Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Ei ne asiat kiinnostaneet Jenniä. Eikä se ymmärrä niistä mitään.
Käynyt ammattikoulun. Ei osaa englantia, mutta nimeää kotinsa tavaravaraston "zernobyl" näin hän sen hienosti lausuu yyn kera. Ei tiedä häämatkalla ollessaan mikä maa ja mikä kaupunki on kyseessä.
Mut onhan hän tosi valmis paketti. Nyt vaan puuttuu se valmis miespaketti.
---------------------------------------------------------
Tässä se. Puhuu Venezuelasta ja käkättää hullua naurua päälle kun ollaan Venetsiassa. Ei satavarmasti edes löydä kartalta Venezuelaa, tuskin edes Etelä-Amerikkaa. Yleissivistys on musta aukko. Suosittelen duunarimiestä ilman korkeampia kriteerejä.
Pelottavaa että tuollaisia on Nordeassa ja If:ssa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin euriborit oli tosi alhaalla, lähellä nollaa ja tuolloin oli mahdollista saada 100% asuntolainoja
Ihanko ulkoa muistat vai onko sulla joku taulukko mihin kirjaat vuosittain?
Otin itsekin asuntolainan vuonna 2013
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuollainen kolmekymppinen amis mikään catch ole menestyneemmille miehille. Kyllä se ukko pitää löytää ihan omasta kastista. Kyllä ne arjen asiat klikkaa helpommin yhteen kun koulutustausta on suunnillen sama. Vaikea kuvitella vaikka lääkäriä ja siivoojaa yhdessä. Mistä ne juttelisivat, kun toisen yleissivistys on toisella planeetalla.
Mikä on menestynyt mies? Niin mä pitäisin esim montaa amis yrittäjää menestyneenä. Mun serkun palkkatulot amiksen käyneenä oli verokoneessa 420k€.
Mä oon amiksen käyny ja tienaan sen 100k€ vuodessa.
Mun työkaverit on amiksia ja liksat on 50-120k€ vuosi.
Ja minä olen akateeminen ja palkkabrutto n. 40 000 vuodessa.
Ei se raha kaikki
Niin mä olen kemiantehtaalla töissä. Mun työpäivään kuuluu, esim vauvalla kirjoittelua, leffojen katsomista, treenausta jne.
Ihmettelen kyllä tilannetajun puutetta sekä vetäjällä että vaimolla viimeisessä ohjelmassa. Kun nyt näkee, että toinen on aivan hajalla erosta, onko tarpeen vielä tuossa vaiheessa puukottaa? "Mulla ei ollut mitään kriteetejä ja alitit jopa ne" tai "kehu puolisoa"-kohdassa korostaa, että toinen oli pitkään sinkkuna? So what? Olisihan tuossa nyt ollut hyviäkin asioita kerrottavaksi, vaikka se kaivattu säästötili jäikin puuttumaan.
Hyvä haastattelu Jyrkistä MTV:llä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä tilannetajun puutetta sekä vetäjällä että vaimolla viimeisessä ohjelmassa. Kun nyt näkee, että toinen on aivan hajalla erosta, onko tarpeen vielä tuossa vaiheessa puukottaa? "Mulla ei ollut mitään kriteetejä ja alitit jopa ne" tai "kehu puolisoa"-kohdassa korostaa, että toinen oli pitkään sinkkuna? So what? Olisihan tuossa nyt ollut hyviäkin asioita kerrottavaksi, vaikka se kaivattu säästötili jäikin puuttumaan.
Niinku mitä hyviä asioita?
Mä olin Jennin iässä maksanut asuntolainani pois ja autoista ja muista huvituksista ei lainaa ole. Varallisuutta on kertynyt melkein puoli milliä mutta se mitä haluan sanoa, on se että ei se varallisuus meitä ihmisenä määritä eikä itsessään tuo onnea. Se mitä me elämällämme tehdään ja kuinka me toiset ihmiset kohdataan on kaikkein tärkeintä.
Yhteisen elämän rakentaminen on kuin pieni yritys, yhdessä pitää luoda pelisäännöt ja mennä vaikeiden vaiheiden yli yhdessä. Luovuttaa ei kannata koska sen jälkeen luovutat herkästi aina kun vaikeuksia tulee eteen.
Jotenkin olisin toivonut että kaikki parit olisivat löytänyt yhteisen jutun, mutta nämä on vaikeita asioita. Eniten olin harmissani kun Jennin ja Jyrkin suhde loppui yllättäin, siinä oli kaikki palaset kohdallaan mutta jotenkin asiat töksähtelivät epäolennaisiin juttuihin, sellaisiin josta olisi helposti päästy yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuollainen kolmekymppinen amis mikään catch ole menestyneemmille miehille. Kyllä se ukko pitää löytää ihan omasta kastista. Kyllä ne arjen asiat klikkaa helpommin yhteen kun koulutustausta on suunnillen sama. Vaikea kuvitella vaikka lääkäriä ja siivoojaa yhdessä. Mistä ne juttelisivat, kun toisen yleissivistys on toisella planeetalla.
Lääkiksessä ei hirveästi ole yleissivistävää koulutusta😅
Ei siivojakaan vältämättä ole mikään typerys ja lääkäreissäkin on monenlaisia.
Mieluummin vähemmällä rahalla tekee mielenkiintoista työtä kuin vaikka hitsaa jossain telakalla surkeissa työasennoissa ja raitisilmamaski 8 h päivässä päällä jotain pömpeliä.
Jep. Eiköhän juuri siksi Jyrkikin ole päätynyt tekemään muuta kuin sähkärin hommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni ei ole päämäärätietoinen ja päättäväinen. Ei se, että perheen tukemana saa asuntolainan adunnon hankintaan parikymppisenä tee sellaiseksi. Jättämällä oma kouluttautuminen tuohon merkonomin tutkintoon kuvaa kyllä päättäväisyyden puutetta. Kun ihmisen huomio kiinnittyy johonkin kaapin ylläpitoon, on määrätietoisuudesta kaukana.
Monikin mielestään määrätietoinen suorittaja keskittyy ihan kummallisiin asioihin. Se kaappi kuvaa ajatusmaailmaa tosi hyvin. Pitää olla tahrattoman puhdasta ja omaan makuun täydellistä, että voi tuntea jonkinlaista mielenrauhaa. Kuten ne terassikalusteet. Jyrki ohi kulkiessaan kertoi miten ne voisi sijoittaa, mikä oli Jennille ihan hirveä loukkaus. Kun hänen piti tuumailla ja sitten laittaa ne tarkalleen sen mukaan. Vaikka kekkerit olisivat onnistuneet tasan yhtä hyvin tai huonosti, jos kalusteet olisivat olleet Jyrkin ehdottamalla tav
Kuka tahansa mies tekisi ohimennen tuon ehdotuksen sijoittaa kalusteet siellä terassilla vaikka noin. Ja taas Jenni räjähtäisi. Myös se miehen kommentti, että osaa laittaa ruokaa muttei viitsi on niin tyypillistä miesten puhetta. Ei ihme, että Jenni on kaikissa suhteissaan tullut äidin rooliin miesten kanssa. Se on ollut miesten selviytymiskeino Jennin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on menestynyt mies? Niin mä pitäisin esim montaa amis yrittäjää menestyneenä. Mun serkun palkkatulot amiksen käyneenä oli verokoneessa 420k€.
Ja minä olen akateeminen ja palkkabrutto n. 40 000 vuodessa.
Ei se raha kaikki
"Mieluummin vähemmällä rahalla tekee mielenkiintoista työtä kuin vaikka hitsaa jossain telakalla surkeissa työasennoissa ja raitisilmamaski 8 h päivässä päällä jotain pömpeliä. "
Kyllä. Ja arvostan kovasti jokaista rehellistä työtä tekevää, näitä ikäviäkin töitä täytyy jonkun tehdä. Plus voi olla jonkun toisen mielestä mielekästäkin.
Onneksi olemme erilaisia tässäkin :)
Vierailija kirjoitti:
Miesten lisäksi täältä löytyy myös tosi monta 20v. ensiasunnon ostajaa. He kaikki tietysti ihan ilman kenenkään apua tai takausta.
Loistavaa.
Kylläpä nyt samantyyliset elämänkulkijat onkaan sattuneet tulemaan tänne lukemaan ensitreffien kirjoituksia.
Ihmettelenpä mistä alle 20v saavat niin hvää palkkaa, että asuntoja ostellaan. Ainakin joku muu maksaa elämisen.
"Silloin euriborit oli tosi alhaalla, lähellä nollaa ja tuolloin oli mahdollista saada 100% asuntolainoja"
Periaatteessa kyllä mutta ei silloinkaan ihan jokaiselle vastavalmistuneelle alle keskituloiselle parikymppiselle asuntolainaa noin vain myönnetty jos sitä haki vielä yksin. Auttoi kovasti jos oli takaajina hyvätuloiset vanhemmat ja vaikka jotain perintörahoja käsirahaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpas sulla paljon kovatuloisia amiksia kavereina. Hassun paljon.
Kyllä toki joiltakin amsislinjoilta pääsee rahakkaisiin hommiin. Mutta ei ne ole sisäsiistejä. Jenni ei halua mitään putkaria tai raksamiestä hänen valkoiseen kotiin haisevien työvaatteiden kanssa. Jennin miehen pitää lähteä puku päällä ja salkku kainalossa aamuisin johonkin. Sama se minne, kunhan mies säästää rahaa, eikä liiku kodissa lupaa kysymättä, ettei tule sotkua.
Huomaatteko, että Jennillä Jyrkillä oli kipinää ja ihan oikeasti toive parisuhteesta ja perheenperustamisesta ja siksi nämä raha-asiat ja muut käytännön asiat nousi esiin. Muut parit oli niin pintapuolisella tutustumisasteella, ettei tuollaisilla asioilla ollut väliä eikä niihin asti edes päästy, kun kaikki muu töksähti heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkiksessä ei hirveästi ole yleissivistävää koulutusta😅
Ei siivojakaan vältämättä ole mikään typerys ja lääkäreissäkin on monenlaisia.
No ei oo, tiedän yhen kotitalousopen, joka ei jaksanut sitä työtä ja tekee siivousta. Voi olla hyvinkin kouluttautunut vaikka on matalapalkka-alalla. Lääkäri voi olla kouluttautunut mutta toisinaan luonteeltaan moukka.
Onko Kotkassa mitään amatööriteatteria?
Jyrkissä on näyttelijän vikaa.
Hän on hyvä vääntämään itkua ilman kyyneleitä ja säälimään itseään suupielet alaspäin. Myös teennäinen nauru onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten lisäksi täältä löytyy myös tosi monta 20v. ensiasunnon ostajaa. He kaikki tietysti ihan ilman kenenkään apua tai takausta.
Loistavaa.
Kylläpä nyt samantyyliset elämänkulkijat onkaan sattuneet tulemaan tänne lukemaan ensitreffien kirjoituksia.
Ihmettelenpä mistä alle 20v saavat niin hvää palkkaa, että asuntoja ostellaan. Ainakin joku muu maksaa elämisen.
No omassa tapauksessa asuin porukoilla 17v asti. Siitä opiskelija asuntolaan. Kävin koulun ohella tekee duunia. Sain vikan vuoden n 1000€ kk säästöön.
Mulla oli tilillä 19000/€. Kun valmistuin
Menin pankkiin toi 19k€ riitti eikä tarvinnut enää lisää takauksia. Löysin kaksion ja ostin sen. Ei mun mielestä mitenkään hirveän ihmeellinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Vaikka Jyrkissä olikin vikansa niin kyllä kävi oikeasti sääliksi sitä miten surkeana hän oli tuossa tilanteessa. Näki että sinne oli hänen ollut vaikea tulla mutta hoiti sen kyllä kunnialla ja onnistui sanomaan myös positiivisia asiota.
Jenni keskittyi ihan täysin siihen miltä hänestä tuntuu eikä oikein tuntunut tajuavan miten kova paikka se oli Jyrkille.
Tietenkin. Mutta ei silloin väitetä kirkkain silmin, että kaikki olisi tapahtunut ihan omin avuin ilman vanhempien ansiota. Se on juuri se kupla, minkä ulkopuolelle monen on hankala nähdä. Kun on hirveästi ihmisiä, jotka eivät kirjaimellisesti ole saaneet juuri mitään. Sama vääristymä kuin oletus siitä, että nelikymppisellä on vakityö, säästöjä ja omistusasunto.