Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Sekä Jennin että Jyrkin puheet ovat olleet ristiriitaisia.
jakso 10, "asiantuntijan" kanssa nurmikolla
Jyrki: "Itse olen tuon työhomman miettinyt olevan mulle haasteena, ja varmasti Jennikin on sitä miettinyt. Kun ei ole mitään vakituisempaa. Ja minä en siihen suostu että eläisin hänen lompakolla."
Jenni: "Oot vähän antanut ymmärtää että oot semmonen että heität kirveen kaivoon. Jos nyt on tämmönen tilanne niin miks se tilanne ei vois olla erilainen muutaman vuoden päästä?"
"Asiantuntija" Jennille: "Mitä haluaisit sanoa Jyrkille?"
Jenni: "Koskaan ei oo liian myöhästä."
"Asiantuntija" Jyrkille: "Mitä sä aattelet ku Jenni kannustaa?"
Jyrki: "Tuntuuhan se hyvälle"
Jenni: "Vaikka sua aina papaksi sanon, et sä mikään 70-vuotias oo. Nuori pojanhupakko."
jakso 12
Jenni Niinalle: "Tämmöset niin sanotusti elämän peruspalikat mitkä on itelle ollut yli vuosikymmenen itsestäänselvyyksiä, on semmosia mitä hän ei oo miettiny koskaan. Hänellä on jossain määrin elämä kesken, opiskelujen, työn kanssa. Siihen ois toivonu semmosta että hänellä ois aikasemmin tullu semmonen buusti että nyt hän haluaa suorittaa sen. että miks se on periaatteessa odottanu niin pitkään."
jakso 13
Jenni: "Toivois olevansa 50-50-lähtötilanteessa että mulla ja Jykillä on samat lähtökohdat. Aina mä otan sen huolen hänen tilanteesta. Mua AHDISTAA ajatus että mun pitäs laittaa oma elämä pauselle varmaan vähintään viideks vuodeks että toinen saa laitettua elämän peruspalikoita kuntoon."
"Musta ei oo siihen että mä odottaisin että 40-vuotias mies tekis yhtäkkiä jonku täyskäännöksen elämänsä kanssa"
"Jyki ei ollu mulle oikee ihminen. Mul oli tosi alhaset kriteerit. Mä halusin normaalin ja valmiin miehen. Hänellä on ollu tosi paljon aikaa selvittää nää tilanteet kuntoon mut ku hän ei oo vaan viitsinyt. Olisin hurjan paljon toivonut et sielt ois tullut semmonen heti valmis aikuinen mies."
Jyrki:
"Puhutaanpas nyt sitten vähän tuosta rahasta."
"Se että minulla ei ole vakituista työtä ei pidä paikkaansa. Myyjän työ on vakituinen mikä minulla on tällä hetkellä. Olen viimeiset kaksi vuotta painanut kahta duunia ja tehnyt opettajan sopimuksia niin että myös kesältä tulee palkka."
Jenni: "Eron suurimpia syitä oli että oltiin toki eri lähtökohdissa"
Jyrki: "Olen ihan perus töissäkäyvä mies, jollaista Jenni haki. Kahta duunia tässä on vedetty kaks vuotta putkeen."
"Pärjäisin kyllä sillä opettajan palkalla. Haluan tehdä vielä enemmän koska mulla sitä aikaa on."
"Jenni lupasi mulle aikaa."
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jenni nyt on löytänyt jonkun lainan jakajan kun koirankoppi on myynnissä
Vai oikein koirankoppi. Monikaan helsinkiläinen ei asu yksin vajaan 60 neliön kämpässä, jossa oma piha. Sekä vielä omista sitä. Vaikka Jennin kämppä "vain" 200 000, sillä saisi monesta paikkaa jo omakotitalon. Täällä Helsingissä nyt vaan on tällasta.
Vierailija kirjoitti:
Jennihän on hyvä esimerkki vaikka seurusteltaessa kun jotain ylipääsemätöntä tulee eteen. Silloin erotaan jos järkevää ratkaisua ei synny keskustelun kautta. Hän arvostaa itseään ja tavoitteitaan.
Niin eroaminen on tosiaan oikea ratkaisu. Jenni tosiaan arvostaa itseään ja tavoitteitaan. Jopa pitää itseään jonain yli-ihmisenä. Mutta Jenni on myös erittäin hyvä esimerkki siitä, kun ei arvosteta lainkaan toista henkilöä. Tuo Jennin jatkuva Jyrkin ivallinen haukkuminen on kaameaa katsottavaa. Jenni on selvästi hyvin kypsymätön ihminen, kun ryhtyy moiseen.
Vierailija kirjoitti:
jakso 10, "asiantuntijan" kanssa nurmikollaJyrki: "Itse olen tuon työhomman miettinyt olevan mulle haasteena, ja varmasti Jennikin on sitä miettinyt. Kun ei ole mitään vakituisempaa. Ja minä en siihen suostu että eläisin hänen lompakolla."
Jenni: "Oot vähän antanut ymmärtää että oot semmonen että heität kirveen kaivoon. Jos nyt on tämmönen tilanne niin miks se tilanne ei vois olla erilainen muutaman vuoden päästä?"
Jenni: "Vaikka sua aina papaksi sanon, et sä mikään 70-vuotias oo. Nuori pojanhupakko."
jakso 12
Lisäksi nuo isot elämänmuutokset on sellaisia, että motivaatio niihin pitää syntyä ihmisen itsensä sisältä eikä muiden sanelemana tai selkä seinää vasten laitettuna.
Aika epämääräistä kiertelyä tuo Jyrkin hommeli.
Vierailija kirjoitti:
Pointti on se, ettei Jyrkin tilanteessa ole mitään sellaista, mikä ehdottomasti estäisi avioliiton. On vaikka kuinka paljon ihmisiä, joilla on asiat paljon huonommin - ja ovat silti parisuhteessa. Ei ohjelmaan edes oteta sellaisia, joilla elämänhallinta täysin kateissa.
Omistusasunnon ylenmääräinen ihannoiminen on outo suomalainen piirre. Vuokra-asuminen voi olla hyvinkin järkevää, esim. töiden perässä muuttaminen paljon joustavampaa. Muuttotappiokunnissa hyvin vaikeaa myydä asuntoa. On huonosti hoidettuja taloyntiöitä jne ja asuntojen hinnat muutenkin yleisesti laskussa. Lisäksi ne, jotka ovat kahden asunnon loukussa - voi että sitä ihanuutta asua omassa (tai pankin) asunnossa. Ja päälle vielä homeasunnot yms. pommit.
Eihän nyt tänä päivänä pitäisi noin materia edellä mennä. Ikään kuin se kaikki muu sopivuus ei merkitsisi mitään. Eiköhän se liiallinen erilaisuus ollut juurisyy Jenninkin sinänsä järkevään päätöksee
Eipä omistusasuminen ole mitenkään erityisen suomalainen piirre, jos tilastoja katsoo. Suomi vasta sijalla 47. kun on listattu maita joissa eniten omistusasumista (tilasto vuodelta 2023). Toki Suomessa lähes 70 % omistaa asuntonsa, mutta monessa maassa tosiaan vielä paljon korkeampi prosentti.
Vierailija kirjoitti:
jakso 10, "asiantuntijan" kanssa nurmikollaJyrki: "Itse olen tuon työhomman miettinyt olevan mulle haasteena, ja varmasti Jennikin on sitä miettinyt. Kun ei ole mitään vakituisempaa. Ja minä en siihen suostu että eläisin hänen lompakolla."
jakso 12
Ja lopputulos. Vippaa mulle viitonen.
Vierailija kirjoitti:
jakso 12
Joo aika jänniä ristiriitoja kyllä. Just tuokin että Jykä sanoo ensin että ei ole mitään vakituisempaa työtä ja sit yhtäkkiä onkin.
Mitä toi paussille 5 vuodeksi tarkoitti. Oliko tosiaan niin että koulua pitäs käydä tyyliin 5v että valmis?
Saattaa olla että Jennin isä on auttanut asunnon hankinnassa.
Jenni on valitettavasti konttollifriikki ja bäjän kuitenkin aliarvioi Jyrkiä ja hönen tekemisiään
Niinpä- isä on saattanut avittaa asunnon kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Mistä muuten jotkut tietävät faktana sen, että Jyrkin asunto on vuokra-asunto eikä omistusasunto? Eihän siitä ollut mitään puhetta ohjelman aikana. Kotkassa on kuitenkin varsin edulliset asunnot, että kyllä siellä oletan saa asuntolainan vaikka ei olisikaan valtavan isoja tuloja
Jennihän itki hyvin varhaisessa vaiheessa sitä, että Jyrki ei pätkätyöläisenä saa asuntolainaa. Jos Jyrkillä olisi ollut omistusasunto niin ei kai Jenni tuollaista olisi itkenyt ja stressannut?
