Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon kerrot työkavereille yksityiselämästäsi?

Vierailija
24.08.2024 |

Hämmentää miten jotkut kertoo ihan kaikki lastensakin asiat.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se haittaa jos reskontran Mirkku kuulee sin olleen Teneriffalla lomalla? Ei kai se nyt mikään valtionsalaisuus ole?

Ei haittaa, mutta ketään ei kiinnosta toisten lomat. 

mitä sä juttelet kavereiden, sukulaisten tai vaikka naapureiden kanssa? 

miten te tutustutte ihmisiin jos minkäänlainen smalltalk onnistu? 

Minun jutut vaihtelee onko kyseessä työkaveri, tuttava, kaveri, läheinen ystävä, läheinen sukulainen, kaukaisempi sukulainen. En puhu kaikkien kanssa samoista asioista.

Vierailija
82/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä en juuri mitään. Ohimennen jossain tilanteessa olen maininnut lapset ja puolison, mutta en varsinaisesti kertonut mitään, esimerkiksi lasten määrää, ikää, puolison työtä, missä tai miten asutaan jne. En koskaan kerro viikonlopuista, lomista, arkimenoista tms. Jotain olen kertonut edellisistä työpaikoista, mutta en kaikkea mitä olen tehnyt.

Ja tähän on syynsä. Joissakin edellisissä työpaikoissa olen ollut avoimempi ja aina se on johtanut joidenkin kateuteen ja sellaiseen kummalliseen luuloon, että elän jotenkin täydellistä elämää ilman huolia ja murheita ja en tiedä "tosielämästä" mitään.

Myös se, että en ole jämähtänyt yhteen työpaikkaan, vaan olen ollut aika liikkuvaa sorttia. Tykkään vaihtelusta ja tykkään kerryttää kokemusta erilaisista tehtävistä, haluan kehittyä ja oppia uutta ja tämäkin on joillekin myrkkyä, jotka itse junnaa siinä samassa ympyrässä kolmatta vuosikymmentä. Työssäni ei varsinaisesti pysty etenemään korkeampiin tehtäviin, niin tämä on ollut hyvä tapa kehittää itseään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupattelen niitä näitä mutten kerro mitään kovin henkilökohtaista paitsi niille joiden kanssa olen ystävä, heidän kansaan tulee puhuttua hyvinkin henkilökohtaisia.

Te jotka ilmeisesti puhutte pelkästään työasioista työkavereiden kanssa niin mitä teette työksenne ja istutteko esim tauolla tai ruokatunnilla tuppisuuna? 

Tauolla ja ruokatunnilla äänessä ovat sinunkaltaiset rupattelijat jotka puhuvat taukoamatta. Hyvin pystyy istumaan hiljaa, kun muut moottoriturvat ovat äänessä. En edes kuuntele heitä, koska ei kiinnosta. 

Ulkopuolelle jätetyn hyökkäys. Jos sinusta oltaisiin kiinnostuneita, niin kyllä innoissas laulaist kuin kanarialintu.

Nyt olet tuommoinen tylsä semikiusaaja.

"minua ei kiinnosta"

Vierailija
84/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupattelen niitä näitä mutten kerro mitään kovin henkilökohtaista paitsi niille joiden kanssa olen ystävä, heidän kansaan tulee puhuttua hyvinkin henkilökohtaisia.

Te jotka ilmeisesti puhutte pelkästään työasioista työkavereiden kanssa niin mitä teette työksenne ja istutteko esim tauolla tai ruokatunnilla tuppisuuna? 

Tauolla ja ruokatunnilla äänessä ovat sinunkaltaiset rupattelijat jotka puhuvat taukoamatta. Hyvin pystyy istumaan hiljaa, kun muut moottoriturvat ovat äänessä. En edes kuuntele heitä, koska ei kiinnosta. 

Ulkopuolelle jätetyn hyökkäys. Jos sinusta oltaisiin kiinnostuneita, niin kyllä innoissas laulaist kuin kanarialintu.

Nyt olet tuommoinen tylsä semikiusaaja.

"minua ei kiinnosta"

Kukas tässä hyökkää? Taisi osua rupattelijaa arkaan paikkaan. Mua ei oikeasti vaan kiinnosta Pirjon Pekka-miehen tekemiset tai tekemättä jättämiset tai jonkin räkänokkalapsen erityisvammat.

Vierailija
85/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä ihmisillä ystäviä tai ylipäätään minkäänlaista sosiaalista elämää tämän palstan ulkopuolella? 

Onko sulla työpaikan ulkopuolella?

Vierailija
86/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmiä avaava ketju, Aikamoisia mörököllejä koko palsta täynnä. Se selittää kyllä miksi täällä ollaan aina niiin ilkeitä.

Voisi sanoa myös että silmiä avaava ketju siitä, miten helvetin uteliaita toiset on. Ei työkaverin kuulu tietää mun hlökohtaisesta elämästä mitään eikä se määritä sitä minkälainen olen siviilissä.

Vierailija
87/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:"

Et osaa keskustella muista kuin Ville-Petterin sählytreeneistä tai työasioista? Minä ainakin keksin miljoona muutakin aihetta. 

Mutta miten voi keskustella mistään ellei ole valmis antamaan itsestään mitään? Ladotaan vaan lehdestä luettuja lauseita vuoronperään? sen sijaan että asiat laitettaisiin esim oman elämän kontekstiin ja perusteltaisiin mielipiteet ja näkemykset ja omakohtaiset kokemukset aiheesta. 

Meneekö teidän keskustelut  näin:

a:Ähtärissä on Pandoja

b:joo ne tuotiin Kiinasta ja nyt niille kasvatetaan bambua

Sun kannattaa kehittää omaa keskustelutaitoa.

Vierailija
88/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, enkä todellakaan halua kuulla heidän perhedraamojaan tai rahahuoliaan. Jos ei osaa hankkia tai tuottaa mielenkiintoisia puheenaiheita niin kannattaisi olla hiljaa eikä pilata tunnelmaa

Vierailija
89/89 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta vähän, toisaalta paljon. Riippuu kuinka läheinen työkaveri. Olen ollut melkein vuoden samassa työpaikassa ja vasta yksi työkaveri tietää että minulla on lapsia. Koska yksi sattui soittamaan, kun olimme lounaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän