Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
25861/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun entinen aviomieheni sanoi aikoinaan kun menimme naimisiin, että ainoat asiat, joiden takia hän ottaisi avioeron ovat puolison uskottomuus tai työttömyys. Niin siinä sitten kävi, että minä jäin työttömäksi 17:sta avioliittovuoden jälkeen enkä löytänyt vuodessa uutta työpaikkaa. Tuli sitten ero, koska mies sanoi, ettei hänellä ole vara elättää minua. Toki se on "suoraselkäistä" toimintaa, koska oli sen minulle sanonut jo ennen naimisiinmenoa. Hänen mielestään työttömät olivat yhteiskunnan pohjasakkaa.

Vau. Tällaista kultakimpaletta katselit sitten 17v.

Vierailija
25862/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyrki ei muuten sanonut, että lapsia voisi hankkia 10 vuoden kuluttua, vaan että hän näkee, että 10 vuoden kuluttua lapsia pyörii jaloissa. 

Näin oli. Tätä kohtaa on vääristelty täällä ja muuallakin. Tuollainen tilanne 10 vuoden päässä tarkoittaa aika nopeaa perheen perustamista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
25863/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämän viikon jakson perusteella koko porukasta jäi Jennistä ja Jennin käytöksestä ikävin fiilis. Ihme Jyrkin ristiinnaulitsemista. 

Vierailija
25864/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtopäätös: opettajan koulutuksesta on tehtävä julkinen rekisteri ja opettajien arvo nostettava.  On pöyristyttävä että opettajaksi voi kutsua kukin vain itseään kunhan vaan jotain sijaispätkää tekee. 

Eihän kukaan voi sanoa olevansa lääkärikään ilman koulutusta. Koulutuksen aikana on lääketieteen kandi.

Opettajien tulisi olla kasvatustieteen kandeja tehdessään opintojen aikana sijaisuuksia. Ja jos ei opiskele alaa, voi sanoa olevansa sijainen ilman koulutusta.

Tietäisit vaan kuinka paljon kandit meitä tuolla terveyskeskuksissa hoitaa. Valitettavasti valmiita lääkäreitä on liian vähän. Eikä lisää opintopaikkoja avata jotta valta säilyy. Kandin titteli saadaan jo kahden vuoden opintojen jälkeen. Siitä eteenpäin voit tehdä määräaikaisena "lääkärinä" töitä.

Vierailija
25865/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo kolme kautta ilman onnistunutta paria. 

Vierailija
25866/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni on ihanan järkevä ja jämäkkä persoona. Jyrkistä olisi tullut kynnysmatto ja Jennistä se suhteen "äiti", joka huolehtii kaikesta. Se on tosi raskasta. Tiedän, kun olen ollut itse samassa tilanteessa. Ja Jyrki siinä kritisoi, että Jenni on itse aiheuttanut sen. Eikä ole. Jos on jämäkkä persoona niin tarvitsee myös jämäkän miehen. Ei itseään voi eikä tarvitse muuttaa toisenlaiseksi. Itse onneksi löysin miehen, joka on minulle tarpeeksi jämäkkä luonteeltaan. Toivottavasti Jenni löytää sellaisen myös. Jyrki ja Jenni eivät olleet sopiva pari toisilleen, sen näki kaikesta. Tuo rahapuoli oli vain yksi ilmentymä tätä isompaa kuviota. 

Vierailija
25867/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun entinen aviomieheni sanoi aikoinaan kun menimme naimisiin, että ainoat asiat, joiden takia hän ottaisi avioeron ovat puolison uskottomuus tai työttömyys. Niin siinä sitten kävi, että minä jäin työttömäksi 17:sta avioliittovuoden jälkeen enkä löytänyt vuodessa uutta työpaikkaa. Tuli sitten ero, koska mies sanoi, ettei hänellä ole vara elättää minua. Toki se on "suoraselkäistä" toimintaa, koska oli sen minulle sanonut jo ennen naimisiinmenoa. Hänen mielestään työttömät olivat yhteiskunnan pohjasakkaa.