Jospa tarkoitti, ettei saa ISOA asuntolainaa?
No ei se niin kyllä sanonut, vaan sanoi että kun on itse ollut pankissa töissä, niin tietää ettei ilman vakituista työtä saa lainaa ja siksi oli niin huoliss
Niin no jos ajatellaan että J:t olisivat jatkaneet yhdessä niin asunto olisi pitänyt löytää yhdessä. Jenni ei suostuisi asumaan tuossa pienessä koirankopissa toisen kanssa. Jyrkin lainattomuus olisi siis este yhteiselle omistusasunnolle. Tuskin Jenni vuokralle menisi. Käytännön asioita.
Vai oikein koirankoppi
Vierailija kirjoitti:
Niinpä- isä on saattanut avittaa asunnon kanssa
Mitä sitten? Se ei muuta kuitenkaan sitä että JK on hoitanut talouttaan todella huonosti viimeisen 22v.
Vierailija kirjoitti:
Jenni on valitettavasti konttollifriikki ja bäjän kuitenkin aliarvioi Jyrkiä ja hönen tekemisiään
Eikä edes saattaa vaan isä on auttanut. Jennin sometilien perusteella ei olisi mahdollista hankkia nuorena kerrostaloasuntoa Helsingistä. Yhdessäkin postauksessa juhlii, että sai vakityön Glitteristä (varmaan myyjän töitä), ja että jatkossa häntä näkee vähintään 2 pvä/vk siellä töissä.
Jenni on varmastikin saanut apua isältään tms. mutta on kuitenkin selvästi vastuun kantamiseen ja työteliäisyyteen kasvatettu ihminen. Monesti ns. parempien perheiden lapset on täysin lellittyjä pikkupaskoja, jotka eivät edes vaivautuisi tekemään nuorena mitään työtä, ellei olisi täysin pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä edes saattaa vaan isä on auttanut. Jennin sometilien perusteella ei olisi mahdollista hankkia nuorena kerrostaloasuntoa Helsingistä. Yhdessäkin postauksessa juhlii, että sai vakityön Glitteristä (varmaan myyjän töitä), ja että jatkossa häntä näkee vähintään 2 pvä/vk siellä töissä.
Niin Jenni teki lisätöitä vakityön päälle. Vähän niinku Jyrkikin. Sillä erolla että Jennin lompakossa toi näkyi ja näkyy edelleen. Eikä muuten auttanut isukki.
Vierailija kirjoitti:
Jenni on varmastikin saanut apua isältään tms. mutta on kuitenkin selvästi vastuun kantamiseen ja työteliäisyyteen kasvatettu ihminen. Monesti ns. parempien perheiden lapset on täysin lellittyjä pikkupaskoja, jotka eivät edes vaivautuisi tekemään nuorena mitään työtä, ellei olisi täysin pakko.
Ei ole saanut isältään apua. On ollut aina säästäväinen. T. Tietäjä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä toi paussille 5 vuodeksi tarkoitti. Oliko tosiaan niin että koulua pitäs käydä tyyliin 5v että valmis?
Velat maksettu viidessä vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissä on kylläkin täysin päinvastoin. Vanhempien asenteen ja verkostojen avulla tekevät yhtä ja toista jo nuoresta lähtien. Saavat kokemusta, positiivista palautetta ja aina uusia työtilaisuuksia, ilman että hirveästi joutuvat sen asian eteen ponnistelemaan. Koko lähtökohta on ihan eri ihmisellä, joka lähtee epävakaamista oloista, luo itse verkostonsa nollasta ja samalla epävarmuuksiensa kanssa taistellen.
Joo, henk.koht. ymmärrän ihan hyvin. Instagramista selviää, että Jenni on v. 2018 ostanut tuon nykyisen kämpän ja samalla myynyt edellisen kerrostaloasuntonsa. Eli luultavasti ei ole paljoa (tai ehkä koskaan) asunut vuokralla vaan tosi nuoresta omistanut asuntonsa.