Miksi miehet ei hae seuraa tositarkoituksella?
Avioliitto, asuntolaina, lapset ja yhteinen hautapaikka -mentaliteetti voisi toimia paremmin kuin irtoseksin vonkaaminen tinderissä.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naisiin ei voi luottaa suhteessa tai avioliitossa. 40-45 ikävuosina nainen saa jonkunlaisen psykoosi tai voimaantuminen ja lähtee suhteesta, oli suhde hyvä tai huono.
Tämä, en tiedä mitä sanoisin lapsille. Vaimo sai jonkin psykoosin 40v. Luulin, että suhde on hyvä ja kaikki puitteet ovat kunnossa. Tässä naapurustossa on enemmän eronneita kuin vielä naimisissa. Tuskin lopuissakaan on asiat hyvin.
Vaimo ei puhunut mistään ongelmista, kehitti ne kai omassa päässään.
Tätä en osta, etteikö olisi puhunut. Sä olet vaan pyöritellyt silmiäsi että taas se akka nalkuttaa, rauhoittuisi jo!
Olet paennut töihin, moottoripyörään tai kavereiden tykö kun kotona on niin ankeaa.
Puhuminen ja kissan nosto pöydälle eli ne asiat jotka hiertää naisen mieltä, pyh. Kyllä se rauhoittuu jossain kohtaa.
Niinkuin tekikin. Noin vuotta ennen eropäätösilmaisua. Koska päätös oli tehty ja puheet pidetty.
Ei ole mies vieläkään liian myöhäistä katsoa peiliin ja kysyä: Miten meillä meni?
Vierailija kirjoitti:
Liian suuri riski ajautua sellaiseen elämänlaatuun jota en halua: Perheen menetys, köyhyys, elarit.
Minulla ehkä pykälän aiemmin on se elämänlaatu jota en halua: riski ajautua yhteistalouteen ja/tai toinen osapuoli alkaa vonkua perheenlisäystä.
Avioliitossa hyöty/haitta suhde on kääntynyt pelkästään haitta puolelle niin ei kiitos. Avioliitossa miehellä ei ole kun menetettävää
Vierailija kirjoitti:
Ex-aviomieheni meni kanssani naimisiin seksin ja kotitöiden takia. Ilmankos tuli ero.
Tuskinpa kotitöilläsi oli mitään arvoa, turhaan niitä niputatte näihin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian suuri riski ajautua sellaiseen elämänlaatuun jota en halua: Perheen menetys, köyhyys, elarit.
Minulla ehkä pykälän aiemmin on se elämänlaatu jota en halua: riski ajautua yhteistalouteen ja/tai toinen osapuoli alkaa vonkua perheenlisäystä.
Jättäisit sitten meidät naiset rauhaan, kun et selvästikään ole kelvollinen kenellekään naiselle. Saat siten parhaitsen turvattua rahasi ja sukusolusi.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies, ja haen seuraa tositarkoituksella.
<3
Kolmekymmentä vuotta hain. Ei jaksa enää, edes millään tarkoituksella. Ja jos joku lähestyy minua, valehtelen nimeni ja yhteystietoni ja pakenen vuorille. Luultavasti saan kuitenkin olla rauhassa ja hyvä niin.
Mielenkiintoista lukea samanlaisia negatiivisia kokemuksia vastakkaisesta sukupuolesta sekä miehiltä että naisilta.
Olisivatko ihmiset sitten kuitenkin hieman ikävämpää sakkia sukupuoleen katsomatta, ja monet kiinnittävät tähän huomiota vain vastakkaisessa sukupuolessa ollessaan parisuhteessa tai etsiessään sellaista?
Ehkä on vielä toivoa, että kunnollisia ihmisiä löytyy molemmista sukupuolista, jos vain osaa ja jaksaa etsiä?
Seksiä saa nykyään ilmaiseksi säännöllisesti ja riittävästi ilman sitoutumista.
Perinteiden suvunjatkajaa ei enää tarvita.
Ruuan, siivouksen ym voi tilata palveluna, johon nykyään monella on varallisuutta.
Digi viihdyttää tyhjää vapaa-aikaa huolettomammin kuin henkilösuhteet.
Ennen parisuhde perustui käytännön asioihin. Näitä jotkut vieläkin tuntuvat etsivän. Itsenäiset eivät ole kiinnostuneita. Nykyään ainoa syy tulisi olla tunnelataus. Kyky siihen puuttuu monelta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä naiset on tietyllä tavalla osa tätä ongelmaa. Naiset ei enää osaa vaatia mieheltä kovinkaan kummoisia asioita ja on suoraan sanottuna liian helppoja esim. seksin suhteen. Miehille kelpaa aika kauan omat puuhat ja omat kaverit. Kyllä löytyy niitäkin ( ainakin parikymppisistä ) ketkä haaveilee perheestä sun muusta. Tiedä sitten, onko se asuntolaina ja perhe enää se juttu elämässä.
N23
Näin vanhempana täti-ihmisenä olen samaa mieltä. Avioliitto on järjestelmä, joka on luotu naisten suojaksi. Avioliitto takaa naisen lapsille isän ja toimeentuloa vaikka puoliso jättäisi tai kuolisi. Jostain syystä nuoremmat naiset suostuvat miesten haluamiin vapaampiin suhteisiin ja ovat alkaneet karttaa avioliittoa. Suostutaan vapaamuotoisiin tapaamisiin, pannaan ilman velvollisuuksia ja tullaan siihen tilanteeseen, että miehet käyvät vain pimpalla ja syömässä ja naiselle ei jää suhteesta lasta eikä paskaakaan. Älkää antako niille miehille halvalla, sitten syntyy tilanne, että suhteet eivät kestä ja lapsia ei maahan synny.
Tämä. Lisäisin, että näin syntyy kyllä myös lapsia, mutta se vastuunkanto ja lastenhoito jääkin sitten naisten kontolle, kun miehet viilettävät menemään, eivätkä ota vastuuta.
Minä löysin sitoutumishaluisen miehen netistä. En ole lainkaan romanttinen nainen enkä osaa flirttailla. Niinpä tein profiilini siihen tyyliin, että miehet oli kuin työhaastattelussa :D
En miettinyt että voiko tätä sanoa tai onko liian aikaista kysyä. Ei. Minä sanoin heti alkuun, että tavoitteeni on 10 vuoden päästä olla naimisissaoleva äiti, mieluiten omakotitalossa. Treffit halusin nopeasti. Yksi teki oharit, toisen kanssa oli hyvät treffit mutta molemmin puolin oltiin sitä mieltä että ei natsannut, yksi paljatui jo olevansa naimisissa ja isä (!). Kunnes kolmen viikon jälkeen tapasin mieheni ja se oli heti selvä juttu meille molemmille. Nyt tuosta on 7 vuotta ja kaikki muu löytyy paitsi omakotitalo, mutta sekin on etsinnässä.
Ihan suomalaisia ollaan eikä edes minkään uskontokunnan edustajia.
Koska nykyajan nainen ei tarvitse miestä ja jos jonkin näennäisen sopivuuden kautta yhteenliittymä syntyisikin, niin nykyajan nainen on edelleen henkisesti levoton. Hänen on pakko nähdä sinne kulman taakse, mitä voisi vielä olla tarjolla. Kestotyytymätön. Myös, nainen ilmeisesti kuvittelee, että hän on tapailussa mieheen nähden jonkinlainen työhaastattelija, joka odottaa miehen avautuvan kaikesta. Varmasti niitä miellyttämisenhaluisia rassukoita on mutta muistakaa, kaikki miehet eivät ole hännänheiluttajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-aviomieheni meni kanssani naimisiin seksin ja kotitöiden takia. Ilmankos tuli ero.
Tuskinpa kotitöilläsi oli mitään arvoa, turhaan niitä niputatte näihin asioihin.
Kylläpäs oli. Mies tarvitsi jonkun siivoamaan ja kokkaamaan. Itse oli aina liian väsynyt ja lojui sohvalla roskaamassa.
Juuri tuon naisen epävakauden vuoksi about 40 v. Iässä miehen ei kandee ryhtyä vakavaan parisuhteeseen. Ihan tutkimusten mukaan nainen aina voimaantuu erosta ja siksi niitä tekee. Miehille sen sijaan käy eroissa usein huonosti. Ihan jo taloudellinen riski on miehelle liian suuri järkevästi ajatellen. Miksi ryhtyä uhriksi jonka nainen sitten syö erossa kuin musta leski konsanaan oman henkisen kasvunsa polttoaineeksi?
Vierailija kirjoitti:
Koska naisiin ei voi luottaa suhteessa tai avioliitossa. 40-45 ikävuosina nainen saa jonkunlaisen psykoosi tai voimaantuminen ja lähtee suhteesta, oli suhde hyvä tai huono.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista lukea samanlaisia negatiivisia kokemuksia vastakkaisesta sukupuolesta sekä miehiltä että naisilta.
Olisivatko ihmiset sitten kuitenkin hieman ikävämpää sakkia sukupuoleen katsomatta, ja monet kiinnittävät tähän huomiota vain vastakkaisessa sukupuolessa ollessaan parisuhteessa tai etsiessään sellaista?
Ehkä on vielä toivoa, että kunnollisia ihmisiä löytyy molemmista sukupuolista, jos vain osaa ja jaksaa etsiä?
"Mielenkiintoista lukea samanlaisia negatiivisia kokemuksia vastakkaisesta sukupuolesta sekä miehiltä että naisilta"
Olen kiinnittänyt huomiota samaan. Molemmat sukupuolet syyttävät nykyään vastakkaista sukupuolta siitä, että he ovat liian ulkonäkökeskeisiä, sekä kyvyttömiä sitoutumaan yhteen ihmiseen.
Mielenkiintoista, että kumpikin osapuoli syyttää toista täsmälleen samasta asiasta 😃
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet ei hae seuraa tositarkoituksella?
Avioliitto, asuntolaina, lapset ja yhteinen hautapaikka -mentaliteetti voisi toimia paremmin kuin irtoseksin vonkaaminen tinderissä.
Kuulostaa aika kalliilta harrastukselta.
Eikä kaikki noita halua. Naisetkaan. Avioliiton tahtoisin, noita muita en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaan 70% avioeroista on naisten alullepistämiä. Miehet ansaitsevat keskimäärin 30% enemmän kuin naiset. Jos olisi toisin päin, niin kannustaisiko?
Mutta syynä on usein se, että mies on alkoholisoitunut, kyllästynyt jne siihen liittoonsa, joka voi olla erittäin huono, muttei saa aikaiseksi erota jos ei ole uutta naista näköpiirissä.
Muistatko... myötä ja vastoinkäymisissä. Se oli sopimus.
Jos on vastoinkäymisiä (alkoholismia), niin asia korjataan eikä erota. Se on sopimusrikkomus jos hakee eroa sen takia.
Sitten vaan mies kipittää päihdehoitoon, jos vaimo alkaa puhua erosta.
Ei naisen pidä alkaa puhua erosta vastoinkäymisissä, vaan tukea ja auttaa, luottaa ja rakastaa. Ei koske vain alkoa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuon naisen epävakauden vuoksi about 40 v. Iässä miehen ei kandee ryhtyä vakavaan parisuhteeseen. Ihan tutkimusten mukaan nainen aina voimaantuu erosta ja siksi niitä tekee. Miehille sen sijaan käy eroissa usein huonosti. Ihan jo taloudellinen riski on miehelle liian suuri järkevästi ajatellen. Miksi ryhtyä uhriksi jonka nainen sitten syö erossa kuin musta leski konsanaan oman henkisen kasvunsa polttoaineeksi?
Ja minä otin eron juurikin miehen epävakauden vuoksi. En voimaantunut, vaan yritin eroa ennen keskustella, tehdä yhdessä asioita, ehdotin jopa pariterapiaa! Kaikki oli miehen mielestä hyvin: muita naisia, pettämistä, yllättäviä raivokohtauksia, outoja seksikokeiluja, minun tavaroideni piilottamista, vaatteiden leikkelyä.
Olen mies, ja haen seuraa tositarkoituksella.