Mitähän meille lapsettomille käy vanhana kun kukaan ei ole huolehtimassa asioista?
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun siskollani on pari lasta, aikuisia jo.
He eivät kuitenkaan tunnu oikein arvostavan tätiään, joten luulen että tuuppaavat minut johonkin vanhustentaloon eivätkä varmaan käy edes katsomassa :(
No, Perintöä on turha kieli pitkällä odottaa, jos ei asenne muutu ajan kuluessa.
Aion testamentata mahdollisen perintöni jollekin eläinsuojelujärjestölle tai eläinten turvakotiin.
Mikäli asenne heiltä muuttuu, niin voin sitten harkita asiaa uudelleen. Koko omaisuuttani eivät kuitenkaan tule saamaan, ihan turha luulla mitään semmosta.
N41
Sun omaisuus menee niihin yksityisiin hoivapalveluihin jotka on siinä 40 v päästä ainoa mitä on tarjolla.
Sekin on Okei kunhan ei mene ilkeille sukulaisille jotka eivät edes välitä minusta x)
Vieraaja kirjoitti:
Ei kuule ne lapsetkaan valtaosin vanhoista vanhemmistaan huolehdi tai heitä hoida. Työskentelin aikaisemmin sosiaalialalla toimistotöissä ja käsittelin mm. vanhainkodeissa, myöhemmin hoiva-asumisessa ja terveyskeskusten vuodeosastoilla olevien ja hoidettavien ikäihmisten asioita. Oli tosi yleistä että lapset paskat piittaa vanhemmistaan. Eivät vuosikausiin käyneet katsomassa saati että olisivat vanhuksen asioita hoitaneet, mutta annas olla, jos vanhus teki kuolemaa ja tilanteesta ilmoitettiin niin jo alettiin vinkua perintörahojen tuhlaamisesta ja tivata, paljonko vanhuksella on pankkitilillä. Olen myös ollut tilanteessa, joissa lapsi on uhannut oikeudella ja poliisilla ja lopukta väkivallalla sekä minua että viran puolesta hommaa hoitanutta edunvalvojaa, kun lapselle selvisi että vanhuksella ei ole mitään perittävää ja että testamentissa vanhus oli itse määrännyt vaatimattoman rahasumman hautajaiskuluih
Eri on elementissään.
Vierailija kirjoitti:
Rahalla saat hoitajat! Sitä varmaan teillä varmaan riittää paljon, kun elämän aikana rahaa ei ole mennyt lapsiin, isompiin asuntoihin ja autoihin. Ja lisäksi, kun ei ole perillisiäkään, niin kaiken voi pistää palamaan ennen kuolemaa,
Rahalla saa joo, mutta kuka valvoo etuasi, jos olet muistisairas? Rahat kelpaa, mutta hoitoa ei tulekaan siihen malliin kuin piti? Kyllä minä kaikesta huolimatta luotan lapsiini. Ainakin meillä on suvussa tapana huolehtia vanhoista vähintään valvomalla hoitoa aktiivisesti. Esimerkiksi anoppi meni heikommaksi ja kolme lasta sopivat kukin päivät, jolloin käyvät kääntymässä ja katsomassa, että kaikki on ok. Vaikka kävi kotihoito. Jokainen lapsi kävi kahdesti viikossa. Oman puolisoni päivät oli maanantai ja lauantai. Aina meni ja viipyi 0,5-3 tuntia kerralla. Kun siirtyi hoitokotiin, oli heillä edelleen sovittu päivä kerran viikossa, jolloin kukin käy. Mieheni kävi sunnuntaisin. Veli tiistaina ja sisko torstaina. Ja kyllä he kävivät. Toki välillä tiheämpäänkin, mutta vähintään nuo kerrat kävivät koko neljä vuotta, kun anoppi oli vielä hoidokkina. Loppuun saakka, vaikka lopussa vierailut oli kovin lyhyitä, koska aina nukkui vaan. Alkuaikana veivät ulos ja juttelivat, vaikka muisti lahosi. Ihan lopussa vierailu saattoi tosiaan olla 10min, kun toinen on ihan unessa aina ja muutaman sanan vaihtoivat hoitajien kanssa voinnista.
Nimeät uskotut henkilöt ja he hoitavat asiasi toivomallaan tavalla loppuun asti.
Elän kunnes kuolen ja siinä se.
Omaan napaan tuijottelusi ja tyhjänpäiväinen murehtimisesi viittaa vahvasti hoitoa vaativiin mielenterveysongelmiin. Mutta tuskin saat lähdetyksi lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun siskollani on pari lasta, aikuisia jo.
He eivät kuitenkaan tunnu oikein arvostavan tätiään, joten luulen että tuuppaavat minut johonkin vanhustentaloon eivätkä varmaan käy edes katsomassa :(
No, Perintöä on turha kieli pitkällä odottaa, jos ei asenne muutu ajan kuluessa.
Aion testamentata mahdollisen perintöni jollekin eläinsuojelujärjestölle tai eläinten turvakotiin.
Mikäli asenne heiltä muuttuu, niin voin sitten harkita asiaa uudelleen. Koko omaisuuttani eivät kuitenkaan tule saamaan, ihan turha luulla mitään semmosta.
N41
Sun omaisuus menee niihin yksityisiin hoivapalveluihin jotka on siinä 40 v päästä ainoa mitä on tarjolla.
Sekin on Okei kunhan ei mene ilkeille sukulaisille jotka eivät edes välitä minusta x)
Veikkaan että sinä olet se ilkeä marttyyri, vittumainen ihminen ja sukupuun laho oksantynkä. Narsistisuutesi ja pakonomainen spämmäämisesi viittaa siihen.
Mukavilla tyypeillä on läheisiä. Sulla ei ole.
Narsistin avautumisketju nro 100/25.8.2024
Aiempia mm: Jos kukaan ei käy haudallasi...
Kävin just sukulaisilla kylässä. Mulla jostain syystä on paljon läheisiä, ystäviä ja rakkaita. Mistähän ihmeestä vois johtua?
En murehdi vanhuutta, elän sitä kohti.
Vierailija kirjoitti:
Kävin just sukulaisilla kylässä. Mulla jostain syystä on paljon läheisiä, ystäviä ja rakkaita. Mistähän ihmeestä vois johtua?
En murehdi vanhuutta, elän sitä kohti.
Kyllä ne rakkaat äkkiä häipyy jos tulee mitään isompia vastoinkäymisiä.
Valitse joku luotettava henkilö edunvalvojaksi. Ei kannata jättää sitä tekemättä.
Ihan sama, kuka muistisairaan vaipat vaihtaa. Kunhan joku. Mutta veikkaan, ettei kohta enää saa niitä vaippojakaan.
Toiv. ministerit pääsee pian rasvaamaan vanhustensa pyllyjä. Osuu leikkaukset heihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on hyvin aikaa opetella itse huolehtimaan omista asioista.
Teeppäs nuo hommat muistisairaana😰
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään itsestäänselvyys, että lapset huolehtii asioista, moni perheellinen on yksin hoivakodissa. Lapseton taas ei tarkoita sitä, etteikö voisi olla mitään tukiverkkoja. Monilla on myös sisarusten lapsia ym. jotka aina olleet läheisiä.
Aika itsekästä tehdä lapsia hoitamaan minua vanhana.
Niin vaan sinunkin sukusi on toiminut vuosisadat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on hyvin aikaa opetella itse huolehtimaan omista asioista.
Kyllähän asioiden hoitaminen nyt onnistuu mutta entä sitten jos tulee muistisairautta ja muita vaivoja ettei enää kykene huolehtimaan omista asioista? ap
Joutuu kai jonnekin merikonteista kyhättyyn koppiin missä on sänky ja pieni pöytä, hyvinvointialue määrää edunvalvojaksi jonkun epämääräisen tyypin joka tyhjää tilisi ja myy omaisuutesi pilkkahintaa.
Kauhulla saa odottaa mitä tapahtuu kun en enää kykene itsetäni huolehtimaan, ei nämä viranomaiset välitä pätkääkään vanhuksista, me olemme pelkkä rasite niikuin eräs politikko sanoi ja haukkui boomereiksi.
70v yksinäinen boomeri.
Ap on joku elämäänsä väsynyt lapsellinen, joka yrittää mollata toisen tien valinneita.
onneksi vanhainkodit täynnä S2-henkilökuntaa
ei muutaku nyt äkkiä opettelemaan somalia ja arabiaa
Itsekästä tehdä lapsia vanhuuden turvaksi? Tuskinpa kukaan lapsia pelkästään siksi tekee, mutta lapset on edelleen paras vanhuuden turva, kun nytkin on sotet kriisissä. Minusta on itsekästä olettaa että joku muu on kiinnostunut hoitamaan teitä vanhana, kun olette ensin haukkuneet lapset ja lapsia hankkineet. Kannattaa muistaa että kuka tahansa voi joutua avuntarvitsijaksi elämässään vaikka nyt olisi kuinka hyväkuntoinen ja hoitaisi itse asiansa.
Tässä on nyt aikaa vielä muuttaa maailmaa parempaan. Pian. Inhimillinen ja harkintakyky. Sitten pitää tehdä se. Ei luulla että jokin on hyvin automaattisesti. Jokainen on yksilöllinen ja yksilölliset tarpeet, toiveet, elämä, yksityisyys.
Lapset huolehtii omista lapsistaan noin vuodesta 1900.
Tervetuloa vuoteen 2024, jolloin valtiovalta ajaa Suomea alas.