Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon kerrot työkavereille yksityiselämästäsi?

Vierailija
24.08.2024 |

Hämmentää miten jotkut kertoo ihan kaikki lastensakin asiat.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy tauolla tai ruokatunnilla työkavereiden kesken toimistolla. Työasioista vaan puhun työkavereille. 

Lisään vielä, että meillä on avokonttori ja ihan kaikki kuulee kaiken, jos omia asioita alat jollekin toiselle selittää. 

Mitä se haittaa jos reskontran Mirkku kuulee sin olleen Teneriffalla lomalla? Ei kai se nyt mikään valtionsalaisuus ole?

Eipä kiinnosta kuunnella Mirkun lomasta, joten todella hyvä, ettei suurin osa puhu yksityisasioistaan koko toimiston kuullen. 

Ihme mörkö.

Vierailija
42/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Mitä se haittaa jos reskontran Mirkku kuulee sin olleen Teneriffalla lomalla? Ei kai se nyt mikään valtionsalaisuus ole?

Eipä kiinnosta kuunnella Mirkun lomasta, joten todella hyvä, ettei suurin osa puhu yksityisasioistaan koko toimiston kuullen. 

Siis ihan normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä kysyä oliko kiva loma ja missä kävitte kun olet noin rennon ja ruskettuneen näköinen?

Tämä on kyllä hämmentävä ketju, ei ihme jos Suomessa on paljon yksinäisiä kun alkeellisimmatkin sosiaaliset taidot puuttuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että mitä enemmän kerrot itsestäsi niin sitä enemmän he pystyvät luomaan mielikuvia sinusta/elämästäsi.

Sitä enemmän on myös vaarana että tietoja käytetään jossain vaiheessa sinua vastaan.

esim. Olet kertonut olevasi huono kokki ja seuraavan kerran kun on vuorosi keittää puuroa töissä saatat saada muka hauskoja kommentteja aiheeseen liittyen 

esim2. Olet kertonut onnellisesta parisuhteestasi. Pian kateelliset haaskat juoruavat keskenään ja etsivät perhe kuvasi somesta joita arvostella.

esim3. Tykkäät juoda/ olet paikan pelle. Poissaolosi katsotaan töistä lintsaamiseksi. Eihän se kipeä voi olla.

Älkää kertoko mitään.

Vierailija
44/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua hämmentää, jos jotkut luovat työpaikoilla myös ystävyyssuhteita? Kyllä niin voi käydä, jos vuosia työskentelet samojen ihmisten kanssa 8 tuntia päivässä.

Musta on outoa jos ei minkäänlaisia ystävyyssuhteita synny työpaikalla. 

Meillä on tosi kiire toimistolla, joten eipä ole edes aikaa ystävystyä. Hommia painetaan täysilllä ja sitten kotiin. Onneksi voidaan tehdä paljon etätöitä. Yhden työkaverin kanssa käydään toimistolla samaan aikaan ja istutaan vastakkain, mutta mulla ei ole hajuakaan hänen yksityiselämästään. Hoidetaan vielä eri vastuualueita, joten ei töistäkään keskustella keskenään. 

Aina tervehditään ja sanotaan heipat. 

Vierailija
45/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua hämmentää, jos jotkut luovat työpaikoilla myös ystävyyssuhteita? Kyllä niin voi käydä, jos vuosia työskentelet samojen ihmisten kanssa 8 tuntia päivässä.

Mun mielestä aivan luonnollista. Ite näen ihmiset työpaikalla kilpailjoina, ja lajittelen ihmiset sen mukaan ketkä ovat uhkia, ja keistä voi joko rahallisesti taikka seksuaalisesti hyötyä. Mun mielestä luonnotonta pitää ihmisiä työpaikallaystävinä, tollavasenteella pian sulla on vertauskuvallinen taikka kirjaimellinen puukko selässä

Vierailija
46/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä ulkomailla eikä mitään shokkia ole tullut. Työkaverit tietävät etten puhu yksityisasioista ja he kunnioittavat minua. Mulla on tosi hyvät välit kaikkiin työkavereihin töiden puolesta ja olen erittäin tykätty työkaveri, jolta saa apua ja neuvoa aina tarvittaessa. 

Ja sitten menet kotiin istumaan yksin telkkarin ääressä ja miettimään mikset ole kymmeneen vuoteen saanut yhtäkään ylennystä.

Vierailija
47/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tosi kiire toimistolla, joten eipä ole edes aikaa ystävystyä. Hommia painetaan täysilllä ja sitten kotiin. Onneksi voidaan tehdä paljon etätöitä. Yhden työkaverin kanssa käydään toimistolla samaan aikaan ja istutaan vastakkain, mutta mulla ei ole hajuakaan hänen yksityiselämästään. Hoidetaan vielä eri vastuualueita, joten ei töistäkään keskustella keskenään. 

Aina tervehditään ja sanotaan heipat. 

Heh. Kyllä meilläkin on kiirettä, mutta meillä pidetään myös lakisääteiset tauot ja joidenkin kanssa vaan synkkaa hyvin. 

Vierailija
48/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä ulkomailla eikä mitään shokkia ole tullut. Työkaverit tietävät etten puhu yksityisasioista ja he kunnioittavat minua. Mulla on tosi hyvät välit kaikkiin työkavereihin töiden puolesta ja olen erittäin tykätty työkaveri, jolta saa apua ja neuvoa aina tarvittaessa. 

Ja sitten menet kotiin istumaan yksin telkkarin ääressä ja miettimään mikset ole kymmeneen vuoteen saanut yhtäkään ylennystä.

Nyt osuit todella väärään. Olen saanut ylennyksiä tasaiseen tahtiin hyvän työpanokseni takia. Minua arvostetaan työssäni. 

Vierailija
49/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua hämmentää, jos jotkut luovat työpaikoilla 

Mun mielestä aivan luonnollista. Ite näen ihmiset työpaikalla kilpailjoina, ja lajittelen ihmiset sen mukaan ketkä ovat uhkia, ja keistä voi joko rahallisesti taikka seksuaalisesti hyötyä. Mun mielestä luonnotonta pitää ihmisiä työpaikallaystävinä, tollavasenteella pian sulla on vertauskuvallinen taikka kirjaimellinen puukko selässä

No nousujohteista uraa takana reilut 20 vuotta niitä puukkoja odotellessa

Vierailija
50/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. 

Vierailija
51/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Siis ihan normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä kysyä oliko kiva loma ja missä kävitte kun olet noin rennon ja ruskettuneen näköinen?

Tämä on kyllä hämmentävä ketju, ei ihme jos Suomessa on paljon yksinäisiä kun alkeellisimmatkin sosiaaliset taidot puuttuvat.

Ihmettelen myös... Onneksi itsellä on aika rento työpaikka ja aika saman henkisiä ihmisiä kaikki pomosta lähtien. Etänäkin juttu luistaa.

Vierailija
52/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiopaatti?

Vierailija
53/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kurjaa.

Vierailija
54/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain töissä. Ei turhia löpinöitä omasta elämästä.

Vierailija
55/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä asiat eivät muille kuulu ollenkaan. Työpaikalla kaikkein vähiten.

Vierailija
56/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua hämmentää, jos jotkut luovat työpaikoilla 

No nousujohteista uraa takana reilut 20 vuotta niitä puukkoja odotellessa

No eihän sitä puukkoa voi milloin tahansa iskeä, tai joutuu itse vain vaaraan. Se vaatii oikean hetken. Mutta oota vaan, jos sulla työpaikalla on jotain mitä muutkin haluaa, niin se puukko tulee ennemmin tai myöhemmin, yleensä silloin kun olet heikoimmillasi. Tällä taktiikalla olen saanut pudotettua kilpailijoita pois, ja korotettua asemaan ihmisiä, jotka on mulle hyödyllisiä

Vierailija
57/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn toimistolla vain aamupäivisin pari kertaa viikossa ja teen töitä ilman taukoja ja lähden kotiin sitten ruokatunnille ja teen iltapävän etätöitä. En ole ikinä toimistolla koko päivää ja viettämässä taukoja työkavereiden kanssa, joten en juttele yksityisasioita työkavereiden kanssa. 

Vierailija
58/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi aivan kammottava ajatus että tuojottaisi  kahdeksan tuntia päivässä tietokoneen ruutua puhumatta kenellekään muista kuin työasioista.

Mulla on stressaava työ, teen pitkiä päiviä ja matkustan myös paljon. Se että työkavereiden kanssa voi välillä heittää läppää ja puhua niitä näitä ja että meillä on tosi hyvä yhteishenki ovat elintärkeitä henkireikiä. Ilman niitä en työssäni jaksaisi.

Vierailija
59/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle, jonka kanssa olen oikeasti kaverillisissa väleissä kerron paljonkin, samoin kuin hän minulle. Joistakin asioista jopa enemmän kuin siviilielämän kavereille. Kaikille muille mahdollisimman vähän.

Vierailija
60/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta olisi aivan kammottava ajatus että tuojottaisi  kahdeksan tuntia päivässä tietokoneen ruutua puhumatta kenellekään muista kuin työasioista.

Mulla on stressaava työ, teen pitkiä päiviä ja matkustan myös paljon. Se että työkavereiden kanssa voi välillä heittää läppää ja puhua niitä näitä ja että meillä on tosi hyvä yhteishenki ovat elintärkeitä henkireikiä. Ilman niitä en työssäni jaksaisi.

On meilläkin tosi hyvä yhteishenki vaikka ei puhuta yksityisasioista. Me jutellaan tauoilla uutisista ja maailman tilanteesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan