Kuinka paljon kerrot työkavereille yksityiselämästäsi?
Hämmentää miten jotkut kertoo ihan kaikki lastensakin asiat.
Kommentit (89)
En yhtään mitään. Meni kaksi vuotta, kun yksi työkaveri sitten kysyi, että olenko eronnut, kun mieheni ei enää soita mulle. Joo erosin kaksi vuotta sitten. Vastasin, kun suoraan kysyttiin.
Sopivasti. Jos elämän ilot tai surut vaikuttavat siihen, millainen olen töissä tai miten suoriudun, kerron ainakin esihenkilölle ja lähimmille työkavereille. Helpottaa, kun tulee hyväksytyksi hyvinä ja huonoina päivinä.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään mitään. Meni kaksi vuotta, kun yksi työkaveri sitten kysyi, että olenko eronnut, kun mieheni ei enää soita mulle. Joo erosin kaksi vuotta sitten. Vastasin, kun suoraan kysyttiin.
Mistä hän tiesi, että sinulla on mies?
Minä kerron kaikki. Aamukahvilla selvitän kuinka illalla ollessamme "junassa" puolikovat ulosteen tahrimat penikset osuivat toisiinsa ja repeytyneiden peräaukkojen veri tahrasi jo valmiiksi likaiset lakanat.
Vierailija kirjoitti:
Sopivasti. Jos elämän ilot tai surut vaikuttavat siihen, millainen olen töissä tai miten suoriudun, kerron ainakin esihenkilölle ja lähimmille työkavereille. Helpottaa, kun tulee hyväksytyksi hyvinä ja huonoina päivinä.
Ei mulla ainakaan yksityisasiat vaikuta mitenkään töihin enkä todellakaan ala selittää joitain murheita esihenkilölle ja työkavereille. Tietty kuolintapaukset olen kertonut, kun pitänyt ottaa lomaa hautajaisten järjestelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Minä kerron kaikki. Aamukahvilla selvitän kuinka illalla ollessamme "junassa" puolikovat ulosteen tahrimat penikset osuivat toisiinsa ja repeytyneiden peräaukkojen veri tahrasi jo valmiiksi likaiset lakanat.
Homot osaa puhdistaa aukot puhtaiksi ennen junaa. Miksi käytät aikaa tuollaisten miettimiseen ja kirjoittamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ainakaan yksityisasiat vaikuta mitenkään töihin enkä todellakaan ala selittää joitain murheita esihenkilölle ja työkavereille. Tietty kuolintapaukset olen kertonut, kun pitänyt ottaa lomaa hautajaisten järjestelyyn.
No kiva kun olet tuollainen, taputa itseäsi päähän ja sano "hyvä hyvä irmeli"
En mitään.
En myöskään ole somessa, joten sieltäkään ei selviä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin samassa huoneessa ja hän kuuli joskus keskustelumme ja arvasi, että aviomies sieltä soittaa.
Olen itse sellainen hyvin avoin ihminen mutta osaan suodattaakin asioita tarpeen mukaisesti. Eivät kaikki ymmärrä tätä mutta ei minulla ole salattavaa ja elämähän on elämää kuitenkin joten onko tuo nyt niin sitten haitaksi. Taas toisaalta on myös heitä jotka auliisti kyllä puhuvat muista vain valittaen hyvin negatiivisesti, en itse taas ole sellainen ihminen.
Joku kysyy, miten loma meni. Vastaan, että hyvin meni.
Siinäpä ne pääasiassa. En edes kertonut, kun ostin talon ja muutin.
Ei kukaan ole kiinnostunut työkaverin asioista. Eräs selittää kaiken, toiset kuuntelevat tätä määkyjää vaivautuneena. Myötähäpeä, kun ei ymmärrä tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin samassa huoneessa ja hän kuuli joskus keskustelumme ja arvasi, että aviomies sieltä soittaa.
Ja kyllä hän kysyikin sirren suoraan onko lapsia jne... Ei ole tapana kuitenkaan valehdella ja olen vastannut suoriin kysymyksiin, mutta en itse ala kertoa asioita muuten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuu olemaan pois lasten sairauksien takia, niin kaipa siitäkin suurin osa työntekijöistä jotain mainitsee. Ja jos itsellä on vaikka flunssanpoikanen, josta voi kehittyä sairauspoissaolo.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole kiinnostunut työkaverin asioista. Eräs selittää kaiken, toiset kuuntelevat tätä määkyjää vaivautuneena. Myötähäpeä, kun ei ymmärrä tätä.
Laita korvatulpat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuu olemaan pois lasten sairauksien takia, niin kaipa siitäkin suurin osa työntekijöistä jotain mainitsee. Ja jos itsellä on vaikka flunssanpoikanen, josta voi kehittyä sairauspoissaolo.
Meillä sairauslomat ilmoitetaan esihenkilölle ja sijaiselle, joka tekee sitten työt sairausloman aikana. Ei mulla ole hajuakaan onko joku lomalla tai sairauslomalla muuten. Ei noita sairauslomia ympäri toimistoa huudella.
Rupattelen niitä näitä mutten kerro mitään kovin henkilökohtaista paitsi niille joiden kanssa olen ystävä, heidän kansaan tulee puhuttua hyvinkin henkilökohtaisia.
Te jotka ilmeisesti puhutte pelkästään työasioista työkavereiden kanssa niin mitä teette työksenne ja istutteko esim tauolla tai ruokatunnilla tuppisuuna?
En mitään.