Naiset, jotka LUULEVAT näyttävänsä nuorelta
Ikäistään nuoremmalta. Värjäävät hiuksensa, ottavat käsivarsitatuoinnin, pukeutuvat teinien vaatteisiin. Ihmiset katsovat heitä pitkään, myötähäpeää tuntien. He kuvittelevat, että heitä tuijotetaan, koska näyttävät nuoremmalta. He kysyvät joltain, arvaa minkä ikäinen olen. Toinen vastaa kohteliaisuudesta alakanttiin iän. Tämä "nuorekas" kertoo kaikille, että häntä on luultu nuoremmaksi.
Myötähäpeää...
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aina huvittavalta näyttää, kun näkee nelikymppisen pitämässä napapaita ja treenitrikoot -yhdistelmää. Vaikka olisi kuinka hyvä kroppa, niin ei vaan istu. Kasvot kuitenkin paljastaa iän.
Sanoisin kyllä minäkin, että tossa menee raja. Farkut käy ihan kaikenikäisille ja hupparitkin halutessa, mutta napapaita ja treenitrikoot muussa kuin urheilukäytössä näyttää naurettavalta keski-ikäisellä naisella.
Olen vapaan ilmaisun kannalla. Ajatellaan laajemmin eikä tuomitsevasti. Täällä oli hieno kirjoitus aiemmalla kommentoijalla, että pukeutumisen ei tarvitse liittyä ikään.
Itse pukeudun siten, miten haluan. Minkä koen hyväksi, mukavaksi, missä viihdyn!
Jos se jonkun silmiin näyttää ikään nähden negatiiviselta, NIIN se on hänen ajattelunsa tulos. Se kertoo vain siitä, miten hän näkee maailmaan ja se on ikävää hänen kannaltaan, ettei näe sitä myönteisesti kanssaihmisten kriittisyyden mielessä.
Se että saan olla miten olen, on osa vapautta ja aitoutta. Ja tietenkin tilanteet huomioidaan. Jos menen virallisille asioille, pukeudun sen huomioiden.
Mutta ylipäätään olen ja ilmaisen olemistani rajoittamatta itseäni liiallisilla negatiivisilla estoilla. Myönteinen suhtautuminen itseltä niin itseen kuin kanssaihmisten olemiseen niin että on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aina huvittavalta näyttää, kun näkee nelikymppisen pitämässä napapaita ja treenitrikoot -yhdistelmää. Vaikka olisi kuinka hyvä kroppa, niin ei vaan istu. Kasvot kuitenkin paljastaa iän.
Sanoisin kyllä minäkin, että tossa menee raja. Farkut käy ihan kaikenikäisille ja hupparitkin halutessa, mutta napapaita ja treenitrikoot muussa kuin urheilukäytössä näyttää naurettavalta keski-ikäisellä naisella.
Paitsi jos on keski-iässä, voimaantunut ja viis veisaa muiden mielipiteistä ja kaupan päälle siistit vaatteet "ahdistavat". Saako silloin tulla kummitytön lapsen ristiäisiin em.asussa?
Mä pukeudun ihan normisti, mut kun tulee iästä puhetta, mun ikää ei uskota. Sit näytän ajokorttia ja ne vaan ihmettelee. En tiedä missä vika. Miltä päälle nelikymppisen pitäisi näyttää?
N44
Vierailija kirjoitti:
En tykkää kun ihmiset arvaa ikäni "kohteliaisuutena" alakanttiin. Se on jotenkin tosi loukkaavaa vanhempia naisia kohtaan. En halua olla ikuisesti parikymppinen. Ensinnäkään elämäni ei ollut kovin kivaa nuorena, ja toisekseen olen ylpeä iästäni. Nainen ei mene pilalle täyttäessää 30, 40, 50, 60, tai mitään sen jälkeenkään. Kaikki ei pääse kokemaan edes aikuisuutta. Jokainen vuosi on kuin uusi kultamitali tai lahja. Naiset, ollaan ihania, iästä huolimatta. Lopetetaan tämä misogynia itseämme kohtaan ja uskalletaan olla ihan mitä ollaan. Sitten on toinen asia, että ei se ikä myöskään sanele miten pitäisi pukeutua, eli jos tykkää pukeutua nuorekkaasti, niin ihan vapaasti.
Naiset ON ihania. Häpeä ja pukeutumisen kyttääminen ovat tarpeettomia.
Mun yli 60v äiti pukeutuu vaaleanpunaisiin ym. huppareihin. Ja mun mielestä ne pukee sitä👌
Minulla lukee omakannassa että näyttää ikäistään nuoremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat hei, oletteko ihan tosissanne, että vaikkapa viisikymppisen olisi ok pukeutua napapaitaan?!!! Ja olisi tyylikästä vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos on keski-iässä, voimaantunut ja viis veisaa muiden mielipiteistä ja kaupan päälle siistit vaatteet "ahdistavat". Saako silloin tulla kummitytön lapsen ristiäisiin em.asussa?
No kuule mene vaikka pelkissä stringeissä ja rintsikoissa, jos voimaantumisesi sitä vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Ja sillä välin yli 50-vuotias Mette Mannonen se vaan näyttää niin nuorelta luonostaan😍🤭
Näyttää ihan ikäiseltään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla lukee omakannassa että näyttää ikäistään nuoremmalta.
ap:n mielestä tuo on siellä vaan tuomassa sulle hyvää mieltä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat hei, oletteko ihan tosissanne, että vaikkapa viisikymppisen olisi ok pukeutua napapaitaan?!!! Ja olisi tyylikästä vai?
