Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, jotka LUULEVAT näyttävänsä nuorelta

Vierailija
24.08.2024 |

Ikäistään nuoremmalta. Värjäävät hiuksensa, ottavat käsivarsitatuoinnin, pukeutuvat teinien vaatteisiin. Ihmiset katsovat heitä pitkään, myötähäpeää tuntien. He kuvittelevat, että heitä tuijotetaan, koska näyttävät nuoremmalta. He kysyvät joltain, arvaa minkä ikäinen olen. Toinen vastaa kohteliaisuudesta alakanttiin iän. Tämä "nuorekas" kertoo kaikille, että häntä on luultu nuoremmaksi. 

Myötähäpeää...

Kommentit (215)

Vierailija
21/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit sen, että käyttäytyvät kuin lapset ja teinit. Onhan se tuijottamisen arvoinen näky kun nelikymppinen käyttäytyy kuin ekaluokkalainen.

Vierailija
22/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten värjääminen ja tatuoinnit ei pitäisi olla sallittuja vain jonkin tietyn ikäisille. En itse ainakaan kuvittele näyttäväni nuorelta, päinvastoin. Mutta tässä iässä ei jonkun av-mamman mahdollinen myötähäpeä paljon hetkauta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin surkeita vaatteita liikkeissä ihan materiaaleiltaan, leukkauksiltaan ja väreiltään, etten yhtään ihmettele, jos pukeudutaan huppareihin. 

Vierailija
24/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ole säälittävämpää kuin teini-ikäistä näyttelevä keski-ikäinen.

Vierailija
25/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näet kaupungilla ihmisen, jota et tunne lainkaan, mistä voit päätellä, näyttääkö hän ikäiseltään vai ikäistään nuoremmalta tai ikäistään vanhemmalta?

Kun näet tuntemattoman ihmisen, sinä lähtökohtaisesti oletat, että hän on sen ikäinen, miltä hän näyttää.

Jos sinä näet naisen, joka näyttää 40 vuotiaalta, ja 40 vuotias on sinun mielestäsi vanhan näköinen, se ei automaattisesti tarkoita, että näkemäsi henkilö olisi ikäistään vanhemman näköinen. Hän saattaa todellisuudessa olla esim. 60 vuotias, mutta sinähän et sitä tiedä, koska et kysy.

Vierailija
26/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, minkälaisia ovat nuo teinien vaatteet? Ja kaverin puolesta kysyn myös minkä ikäisenä olisi syytä lopettaa hiusten värjäys?

Huppari ja farkut tilanteessa, jossa pukukoodina on smart casual. Ja shokkivärit voi jättää sinne parikymppisille, nelivitosta pinkki tukka ei enää nuorenna. Ei vaikka Minna sanoikin, että näytät ihan esikoisesi isosiskolta.

Tiesitkö, että jotkut eivät valitse tyyliään sen mukaan mikä nuorentaa? Joillekin ei ole mitään väliä minkä ikäiseltä näyttää vaan haluaa vain ilmaista omaa tyyliään ulospäin. Jotkut myös tykkää pukeutua mukavasti, toisia jopa ahdistaa esim ne smart casual vaatteet. 

Aikuisen tunnistaa siitä, että se on jo huomannut olevansa siinä iässä, että saa pukeutua iha

Mukavuudenhalu ja ahdistus on vähän eriasioita näissä. Kyllä oon samaa mieltä, että tapahtumaa tulisi kunnioittaa, mut mieluummin esim omiin juhliini otan sen kutsuvieraan vaikka collarit päällä kun en ollenkaan jos esim ne vaatteet oikeasti ahdistaa. Jotkut oikeesti tarvitsee pahimmillaan lääkitystä tiettyjen vaatteiden aiheuttamaan ahdistukseen. Harvinaista, mutta mahdollista. Ylipäätään mulle on tärkeämpää, että mun vierailla on mukava olla ja ne viihtyy, kun että on etiketin mukainen vaatetus.

