Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Kolme edellistä kautta tästä ohjemasta on ollu ihan sysipaskoja. Eli 2022 Henni ja Miikka, Assi ja Otto, Salla ja Lauri. 2023 Julia ja Waltteri, Riia ja Aleksi, Matti ja se oululaisnainen. Ja nyt 2024 taina ja Matti, Anna ja Hai sekä Jenni ja Jyrki.
Jokaisella näistä kausista yksi pari jäänyt yhteen ja pian sarjan loppumisen jälkeen ilmoittanut erostaan, joka ei kyllä katsojille ole tullut yllätyksenä.
Nykyiset asiantuntijat olleet tällä kokoonpanolla juurikin nämä samat kolme kautta! Mätsit on oikeasti olleet huonoja tai sitten ihmiset ovat viime vuosina vaan muuttuneet niin erilaisiksi, ettei ole kärsivällisyyttä toiseen tutustua konseptin vaatimalla tavalla.
2021 kaudella yhteen jäi 3/4 paria ja ovat edelleen yhdessä.
Samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Kolme edellistä kautta tästä ohjemasta on ollu ihan sysipaskoja. Eli 2022 Henni ja Miikka, Assi ja Otto, Salla ja Lauri. 2023 Julia ja Waltteri, Riia ja Aleksi, Matti ja se oululaisnainen. Ja nyt 2024 taina ja Matti, Anna ja Hai sekä Jenni ja Jyrki.
Jokaisella näistä kausista yksi pari jäänyt yhteen ja pian sarjan loppumisen jälkeen ilmoittanut erostaan, joka ei kyllä katsojille ole tullut yllätyksenä.
Nykyiset asiantuntijat olleet tällä kokoonpanolla juurikin nämä samat kolme kautta! Mätsit on oikeasti olleet huonoja tai sitten ihmiset ovat viime vuosina vaan muuttuneet niin erilaisiksi, ettei ole kärsivällisyyttä toiseen tutustua konseptin vaatimalla tavalla.
Joo oisko nyt asiantuntijoilla vähän peiliin katsomisen paikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläluokkaan vaaditaan mielestäni koulutustakin. Ei joku Stefu ole kuin rosk_sakkia, vaikka kuinka olisi massia. No, sitäkään ei enää ole "sijoitusten" myötä.
Ei rahasuvun yläluokka vaadi koulutusta, vaikka useimmiten niissä piireissä myös käydään yliopistoja.
Yläluokkainen eli sivistynyt ja kouluttautunut rahasuku vs. urheiluhommissa mainetta ja kaiketi myös rahaa kerännyt isä. Noh. Tässä puhutaan sosioekonomisesta asemasta, ei yläluokkaisuudesta. Jennin yhteiskuntaluokka on tavan duunari.
Jenni tavoittelee isän mahdollistamaa sosioekonomista tasoa naimalla miehen, jolla on pätäkkää. Itse pidän tätä säälittävänä.
Vierailija kirjoitti:
Jyrki olisi voinut tiukasti silmiin katsoen ja jämäkällä ja vakaalla, itsevarmalla äänellä jyrähtää, että kuules nyt nainen, tilanne on se, että olen rakastumassa sinuun ja haluan yhteisen elämän. Ja haluan sinun ymmärtävän, että olen sinkkuaikoina elellyt rahaa kuluttaen, koska sinkkumiehelle asialla ei ole niin väliä, mutta nyt kun olemme yhdessä, niin järjestän tällä ja tällä tavalla sinulle vakaan tulevaisuuden. Budjetoin nämä asiat näin, ja tämän asian laitan kuntoon tällä tavalla. Voimme vaikka viikoittain istua asian kanssa alas ja näytän miten nämä etenee, niin opit luottamaan siihen että huolta näistä ei ole.
Tokikaan tällainen ei saa olla tyhjää puhetta vaan pitää tehdä mitä lupaa. Mutta tuolla tavalla Jyrki olisi voinut saada Jennin.
Just näin! Se olisi ollut miehekäs teko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmaan hakeville pitäisi valheenpaljastuskokeen olla pakollinen.
Nuohan ilmeisesti kertoo ihan eri satuja itsestään itsestään kuin mitä sitten todellisuudessa paljastuu.
Ovelia ovat hakijat huijaamaa, kun jopa "asiantuntijat" menevät lankaan.
Taitaa vaan olla niin, että ne eivät itsekään tunne itseään niin hyvin, että ymmärtäisivät valehtelevansa. Eli valheenpaljastuskone näyttäisi vihreää valoa. Lue vaan, mitä Tainakin kertoi itsestään ennen ohjelmaa - luulen, että hän uskoi itse siihen mitä sanoi! Avoin, tunteista pitää puhua, ongelmat ratkaistaan yhdessä...
Taina a on ihan perusnainen. Ei rakastu tai ihastu hetkessä. Sanoi jo siinä alkuesittelyssä,että ihastus saa tulla rauhassa.
Nyt tunteita va
"Tuli tunteita. Tuli pelko ja ahdistus"
Ei mikään ihme, että tuli tuollaiset tunteet. Harva voi ymmärtää, että jos ei muutamassa päivässä ole ihastunut ja rakastunut aletaan epäillä, että on mukana vääristä syistä.
Kuka rakastuu/ihastuu parissa päivässä?
Ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ole vässykkä vaan hän on vahva sielu ja hänen sielu päättänyt kokea nämä asiat ennen tänne tuloaan
Joskus pitää tarpoa pimeydessä, että voi löytää sisäisen valon.
Tässäpä päivän kanalismi!
Vierailija kirjoitti:
Jyrki: Tuon parisuhteeseen tukea ja turvaa.
Myös Jyrki: On hienoa kun sai vaimon, johon voi turvautua...
Turvautuminen toiseen pitäisi olla ihan kummankin parisuhteen osapuolen oikeus. Terveisiä onnellisesta liitosta.
Olen onnellinen että tavattiin mieheni kanssa nuorina ja köyhinä Nyt voidaan vaurastua yhdessä. Olisi kaameaa ajatella, että havitteleeko tuokin vain rahojani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottokorttia kysytään monissa kohtaa vaikka ei ostaisi luotolla. Mm jos vuokraa auton, sen saa kun on luottokortti, muuten ei olis saanut. Oma kokemus. Samoin matkat kyllä kannattaa maksaa luottokortilla jotta saa korvauksen jos tulee häikkää. Siitä on kokemuksia. Varmaan on muitakin tilanteita jossa luottokortti on hyödyllinen. Se taitaa olla tae ihmisen luotettavuudesta.
Nyt täytyy kyllä korjata nämä yleistykset. Itse en omista luottokorttia. En ole kokenut sille mitään tarvetta. Mielestäni luottokortti on nimenomaan rahan lainaamista varten.
Olen pystynyt vuokraamaan auton, ostamaan matkat ja muut ilman luottokorttia. Toki tiedostan riskin suoramaksussa, mutta se on riski jonka otan. En aio kantaa nimissäni luotokorttia vain jonkun turvallisuudentunteen vuoksi.
Katsojille on näytetty ohjelmassa vain valittuja paloja, ohjelmaa on voitu myös leikata niin, ettei se anna oikeaa kuvaa. Emme tiedä kaikkea.
Sen sijaan tiedämme Jennin kommentit lehden palstoilla Jyrkistä. Toisen mollaaminen julkisesti on suorastaan hävytöntä ja anteeksiantamatonta, oli Jyrki hänen mielestään millainen tahansa. Kommentointi kertoo omaa kieltään myös Jennistä ihmisenä ja hänen ihmissuhdetaidoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni on pienituloinen. Miten hän rahoittaa asumisensa, matkansa ja ravintolasyömisensä? Sekä vaatteet ja meikit?
Ja kymmenen kerran terapian tapaisen, jossa oli käynyt "höpöttelemässä" edellisen suhteensa päätyttyä? Ei julkiselta etenkään Helsingissä tuollaista saa. Ja niin "kevein" perustein, että seurustelusuhteen päätyttyä on mieli maassa.
Ööh? Itse tienaan vähemmän kuin Jenni ja silti käyn säännöllisesti terapiassa ja 100% omakustanteisesti. Ihme juttuja täällä taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo oisko nyt asiantuntijoilla vähän peiliin katsomisen paikka
On kyllä ollut tosiaan kolme edellistä kautta huonoja kun miettii. Oliko sillon 2021 Niina ja Lari? Se oli kyllä hyvä kausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrkillä ei ollut mitään annettavaa suhteeseen.Tyrmäsi matkat, asunnot, ravintolakäynnit ym.Ei jaksa ruokaa laittaa, ei jaksa muuta kuin tuijottaa fleeguna fudista ja lyödä vetoja.Sen sijaan jaksaa sääliä itseään ja itkeätihrustaa omaa kovaa elämäänsä.Mökömökö mies.
Sinä taas olet Jyrkin vihaaja.
Olen Jyrkin tyylisen miehen poika.Kun kavereiden isät veivät poikiaan lätkä tai fudistreeneihin mun isä ei.Ei ollut autoa eikä jaksamiskykyä.Ei käyty matkoilla eikä ulkona syömässä kuten muut kaverit.Isä makasi sohvalla ja katseli fudista ja veti kaljaa.Äiti kävi töissä ja välillä isäkin piristyi työhön.
Masennus? Miehillä on monesti hoitamattomia terveysongelmia, jotka sitten oireilee mm. tuolla tavalla.
