Kertokaa Kanta-sivuston vastustajat
Mikä teitä pännii siinä? Miksi kehutte ettette missään tapauksessa käytä sitä? Ne diagnoisit, koetulokset, rokotukset on siellä vaikkette itse sivua käytäkään.
Se on vaivaton tapa uusia esim reseptit.
Kommentit (98)
Minä katsoin omat tietoni kannasta. Siellä on vain influenssa - ja koronarokotukset. Olen 74v, enkä ole käynyt lääkärissä ainakaan 20 vuoteen, eikä minulla ole mitään lääkkeitä.
Hammaslääkärissä kävin Virossa muutama vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ärsyttää, että sinne kootaan väkisin kaikki terveystiedot - ei ole mitään keinoa estää. Hakkereiden unelmakohde.
Käy yksityisellä ! Älä kerro liikoja !
Pitäisi käydä yksityisellä ulkomailla.
Haen osan lääkityksistä ulkomailta. T: Lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni valtiollinen toimija tällä hetkellä isoine resursseineen yrittää murtautua sinne? Ja moniko on jo onnistunut? Esimerkiksi sotilaallisesti kiinnostavia ovat vain joidenkin tiedot, mutta kun murtautuminen onnistuu, siinä tulee koko kansa siinä sivussa.
Ja pörssifirmojen ylimmän johdon terveystiedot ovat hyödyllisiä sisäpiirikaupassa, ja aina niillä muutaman miljoonan tekee.
Jos tämä riski tuntuu jonkun mielestä foliohattuhommalta niin kannattaa katsoa Edward Snowden dokumentti.Terveystietojen arvo vihamieliselle valtiolle tai rikolliselle olisi tietysti esimerkiksi kiristämisessä.
Kuvittele että vaikka sopivassa tehtävässä toimivan pääesikunnan virkailijan terveystiedosta löytyisi viittaus vuosia sitten tapahtuneeseen huumeidenkäyttöön. Tällä olisi helppo kiristää, että toimitatko vähän tietoja meille vai toimitammeko me
Eikö juuri tällaisten estämiseksi tehdä turvallisuuskartoitus virkoihin valittaessa? Henkilön huumetuomio olisi tiedossa ja kiristäjälle voisi nauraa, että so what.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ärsyttää, että sinne kootaan väkisin kaikki terveystiedot - ei ole mitään keinoa estää. Hakkereiden unelmakohde.
Käy yksityisellä ! Älä kerro liikoja !
Pitäisi käydä yksityisellä ulkomailla.
Haen osan lääkityksistä ulkomailta. T: Lääkäri
Ulkomaalaiset hakevat kaiken siellä omassa maassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hammaslääkärikin kyselee käytetyt lääkkeet ja lääkeallergiat. Hän kuitenkin tietää yhteensopivuudet. Terv isossa jälkilääkitystä vaatineessa hammaskirurgin leikkauksessa ollut
No hän voi katsoa sitten ne lääkkeet sieltä listasta, ei se vaadi ihmisen tietojen lukemista sen enempää.
Ei ne näe/saa katsoa. Itselle tuli just ongelma kun kävin terkkarissa hammaslääkärissä eikä ollut lääkelistaa mukana ja pyysin katsomaan yhden lääkkeen sieltä. Ei pysty katsomaan. Onneksi muistin lääkkeen vaikuttavan aineen ja toimenpide saatiin tehtyä,
Omistatko älypuhelimen? Olemme kontrollissa kaikki koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni valtiollinen toimija tällä hetkellä isoine resursseineen yrittää murtautua sinne? Ja moniko on jo onnistunut? Esimerkiksi sotilaallisesti kiinnostavia ovat vain joidenkin tiedot, mutta kun murtautuminen onnistuu, siinä tulee koko kansa siinä sivussa.
Ja pörssifirmojen ylimmän johdon terveystiedot ovat hyödyllisiä sisäpiirikaupassa, ja aina niillä muutaman miljoonan tekee.
Ihan tavallisiakin ihmisiä saatetaan kiristää tiedoilla esim. tapaus Vastaamo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin sitä eilen, että aika massiivinen tietojen kieltämisprosessi täytyy tehdä kun sinne ilmestyy koko elämäsi uudistuksen myötä, ei vain vuoden 2014 jälkeen olleet. Ja minullakin oli tietojen katselukielto psykiatriselle puolelle, paitsi hätätilassa niin olen huomannut, että se hätätila on lääkäreille hampaan paikkaus tai gynekologi käynti, jonka perusteella ne kaivaa vuosikymmenen tai kahdenkin takaisia psykiatrian papereita, joten poistin hätätilaruksinkin ihan siitäkin syystä, että ne on täyttä huuhaata ja diagnoosit täyttä mutua.
Olen käynyt 40 vuotta yksityisellä gynekologilla, mitään muuta ei ole kannassa kuin lähete erikoissairaanhoitoon !
On siellä myös kuvat tutkimustuloksissa.
Olin juuri hammaslääkärissä, kuvattiin, ei näy kuvia kannassa, vain ns munkkilatinaa.
Vierailija kirjoitti:
Omistatko älypuhelimen? Olemme kontrollissa kaikki koko ajan.
Niinpä
Sieltä voi myös vaivattomasti vakoilla yksityisiä terveystietoja, jos pieni kiinnijäämisen riski ei haittaa. Ja monia ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka minulla olisi miten vakava mielenterveysongelma, en menisi lääkäriin, terapiaan tai mitään, koska en luota nöiden kanta- ym järjestelmien turvallisuuteen.
No minä kyllä uskallan itselleni apua hakea olipa ongelma minä tahansa. Oma sairaushistoriani onkin sen verran mittava että menee lukemiseen varmasti useampi tunti jos joku haluaa aikaansa siihen huvikseen käyttää. Itse koen ainoastaan hyötyneeni siitä että kaikki terveystietoni ovat ammattilaisen käytössä kun tarvetta on. Eikä olemassa olevat mielenterveysongelmani ole koskaan vaikuttaneet muun hoidon tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko enää tarvetta murtautua?
"Lähes kaikista suomalaisista on kerätty arkaluontoisia tietoja aineistoon, jota markkinoidaan tutkijoille ulkomailla
Findatan markkinoimassa valmisaineistossa on yhteensä 7,1 miljoonan suomalaisen tiedot. Asiantuntijan mukaan ennennäkemättömän laajaan aineistoon liittyy korkeita riskejä."
"Findatan mukaan tutkimuslupia myönnetään pääosin kotimaisille hankkeille, joitakin myös EU- ja ETA-alueille.
Hakemuksia voisi tulla myös näiden ulkopuolisilta mailta, kuten Kiinasta. Venäjältä tulevaan hakemukseen tietolupaa ei tällä hetkellä myönnettäisi."
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollista tehdä niin, että siellä olisi kiellot päällä normaalisti, mutta aina ennen lääkärikäyntiä tms. laittaisi ne pois päältä ja sitten taas kiellot päälle, kun käynti on ohi?
Ei jostain syystä toimi tuo. Kokeiltu on. En tiedä pitääkö siinä odottaa joku aika vai miksi ei toiminut? Edellisenä päivänä laitoin kiellot pois päältä.
Hakkerointipäivää odotellessa ja milloin minun yksityiskohtaiset visvasyyläjutut leviää naapureille luettavaksi.
Mulla ainakin on turha katsoa lääkitystietoja, koska lääkkeiden käyttö on suoraan suhteessa taloudelliseen tilanteeseen. Välillä en ota mitään lääkkeitäni, välillä on kaikki käytössä ja välillä on ne, joihin rahat riittää. Tuo ei selviä tietoja katsomalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää itse nähdä esim. labratulokset? Ammattilaisen pitää niistä ilmoittaa, jotta ei turhaan hätäänny yksinään, jos jotain outoa.
Mulla on lääkityksen turvakokeet omaseurannassa. Käyn verikokeessa,tarkastan tulokset itse omakannasta ja olen itse tarvittaessa yhteydessä hoitotahoon,jos tulokset ei osu viiteväleihin. Säästää paljon terveydenhuollon resursseja.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ongelmaa tulee myös jos ihminen lörpöttelee mitä sattuu käynneillään. Itse pitäydyn vaivassani.
Ei epäoleellisia asioita saisi kirjata.
Vierailija kirjoitti:
Hakkerointipäivää odotellessa ja milloin minun yksityiskohtaiset visvasyyläjutut leviää naapureille luettavaksi.
Toisinpäin kysyttynä, kiinnostaako sinua naapurien visvasyyläjutut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärissä pitäisi olla mahdollisuus käydä anonyymisti ainakin silloin kun ei ole tarvetta kirjoittaa väärinkäyttöriskin alaisia reseptejä.
Jotenkin tympeää tämä koko elämän kerääminen reikäisiin atk järjestelmiin:
- koko elämän terveystiedot kannassa
- raha-asiat ja varallisuus ns positiivisessa luottirekisterissä ja omaverossa
- sosiaaliset suhteet sosiaalisessa mediassa
- kiinnostuksen kohteet, web selailuhistoria ja tarkat profilointitiedot lukemattomissa digitaalisen markkinoinnin tietokannoissa
- täysi ostohistoria kauppojen bonuskorteilla
- nettiselailutiedot, valokuvat, paikannustiedot ja koko viestihistoria Googlen, Microsoftin ja muiden ohjelmistoyritysten tietokannoissa
- tieto kaikista liikkeistäni teleoperaattorin tietokannassa
Millaisia asioita haluaisit hoitaa lääkärissä
Amerikassahan on jo näitä bunkkereihin linnoittautuneita, jotka vahtivat rynnäkkökiväärin kanssa ovella, ettei vaan saatanallinen paha liittovaltio tule tarjoamaan sairasvakuutusta. Kuulostaa vähän samalta, kuin tällä Kannan pelkääjien kommentit.
Sulla on selvästi harhaluuloisuushäiriö.