Vau. Tällaista kultakimpaletta katselit sitten 17v. 

Lisään vielä: 17 vuodessa on varmasti sinullakin ollut jo säästöjä, jos alunalkaen on ollut sopimus, ettei mies elätä sinua. Kuulostaa lähinnä hyvältä tekosyyltä jättää, ei suoraselkäiseltä millään mittapuulla.

Vierailija
25868/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäpäteviä löytyy vähän sieltä ja täältä. Jos olet tehnyt vuosia kokin hommia mutta et ole koulutusta käynyt. Etkö saa esitellä itseäsi kokkina? Pitääkö esitellä epäpätevänä pihvin paistajana?

Vierailija
25869/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ystävä, joka on Tanskassa opettajana juurikin ilmeisesti samankaltaisessa työssä kuin Jyrki. Ystäväni suoritti aikoinaan koulutuksensa jossain päin Afrikkaa, oli siellä vuosikaudet. Tapasi samassa koulutuksessa miehensä, joka myös siis opettajana Tanskassa. Muistaakseni koulutuksen takana oli jokin tanskalainen järjestö, voi olla, että muistan väärinkin. 

Ystäväni on siis suomalainen ja asui Suomessa, kun haki opiskelemaan. 

Vierailija
25870/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Jenni nyt päättänyt, että vastineena saamaansa some-kritiikkiin kertoo vielä lisää paljastuksia Jyrkistä? Tulkitseeko Jenni että täällä siis kritisoidaan häntä siitä ettei hän jatkanut suhdettaan Jyrkiin, ja koittaa kertoa lisää "faktoja", jotta ihmiset ymmärtäisivät paremmin? Koska sitähän ei suinkaan kritisoida. Kritiikki kohdistuu tapaan, miten Jenni puhuu toisesta ihmisestä. Raaasti ja tunteettomasti: kun voisi puhua suojellen toisen sisintä ja arvostaen hänen erilaisuuttaan.

Todennäköisesti näin. Luulee "puolustautuvansa" sillä, että haukkuu aina vain lisää. 

Vierailija
25871/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Jyrkiä vedätettiin huolella tuossa ohjelmassa. Vaikka kahden muun parin miehet eivät onnistuneet hekään, tiesivät kuitenkin missä mennään. Jennin tyyli hyvin ikävä; Pitää viimeiseen asti todelliset tunteensa piilossa, kun on valmis jysäyttämään totuuden julki. Kertoo myös epätavallisen vahvasta turvallisuudentunteesta. Hän miellyttää, ettei toinen pääse yllättämään, mutta näin toimien ei kohtaa koskaan aidosti omia tunteitaan eikä anna mahdollisuutta toiselle.

Vierailija
25872/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista. Taisi itse olla pohjasakkaa. Jo avioliitto laki sanoo;

Puolisot ovat keskenään yhdenvertaiset. Heidän tulee avioliitossa osoittaa keskinäistä luottamusta sekä yhteisesti toimia perheen hyväksi.

Kummallakin puolisolla on oikeus itse päättää osallistumisestaan ansiotyöhön sekä yhteiskunnalliseen ja muuhun toimintaan perheen ulkopuolella.

Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Puolisoiden elatus käsittää puolisoiden yhteisten sekä kummankin henkilökohtaisten tarpeiden tyydyttämisen.

Naiset ottakaa asioista selvää, älkääkä tehkö tyhmiä lehmänkauppoja tai suostuko typeryyksiin joka myöhemmin kostautuu.

Vierailija
25873/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä joku on innostunut parjaamaan Jenniä. Millainen sää Kotkassa tänään on?

Minusta Jyki on erittäin outo tapaus. Hän ilmoittaa, ettei häneltä kannata odottaa autoa eikä asuntoa. Hän on "liian vanha" suorittamaan opinnot loppuun. Rahat eivät riitä edes seuraavaan palkkapäivään. 

Häytyskellot soivat monesta asiasta: itsesääli ja itsepäisyys on ikävä yhdistelmä. Murjottaminen on kakaramaista käytöstä.

Se "mie olisin laittanut rahaa syrjään" matkoja varten nauratti :D

Kymppi kuussa?

Vierailija
25874/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Jyrkin ja Jennin suhteessa ei voi oikein valita puoltaan. Molempien näkökulmat pystyy hyvin ymmärtämään, ja molemmilla on myös omat oikkunsa. Ymmärrän Jenniä kuitenkin siinä, että mikäli tavoitteena on perheen perustaminen, on todella viisasta vaatia taloudellista vakautta ja ennustettavuutta lasten elättämiseksi ja tulevaisuuden turvaamiseksi. Etenkin, kun molemmat ilmaisi alussa hakevansa suhteelta perinteisiä arvoja (oletan, että perinteiset arvot vastaavat sitä, että mies on perheen kivijalka). Mikäli lasten kasvatuksen lisäksi joutuisi stressaamaan miehen stressaamista, ei se olisi hyvä lähtökohta lainkaan perhe-elämälle. Siinä uupuisi täysin. Jyrki on mielestäni hieman flegmaattisen oloinen mies eikä hän ehkä ymmärrä ennakkoon sitä vastuuta, mitä perhe-elämä vaatii. Jennillä oli tästä realistisempi kuva, ja hän on selvästi miettinyt asiaa Jyrkiä enemmän. 

Vierailija
25875/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin vodcast haastattelun ja kai Jenni olisi itsekin voinut mainita kuinka tärkeä asia raha hänelle on. Nyt sanoi ettei sitä kysytty ja hän halusi vaan valmiin miehen. En usko Jennin haluavan miljonääriä, mutta kuitenkin tiettyä varallisuutta koska halusi nimenomaan vanhemman miehen siitä syystä. Joku sanoi tuosta hakijoiden määrästä ja veikkaan että miehiä on hankala saada ja ne jotka suostuvat ohjelmaan tulevat Matin asenteella koska luulevat saavansa seksiä automaattisesti. Varakkaat ja sosiaalisesti taitavat 40-vuotiaat miehet eivät hae tällaiseen ohjelmaan. Veikkaan, että Jenni olisi voinut saada sopivamman miehen jostain nuoremmasta jolla on samanlaiset taloudelliset tavoitteet. 

Ohjelma on niin suosittu, että parit on pakko saada muodostettua vaikka väkisin. Eikä mikään pari ole täydellinen ja varma onnistuja vaikka tähän hakisi tuhansia miehiä. 

Vierailija
25876/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vodcastissa paljastui, että Jenni oli ollut vain muutaman kuukauden sinkkuna ennen ohjelmaan hakua. Edellinen suhde oli kestänyt vuoden.

Herää kysymys, oliko hän itse valmis avioliittoon, vaikka muuten oli "valmis".

Eikö sitä muuten sanota, että ihminen ei ole koskaan valmis ihmisenä? 

Vierailija
25877/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi Jenni voinut hoitaa tuon eroilmoituksen myös ennen auton palautusta. Heti kun näkivät. Olisi voinut myös soitella viikon aikana Jyrkin kanssa ja kertoa ettei halua jatkaa.

Tuo miten vedätti vielä ihan loppumetreille saakka oli tyylitöntä. Aivan varmasti oli tehnyt päätöksensä jo. Halusi vain pitkittää eron kuvausten loppuun, jotta ei tarvitse enää tavata Jyrkiä ilmoituksen jälkeen. Tiesi auton palautuksesta ja oli siksi ajoittanut sen noin. Tarvi tekosyyn sille ettei Jyrki ole tervetullut Helsinkiin viikkoon. Joten "haki ikävää".

Laskelmoiva Jenni.