"Itse en kyllä saanut yhtään sellaista kuvaa. Jyrki on vaan rennompi luonne joka ei ole niin kova suunnittelemaan asioita etukäteen. Se että Jenni esimerkiksi valitti siivoamisesta ei tarkoita että Jyrki haluaisi että Jenni hoitaa siivouksen, vaan toiset eivät ole yhtä tarkkoja eivätkä näe järkeä siivota omaan silmään puhdasta kotia. Jyrkille sopisi kaltaisensa rennompi nainen ja Jennille tarkempi ja suoraviivainen mies."
Mut kuka sitten kuittaa ravintolalaskun, meneekö Jykä naisensa kanssa yhdesä tiskaamaan keittiöön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni on pienituloinen. Miten hän rahoittaa asumisensa, matkansa ja ravintolasyömisensä? Sekä vaatteet ja meikit?
Ja kymmenen kerran terapian tapaisen, jossa oli käynyt "höpöttelemässä" edellisen suhteensa päätyttyä? Ei julkiselta etenkään Helsingissä tuollaista saa. Ja niin "kevein" perustein, että seurustelusuhteen päätyttyä on mieli maassa.
Ööh? Itse tienaan vähemmän kuin Jenni ja silti käyn säännöllisesti terapiassa ja 100% omakustanteisesti. Ihme juttuja täällä taas.
Ja työterveydestä voi saada maksutta tuon 10 kertaa, riippuen työnantajan sopimuksesta. Nykyisellä työnantajalla mulla on vaan 3 kertaa, mutta aiemmassa työpaikassa oli 10 kertaa. Ja varmaan jos sopimuksessa on vaikka 3 kertaa, niin omakustanteisesti voi jatkaa. On kyllä ihmeellistä ajattelua, ettei omakustanteisesti olisi varaa käydä terapiassa, kyllä ihmiset yleensä omaa terveyttään arvottaa niin, että on valmiita siihen myös käyttämään rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taina oli ollut saikulla eron jälkeen. Mikä oli syy saada saikkua? Ero miehestä jota ei edes tunne. Eihän sellaista edes sure.
Kommentoin yleisellä tasolla. Surun takia ei saa sairauslomaa. Eikä vaikka uupumuksen. Vain sairauksien perusteella saa sairauslomaa.
Minä olen saanut uupumuksen takia sairauslomaa.
Vierailija kirjoitti:
Tää keskustelu on kyl hauska siinäkin mielessä et näkee miten erilaiset ajatusmaailmat ihmisillä on. Ei 2500 nettoansioilla pärjää. Ei voi matkustella ym....
2500€/ siiitå asuminen pois jää 1800.
Autolaina 300€. Vielä on 1500€.
Ruoka mulla menee kk 300€. Jää 1200€.
Harrastukset, bensat, vakuutukset , puhelimet. 300€..
Jää 900€ joka ikinen kk säästöön. Toi on 10800€ nettorahaa vuodessa. Pistetään 3 etelän reissua joka vuosi tohon. Säästöön jää vielä 6800€. Kerrotaan toi 10 ja laitetaan päälle 7% korkotulot..
10v sulla on liki 100k€ säästössä.
No jep. Itse olen tosi pienituloinen, pätkätöitä, keikkatöitä jne. Asun yksin Helsingissä ja asumiskulut isot, enkä ole edes mitenkään säästäväinen, wolttaan paljon, matkustelen yms. Silti jää vähintään muutama satanen joka kk säästöön ja säästötilillä useampi kymmentä tuhatta.
Vierailija kirjoitti:
"Itse en kyllä saanut yhtään sellaista kuvaa. Jyrki on vaan rennompi luonne joka ei ole niin kova suunnittelemaan asioita etukäteen. Se että Jenni esimerkiksi valitti siivoamisesta ei tarkoita että Jyrki haluaisi että Jenni hoitaa siivouksen, vaan toiset eivät ole yhtä tarkkoja eivätkä näe järkeä siivota omaan silmään puhdasta kotia. Jyrkille sopisi kaltaisensa rennompi nainen ja Jennille tarkempi ja suoraviivainen mies."
Mut kuka sitten kuittaa ravintolalaskun, meneekö Jykä naisensa kanssa yhdesä tiskaamaan keittiöön?
Eikö se lasku tullut ihan maksettua kuitenkin. Jyrki varmaan yritti piristää suhdetta jonka tunnelma oli ollut kireä, eikä tullut ajatelleeksi että pitäisi maksaa molempien ruuat. Jenni kuitenkin tiesi että ylimääräistä rahaa ei kauheasti ole.
Vierailija kirjoitti:
Silloin oli vielä Elina Tanskanen mukana. Kävi parien kotonakin puhumassa ja auttamassa, kun heillä oli kriisitilanne.