Näettekö ihmisen kasvoista minkälainen on?
Hassu kysymys eikä varmaan paras paikka kysyäkään.
Olen miettinyt tekevätkö muutkin analyysejä ihmisten persoonatyypeistä ensisilmäyksellä esimerkiksi katseen ja puhetavan perustella. Ikäänkuin tunnistaa piieteitä millainen ihminen on? Tyyliin katsoo telkkaria ja ajattelee että tuolla on kiltti katse, on varmaan miellyttävä keskustelukumppani, vaikuttaa tunneälykkäältä. Näyttää myös vähän siltä ettei sano tuossa nyt kaikkea ääneen vaan lukee huonetta.
Eihän varmasti pidä aina paikkaansa mutta mietinkin tekevätkö muut tätä (eli en vain kuvittele) versus vain meidän perheessä tapana 🙊 ja näkevätkö ihmiset minun lävitseni samalla lailla kun toisinaan kuvittelen itse tulkitsevani muita.
Kommentit (81)
En tunne yhtään ihmistä joka pystyisi päättelemään luonteen ulkonäön perusteella, mutta aihe on täällä vakio, joten ilmeisesti moni luulee olevansa suurella ja harvinaisella lahjalla varusteltu.
Pitää olla hyvin, hyvin omahyväinen tyyppi, jos tuollaista luulee.
Enintään voi nähdä sen mikä näkyy. Läheskään kaikki ei näy.
Ihminen on siitä tyhmä, että näkee yleensä sen minkä haluaakin nähdä.
Antiikin kreikassa jotkut harjoittivat fysiognomiaa, jossa persoonan ominaisuuksia yritettiin päätellä ulkoisen olemuksen perusteella. Esim. iso otsa - viisas jne.
Vierailija
Juu näen yleensä mikroilmeistä kuka on hyvä tyyppi ja kenen kanssa tulen toimeen, ja kuka kannattaa kiertää kaukaa.
Minä uskon, että se on vaisto, joka varoittaa tietyistä ihmisistä. Kohdalle on viimeaikoina osunut tapaus, ohi ajaessani sanoin, miehelleni, että tuo pitää kiertää kaukaa. Sattui sitten olemaan henkilö, jonka kanssa meillä oli sovittu tapaaminen. Olin oikeassa, palkat tyyppi oli.
Todellakin, naama paljastaa luonteen.
Sellaisesta näkee hyvässä ja pahassa, joka on erittäin itsevarma. Toisilla taas on niin korkeat muurit, ettei niiden taakse ole mahdollista nähdä. Itse suosin tonnin seteli ilmettä.
Jokainen ihminen antaa itsestään ensivaikutelman, halusi tai ei. Joskus se vaikutelma pitää paikkansa, joskus ei. Esim. totisen näköinen henkilö voidaan tulkita väärin: hän voi vaikuttaa tylyltä. Käsitys voi muuttua, kun häneen oikeasti tutustuu.
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo dokumetteja rikollisista jne. Kyllä heidän kasvoistaan näkee, että he ovat pahoja. Silmät ovat julmat ja katse tyhjä.
Esim. Michael Penttilä.
Sanna Sillanpäästä näkee mielen sairauden, niin tyhjä katse.
Kyllä Trumpista, Putinista ja Lukashenkosta näkee jo päältä mitä kekkulikalleja ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo dokumetteja rikollisista jne. Kyllä heidän kasvoistaan näkee, että he ovat pahoja. Silmät ovat julmat ja katse tyhjä.
Esim. Michael Penttilä.
Sanna Sillanpäästä näkee mielen sairauden, niin tyhjä katse.
Noissakin pohjustus vaikuttaa. Jos et tietäisi mitä ovat tehneet, menisivät ihan normaaleista ihmisistä.
Kasvoista voimme päätellä mitä toinen tuntee sillä hetkellä.
Muakin ollaan arvosteltu mun olevan sellainen ja sellainen. Toiset vain päättää mitä haluavat toisen olevan. Eikä nämä kaikki ole samaa mieltä mitä olen miehiäni.
Ei voi tietää edes katseesta. Aiemmin luotin, että kiltinnäköiset silmät on miehellä merkki hyvästä luonteesta ja no, oikeasta kiltteydestä. Ennen kuin tapasin täysin empatiakyvyttömän kilttikatseisen miehen. Hämmentää edelleenkin.
Tuskinpa vain. Jos luulen näkeväni, niin todennäköisesti erehdyn.
Musta ihmiset tekee lähes poikkeuksetta oletuksen, että olen kiltti. Mulla on pyöreät kasvot, isot silmät ja omaan hyvät käytöstavat.
Oikeasti en ole lainkaan kiltti eikä mua kiinnosta pätkääkään ihmisten murheet, joita moni haluaisi jakaa kanssani tuen toivossa. Kohtelias olen kyllä, ja torjun ihmiset tarpeineen, mitä ne nyt ikinä ovatkaan, kohteliaasti, mutta jämäkästi.
Haluan pitää ihmiset etäällä, mutta kuulen usein olevani helpostilähestyttävän näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Antiikin kreikassa jotkut harjoittivat fysiognomiaa, jossa persoonan ominaisuuksia yritettiin päätellä ulkoisen olemuksen perusteella. Esim. iso otsa - viisas jne.
Moi Minna
Ainakin jos naama on musta niin hän ei ole PersuS, siksi ei ehkä psykopaatti, rikollinenkaan.
Usein, en tosin kuvasta vaan hyvin lyhyestä keskustelusta. Luonnollisesti en luota pelkkään ensivaikutelmaan kuitenkaan, mutta jos se on huono, tarvitaan aika paljon vastaista todistusaineistoa ennenkuin luotan. Oikeassaoloprosentti on varmaan n. 85%. Välillä olen aivan ulapalla.
On tutkittu, että ihmiset ovat yllättävän hyviä aistimaan luonteenlaatua ulkonäöstä. Ja hulluahan se olisi olla luottamatta vaistoihinsa ollenkaan.
Tunnen kaverin joka näyttää Aleksandr Karelinilta. Pelkää kärpästäkin.
Tunnen myös väkivaltaisen sekopään joka on kiltin mammanpojan näköinen.