Näettekö ihmisen kasvoista minkälainen on?
Hassu kysymys eikä varmaan paras paikka kysyäkään.
Olen miettinyt tekevätkö muutkin analyysejä ihmisten persoonatyypeistä ensisilmäyksellä esimerkiksi katseen ja puhetavan perustella. Ikäänkuin tunnistaa piieteitä millainen ihminen on? Tyyliin katsoo telkkaria ja ajattelee että tuolla on kiltti katse, on varmaan miellyttävä keskustelukumppani, vaikuttaa tunneälykkäältä. Näyttää myös vähän siltä ettei sano tuossa nyt kaikkea ääneen vaan lukee huonetta.
Eihän varmasti pidä aina paikkaansa mutta mietinkin tekevätkö muut tätä (eli en vain kuvittele) versus vain meidän perheessä tapana 🙊 ja näkevätkö ihmiset minun lävitseni samalla lailla kun toisinaan kuvittelen itse tulkitsevani muita.
Kommentit (81)
Ainakin Norjan kokkeliprinssistä näkee heti, mikä on miehiään.
Kyllä. Elokuvat ovat opettaneet näkemään ihmisen kasvoista onko rosvo tai ei.
Todellisuus ei toimi näin.
No näin viimeksi erään vaksin paikalla istuvasta miehestä, ettei hän tiedä mistään mitään. Kysyin kuitenkin häneltä kysymyksen. Hän vastasi ettei tiedä ja oikea vaksi on vessassa. Olin siis oikeassa.
Samoin näen kaupan kassasta, kannattaako hänen jonoonsa mennä.
Joo tuo on kumma miten monet projisoivat minuun kaikenlaisia oletuksia tuntematta minua ollenkaan. Huoh, väsyttävää.
Saan kuulla esim. että olen sosiaalinen ja hyvä puhumaan. Liittävät minuun ominaisuuksia jotain menestyjästä. Oikeasti olen tosi ujo. En myöskään osaa hymyillä luontevasti (koska olen ujo) joten hymyni saatetaan tulkita ilkeydeksi.
Joitakin jostain syystä ihan provosoin johonkin "taisteluun". Vaikka itse viihtyisin ihan vain rauhallisesti porukassa yhtenä muista. Olen myös tumma ja pitkä mikä liitetään yleensä johtajiin. Oikeasti en ole mikään johtajatyyppi ollenkaan :(
Todella raskasta.
Minusta on monesti oletettu, että olen aggressiivinen (kirveellä veistetyt kasvot)... En ole koskaan ollut tappelussa, eikä tuollainen kiinnosta.
Kun katsoo dokumetteja rikollisista jne. Kyllä heidän kasvoistaan näkee, että he ovat pahoja. Silmät ovat julmat ja katse tyhjä.
Minusta on joku tuttu puhunut että olen fas. :(
Kukaan ei näe pelkistä ihmisen kasvoista millainen on.
Mutta jos ilmeet, eleet, ääni, ja puhetapa lisätään niin jo kertoo paljon.
Sanotaan näin, kun somea seuraa ja paikkoja missä ihmisten kasvot näkyy, esim Facebook ja erilaiset kommenttiosiot, esimerkiksi erilaisten lehtien sivuilla ja uutisotsikoissa.
Mä en ole koskaan nähnyt, että viisaan näköinen ihminen kirjottaisi jotain tyhmää. Se kirjoittaja kuka aina mesoaa/laukoo törkeyksiä tai on muutenvaan tyhmä, näyttääkin aina siltä.
Ja mä en haluu olla ilkee kun mä sanon tän, mutta suurinosa ihmisistä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin palstalla on ihmisiä, jotka tunnistavat narsistin silmien ilmeestä, ja milloin mistäkin viiksikarvan väpätyksestä.
Itseasiassa narsisti ei kaveeraa jonkun kanssa jota ei pidä minään eli esim. siivoaja mutta pomolle ollaan mukavia eli tavallaan olet oikeassa että ilmeet paljastaa paljon narsistin käyttäytymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo dokumetteja rikollisista jne. Kyllä heidän kasvoistaan näkee, että he ovat pahoja. Silmät ovat julmat ja katse tyhjä.
Juu ja tämän vuoksi rikolliset tunnistaa etukäteen, ja vältytään rikoksilta!
Eiku...
No näen ihmisen persoonallisuus tyypin kasvoista.
Vierailija kirjoitti:
Tiedät katsoessasi, että he ovat rikollisia. Ei kukaan esim. Ted Bundyn uhreista olisi voinut kuvitellakaan, että hän on sarjamurhaaja.
Sanotaan, että silmät ovat sielun peili. Kyllä katseesta jotain näkee. Esim. vaikka suu hymyilisi, silmät voivat kertoa toista, tuleeko hymy sydämestä, onko ilkeää vai hyväntahtoista. Joku voi näyttää tyhmältä, mutta paljastuukin viisaaksi. Itsellä on tullut paljon yllätyksiä, esim. että mukavalta vaikuttava ihminen onkin susi lampaan vaatteissa.
Juu näen yleensä mikroilmeistä kuka on hyvä tyyppi ja kenen kanssa tulen toimeen, ja kuka kannattaa kiertää kaukaa.
Jokaisesta voi nähdä JOTAKIN. Mutta kukaan teistä ei näe sitä mitä ap kysyy eli että "millainen on." Ihan sama mitä väitätte.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei näe pelkistä ihmisen kasvoista millainen on.
Mutta jos ilmeet, eleet, ääni, ja puhetapa lisätään niin jo kertoo paljon.
Minusta Jammu Setä oli ihan kiltin näköinen vanhus.. Ei Trumpin ampujakaan mikään tappajan näköinen ollut.
Harva sarjamurhaajakaan näyttää sarjamurhaajalta...
Vierailija kirjoitti:
Olet katsonut liikaa elokuvia ja Tv sarjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet katsonut liikaa elokuvia ja Tv sarjoja.
Mitä, eikö oikeassa elämässä kaikki pahikset näytä stereotyyppisiltä pahiksilta?
Ainakin palstalla on ihmisiä, jotka tunnistavat narsistin silmien ilmeestä, ja milloin mistäkin viiksikarvan väpätyksestä.