Vierailija
27/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole oikeastaan ymmärtänyt että olen vanhentunut. Vielä 40-50 vuotta sitten oli 100% oletus että nainen leikkaa pitkät hiuksensa pois, laittaa permanentin jne. Tai viimeistään ensimmäisen lapsen syntymisen jälkeen. Nykyään ei enää sellaista oletusta ole. Silloin tätimäistyttiin kertaheitolla.

Vierailija
28/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän varmasti ihan ikäiseltäni, mutta ei haittaa sillä niin näyttää miehenikin ja hän silti haluaa minua. Kiva vanheta yhdessä.

Vierailija
29/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien huppari ja farkut ovat olleet teinivaate?

Ei keski-ikä tarkoita enää että ruvetaan kulkemaan tuulipuku päällä, ilman meikkiä joka paikkaan. Oma äitini luopui kolmekymppisenä farkuista nuortenvaattena,mutta se oli 80lukua. Nykyään mummokin voi laittaa farkut. 

Vierailija
30/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu

-Kike

Vierailija
31/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kalu kestänyt sen 20v nymfon vauhdissa. 5-6 kertaa päivässä olis pitänyt tampata joka asennosta ja meisseli oli suussa heti, kun pienikin tauko tuli. Kyllä sitä 1,5v jaksoi, mutta ei kauempaa...

T: M40

Vierailija
32/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisiin vaatteisiin saa pukeutua? Marimekon kaapuun?

Marimekkoa näkee paljon nuorilla trendikkäällä kaupunkilaisilla, eli ei kai siihen nyt

Vierailija
33/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan, ei ainoakaan itsevarma, hyvän itsetunton ja itseensä luottava nainen, ei koskaan milloinkaan, yritä olevansa, itseään nuorempi, eikä näyttävänsä nuoremmalta.

Itsevarmalla on takanaan valtava itsetuntemus.  Joka on tullut elämänkokemuksesta, ammattittitaodosta ja menestymisestä työelämästä.

Tälläiset naiset uskaltavat olla juuri sellaisia kuin ovat.  Koska he tietävät ettei heidän kiinnostustuttavuutensa ole kiinni: nuoresta ulkonäöstä, kynsistä, vaatteista, flirtistä, muutamasta ylikilosta, tai muusta vastaavasta.

Tälläisiin naisiin tuntee vetoa helvetillinen määrä miehiä.  

Sillä naisten itsevarmuus ja itsensä hyväksyminen sellaisena kuin on, kiihottaa miehiä.

Samoin naisten äly, ja kyky keskustella miehen kanssa samalla tasolla.

Taad huomaa, miten pelkän peruskoulun käyneet, tyhmät älykääpiöt soheltaa palstalla jutuista, joista heillä ei ole alkeellisintakaan käsitystä.

Vierailija
34/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeustilanteet erikseen, ilman muuta voi juhliin tulla pukukoodista poikkeavissa vaatteissa jos on terveysongelmia. Toki juhliin osallistuminen voi siinä kohtaa jo olla itsessään aika kuormittavaa, eikä tämä nyt tainnut olla ketjun aihe ensinkään.

Vierailija
35/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan, ei ainoakaan itsevarma, hyvän itsetunton ja itseensä luottava nainen, ei koskaan milloinkaan, yritä olevansa, itseään nuorempi, eikä näyttävänsä nuoremmalta.

Itsevarmalla on takanaan valtava itsetuntemus.  Joka on tullut elämänkokemuksesta, ammattittitaodosta ja menestymisestä työelämästä.

Tälläiset naiset uskaltavat olla juuri sellaisia kuin ovat.  Koska he tietävät ettei heidän kiinnostustuttavuutensa ole kiinni: nuoresta ulkonäöstä, kynsistä, vaatteista, flirtistä, muutamasta ylikilosta, tai muusta vastaavasta.

Tälläisiin naisiin tuntee vetoa helvetillinen määrä miehiä.  

Sillä naisten itsevarmuus ja itsensä hyväksyminen sellaisena kuin on, kiihottaa miehiä.

Samoin naisten äly, ja kyky keskustella miehen kanssa samalla tasolla.

Taad h

Ensinnäkin lihavoitu teksti ei tee siitä yhtään oikeampaa kuin muutkaan tekstit. Toisekseen edelleenkin, moni nainen saattaa pukeutua nuorekkaasti, ei koska haluaa näyttää nuoremmalta vaan koska tykkää sellaisesta tyylistä. Enemmän itsevarmuutta se vaatii että pukeutuu just niinkun haluaa, kun se että yrittää miettiä miten nyt näyttää arvokkaalta ikäiseltään. 

Sitä paitsi kenenkään arvokkuus ei nouse tai lisäänny pukeutumisella. Jokainen ihminen on ihan yhtä arvokas ihan just sellaisena kun on.

Vierailija
36/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytetään miltä näytetään. Itse en ole paljon muuttanut pukeutumistani iän myötä. Nuorena pukeuduin niin, että olisi keski-ikäiset ja vanhemmatkin voineet pukeutua samoin. Nyt keski-ikäisenä pukeudun suunnilleen samoin. En ole koskaan ymmärtänyt, että pitäisi vaihtaa tyyliä ja kampausta sen mukaan kun ikää tulee lisää. Mieluummin pukeutuu niin kuin itsestä näyttää ja tuntuu hyvältä.

Vierailija
37/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten aiheeseen kommentoitavaa, mutta ei ole olemassa eri ikäisten vaatteita, ellei puhuta lastenosastosta. Kukin saa pukeutua oman mielensä mukaan oli minkä ikäinen vaan. Ja ei suurinosa ei katsele toisia ihmisiä myötähäpeää tuntien. Suurimmalle osalle on aivan sama millainen tyyli toisella ihmisellä on.

Ups, olen seitsemänkymppinen mamma, ja viimeksi ostin itselleni lastenosastolta Molon verkkarit! Oli pakko, sillä aikuisten puolella k a i k k i mallit ovat liian suuria. Ymmärrän toki hävetä.

Vierailija
38/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien huppari ja farkut ovat olleet teinivaate?

Ei keski-ikä tarkoita enää että ruvetaan kulkemaan tuulipuku päällä, ilman meikkiä joka paikkaan. Oma äitini luopui kolmekymppisenä farkuista nuortenvaattena,mutta se oli 80lukua. Nykyään mummokin voi laittaa farkut. 

Totta kai voi. Itse olen 49- vuotias mummo ja käytän usein farkkuja, vapaa-ajalla.

Silti osaan myös pukeutua siististi, ihan käsittämätön ajatus olisi alipukeutua esim. juhliin vain siksi että nyt sattuu voimaan eikä kiinnosta mitä muut ajattelevat. 

Vierailija
39/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten aiheeseen kommentoitavaa, mutta ei ole olemassa eri ikäisten vaatteita, ellei puhuta lastenosastosta. Kukin saa pukeutua oman mielensä mukaan oli minkä ikäinen vaan. Ja ei suurinosa ei katsele toisia ihmisiä myötähäpeää tuntien. Suurimmalle osalle on aivan sama millainen tyyli toisella ihmisellä on.

Ups, olen seitsemänkymppinen mamma, ja viimeksi ostin itselleni lastenosastolta Molon verkkarit! Oli pakko, sillä aikuisten puolella k a i k k i mallit ovat liian suuria. Ymmärrän toki hävetä.

Pointtina aiemmassa oli just se, että ei tarvii hävetä puki mitä vaan. Lastenosaston iät viittaa kokomerkintöihin joissa lukee ikä, ei siihen, ettei niitä vois muut käyttää.

Vierailija
40/215 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisiin vaatteisiin saa pukeutua? Marimekon kaapuun?

Missä iässä se muuten alkaa, että täytyy pukeutua tietynlaisiin vaatteisiin? Olen 38. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme