Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Tällaiset kumppanit Jennin ja Jyrkin olisi pitänyt ohjelma löytää, niin olisivat olleet onnellisia:
Jennille pariksi joku nelikymppinen tradenomi, joka elelee esihenkilönä jossain mutterinmyyntifirmassa. Miehellä juoksee peruspalkka, on työsuhdeauto ja joku kiva pieni omakotitalo kaupungin laidalla, jota Jenni saa rauhassa sisustaa. Mies hoitaa tienaamisen, jotta Jenni voi jäädä hoitovapaalle tai tehdä töitä myöhemmin osa-aikaisena. Mies ei mitään suurta vaimosta kaipaa: kiva kun koti on vaimon tonttia ja mies saa keskittyä töihin sekä joskus kuskaamaan lapsia harrastuksiin. Lomalla lähdetään jonnekin Rodokselle ottamaan aurinkoa. Viikon kohokohta on illanistujaiset, joissa naiset nauraa kihertää porukassaan skumppaa juoden ja miehet bondailee omiaan autoista, remonteista ja töistä. Jenni on tyytyväinen, kun mies hoitaa miesten työt eli myös sen tienaamisen ja hän saa huseerata rauhassa kodin ja lasten kanssa sekä laittaa kaiken juuri haluamallaan tavalla.
Jyrkille pariksi löytyisi joku vaille nelikymppinen nainen, joka olisi jossain perustyössä (lastenhoitajana päiväkodissa, S-marketin kassalla tai vanhainkodissa lähihoitajana). Työ ja tienestit eivät olisi kummallekaan se tärkein juttu, vaan elämään suhtauduttaisiin lunkisti. Keskustan vuokrakerrostalossa voi elellä mukavasti, kun kumpikaan ei muuta kaipaa. Lasten kanssa kaikki ei olisi niin justiinsa ja vähempikin riittäisi. Parasta arkea olisi, kun voisi sohvan nurkassa katsella futista ja kyhjöttää kylki kyljessä kaljapullo ja sipsipussi kourassa. Lomalla lähdettäisiin lähikentälle pelaamaan futista tai kylpylän sijaan suunnattaisiin uimahalliin tai rannalle. Jos rahaa riittäisi, niin joku kerta voisi lähteä ex tempore Tukholmaan laivalla tai suunnata Lintsille. Olennaista olisi, että elämää ei suoritettaisi sata lasissa, vaan otettaisiin rennommin ja puolisoon voisi nojata, kun maailma masentaa. Kumpikin hoitaa työt ja kodin, mutta sinnepäin riittää eikä tarvitse olla niin viimeisen päälle.
Kummassakaan ei siis ole vikaa, olivat vain aivan väärän ihmiset toisilleen.
"Asiantuntija"kolmikko epäonnistui jälleen täysin. Käytännössä Jenni ja Jykäkin erosivat samantien.
Viimeisen jakson viimeiset 10 minuuttia olivat kiinnostavimmat. Jenni sanoi suoraan ja rehellisesti, että sijaisopettajan ja kaupan myyjän palkka ei riittänyt hänelle. Kyse ei siis ollut siitä, etteikö Jykä olisi ollut vakituisessa työssä myyjänä, vaan perinteistä miestä haluava Jenni olisi halunnut perinteisen miehen palkan, 6000e/kk ylöspäin, ja pitkälti maksetun omistusasunnon. Sen verran tienaa uraansa panostanut perinteinen mies.
Annan ja Tainan kohdalla homma kaatui siihen, etteivät kyenneet viehättymään fyysisesti puolisostaan. Annalla se purkautui ärtymyksenä alussa ja asia varmistui, kun hänestä tuli mukava heti kun jatkoivat kavereina. Tainan kohdalla pettymys miehen ulkoiseen habitukseen puolestaan purkautui voimakkaana ahdistuksena. Jos heille olisi ollut ulkonäöltään Larin tasoiset miehet, oltaisiin nähty hyvin erilainen tarina heidän kohdallaan, joka olisi voinut kaatua tai olla kaatumatta syvällisempiin asioihin. Nyt jäätiin pintatasolle eikä halua tutustua paremmin löytynyt (paitsi kavereina Annan ja Hain tapauksessa).
Voi todeta, että kaikki meni jälleen perinteisen kaavan mukaan ja moni aavisti ratkaisun jo parin jakson jälkeen (paitsi Jennin ja Jykän kohdalla, jonka rahahuolet tulivat ilmi myöhemmin).
Vierailija kirjoitti:
Haiskahtaa siltä, että tuotanto haluaa toiseksi viimeiseen jaksoon ainakin yhden parin, joka "jatkaa". Katsojilla pysyy se kuva asiantuntijoista, että osasivat edes jotakin. Ja miksi kukaan muuten katsoisi viimeistä "mitä heille kuuluu nyt" -jaksoa? Mainostajat vetäisivät mainoksensa ja sponsorit euronsa siitä pois, jos kaikki olisi selvää jo tokavikassa jaksossa.
Terävä analyysi. Pitänee paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset kumppanit Jennin ja Jyrkin olisi pitänyt ohjelma löytää, niin olisivat olleet onnellisia:
Jennille pariksi joku nelikymppinen tradenomi, joka elelee esihenkilönä jossain mutterinmyyntifirmassa. Miehellä juoksee peruspalkka, on työsuhdeauto ja joku kiva pieni omakotitalo kaupungin laidalla, jota Jenni saa rauhassa sisustaa. Mies hoitaa tienaamisen, jotta Jenni voi jäädä hoitovapaalle tai tehdä töitä myöhemmin osa-aikaisena. Mies ei mitään suurta vaimosta kaipaa: kiva kun koti on vaimon tonttia ja mies saa keskittyä töihin sekä joskus kuskaamaan lapsia harrastuksiin. Lomalla lähdetään jonnekin Rodokselle ottamaan aurinkoa. Viikon kohokohta on illanistujaiset, joissa naiset nauraa kihertää porukassaan skumppaa juoden ja miehet bondailee omiaan autoista, remonteista ja töistä. Jenni on tyytyväinen, kun mies hoitaa miesten työt eli myös sen tienaamisen ja hän saa huseerata rauhassa kodin ja lasten kanssa sekä laittaa kaiken juuri halua
Yritin itse jo aikaisemmin vähän toisin sanoin sanoa samaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas ymmärrän täysin sen, mitä Jenni tarkoittaa tuolla oman elämän paussille laittamisella. Se tarkoittaa sitä, että toinen uhrataan kun syystä tai toisesta kaikki pitää tehdä toisen ehdoilla ja sitä myös vaaditaan. Tämä voi johtua niin olosuhteiden pakosta kuin toisen halusta määrätä, kontrolloida ja alistaa. Syitä tähän voi olla esim. vaikea elämäntilanne, sairastuminen, työttömyys, köyhyys, syitä on monia. Vaikka olen itse köyhä työtön vela sinkku olen joutunut kokemaan tämän jo liian monta kertaa. Jo lapsuudessani koin tämän ja olin käsittämättömien vaikeuksien edessä aina se uhrattava ja syntipukin asemaan joutunut. Nytkin jo keski-ikäisenä joudun elämään tällaisessa tilanteessa kun olosuhteiden pakosta monista eri syistä johtuen olen joutunut käytännössä vanhan, sairaan ja vihaisen vanhempani kotiorjaksi ilman mitään toivoa muutoksesta tai paremmasta. Omaa elämää en ole oikeastaan koskaan voinut elää.
Hei ihan oikeesti, sinun EI TARVITSE olla siellä. Hanki terapeutti, joka pitää puoliasi ja opettaa sinulle, mikä on kohtuullista ja mikä ei. Oma matkani on lähtenyt hyvin käyntiin, enkä enää suostuisi tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä kyl ikävä kausi että Jyrki on oikeasti aika symppiksen oloinen kaveri. Mä uskon että jos ei ole ennen ollut naisia tarjolla niin nyt vielä vähemmän.
Jyrki on vähän reppanan oloinen. Saanut paljon siipeensä eikä tuo Jennin ryöpytys ainakaan edistä itsetunnon vahvistumista. Toivottavasti löytää jonkun sopivalla tavalla "äidillisen" naisen, joka pitää Jyrkistä huolta ja viihtyy Kotkassa lähiöelämässä.
Jep. Ihan turha haaveilla mistään " menestyneistä naisista" ton jälkeen. Toivon myös että heräisi ja alkaisi oikeasti tekemään asioita joilla saavuttaisi unelmansa.
Tähän ohjelmaan ei enää hakeudu kuin ahdistuneita naisia, joiden biologinen kello huutaa punaisena, mutta silti ei uskalleta sitoutua sekä epätoivoisia miehiä, jotka ovat olleet puutteessa pitkään ja hyökkäävät kimppuun kuin sika limppuun.
Ei tarvitse ihmetellä, miksi erotaan ja turvallinen tila on poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä kyl ikävä kausi että Jyrki on oikeasti aika symppiksen oloinen kaveri. Mä uskon että jos ei ole ennen ollut naisia tarjolla niin nyt vielä vähemmän.
Jyrki on vähän reppanan oloinen. Saanut paljon siipeensä eikä tuo Jennin ryöpytys ainakaan edistä itsetunnon vahvistumista. Toivottavasti löytää jonkun sopivalla tavalla "äidillisen" naisen, joka pitää Jyrkistä huolta ja viihtyy Kotkassa lähiöelämässä.
Jep. Ihan turha haaveilla mistään " menestyneistä naisista" ton jälkeen. Toivon myös että heräisi ja alkaisi oikeasti tekemään asioita joilla saavuttaisi unelmansa.
Missä Jyrki on sanonut, että haluaa menestyneen naiset? Minusta puheet perinteisistä rooleista viittavat ihan muuhun kuin uraohjukseen, jolla on on millä mällätä.
Vähän nyt kärjistän, mutta Jennin tapauksessa:
Eipä juuri ole olemassa nelikymppisiä lapsettomia miehiä vapaana, joilla olisi säästöjä, talous kunnossa, vakituinen ja kivasti palkattu työ, perinteiset miesten työt hallussa, riittävän sosiaalinen luonne, parisuhdekelpoisia eikä isompia ongelmia (vaikeuksia päihteiden kanssa tms). Tuollaiset miehet on jo viety viimeistään kolmekymppisenä ja hyvistä miehistä pidetään kiinni.
Markkinoille vapautuu lähinnä niitä ongelmatapauksia, joilla ei arki vaimon ja lasten kanssa suju. Näissä tapauksissa se ensimmäinen vaimo on todennut, että miehestä ei ole ollut tasavertaiseksi vanhemmaksi tai miehellä on jotain isoa ongelmaa, kuten työnarkomania, päihde- tai peliriippuvuus. Tai osa on henkisesti riippakiviä, jotka eivät kykene huolehtimaan kunnolla lapsista eivätkä itsestään. Tuskinpa tällainen mies Jennille passaisi. Jos lapsiarki ei sujunut ekan vaimon kanssa, miksi toisenkaan kanssa sujuisi?
Kaupan päälle tällaisten jokatoinenviikonloppuisien kohdalla tulee ne aiemman liiton lapset, mikä harvemmin Jennin kaltaisille ihmisille sopii. Se nyt vain on realiteetti, että "lapsettomia loistavia puolisoehdokkaita" ei nelikymppisissä (ei naisissa eikä miehissä) ole juuri saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrki ei asu lähiössä, vaan kaupungin keskustassa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä juuri ole olemassa nelikymppisiä lapsettomia miehiä vapaana, joilla olisi säästöjä, talous kunnossa, vakituinen ja kivasti palkattu työ, perinteiset miesten työt hallussa, riittävän sosiaalinen luonne, parisuhdekelpoisia eikä isompia ongelmia (vaikeuksia päihteiden kanssa tms). Tuollaiset miehet on jo viety viimeistään kolmekymppisenä ja hyvistä miehistä pidetään kiinni.
Markkinoille vapautuu lähinnä niitä ongelmatapauksia, joilla ei arki vaimon ja lasten kanssa suju. Näissä tapauksissa se ensimmäinen vaimo on todennut, että miehestä ei ole ollut tasavertaiseksi vanhemmaksi tai miehellä on jotain isoa ongelmaa, kuten työnarkomania, päihde- tai peliriippuvuus. Tai osa on henkisesti riippakiviä, jotka eivät kykene huolehtimaan kunnolla lapsista eivätkä itsestään. Tuskinpa tällainen mies Jennille passaisi. Jos lapsiarki ei sujunut ekan vaimon kanssa, miksi toisenkaan kanssa
Mä tunnen 3 tollasta miestä vapailta markkinoilta. Kaikki eronneet ja talous kunnossa kun myyty asunnot jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa puhuttukaan tämänhetkisestä tilanteesta, vaan tulevaisuudesta. Perheellistyttyään ihmiset aika tyypillisesti muuttavat keskustasta lähiöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haiskahtaa siltä, että tuotanto haluaa toiseksi viimeiseen jaksoon ainakin yhden parin, joka "jatkaa". Katsojilla pysyy se kuva asiantuntijoista, että osasivat edes jotakin. Ja miksi kukaan muuten katsoisi viimeistä "mitä heille kuuluu nyt" -jaksoa? Mainostajat vetäisivät mainoksensa ja sponsorit euronsa siitä pois, jos kaikki olisi selvää jo tokavikassa jaksossa.
Todellakin. Sovittu juttu. Ero oli tiedossa ainakin Jennillä.
Ero oli tiedossa jo sarjan alkumetreillä, kun Jenni itki autossa tavattuaan pappa Muurisen. Eiköhän isä ollut kertonut rehellisen mielipiteensä.
Täysin samaa tunne jäi, Jennin ja Jyrkin oli pakko tuotannon vuoksi esittää että pysyvät yhdessä, hyvin läpinäkyvää.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas ymmärrän täysin sen, mitä Jenni tarkoittaa tuolla oman elämän paussille laittamisella. Se tarkoittaa sitä, että toinen uhrataan kun syystä tai toisesta kaikki pitää tehdä toisen ehdoilla ja sitä myös vaaditaan. Tämä voi johtua niin olosuhteiden pakosta kuin toisen halusta määrätä, kontrolloida ja alistaa. Syitä tähän voi olla esim. vaikea elämäntilanne, sairastuminen, työttömyys, köyhyys, syitä on monia. Vaikka olen itse köyhä työtön vela sinkku olen joutunut kokemaan tämän jo liian monta kertaa. Jo lapsuudessani koin tämän ja olin käsittämättömien vaikeuksien edessä aina se uhrattava ja syntipukin asemaan joutunut. Nytkin jo keski-ikäisenä joudun elämään tällaisessa tilanteessa kun olosuhteiden pakosta monista eri syistä johtuen olen joutunut käytännössä vanhan, sairaan ja vihaisen vanhempani kotiorjaksi ilman mitään toivoa muutoksesta tai paremmasta. Omaa elämää en ole oikeastaan koskaan voinut elää.
Ja kuvittelet, että Jenni olisi alistunut kotiorjaksi ja olisi laittanut oman elämänsä paussille! Salli minun nauraa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa puhuttukaan tämänhetkisestä tilanteesta, vaan tulevaisuudesta. Perheellistyttyään ihmiset aika tyypillisesti muuttavat keskustasta lähiöihin.
Ei kaikki suinkaan muuta keskustasta lähiöön. Joo jos asuu jossain pikku yksiössä Helsingin keskustassa, niin voivatkin joutua muuttamaan lähiöön saadakseen lisää asuinneliöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Sovittu juttu. Ero oli tiedossa ainakin Jennillä.
Ero oli tiedossa jo sarjan alkumetreillä, kun Jenni itki autossa tavattuaan pappa Muurisen. Eiköhän isä ollut kertonut rehellisen mielipiteensä.
Ero oli tiedossa jo siinä vaiheessa, kun Kanala sai "kuningasidean" parittaa nämä kaksi jalkapallon takia. Jalkapallon, josta Jenni ei edes pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TYYPILLISESTI. Se on eri asia kuin kaikki. Miksi täällä aina pitää vääntää kaikki ratakiskosta, että menee perille?
Vierailija kirjoitti:
Markkinoille vapautuu lähinnä niitä ongelmatapauksia, joilla ei arki vaimon ja lasten kanssa suju. Näissä tapauksissa se ensimmäinen vaimo on todennut, että miehestä ei ole ollut tasavertaiseksi vanhemmaksi tai miehellä on jotain isoa ongelmaa, kuten työnarkomania, päihde- tai peliriippuvuus. Tai osa on henkisesti riippakiviä, jotka eivät kykene huolehtimaan kunnolla lapsista eivätkä itsestään. Tuskinpa tällainen mies Jennille passaisi. Jos lapsiarki ei sujunut ekan vaimon kanssa, miksi toisenkaan kanssa
Tuo on totta, mutta ihan sairaan surullista meille naisille, jotka emme syystä tai toisesta päässeet tuohon tuolileikkiin mukaan silloin, kun sen aika olisi ollut.