Työpaikka jossa aina päivitellään toisten sairauslomia ja epäillään syytä, jopa halutaan tietoa miksi. Miten suhtautua?
Oikeasti todella rasittavaa. Itse saikutin kaksi päivää ja aivan oikean syyn vuoksi.
Kun palasin töihin niin heti epäileviä ilmeitä ja naureskelua sekä kuulustelua.
Myös olen huomannut, että toisillekin tekevät niin ja mielestäni todella epäsoveliasta. Jos on flunssaa niin sitten oikeasti ihminen on vain laiska tai muuta ellei ihminen ole oikeasti todella sen kuuloinen ettei ole epäilystäkään siitä.
Itse joudun ehkä jäämään mielenterveyden vuoksi pois hetkeksi. En kuitenkaan haluaisi ja ahdistaa juuri tämän takia että joudun selittelemään itseäni ja ihmiset epäilevät vaikka eivät tiedä mitä elämässäni oikeasti käyn läpi. Ulos kaikki voi vaikuttaa hyvinkin eriltä mitä ihminen todella käy läpi.
Tuo yksi syy, että ottaa päähän olla töissä. Niin sisäsiittoista meininkiä välillä.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Paska duunimesta. Ei kenenkään tarvitse tietää toisen sairauspoissaoloista muuta kuin että on sairauspoissaolo.
Itseasiassa ei tarvi tietää edes, että on sairauspoissaolo. Poissaolo tieto riittää.
Jos tekee jatkuvasti töitä kaksi viikkoa ja viikko pois niin ansaitsee tuon.
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee jatkuvasti töitä kaksi viikkoa ja viikko pois niin ansaitsee tuon.
Kukaan ei oikeastaan tee noin. Jos tekeekin niin hän on itse avautunut tilanteestaan mutta pääosin harvemmin kukaan on sairauslomalla. Ap
On syytäkin epäillä näiden "sairaslomien" syitä,kuulemma jo "ahdistuskin" on syy olla töistä pois.
Mulla on esimies, joka alkoholin, lääkkeiden ja mielenterveysongelmien takia on paikalla todella heikosti ennustettavasti ja lähettelee sekavia viestejä. Johto ei puutu ongelmaan kunnolla ja tilanne on jatkunut jo yli vuoden. Ei todellakaan enää jakseta tiimissä hymistellä näille poissaoloille.
Ja ei ole kyse mistään mielen sairauksien tuomitsemisesta, sillä yli puolet työpaikan poissaoloista on näitä ja niihin suhtaudutaan kuin muihinkin sairauksiin.
Vierailija kirjoitti:
On syytäkin epäillä näiden "sairaslomien" syitä,kuulemma jo "ahdistuskin" on syy olla töistä pois.
Tässä on AP:n kollega paikalla? 🤣😂
Eli ahdistuksen syy ei ole niinkään niissä työkavereissa vaan omissa maielenterveydenongelmissasi. Niinhän se ylensäkin menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa "sairaslomista" on naurettavia.
Flunssa=Piti niistää nenä pari tuntia sitten.
Paras vitsi tämä "ahdistus" jonka perusteella kuulemma pinnataan töistä.
HArmi kun ei voi sanoa että "laittelin moottorisahaan uusia ketjuja ja vähän harjoittelin niin pikkasen lipesi" "kirvestä teroitellessa..." loppuis utelut
Vierailija kirjoitti:
HArmi kun ei voi sanoa että "laittelin moottorisahaan uusia ketjuja ja vähän harjoittelin niin pikkasen lipesi" "kirvestä teroitellessa..." loppuis utelut
Kuinka niin loppuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä välissä kerkeät työsi tehdä?
vai Onko sulla työpaikkaa😳?
Olet jo ap päättänyt, että tulet pian saikuttamaan mielenterveydellisistä syistä? Kannattaisiko nyt toimia oman mielenterveyden parantamiseksi eikä odotella äkkipudotusta?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on esimies, joka alkoholin, lääkkeiden ja mielenterveysongelmien takia on paikalla todella heikosti ennustettavasti ja lähettelee sekavia viestejä. Johto ei puutu ongelmaan kunnolla ja tilanne on jatkunut jo yli vuoden. Ei todellakaan enää jakseta tiimissä hymistellä näille poissaoloille.
Ja ei ole kyse mistään mielen sairauksien tuomitsemisesta, sillä yli puolet työpaikan poissaoloista on näitä ja niihin suhtaudutaan kuin muihinkin sairauksiin.
Asiahan ei sinulle kuulu millään tavalla
Et sä mitään " joudu" selittämään. Sulla on kontrolli omiin asioihin ja siihen mitä suustasi päästät. Ei kai ne nyt sua kiduta josset puhu. Lakkaa alistumasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se nyt todellakin kuuluu, jos ja kun esimes ei hoida sen vuoksi työtään siten kuin kuuluisi. 🤦🏻
Sinä vissiin olet niitä, jotka kadulla kävelee selvästi apua tarvitsevan ihmisen ohi ajatellen, että "asiahan ei minulle kuulu".
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen asia vaikuttaa suoraan minuun ja työyhteisööni. Ja miten muuten kyseisen henkilön lähettämät asiattomat viestit puhelimeeni vapaa-ajalla eivät kuulu minulle millään tavalla? Työpaikkallani on selkeät säännöt, miten päihdetapauksissa tulisi toimia, mutta nyt vaan johto hyssyttelee, koska henkilö on riidanhaluinen ja hankala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä välissä kerkeät työsi tehdä?
vai Onko sulla työpaikkaa😳?
Miten tuo liittyy aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Olet jo ap päättänyt, että tulet pian saikuttamaan mielenterveydellisistä syistä? Kannattaisiko nyt toimia oman mielenterveyden parantamiseksi eikä odotella äkkipudotusta?
En ole sinällään päättänyt vaan varautunut. Tila huononee asteittain mutta varasin ajan lääkärille, että saisin vaikka lääkityksen ja katson sitten pärjäänkö sillä. En missään nimessä halua ottaa sairauslomaa sen vuoksi kun en jaksa taas niitä itsesyytöksiä, epäonnistumisen tunnetta ja pelkoa kaikesta. Tilanne on raskas näinkin mutta tiedä sitten mitä tekisi. Yritän nyt lääkkeillä ensin jos niitä saan. Ap
Yleensä hyvät työkaverit kertovat noista ihan itsestään, vaikka kahvipöydässä, jos ei hirveän intiimiä ole.
Eikä monet tietääkseni hirveästi ihmettele ainakaan ventovieraista. Saatetaan sanoa: "Se on ihmeellisen paljon paljon pois" mutta harva nyt spekuloi sen enemmän. Missä ihmeen työpaikassa sä olet, jos on intoa hirveän yksityiskohtaisesti käydä noita läpi?
Jos on oikein hyvät työkaverit, niin ihan reippaasti kertovat toisilleen jopa feikkisaikuistaan. Ei aikuiset niistä vasikoi pomoille, vaikka keskenään voivat supista vaikka mitä.
Sitten on näitä hyväkuntoisia nuoria, jotka pikkuflunssassa ottavat saikkua, mutta silti saattavat huudella tuolla ympäriinsä. Onko kyseessä siis aiheeton saikku?
Ei välttämättä. Monethan työkaverit eivät halua, että joku tulee edes pikkuflunssassa töihin. Ja onhan se eri asia olla töissä 8h, kun tehdä jotain kotosalla tai käydä ulkona joskus.
Esim. miten näet tilanteen: Oikeasti on flunssan oiretta, hieman pahaa oloa ja kurkku kipeä. Jäädään saikulle. Koska olo ei täysin vetämätön ja parempi illalla, mennään jopa urheiluharrastukseen illalla.
Tuon jälkeen onkin pahempi olo.
No kyseessä ei feikkisaikku, mutta itse en tekisi noin. Ja voihan tuossa sitten pitkittyä flunssakin.
Täysin feikit on ne: Ei mitään oireita a otetaan salkku taivlisäpäiviä, vaikka täysin parantunut.
Paska duunimesta. Ei kenenkään tarvitse tietää toisen sairauspoissaoloista muuta kuin että on sairauspoissaolo.