työskentelevän amiskoulutetun aspan palkalla harvemmin ostetaan kaksioita Helsingistä 18-vuotiaana ihan itse ilman perheen apua. Sitä täällä pohditaan.
Huomaa ettette ole paljon asuntoja ostaneet team jyrkiläiset.
Nordean sivuilta.
Asuntolainaa varten tarvitset omia säästöjä tai muita vakuuksia vähintään 10 prosenttia asunnon hinnasta tai ensiasunnon ostajana 5 prosenttia.
Jennin eka asunto on maksanut alle 100k€.
5% on huima 5000€. Toihan on jo 2-3 kk palkka käteen. Jätski kioskin myyjälle. Jos vähän painaa ylityötä. Samalla kun asuu kotona niin kulutkaan ei kovin isoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan Jennillä voinut olla säästetyt lapsilisät käytössään. Plus tuohon maailmanaikaan henkilötakaukset oli vielä riittävät ja kolmanneksi. Itse aloitin työnteon heti 18-vuotiaana amiskan ohella abc.llä. Oli päivät pitkiä joo ja viikonloput töissä, mut hyvin siitä jäi käteenkin.
Hän sanoi maksaneensa itse. Se sulkee pois perheen säästämät lapsilisät ja henkilötakaukset.
Asp tili.
Sekin herätti suuresti ihmetystä, että "koen itseni mieheksi, kun joudun maksamaan jotain parisuhteessa". Olisikohan tarvetta käydä läpi sukupuoli-identiteettiasiaa terapeutin kanssa? Silikonit, huulitäytteet ja tekoripset eivät useinkaan pysty paikkaamaan henkistä epätasapainoa näissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle kuka selittää ettei rahalla ole mitään merkitystä. Joko teillä on sitä tarpeeksi tai sitten olette tottuneet todella vähään...
Mun tarina, tienaan paljon +5000€/kk ex on lähihoitaja 1900€kk.. päätettiin tehdä vauva ja vaimo halusi olla kotiäiti.
2v mun säästöt oli syöty. Mä aloin kokea todella kovaa stressiä siitä miten taas olisi turvallinen olla. Ex toi ei stressannyt yhtään. Olihan hän tottunut et kun omat rahat loppuu viikossa niin loppukuun mä hoidan..
Tosta rahasta, mun talous stressistä jne tuli meille lopulta eron aiheuttava riita. Mä en vaan pystynyt elämään kädestä suuhun. Kokoajan peläten sitä viimeistä iskua mikä vie konkurssiin... Sellainen sitten tuli omakotitalon pumppaamo meni rikki 7000€ korjaushinta ja se oli maksettava heti. Pika lainalla pumppaamo kuntoon.
Yritys selittää tsuppaduifailija vaimolle et nyt on pakko säästää. Et kulut on jo melk
Tämä. Saman tyyppinen kokemus tsuppaduidaalijasta kumppanina täällä. Meillä meni hyvin pitkän aikaa mutta lähinnä siksi että oli rahaa mitä polttaa. Huomasin jo silloin että toisen rahat olivat loppukuusta loppu mutta ongelmat alkoi yt:den jälkeen kun mulla ei ollutkaan enää rahaa paikata hänen kulutustaan. Se nimittäin jatkui entiseen malliin, rahakeskusteluista ei tullut mitään. Luottokortillahan voi ostaa jos tililtä loppuu. Paitsi nyt riitaa tietty. Se vaan repi meidät rikki.
Edelleen olen exän mielestä ikävä kitupiikki. Jennin käytöksestä en sano mitään mutta mä ymmärrän tuon ahdistuksen joka hänellä oli ja uskon ettei siitä suhteesta olisi tullut mitään. Ja minusta tämä ei ole mikään rakkaus vs raha-asia. En mä rahaa rakasta yli kaiken mutta taloudellinen järkevyys on tärkeää ja tuntui myös epäreilulta olla se joka kantaa vastuun ja huolet yksin kun toinen tsuppaduidailee. Mut joo, itse puolisoni valitsin.
Vierailija kirjoitti:
Sekin herätti suuresti ihmetystä, että "koen itseni mieheksi, kun joudun maksamaan jotain parisuhteessa". Olisikohan tarvetta käydä läpi sukupuoli-identiteettiasiaa terapeutin kanssa? Silikonit, huulitäytteet ja tekoripset eivät useinkaan pysty paikkaamaan henkistä epätasapainoa näissä asioissa.
No molemmillahan edelleen oli tavoitteena ne Perinteiset Sukupuoliroolit ja kyllähän niihin vahvasti kuuluu se, että mies ottaa enemmän vastuuta raha-asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minä ostin asunnon 2 vko siitä kun valmistuin amatsusta.Ilman säästöjä, vain takaaja.Työpaikka toki oli.""""""""
Minkä vi..un takia tätäkin pitää alapeukuttaa.
Koska se on aivan totta.
Uskon. Tein nimittäin ihan samat. Eka kämppä oli pommi kun ei muuhun ollut varaa mutta remppasin itse pikkuhiljaa kuntoon ja myin 6 vuotta myöhemmin voitolla. Ja ei ollut vanhempia takaamassa tai suurta varallisuutta. Työpaikka kyllä oli ja järkevästi laadittu laskelma maksuvarasta.
Jep, ja tuo eka kämppäni vuosikymmeniä sitten maksoi 34 000 e, euroiksi muutettuna, inflaatio huomioiden olisi nyt ehkä 50 000 e.
Okei, eli ei sijainnut pk-seudulla. Eli ei voi verrata Jenniin, joka kauppaa nykyistä asuntoaan parillasadalla tuhannella.
Kuinka kauan jotkut meinasitte vielä samoja viestejä jankuttaa? Ohjelma loppui ja osallistujat jatkoivat jo elämäänsä.
Aika pitkä aika, jos seuraavaan kauteen asti yhtä ja samaa puidaan. Uudet näkökulmat hukkuu saman toistoon.
Kanala on on ainakin kokemusasiantuntija eroineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle kuka selittää ettei rahalla ole mitään merkitystä. Joko teillä on sitä tarpeeksi tai sitten olette tottuneet todella vähään...
Mun tarina, tienaan paljon +5000€/kk ex on lähihoitaja 1900€kk.. päätettiin tehdä vauva ja vaimo halusi olla kotiäiti.
2v mun säästöt oli syöty. Mä aloin kokea todella kovaa stressiä siitä miten taas olisi turvallinen olla. Ex toi ei stressannyt yhtään. Olihan hän tottunut et kun omat rahat loppuu viikossa niin loppukuun mä hoidan..
Tosta rahasta, mun talous stressistä jne tuli meille lopulta eron aiheuttava riita. Mä en vaan pystynyt elämään kädestä suuhun. Kokoajan peläten sitä viimeistä iskua mikä vie konkurssiin... Sellainen sitten tuli omakotitalon pumppaamo meni rikki 7000€ korjaushinta ja se oli maksettava heti. Pika lainalla pumppaamo kuntoon.
Yritys selittää tsuppaduifailija vaimo
Just näin se meni meilläkin. Mä en kestänyt just sitä että ex laski ihan täysin sen varaan että mulla on aina rahaa hänelle.. tai vastaavasti hoidan kaikki perheen kulut kun hän on hassannnut omat rahat veks...
Oltaisiin varmasti oltu yhdessä aina jos olisi ollut isompi puskuri säästö ennen lasta.. Kaikki muu toimi niin hyvin, vielä lapsen tulon jälkeenkin.
Mutta toi asenne. Mä en vaan kestä ettei toinen osannut ottaa vastuuta itsestään eikä edes lapsen jälkeen perheestä. Sama tuhlaaminen jatkui vaikka sanoin monesti ettei ole varaa...
Mä ymmärrän täysin Jennin reaktion. Itsellä olisi ihan sama jos vielä pariutuisin. Lapsen hankinta ikäisen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan Jennillä voinut olla säästetyt lapsilisät käytössään. Plus tuohon maailmanaikaan henkilötakaukset oli vielä riittävät ja kolmanneksi. Itse aloitin työnteon heti 18-vuotiaana amiskan ohella abc.llä. Oli päivät pitkiä joo ja viikonloput töissä, mut hyvin siitä jäi käteenkin.
Hän sanoi maksaneensa itse. Se sulkee pois perheen säästämät lapsilisät ja henkilötakaukset.
Ja Jenni on puhunut jo ohjelmassakin useamman kerran muunneltua totuutta. Vanhemmst on voineet säästää tällä 5000 eur/3 vuotta systeemillä yhden vanhemman osalta 30000 eur ja kahden 6000 eur ennen 18 vuoden täyttymistä lapselleen ilman mitään veroseuraamuksia.
Okei, eli ei sijainnut pk-seudulla. Eli ei voi verrata Jenniin, joka kauppaa nykyistä asuntoaan parillasadalla tuhannella.
---
Mun eka kämppä maksoi 105k Helsingissä. Myin reilut 5 vuotta hintaan 128k. Seuraava kämppä Hki 210k.
Ei takaajaa. Ei asp-tiliä, ei rikasta perhettä tai lottovoittoa. Käsirahan olin säästänyt, se oli joitain tuhansia. Olin valmistunut aiemmin samana vuonna ja oli vakkariduuni.
Tarviskohan 2011 edes omarahoitus osuutta? Itse ostin 2009 okt. Niin olisi saanut 100% lainalla. Yritettiin vielä ylilainoittaa kyselemällä tarviiko autoa uusia.
Tuo jenni sanoi että ohjelman kumppanin kriteerien kyselyssä ei kysytty onko vakituinen työpaikka. Hän halusi vanhemman miehen koska luuli että vanhemmalla olisi jo vakituinen työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se Jyrki siellä häämatkallakin tarjonnut ja ostellut kaikenlaista Jennille. Jyrki osti siellä muistoksi heille molemmille paidat sen Jyrkin maksaman futismatsin käynnin yhteydessä. Tarjos ravintolaruoat, drinkit, yms.
Tallinan reissun tarjosi kokonaisuudessaan juhlan kunniaksi.
Eikä tarjonnut.
Mistä tiedät? Olit paikalla?
Kyl se sodan jälkeen Suomessa suurin huoli on ihmisillä miten pärjää taloudellisesti..
Mä veikkaan että auton, kodinkoneiden, asunnon, hajoaminen, sairaus tai työttömyys on niiltä isoimpia kriisejä mitä me kohdataan elin aikanamme.
Ja ikävä kyllä jokaiseen noista raha auttaa ja luo turvaa.