Mitähän meille lapsettomille käy vanhana kun kukaan ei ole huolehtimassa asioista?
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule ne lapsetkaan valtaosin vanhoista vanhemmistaan huolehdi tai heitä hoida. Työskentelin aikaisemmin sosiaalialalla toimistotöissä ja käsittelin mm. vanhainkodeissa, myöhemmin hoiva-asumisessa ja terveyskeskusten vuodeosastoilla olevien ja hoidettavien ikäihmisten asioita. Oli tosi yleistä että lapset paskat piittaa vanhemmistaan. Eivät vuosikausiin käyneet katsomassa saati että olisivat vanhuksen asioita hoitaneet, mutta annas olla, jos vanhus teki kuolemaa ja tilanteesta ilmoitettiin niin jo alettiin vinkua perintörahojen tuhlaamisesta ja tivata, paljonko vanhuksella on pankkitilillä. Olen myös ollut tilanteessa, joissa lapsi on uhannut oikeudella ja poliisilla ja lopukta väkivallalla sekä minua että viran puolesta hommaa hoitanutta edunvalvojaa, kun lapselle selvisi että vanhuksella ei ole mitään perittävää ja että testamentissa vanhus oli itse määrännyt vaatimattoman rahasumman hautajaiskuluihinsa. Hoitajat kertoivat että vanhuksen asuessa 8 v
TÄMÄ!!!
Myös ystävät auttaa toisiaan peseytymisessä ja pyykinpesussa. Lakanan vaihdot ja ihon hoito sekä ruuan laitto. Ole ystävä jollekin ja auta. Vie mukana kahvinkeitin keitä kahvit. Joka kodissa kuuluu olla muutenkin muutaman päivän hätävara tarpeet vettä ruokaa lääkkeet.Jos tulee lakko vaikka kaupat kiinni.Pandemia tai myrsky.Varaatte kotiin ruokaa kahvia ja jos on tiukkaa ystävät voi muuttaa samaan asuntoon jakamaan vuokran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on hyvin aikaa opetella itse huolehtimaan omista asioista.
Kyllähän asioiden hoitaminen nyt onnistuu mutta entä sitten jos tulee muistisairautta ja muita vaivoja ettei enää kykene huolehtimaan omista asioista? ap
Fyysisiin vaivoihin saa rahalla apua. Jos tulee muistisairaus, niin en koe sellaista elämää elämisen arvoisena.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule ne lapsetkaan valtaosin vanhoista vanhemmistaan huolehdi tai heitä hoida. Työskentelin aikaisemmin sosiaalialalla toimistotöissä ja käsittelin mm. vanhainkodeissa, myöhemmin hoiva-asumisessa ja terveyskeskusten vuodeosastoilla olevien ja hoidettavien ikäihmisten asioita. Oli tosi yleistä että lapset paskat piittaa vanhemmistaan. Eivät vuosikausiin käyneet katsomassa saati että olisivat vanhuksen asioita hoitaneet, mutta annas olla, jos vanhus teki kuolemaa ja tilanteesta ilmoitettiin niin jo alettiin vinkua perintörahojen tuhlaamisesta ja tivata, paljonko vanhuksella on pankkitilillä. Olen myös ollut tilanteessa, joissa lapsi on uhannut oikeudella ja poliisilla ja lopukta väkivallalla sekä minua että viran puolesta hommaa hoitanutta edunvalvojaa, kun lapselle selvisi että vanhuksella ei ole mitään perittävää ja että testamentissa vanhus oli itse määrännyt vaatimattoman rahasumman hautajaiskuluihinsa. Hoitajat kertoivat että vanhuksen asuessa 8 v
Jos ei elämiseen niin sitten jollekin huijarille. Niitähän riittää vanhuksia kyttäämässä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään voi ostaa palveluita kotiin kuten siivousta ja ikkunanpesua.Myös ruokaa voi tilata koko viikon annokset. Tehkää töitä nyt sitten on rahaa millä maksaa kun tulee vanhaksi.
mistä niitä töitä saa, kun vihreä siirtymä on siirtänyt kaiken tuotannon ulkomaille ja ihan kaikki suomalaiset eivät voi pyöritellä papereita keskenään, niin että joku siitä maksaisi palkkaa. varsinkin kun kaikki rahat menevät nykyisin kiinaan. kaikki tavara tulee kiinasta, ettei suomi tuottaisi yhtään hiilidioksidia.
Miksi työttömät omaiset eli lapset eivät huolehdi vanhoista vanhemmistaan? Heillä olisi aika, ei se 4 työpaikan haku kuukaudessa paljon aikaa vie.
Oon painottanut jälkikasvulleni että mun omaishoitajakseni ei pidä ruveta missään tapauksessa, ihan sama miten joku ulkopuolinen painostaa. Vanhempi hoitaa lapsensa ja varmistaa, että heidän siipensä kantavat, mutta mitään vastavuoroisuutta en odota enkä halua. Omaishoitajakuvio on liian nähty, en todellakaan halua sitä rakkaimmilleni.
Ite aattelin kuolla saappaat jalassa, ei kiinnosta että olisi jonkun velvollisuus huolehtia minusta jos en kykene itse. Toivon että loppuni olisi nopea ja tuskaton.
Jos on tiukkaa osta kunnon vanhan ajan kahvipannu ei tarvi ostaa suodatin pusseja. Samoin voi säästää kun ottaa pakastimen pois päältä ja käyttää tölkkejä.Purkeissa on nykyään kaikkea ja talvella voi pitää pakkasessa parvekkeella. Kun tekee ruokaa ystäviensä kanssa säästää kun kerralla tekee enemmän. Toisellekin tarjoaa ja seuraavalle päivälle. Kertakäyttö astioita voi ostaa loppuu tiskaaminen.Niitä voi pyytää että ystävät tuo mukanaan. Tai kun tilaa ruokaa kotiin voi tilata vesipulloja eikä limsoja.
Aika monilla vanhainkodissa on ensin ollut omahoitajana puoliso. Sitten kun hän sairastuu, voi tapahtua, että molemmat on vanhainkodissa mutta eri osastoilla. Aika vähän näkevät, koska huonokuntoisena makaavat omissa sängyissään. Joskus voi ystävällinen hoitaja käyttää pyörätuolilla tapaamassa puolisoa. Sitten voi käydä omaisia, läheisiä ja ystäviä, jos ovat hengissä ja muistavat.
joillakin ei oo ketään, omat lapset on voineet jo kuolla ja sisarukset muistisairaita. Heitä pelottaa että kun heitä kuntoutetaanheidät silti pannaan takaisin kotiin, jossa he pelkäävät kaatuvansa yksin ja viimeistä kertaa. Eikä kukaan siellä kuule. He myös pelkäävät vanhainkodissa. Toisia potilaita jotka vaeltavat huoneesta toiseen ja varastavat heidän tavaroitaan.
he voivat myös kutsua sairaalapappia käymään juttelemassa, rukoilemassa, jakamassa ehtoollista.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin vanhana? Itse olen ajatellut kuolla viimeistään 75-vuotiaana, jos ei luonto hoida hommiaan sitä ennen.
Jep Raamatunkin mukaan vain Jumalan Sana on iankaikkista.
No kun on vielä omin jaloin liikkeellä voi tyhjentää laatikot ylimääräisestä vanhoista ja mitä ei tarvi kuten vanhat laskut ne näkyy kyllä tilillä mitä on maksanut. Isommista ostoista jääneet kuitit voi säilyttää.Kuten huonekalut ja muu.Sitten tekee testamentin missä mainitaan lähisukulaisten lisäksi ystäviä.Jos on ylimääräistä huonekalua antaa tuttaville ja vaihtaa ne rollaattoriin. Näin tulee tilaa likkua. Opettelee rollaattorin käytön ensin sisällä. Sitten pihalla.Sitten enemmän.Laittaa oveen ei mainoksia, niin tämä urakka niiden vieminen lehtikeräykseen jää pois.Alushousut ja lakanat tyynyt pitää vaihtaa kerran viikossa jos ei jaksa pyytää apuun jonkun. Asunnon tuulettaminen auttaa hengittämään paremmin.
Vierailia kirjoitti:ei täällä hoideta ketään.
Suomi kannattaisi jättää. Suomi sukeltaa jatkuvasti. Rikolliselle /loiselle maamme on hyvä.Esim. EK:n saastalle.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on hyvin aikaa opetella itse huolehtimaan omista asioista.
Käsittääkseni tässä tarkoitettiin jos syystä tai toisesta ei siihen kykene jonkin sairauden takia.
Onhan se selväjärkisen merkki jos älyää olevansa kuoleva ihminen ! Silloin on ruuvit kiinni kun tämän ymmärtää. ( Älä vaan kuole varastettuja huonekalujen astioiden keskellä palauta ennen kuolemaansa mitä voit ettei yhden kattilan takia tarvi mennä helvettiin !)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomista pidetään yhtä hyvää huolta kuin niistä joilla on lapsia ihan samoissa hoivakodeissa syö vanhaa ruokaa kusivaipoissa kuin sauraaloissakin. Opiskelijat ja keikkatyöläiset sekä ulkomaalaiset hoitaa eikä osaa suomea. Mutta nykyään on ulkomailla mahdollista vanheta hoivakodissa joten kun hiukan tienaa työssä rahaa jää hoivakoti maksuun rahaa vaikka Espanjassa.
Suomessa ei riitä sitten enää työikäisiä, koska lapsia syntyy niin vähän. Ei ole ketään rahoittamassa mitään hoitokoteja.
Älä valehtele! Hoitohenkilökunta on pieni osa työllistä väestöä. Ja kun lapsia syntyy vähemmän, niitä hoitajia voi siirtyä hoitamaan vanhuksia. Hoitajapulaa ei muuten Suomessa ole, ja jos olisi niin se olisi ideologian seurausta, ei tosielämän. Rahoitus tulee siitä, kun byrokraatti painaa tietokoneen nappia, ja rahaa syntyy ilmasta, kuten on tehty tähänkin asti.
Hoitajat huolehtii fyysisesti ja yleinen edunvalvoja taloudellisesti.
Miksei olisi ystäviä? Onko lasten hankinta ainut keino saada ystäviä?
Uskontolahkoissa on tapana varastaa jättää heitteille jo nuoresta asti yhteiskunta hoitaa sijaiskodeissa tai laitoksissa ja avustusruualla elävät eivät viitsi työtä tehdä. Yhteiskunta on heidän vanhuksetkin hoitanut siinä kuin narkomaanit.
Rautalangasta: laitospaikkoja ei riitä edes nyt. Kun edes olisi niitä huonoja paikkoja mutta nykylinja on, että huonokuntoisetkin saa pärjätä tai olla pärjäämättä kotonaan.