Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näettekö ihmisen kasvoista minkälainen on?

Vierailija
24.08.2024 |

Hassu kysymys eikä varmaan paras paikka kysyäkään.

Olen miettinyt tekevätkö muutkin analyysejä ihmisten persoonatyypeistä ensisilmäyksellä esimerkiksi katseen ja puhetavan perustella. Ikäänkuin tunnistaa piieteitä millainen ihminen on? Tyyliin katsoo telkkaria ja ajattelee että tuolla on kiltti katse, on varmaan miellyttävä keskustelukumppani, vaikuttaa tunneälykkäältä. Näyttää myös vähän siltä ettei sano tuossa nyt kaikkea ääneen vaan lukee huonetta.

Eihän varmasti pidä aina paikkaansa mutta mietinkin tekevätkö muut tätä (eli en vain kuvittele) versus vain meidän perheessä tapana 🙊 ja näkevätkö ihmiset minun lävitseni samalla lailla kun toisinaan kuvittelen itse tulkitsevani muita. 

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi tietää edes katseesta. Aiemmin luotin, että kiltinnäköiset silmät on miehellä merkki hyvästä luonteesta ja no,  oikeasta kiltteydestä. Ennen kuin tapasin täysin empatiakyvyttömän kilttikatseisen miehen. Hämmentää edelleenkin. 

Jospa hän tunsi kovasti sympatiaa lähinnä itseään kohtaan. Oliko vähän sellainen vauvan vaaleansininen katse?

Tässä on yksi merkki, minkä takia analyysi ei toimi. Huomaatko, että yrität rationalisoida henkilön käytöstä oman maailmankuvasi mukaiseksi?

Eihän tuo ole amalyysia nähnytkään? Analyysi on useiden konkreettisten faktojen suhteuttamista toisiinsa, edellinen ainoastaan mutuili. Taidat rationalisoida nyt itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla