Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle miksi sähköasentaja tekee Kotkassa vaatekaupan myyjä hommia? Kun Kotkassa on tilanne jossa sähkäreitä haetaan teollisuuteen Oulusta,Kuopiosta, Helsingistä ja ympäri Suomea?
Lähtöpalkka ilman lisiä 8h päivällä olis jo reilusti yli Jyrkin viime vuoden tulojen?
Kaikki eivät tee päätöksiään pelkän rahan perässä. Toisille on tärkeämpää, että elämä sujuu mukavasti, laskut tulee maksettua ja on aina elättänyt itsensä. Onpahan kuitenkin sekin koulutus, jos vaikka työttömyys joskus uhkaa.
No jos Jyrki on 20 vuotta sitten valmistunut sähkäriksi, eikä ole sen jälkeen noita hommia tehnyt, niin eipä ole sähkötöihin asiaa. Tap*paa siellä itsensä heti.
Ei mitään ammattia pysty tekemään 20 vuoden kuluttua valmistumisesta, jos ei k
Vanhentunut tutkinto jos valmistumisen jälkeen on lähinnä muita hommia tehnyt ja opiskellut
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuollainen kolmekymppinen amis mikään catch ole menestyneemmille miehille. Kyllä se ukko pitää löytää ihan omasta kastista. Kyllä ne arjen asiat klikkaa helpommin yhteen kun koulutustausta on suunnillen sama. Vaikea kuvitella vaikka lääkäriä ja siivoojaa yhdessä. Mistä ne juttelisivat, kun toisen yleissivistys on toisella planeetalla.
Äläs nyt. Täällä miehet laulaa kuorossa jatkuvasti, että miehet ei välitä naisen koulutustasosta ja varmaan tämä pitkälle pitääkin paikkansa. Riittää, että nainen on rintava ja hyvä peppu, ja muutenki hyvän näköinen ja kyllähän Jenni on näyttävä nainen ja hyvä kroppainen.
Toki monet löytää sen kumppanin opiskeluaikoina ja suunnilleen samoista opiskelupiireistä, missä itsekin liikkuu. Mutta jos sitä kumappania ei silloin ole löytynyt, niin kyllä Jennillä on mahiksia vaikka mihin. Ja kuten tuhat kertaa täällä todettu, Jenni ei hakenut rikasta miestä vaan ihan vaan sellaista joka osaa hoitaa raha-asioita. Tuo 30 000e vuodessa tienaava Jyrki olisi kelvannut oikein hyvin, jos vaan olisi osannut mies hoitaa raha-asiansa, eikä vielä tuossa iässä olisi ihan pa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuollainen kolmekymppinen amis mikään catch ole menestyneemmille miehille. Kyllä se ukko pitää löytää ihan omasta kastista. Kyllä ne arjen asiat klikkaa helpommin yhteen kun koulutustausta on suunnillen sama. Vaikea kuvitella vaikka lääkäriä ja siivoojaa yhdessä. Mistä ne juttelisivat, kun toisen yleissivistys on toisella planeetalla.
Mikä on menestynyt mies? Niin mä pitäisin esim montaa amis yrittäjää menestyneenä. Mun serkun palkkatulot amiksen käyneenä oli verokoneessa 420k€.
Mä oon amiksen käyny ja tienaan sen 100k€ vuodessa.
Mun työkaverit on amiksia ja liksat on 50-120k€ vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta viestiä Jenni on tähän ketjuun kirjoittanut?
Tuskin yhtään.
Utulan ohjelmassa kertoi lukevansa tätä ketjua. Varmasti kirjoittanut satoja viestejä tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Jenni yhtään vakuutusta saanut tänään myytyä kun on viestitellyt vauva palstalla ja kehunut itseään.
Lopeta jo tuo löpinä siitä, että Jenni täällä on. Kyllä Jennillä puolustajia löytyy, ilman, että hänen tänne tarvii kirjoitella.
Naurettavuuden huippu on aina se, kun joku luulee keskustelevansa täällä nyt vaikka Jennin kanssa ja vain sen takia, että jollakin on tuosta ihmisestä hyvää sanottavaa.
Joo en ole Jenni, mutta kyllä Jenni oikeassa Jyrkin suhteen oli, että ei jatkoon, vaikka Jyrkissä omat hyvät puoletkin oli. Oli varmaan kiltti ihminen jne, mutta todellakin tuo talouspuoli (kahta työtö tekee ja silti on pa, eikä tuon ikäisenä omista yhtään mitään)ja iso nou nou on sekin, että ilmoittaa kotitöiden kuuluvan naiselle. Ja jos Jyrki oli rakastunut, kuten antaa ymmärtää, niin outoa, että silti tor
Jenni ihan itse kertoo lukevansa tätä palstaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkiksessä ei hirveästi ole yleissivistävää koulutusta😅
Jep, ennemmin aika todella spesifiä tietoa opitaan siellä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin yhtään.
Tuolla Jennin luonteella on taatusti kirjoittanut ja monta viestiä, kun kerta kertoo lukeneensa tätä palstaa.
Kirjoittanut ja poistattanut. Johan täältä yhdessä välissä hävisi kasa viestejä joissa vain mainittiinkin hänen nimensä.
Jenni hei. Kyllä me uskotaan kun kerrot että olet 19 vuotiaana ihan omilla rahoilla vastavalmistuneena merkonomina ostanut oman kämpän eikä isiltä tullut mitää apuja.
Onhan hänelle voitu säästää rahaa lapsesta saakka ja oppinut itsekin näin palkkatuloista säästää. Ei siinä ole mitään pahaa, vaan vanhemmat ova kasvattaneet säästäväisyyteen. Se on hyve ja samanlaisen puolison ymmärrettävästi haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin yhtään.
Tuolla Jennin luonteella on taatusti kirjoittanut ja monta viestiä, kun kerta kertoo lukeneensa tätä palstaa.
Kirjoittanut ja poistattanut. Johan täältä yhdessä välissä hävisi kasa viestejä joissa vain mainittiinkin hänen nimensä.
Jenni hei. Kyllä me uskotaan kun kerrot että olet 19 vuotiaana ihan omilla rahoilla vastavalmistuneena merkonomina ostanut oman kämpän eikä isiltä tullut mitää apuja.
No ainakin takaus on tullut. Ei 19-vuotiaalle myönnetä lainaa ilman tak
Silloin euriborit oli tosi alhaalla, lähellä nollaa ja tuolloin oli mahdollista saada 100% asuntolainoja
Ihanko ulkoa muistat vai onko sulla joku taulukko mihin kirjaat vuosittain?
Ei ne asiat kiinnostaneet Jenniä. Eikä se ymmärrä niistä mitään.
Käynyt ammattikoulun. Ei osaa englantia, mutta nimeää kotinsa tavaravaraston "zernobyl" näin hän sen hienosti lausuu yyn kera. Ei tiedä häämatkalla ollessaan mikä maa ja mikä kaupunki on kyseessä.
Mut onhan hän tosi valmis paketti. Nyt vaan puuttuu se valmis miespaketti.
---------------------------------------------------------
Tässä se. Puhuu Venezuelasta ja käkättää hullua naurua päälle kun ollaan Venetsiassa. Ei satavarmasti edes löydä kartalta Venezuelaa, tuskin edes Etelä-Amerikkaa. Yleissivistys on musta aukko. Suosittelen duunarimiestä ilman korkeampia kriteerejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on menestynyt mies? Niin mä pitäisin esim montaa amis yrittäjää menestyneenä. Mun serkun palkkatulot amiksen käyneenä oli verokoneessa 420k€.
Ja minä olen akateeminen ja palkkabrutto n. 40 000 vuodessa.
Ei se raha kaikki kaikessa ole :)
Vierailija kirjoitti:
Jenni ei ole päämäärätietoinen ja päättäväinen. Ei se, että perheen tukemana saa asuntolainan adunnon hankintaan parikymppisenä tee sellaiseksi. Jättämällä oma kouluttautuminen tuohon merkonomin tutkintoon kuvaa kyllä päättäväisyyden puutetta. Kun ihmisen huomio kiinnittyy johonkin kaapin ylläpitoon, on määrätietoisuudesta kaukana.
Monikin mielestään määrätietoinen suorittaja keskittyy ihan kummallisiin asioihin. Se kaappi kuvaa ajatusmaailmaa tosi hyvin. Pitää olla tahrattoman puhdasta ja omaan makuun täydellistä, että voi tuntea jonkinlaista mielenrauhaa. Kuten ne terassikalusteet. Jyrki ohi kulkiessaan kertoi miten ne voisi sijoittaa, mikä oli Jennille ihan hirveä loukkaus. Kun hänen piti tuumailla ja sitten laittaa ne tarkalleen sen mukaan. Vaikka kekkerit olisivat onnistuneet tasan yhtä hyvin tai huonosti, jos kalusteet olisivat olleet Jyrkin ehdottamalla tavalla ja sekin pohdinta-aika käytetty johonkin muuhun.
Jostain sisäisestä turvattomuudesta ja kontrollin tarpeesta tuo kaikki kertoo, mutta ei siihen tuo ratkaisua yksikään mies. Ei valmis eikä puolivalmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpas sulla paljon kovatuloisia amiksia kavereina. Hassun paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin yhtään.
No ainakin takaus on
Ohis. Eiköhän jokaiselle kellä on asuntolaina sidottu euriboriin jollain tasolla muista nämä asiat. Tai ihan vaan jos lukee vaikka lehtiä tai katsoo uutisia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sattuu olemaan putkimieslinjalta? Tienaavat kuin mitkäkin...
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole vapailta markkinoilta löytynyt Jennille vanhempaa miestä jolla olisi koko paketti kasassa, vaikka Jenni kokee olevansa hyvin täydellinen. Kovinkaan moni ihminen ei hyvällä katsele sitä että aletaan määräilemään miten kuuluu siivota ja opetetaan kuin pikkulasta. Jenni sanoo että hän on suhteen äiti. No sille se näyttääkin. Jenni ei näytä 30v vaan 50v tätiltä joka päsmää kaikessa päälle, miten mikin kuuluu suorittaa. Rakkaus ja yhteinen hyvinvointi on jotain ihan muuta kuin vahtia kaapin sisältöä, mikä milloinkin on loppumassa. Tämä varusteltu kaappi on oikeastaan hyvä vertaus ongelmavyyhdelle, millainen ihminen Jenni on. Pitää olla tätä, pitää mennä näin. Minä määrään ja sanon miten asiat piää olla. Mihin hän tarvitsee miestä, kumppania? Muokattavaksi vaan, oman tahtonsa toteuttajaksi. Parisuhde on uuden oppimista toisesta, joustoa molempiin suuntiin. Jennin versio on minun tavalla pitää tehdä kaikki. No tämän lopputul
Ongelma on siinä että vaikka näköä on, niin ei korkeakoulutetut miehet noin vain ihastu meikattuun blondiin ilman akateemista tutkintoa. Jenni ehtii liian tasokasta miestä eikä saman tulotason mies ilman säästöjä kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika yllättävää kun olen ollut kemian tehtaalla viimeisen 20v töissä ja työkaverit tekee samoja hommia mun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin vähemmällä rahalla tekee mielenkiintoista työtä kuin vaikka hitsaa jossain telakalla surkeissa työasennoissa ja raitisilmamaski 8 h päivässä päällä jotain pömpeliä.
Luulenpa että Jyrkin rahat menee Amerikan vuosien opintolainojen maksuun.Niitä varmaan maksanut viimeiset 12 v ainakin jos on valmistunut 2012,Ei siinä rahaa säästöön jää ja tiedä kuinka kauan niitä vielä makselee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole. Mutta just kun täällä puhutaan että pitäis olla lääkäri/ juristi et sellainen on menestynyt ihminen...
Tossa amis- lääkäri välissä on aikalailla ammatteja joissa on taloudellisesti tosi menestyneitä ihmisiä..
Esim paperitehdas, öljynjalostamot, kemiantehtaat, myyjät jne jne lista on pitkä.
Kyllä se on totta, että on paljon heitä jotka aloittivat asuntosäästämisen heti ensimmäisestä tienestistän kesätöissä. Ei siinä ole mitään erikoista ja ihmeellistä. Julkisuudessa on ollut mm Atte Kilpinen joka noin teki kertomansa mukaan ja osti ensimmäisen asuntonsa n 20v ja nyt hänellä on sijoitusasuntokin vai peräti kaksi.