"Mulla oli ikävä, oliko sulla?" Kysyy Jyrki. Jenni hymyilee, nyökkää ja sanoo: Mmmm. Eli ei vastaa sanallisesti, mutta antaa ymmärtää, että oli ikävä.

Antaa kaikessa rauhassa toisen olla autuaan tietämätön. Aika häijyä jopa. Muistuttaa selviytyjiä. Ehkäpä siinä seuraava konsepti hänelle.

Vierailija
25878/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi Jenni voinut hoitaa tuon eroilmoituksen myös ennen auton palautusta. Heti kun näkivät. Olisi voinut myös soitella viikon aikana Jyrkin kanssa ja kertoa ettei halua jatkaa.

Tuo miten vedätti vielä ihan loppumetreille saakka oli tyylitöntä. Aivan varmasti oli tehnyt päätöksensä jo. Halusi vain pitkittää eron kuvausten loppuun, jotta ei tarvitse enää tavata Jyrkiä ilmoituksen jälkeen. Tiesi auton palautuksesta ja oli siksi ajoittanut sen noin. Tarvi tekosyyn sille ettei Jyrki ole tervetullut Helsinkiin viikkoon. Joten "haki ikävää".

Laskelmoiva Jenni.

"Mulla oli ikävä, oliko sulla?" Kysyy Jyrki. Jenni hymyilee, nyökkää ja sanoo: Mmmm. Eli ei vastaa sanallisesti, mutta antaa ymmärtää, että oli ikävä.

Antaa kaikessa rauhassa toisen olla autuaan tietämätön. Aika häijyä jopa. Muistuttaa selviytyjiä. Ehkäpä siinä seuraava konsepti hänelle

Me katsojat nähtiin todella vähän tätä eroilmoitukseen liittyvää aikaa. Ei käytännössä lainkaan. Ei varmasti ole näin mustavalkoista, mitä ohjelma antaa nyt ymmärtää.

Vierailija
25879/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin elämä ei heitä Jennin eteen vaikeampia haasteita, hän voi saada turvan tunnetta Tsernobylkaapistaan yms.

Mutta kun kuvainnollinen pyörremyrsky hajottaa rakennelman, turvallisuuskin on koetuksella tai mennyttä Jennin kohdalla. Tällaisessa tilanteessa Jyrki olisi hyvä turvallisuuden tuoja, koska on oppinut selviytymään ilman varastoja ja lukkoon lyötyjä suunnitelmia siitä miten asioiden on mentävä.

Melkosta sontaa. 

Sanonpa vaan, että kyllä Pappa Muurinen tiesi, kenen lompakolla ollaan kun lapsille pitää ostaa uudet kurahousut. Jykän selviytymisstrategia ulos taloudellisesta pinteestä on vippaaminen. Kysymys kuuluu, että saiko Jenni koskaan rahojaan takaisin. Villi veikkaus on, että ei.

Vierailija
25880/30018 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenni on ihanan järkevä ja jämäkkä persoona. Jyrkistä olisi tullut kynnysmatto ja Jennistä se suhteen "äiti", joka huolehtii kaikesta. Se on tosi raskasta. Tiedän, kun olen ollut itse samassa tilanteessa. Ja Jyrki siinä kritisoi, että Jenni on itse aiheuttanut sen. Eikä ole. Jos on jämäkkä persoona niin tarvitsee myös jämäkän miehen. Ei itseään voi eikä tarvitse muuttaa toisenlaiseksi. Itse onneksi löysin miehen, joka on minulle tarpeeksi jämäkkä luonteeltaan. Toivottavasti Jenni löytää sellaisen myös. Jyrki ja Jenni eivät olleet sopiva pari toisilleen, sen näki kaikesta. Tuo rahapuoli oli vain yksi ilmentymä tätä isompaa kuviota. 

Jenni on itse kertonut ajsutuneensa äidin rooliin aiemmissa suhteissaan. Jyrki oli ihan oikeassa  että Jenni aiheuttaa sen ihan itse. Js myös tulevissa suhteissa.

Ketju on lukittu.