Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei osaa pitää riittävää turvaväliä edellä ajavaan?

Vierailija
24.08.2024 |

Ylipäätänsä mikä järki on edes roikkua edessä ajavan takapuskurissa kiinni jos ei meinaa mennä ohi? Eikö se olisi paljon fiksumpaa,turvallisempaa ja taloudellisempaa ajaa siten että edellä ajavaan on riittävä turvaväli? 

Olisi mielenkiintoista kuulla heidän selittelyt tai perustelut että miksi ne ajaa niin lähellä edessä ajavaan? Yhtään peräänajoa tai ketjukolaria ei sattuisi jos ihmiset muistaisi riittävät turvavälit. 

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ajokortteja saa muropaketeista joten siksi ihmiset ei osaa pitää turvavälejä, ei osaa käyttää vilkkua eikä ne osaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan. 

Vierailija
2/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ajokortteja saa muropaketeista joten siksi ihmiset ei osaa pitää turvavälejä, ei osaa käyttää vilkkua eikä ne osaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan. 

Osta sinäkin muroja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettiny ihan samaa. Mitään hyötyä siitä ei ainakaan ole.

Vierailija
4/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta sinäkin muroja!

En osta koska minä suoritin ihan autokoulun ja sieltä sain ajokortin. Autokoulussa neuvottiin liikennesäännöt ja se millä asenteella liikenteessä pitää ajaa. 

Vierailija
5/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitys on varmaan se, että "eihän mulle nyt mitään voi käydä!". Varsinkin nuorilla on tämä kuolemattomuusfantasia. eli ei sieltä puskasta juuri nyt hirvi tule. 

Ja tietenkin ihan silkka tyhmyys, sehän on loputon luonnonvara.

Vierailija
6/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettiny ihan samaa. Mitään hyötyä siitä ei ainakaan ole.

Voisko yks syy olla se että ihmisiä ei nykyään haittaa kolarit koska autot on turvallisia nykyään eli sen takia ihmiset ajaa myös kovissa nopeuksissa ihan lähellä edellä ajavaa? 

Vierailija
7/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vaan haluu näyttää että niillä on rahaa tosta vaan ostaa uusi auto kun nykyinen romuttuu ketjukolarissa.

Vierailija
8/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin tätä ihan samaa. Ihmiset valittaa kun edellä ajavan auton nopeus "seilaa" no mitäs he ajaa niin lähellä edessä ajavaa että heitä ärsyttää se nopeuden "seilaaminen". Muutenkin on typerää ajaa liian lähellä edellä ajavaa koska silloin saa jatkuvasti tuijottaa mitä se edellä ajava tekee eli se on stressaavaa ajoa. Mä pidän aina sellasen etäisyyden edessä ajavaan että jos se kääntyy vaikka isolta tieltä pois niin mun ei tarvi silloin jarruttaa. 

Parhaiten ja rennoiten pääsee liikkumaa ku pistää vakkarin päälle tasan siihen lukemaa mikä on nopeusrajoitus.

Vierailija
9/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse roikun perässä jos edellä ajava ajaa alinopeutta eikä pääse ohi. Vinkki alinopeuskuskille että kannattaisi siirtyä sivuun haittaamasta muuta liikennettä.

Jos ajetaan suurinta sallittua tai yli, silloin en roiku perässä.

Vierailija
10/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vaan haluu näyttää että niillä on rahaa tosta vaan ostaa uusi auto kun nykyinen romuttuu ketjukolarissa.

Voipi olla näin, mutta mulla siinä edellä ajavana ei ole mitään intoa saada heidän romujaan niskaani. Joten ajan sitä hitaammin, mitä lähempänä se audisti hiipii.

Ajonopeushan tulee sopeuttaa turvaväliin, tai päinvastoin. Mennään sitten rauhassa, ja hän saa nuuhkia mun pyllyä pitkään ja hartaasti.

Vierailija
11/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse roikun perässä jos edellä ajava ajaa alinopeutta eikä pääse ohi. Vinkki alinopeuskuskille että kannattaisi siirtyä sivuun haittaamasta muuta liikennettä.

Alinopeus on sama kuin nopeusrajoitusten mukaan ajaminen. Sun pitäis mennä uudestaan autokouluun koska sinä olet vaarallinen kuski ja olet turvallisuusriski muille tiellä liikkujille. 

Muista että sinua pidetään täysin tollona ja tyhmänä ihmisenä kun sä roikut muiden autojen takapuskurissa kiinni ja samalla raivoat :D 

Vierailija
12/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sakkojen paikka sulle.

Vierailija
13/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse roikun perässä jos edellä ajava ajaa alinopeutta eikä pääse ohi.

Miksi?

Mitä se auttaa? Hänhän vain hidastaa nopeutta, jos olet liian lähellä.

Vierailija
14/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärretä riskejä. Jos edellä ajava auto ajaa yhtäkkiä syystä X nokkakolarin vastaantulijan kanssa niin 10m päässä tuleva ei kerkeä jalkaansa liikauttamaan kun on jo jatkona.

Vierailija
15/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä ihan outoa. Luuleeko jotkut että mahdollisimman lähellä ajamalla saa "työnnettyä" vauhtia siihen edellä ajavaan.

Sitten ihmeellinen käyttäytymismalli mitä en millään ymmärrä on että kun näkee peileistä että auto tulee takaa huomattavasti kovempaa ja on kohta siinä ihan puskurissa kiinni niin sitten ei kuitenkaan mennä ohi. Ei vaikka olisi paikkoja missä ohittaa.

Saatetaan roikkua perässä vaikka kymmeniä kilometrejä ja sitten lopulta mennään ohi kovalla ylinopeudella kun auto häviää nopeasti horisonttiin vaikka itse ajaa gps mukaan hieman yli rajoituksen, ihan kuin mielenosoituksellisesti siitä että ajan liian hitaasti. Mikä ihmeen järki tässä käytöksessä??

Vierailija
16/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas sellaiset jotka ei koskaan aja pitkää matkaa, ihmettelee perässä roikkumista.

Jos 500km ajaa yhtäjaksoisesti ja vain 15min ajan koko matkalla pystyy ajamaan suurinta sallittua, niin kuka tahansa ärsyyntyy alinopeuskuskeista. Rekat ja muut 80-rajoitteiset ymmärtää, mutta ei sellaisia jotka hyvällä kelillä ajaa alinopeutta ja haittaa muuta liikennettä.

Vierailija
17/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Tämä. 

Mitä se perässä roikkuminen oikein auttaa? Luuleeko nuo perässä roikkujat että se edellä ajava nostaa nopeutta siksi koska se roikkuu takapuskurissa kiinni? 

Vierailija
18/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä ihan outoa. Luuleeko jotkut että mahdollisimman lähellä ajamalla saa "työnnettyä" vauhtia siihen edellä ajavaan.

Sitten ihmeellinen käyttäytymismalli mitä en millään ymmärrä on että kun näkee peileistä että auto tulee takaa huomattavasti kovempaa ja on kohta siinä ihan puskurissa kiinni niin sitten ei kuitenkaan mennä ohi. Ei vaikka olisi paikkoja missä ohittaa.

Saatetaan roikkua perässä vaikka kymmeniä kilometrejä ja sitten lopulta mennään ohi kovalla ylinopeudella kun auto häviää nopeasti horisonttiin vaikka itse ajaa gps mukaan hieman yli rajoituksen, ihan kuin mielenosoituksellisesti siitä että ajan liian hitaasti. Mikä ihmeen järki tässä käytöksessä??

Tai sitten kun joku kaahaa ylinopeutta ohi niin sitten parin kilsan päästä kyseinen auto on pysähtynyt huoltoasemalle. 

Vierailija
19/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Tietenkin vinkiksi alinopeuskuskille että kannattaa siirtyä sivuun.

Vierailija
20/75 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös huomannut kuinka hitaammin ajavien ohi kun lähtee niin silloin löytyy kaasupoljin myös tästä hitaasta autosta. Todella raivostuttavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän