Näettekö ihmisen kasvoista minkälainen on?
Hassu kysymys eikä varmaan paras paikka kysyäkään.
Olen miettinyt tekevätkö muutkin analyysejä ihmisten persoonatyypeistä ensisilmäyksellä esimerkiksi katseen ja puhetavan perustella. Ikäänkuin tunnistaa piieteitä millainen ihminen on? Tyyliin katsoo telkkaria ja ajattelee että tuolla on kiltti katse, on varmaan miellyttävä keskustelukumppani, vaikuttaa tunneälykkäältä. Näyttää myös vähän siltä ettei sano tuossa nyt kaikkea ääneen vaan lukee huonetta.
Eihän varmasti pidä aina paikkaansa mutta mietinkin tekevätkö muut tätä (eli en vain kuvittele) versus vain meidän perheessä tapana 🙊 ja näkevätkö ihmiset minun lävitseni samalla lailla kun toisinaan kuvittelen itse tulkitsevani muita.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin jos naama on musta niin hän ei ole PersuS, siksi ei ehkä psykopaatti, rikollinenkaan.
Valitettavasti Suomessakin on jopa mustia persuja. Surullista mitä kaikkea löytyy ihan Naantalista. Se paikka on jotenkin mädäntynyt.
Joo, tottakai me tehdään olettamuksia opitun perusteella. Ulkonäköön perustuvat olettamukset eivät tietenkään kovin usein pidä paikkaansa, mutta kyllähän esim. ihmisen ahdistuneisuus näkyy usein eleinä.
Minä olen 56 vuotias nainen
Tehty kasvojenkohotus mehiläisessä , kirurgi steohen Diez
Ihonlaatu hyvä
En ole koskaan tupakoinut ottanut aurinkoa
Olen hyvin kaunis, isot siniset silmät , ovaalit kasvot , symmetriset
Hymyilen paljon.
Olen hyvä kuuntelemaan, ei sosiaalisessa mediassa tiliä, luen paljon.
Olen empaattinen ja utelias
Olen yrittäjä
Mitä kaikkea kasvoni kertovat?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei näe pelkistä ihmisen kasvoista millainen on.
Mutta jos ilmeet, eleet, ääni, ja puhetapa lisätään niin jo kertoo paljon.
Jos näen ihmisen joka
haisee, puuttuu hampaita , on lihava , rasvaiset hiukset
VÄISTÄN
sori siitä
Vierailija kirjoitti:
Ihonlaatu hyvä
Hymyilen paljon.
Olen yrittäjä
No ainakin tuo viesti kertoo, että olet melkoisen itsekeskeinen. Veikkasin jopa, että eräs persoonastaan (ei hyvällä...) tunnettu juhlapukuyrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo dokumetteja rikollisista jne. Kyllä heidän kasvoistaan näkee, että he ovat pahoja. Silmät ovat julmat ja katse tyhjä.
Tiedät katsoessasi, että he ovat rikollisia. Ei kukaan esim. Ted Bundyn uhreista olisi voinut kuvitellakaan, että hän on sarjamurhaaja.
Komeat älykkäät m.urhaajat saavat tyttöystävän ja pääsevät elokuviin, sarjoihin...
IHANAA
Tekevät, mutta eihän ne läheskään aina pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihonlaatu hyvä
Hymyilen paljon.
Olen yrittäjä
No ainakin tuo viesti kertoo, että olet melkoisen itsekeskeinen. Veikkasin jopa, että eräs persoonastaan (ei hyvällä...) tunnettu juhlapukuyrittäjä.
Kerro lisää itsestäsi:)
Tiesitkö että katkeruus ja jatkuvat pettymykset näkyvät naamasta?
Tzemppiä sulle!
Vierailija kirjoitti:
Ihonlaatu hyvä
Hymyilen paljon.
Olen yrittäjä
En siis ole sosiaalisessa mediassa, en ole koskaan ottanut selfietä:)
Näkeekö ihmisestä että se on WOLT kuski?????=
Oikeesti????
Vierailija kirjoitti:
Joo tuo on kumma miten monet projisoivat minuun kaikenlaisia oletuksia tuntematta minua ollenkaan. Huoh, väsyttävää.
Saan kuulla esim. että olen sosiaalinen ja hyvä puhumaan. Liittävät minuun ominaisuuksia jotain menestyjästä. Oikeasti olen tosi ujo. En myöskään osaa hymyillä luontevasti (koska olen ujo) joten hymyni saatetaan tulkita ilkeydeksi.
Joitakin jostain syystä ihan provosoin johonkin "taisteluun". Vaikka itse viihtyisin ihan vain rauhallisesti porukassa yhtenä muista. Olen myös tumma ja pitkä mikä liitetään yleensä johtajiin. Oikeasti en ole mikään johtajatyyppi ollenkaan :(
Todella raskasta.
Oletko mies vai nainen?
Kyllä analysoitte useasti ihan pitkin sitä itteensä. Ihmisiä ei myöskään kuulu koko ajan analysoida. Se on myös eri asia kuin ihmistuntemus.
Kuvailemasi on juuri se syy, minkä takia naisat haksahtavat henkisesti ja fyysisesti väkivaltaisiin miehiin kerta toisensa jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Tekevät, mutta eihän ne läheskään aina pidä paikkaansa.
Ongelma on juuri siinä, että ihmiset liittävät niihin "analyyseihin" niin paljon omia ennakkoluulojaan ja tunteitaan, että ovat enemmänkin kuvauksia henkilön itsensä mielenmaisemasta
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo dokumetteja rikollisista jne. Kyllä heidän kasvoistaan näkee, että he ovat pahoja. Silmät ovat julmat ja katse tyhjä.
Jos näkeekin, niin monet pystyvät halutessaan teeskenlemään muuta erittäin uskottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa vain. Jos luulen näkeväni, niin todennäköisesti erehdyn.
Musta ihmiset tekee lähes poikkeuksetta oletuksen, että olen kiltti. Mulla on pyöreät kasvot, isot silmät ja omaan hyvät käytöstavat.
Oikeasti en ole lainkaan kiltti eikä mua kiinnosta pätkääkään ihmisten murheet, joita moni haluaisi jakaa kanssani tuen toivossa. Kohtelias olen kyllä, ja torjun ihmiset tarpeineen, mitä ne nyt ikinä ovatkaan, kohteliaasti, mutta jämäkästi.
Haluan pitää ihmiset etäällä, mutta kuulen usein olevani helpostilähestyttävän näköinen.
Etkäs sä kumminkin ulkopuolisille näyttäydy kilttinä, kun sun käytös on kilttiä? Olisi hyvä huomata, että ulkopuoliset näkee sut sun tekojen perusteella, vaikka omat ajatukset olisivatkin erit
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan näin, kun somea seuraa ja paikkoja missä ihmisten kasvot näkyy, esim Facebook ja erilaiset kommenttiosiot, esimerkiksi erilaisten lehtien sivuilla ja uutisotsikoissa.
Mä en ole koskaan nähnyt, että viisaan näköinen ihminen kirjottaisi jotain tyhmää. Se kirjoittaja kuka aina mesoaa/laukoo törkeyksiä tai on muutenvaan tyhmä, näyttääkin aina siltä.
Ja mä en haluu olla ilkee kun mä sanon tän, mutta suurinosa ihmisistä siellä.
Aika moni törkeyksien kirjoittaja on feikkiprofiili. Entä, jos ihmisen kommentit muuttavat sitä millaisena hänet näet.
Vierailija kirjoitti:
Enintään voi nähdä sen mikä näkyy. Läheskään kaikki ei näy.
Ja sitäkin mikä näkyy tulkitaan usein väärin.
Kauniisiin ja symmetrisiin kasvoihin ja muutenkin hyvännäköisiin ihmisiin liitetään positiivisia piirteitä, ja samoin rumiin liitetään negatiivisia. Minulle on varmaan miljoona kertaa tehty selväksi miten epäviehättävä ulkonäköni on aiheuttanut negatiivisia ensivaikutelmia. Esim: "ensin ajattelin että oot jotenkin epäluotettava mutta sähän ootkin ihan ok tyyppi" tai "aattelin susta ekana että hyi en todellakaan halua olla sun kanssa missään tekemisissä", "aattelin heti kun näin sut että en kyllä varmasti tule toimeen sun kans kun susta tuli semmoset "vibat" " yms. Nämä siis ja kaikki lukemattomat muutkin kommentit täysin eri ihmisiltä eri tilanteissa, esim. opiskelun aloitus, uusi työpaikka jne. Jotkut kuvittelevat olevansa loistavia ihmistuntijoita ja todellisuudessa vain tuovat esiin oman pinnallisuutensa ikään kuin "luvan kanssa".
Kovin häiriintyneet näkee heti jo silmistä. Autismiin taipuvaiset kasvoista.
Itse olen kiltin näköinen ja sivistyneesti käyttäytyvä mies. Näillä kasvoilla on helppo lähestyä small talkilla ketä vaan.
Vastapuolet tekee myös oletuksia. Esim. autoa ostaessa on tarjottu mahdollisuus, että tehdään omistusoikeuden siirto nyt, maksat sitten myöhemmin. Oletettu siis että tililtä löytyy rahat ja ylipäätään maksaa.