Turkuun muuttaminen
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
Olen Turussa yhdessä tapahtumassa ja tämä paikkahan on aivan eri kuin muu Suomi. Rentoa ja hyväntuulista eurooppalaista tunnelmaa. Kauniita vanhoja rakennuksia ja tyylikkäitä ihmisiä.
En voi sanoa että tuntisin paikkoja Turussa, mutta jonkin verran olen keskustassa pyörinyt risteilylle mennessä. En ole huomannut että ihmiset olisivat tyylikkäitä sen enempää kuin muuallakaan. Nättejä paikkoja siellä toki on. Murre on kyllä ikävän kuuloista.
Vierailija kirjoitti:
Tamperelaisen pidän Turusta koska siellä ei ole R Y S S Ä n kirkkoa, kuten Tampereella ja Helsingissä. Sipulikirkot eivät kuulu Suomeen.
No jaa. Onhan meillä upea ortodoksikirkko ihan tässä Turun kauppatorin laidalla 😃. Tosin sipuli puuttuu.
Leuto sää on tosiaan yksi plussa jos on kylmänarka.
Turussa ei myöskään ole sellaisia jatkuvia merituulia kuin Helsingissä koska ollaan saariston suojassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Turussa yhdessä tapahtumassa ja tämä paikkahan on aivan eri kuin muu Suomi. Rentoa ja hyväntuulista eurooppalaista tunnelmaa. Kauniita vanhoja rakennuksia ja tyylikkäitä ihmisiä.
En voi sanoa että tuntisin paikkoja Turussa, mutta jonkin verran olen keskustassa pyörinyt risteilylle mennessä. En ole huomannut että ihmiset olisivat tyylikkäitä sen enempää kuin muuallakaan. Nättejä paikkoja siellä toki on. Murre on kyllä ikävän kuuloista.
Mä muutin työn takia muutama vuosi sitten Turkuun Tampereelta, ja kiinnitin kyllä huomiota nimenomaan tyylikkäisiin ihmisiin. Jotenkin tuntui, että suurempi osa naisista kuin Tampereella oli laittautuneita ja hillityn tyylikkäästi pukeutuneita, vähän sellaista tukholmalaista hillittyä eleganssia. Miehilläkin näki paljon hillityn tyylikkäitä vaatteita, esim. talvella hyvin istuvia villakangastakkeja, keskieurooppalaiseen tyyliin solmittu laadukas kaulahuivi alla yms. Lisäksi ihmiset on täällä vaaleampia ja pidempiä keskimäärin minusta, aika paljon on ruotsalaisen näköistä porukkaa.
Ruotsia kuulee kaduilla ja kaupoissa.Monet ovat svedun näköisiä.
Föli.... Hah....
Käytä omaa autoa.
Turku on aidosti ainutlaatuinen kaupunki Suomessa, jossa asuntoa hankkiessa pitää putkiremontin lisäksi tiedustella, onko paalutettu.
Vierailija kirjoitti:
Turku on ainoa aidosti eurooppalainen kaupunki Suomessa.
Upea jokiranta, ravintolatarjonta, kohtuuhintainen asuminen, hyvät työllistymismahdollisuudet, monipuolinen ja vilkas kulttuuritarjonta, hyvä julkinen liikenne, helppo liikkua nyös pyörällä, hyvät koulut, upea saaristo vieressä. Lista on loputon.
Joki...? Miten ne siltojen välissä jumissa olevat laivat ovat päässeet sinne "jokeen", kun sen ruskean kuraojan yli on siltoja, jotka matalempia?
P.s. Oletko edes käynyt Euroopassa? Mitä eurooppalaista kaupunkia Turkusi sinusta muistuttaa?
Turusta tulee jatkuvasti kamala uutissi ja ole miettinyt, että muutan pois. Pahoja ihmisiin jokapuolella. Kamalaa, rumaa kielenkäyttöä, eli sanotaan rumasti. Samanlaisia könttykinkkuja ollaa suomessa ja myös Tukholmassa.
Oi, ihania muistoja tulvi mieleen opiskeluajoilta Turusta ysärillä <3 Akateeminen aurajokilaivuritutkinto (ryyppäämistä), Humalistonkadun ohrapirtelösuunnistus (ryyppäämistä, tavoitteena juoda jokaisessa pitkän kadun baarissa, järjestäjänä tietysti OLUT, Orienteering League of University of Turku), Imaamin keinutuoli, Bristol, Proffan kellarissa maailman parantaminen, Olavin krouvi, Kårenin opiskelijabileet... Joo kaikki mun muistot näyttää liittyvän juhlimiseen, mutta ysärillä opiskelu oli toisinaan märänpuoleista touhua, mutta pirun hauskaa. Ja tuli sitä maisteriksikin valmistuttua kaikesta bailaamisesta huolimatta. Valitettavasti työt vei Helsinkiin, kun alani töitä ei Turusta löytynyt, mutta ikävä Turkuun on kova.