Napapaita ei sovi kellekään.
On nuorekkaita keski-ikäisiäkin, mutta ne on todella todella harvassa. Satakertaa enemmän on niitä, jotka näyttävät ikäistään vanhemmilta.
Itse en luule näyttäväni paljon nuoremmalta, mutta aina saan huudahduksia sekä naisilta että miehiltä että näytän ainakin 10 vuotta nuoremmalta. Olen 42v. Toisinaan tosin olen järkyttynyt saman ikäisten naisten kohdalla, kun olen luullut heitä yli 5-kymppisiksi. En ole ottanut aurinkoa kasvoihin kja olen aina hoitanut ihoa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Myötähäpeän tunteminen kertoo auttamatta pienestä ja keskeneräisestä persoonasta. Ei normaalisti kehittynyttä aikuista toisten teot saati asut jotenkin mystisesti hävetä.
Minulla oli tuttu, jonka pakkomielteenä oli koko ajan tentata tuntemattomiltakin miehiltä minkä ikäisenä he häntä pitävät. Hän ei tajunnut sitä, ettei kukaan ilkeä sanoa juuri 25-vuotiasta vanhemmaksi näyttipä kysyjä kuinka vanhalta hyvänsä. Työporukalla oltiin syömässä pizzat ja sen jälkeen vielä istuskeltiin juttelemassa. Tuttu hyppäsi viereisissä pöydissä kyselemässä pizzaa kituisiin tunkevilta ikäänsä. Samoin hänen juttunsa käsittelivät todella paljon sitä, kuinka miehet luulevat häntä 10-15 vuotta nuoremmaksi.
Älkää kivittäkö minua kun kerron nyt oman elämäni kokemuksesta. En ole vielä ikinä tavannut miehiä, jotka tivaisuvat ikäarvioitaan minulta missään. Ja kyllä: tunnen myötähäpeää kun seurueessani oleva hyppii pöydästä pöytään häiritsemässä tuntemattomia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun yli 60v äiti pukeutuu vaaleanpunaisiin ym. huppareihin. Ja mun mielestä ne pukee sitä👌
Sehän on kiinni ihan henkilön omasta värityksestä, pukeeko jokin väri häntä. Ei väreissä ole ikärajoja muilla kuin ahdasmielisillä. Huppari on kätevä perusvaate kaiken ikäisille.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää kun ihmiset arvaa ikäni "kohteliaisuutena" alakanttiin. Se on jotenkin tosi loukkaavaa vanhempia naisia kohtaan. En halua olla ikuisesti parikymppinen. Ensinnäkään elämäni ei ollut kovin kivaa nuorena, ja toisekseen olen ylpeä iästäni. Nainen ei mene pilalle täyttäessää 30, 40, 50, 60, tai mitään sen jälkeenkään. Kaikki ei pääse kokemaan edes aikuisuutta. Jokainen vuosi on kuin uusi kultamitali tai lahja. Naiset, ollaan ihania, iästä huolimatta. Lopetetaan tämä misogynia itseämme kohtaan ja uskalletaan olla ihan mitä ollaan. Sitten on toinen asia, että ei se ikä myöskään sanele miten pitäisi pukeutua, eli jos tykkää pukeutua nuorekkaasti, niin ihan vapaasti.
Samaa mieltä, mutta mitähän se nuorekas pukeutuminen sitten oikein on? Mummot 70v saattavat pukeutua "nuorekkaasti" alle polvipituiseen mekkoon tai kireisiin farkkuihin. Samaan aikaan nuoret pukeutuvat "säkkeihin", joita mummon mummo käytti. Nuorekas pukeutuminen on luultavasti vanhemman nsisen omaan nuoruuden aikaiseen muotiin pukeutumista. Nuorekas on vanhanaikainen. Ennen Marinin nahkatakkia muistan, kun yli 60v naiset sanoivat pukeutuvansa nuorekkaasti farkkuihin ja nahkatakkiin. Av:n mielipide oli, että vain mummot pukeutuvat niin.
On ihan herttaisen yhdentekevää onko vanha pukeutunut nuorekkaasti vai muodikkaasti. Samoin jos 20v pukeutuu tätimäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tyylikäs yhtään minkään ikäisellä, samoin kuin ei nakumekotkaan ole.
Olen liikkunut viime vuosina useamman kerran viihteellä nuorten aikuisten kanssa, jotka voisivat ikänsä puolesta olla lapsiani. Olen päättänyt, etten juuri puhu iästäni, ellei se erikseen jossain tule esiin. Ikäni ei ole ollut kenellekään ongelma. Minun kanssa on keskusteltu, hulluteltu ja jos olen näyttänyt olevan yksin, minut on vedetty porukkaan mukaan. Kerran on minulta kysytty ikää. Ainakin kerran oli tilanne, jossa puhuja ei tajunnut minun olevan keski-ikäinen. Mutta en mä todellakaan yritä olla nuorempi. Olen just sellainen kun olen.
Tää ap lienee incel, joka sai keski-ikäiseltä mammalta pakit. What a loser.