Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turkuun muuttaminen

Vierailija
24.08.2024 |

Kokemuksia Turusta. Millainen paikka asua?

Kommentit (292)

Vierailija
241/292 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turku on kaikilla mittareilla paras opiskelukaupunki ja siellä on paras yliopisto. Vaatimustaso korkea, hyvät professorit. Lehtorit ovat vähintään samaa tasoa kuin uudempien yliopistojen professorit (Lappeenranta, Kuopio).

Lwähdin töiden takia Helsinkiin, mutta palaan Turkuun heti, kun mahdollista! Olen syntyisin Etelä-Suomesta.

Turun yliopisto onkin suosituin hakukohde

"Turun yliopisto keräsi eniten hakijoita 27.3.2024 päättyneessä yhteishaussa. Hakijoita yliopiston suomenkielisiin tutkinto-ohjelmiin oli yhteensä 31 824. Toiseksi tuli Tampereen yliopisto ja kolmanneksi Helsingin yliopisto. Neljänneksi suosituin oli Itä-Suomen yliopisto ja viidentenä ammattikorkeakoulu Metropolia"

Vierailija
242/292 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turku on kaikilla mittareilla paras opiskelukaupunki ja siellä on paras yliopisto. Vaatimustaso korkea, hyvät professorit. Lehtorit ovat vähintään samaa tasoa kuin uudempien yliopistojen professorit (Lappeenranta, Kuopio).

Lwähdin töiden takia Helsinkiin, mutta palaan Turkuun heti, kun mahdollista! Olen syntyisin Etelä-Suomesta.

"Turun yliopisto keräsi eniten hakijoita 27.3.2024 päättyneessä yhteishaussa. Hakijoita yliopiston suomenkielisiin tutkinto-ohjelmiin oli yhteensä 31 824. Toiseksi tuli Tampereen yliopisto ja kolmanneksi Helsingin yliopisto. Neljänneksi suosituin oli Itä-Suomen yliopisto ja viidentenä ammattikorkeakoulu Metropolia"

Tampere ja Hki ovat myös hyviä yliopistoja.Itä-Suomi hakee vielä akateemisia lähestymistapoja,ns.karvalakkiyliopisto.Metropoliassa parempia lopputöitä kuin UEF:ssä eli Itä-Suomessa,vaikka kyse AMK:sta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/292 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsuudestani kaupunkimatkat Turkuun Somerolta,jossa asuimme. 70-luvulla naisilla oli hienot villakangastakit, hatut ja sirot saapikkaat.Tyyli oli aivan eri kuin maaseudulla.Varmaan niitä Tukholman vaikutteita.

Vierailija
244/292 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampere ja Hki ovat myös hyviä yliopistoja.Itä-Suomi hakee vielä akateemisia lähestymistapoja,ns.karvalakkiyliop

Itä-Suomen yo on maalaisyliopisto, mutta alue tarvitsee oman näköisensä opinahjon. Sinne ei edes sopisi mikään akateeminen pokkurointi ja perinteet, sillä niitä ei ole alun alkaenkaan ollut. Ihan luonnollista.

Vierailija
245/292 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ihana opiskelukaupunkini. Rakkaat muistot ysäriltä. Yliopisto, ainejärjestöt, Hansakortteli, jokiranta, Ruissalo kesällä...

Vierailija
246/292 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi vakavasti Turkuun muuttoa harkitseva. Olen syntynyt Turussa, mutta asunut siellä vain niin nuorena etten siitä paljon muista - vanhemmat muuttivat Nokian menestyksen vetämänä Saloon kun olin vain muutaman vuoden ikäinen, sittemmin lähdin opiskelemaan Helsinkiin ja olen ollut Helsingissä töissä valmistumisesta asti. Jotenkin olen vaan jo pitkään ollut kyllästynyt tähän Helsinkiin, nyt kun olen jo keski-ikäinen, eikä baarit, konsertit yms. menot enää niin kiinnosta. Käytännössä oleilen lähinnä ankeahkossa lähiössä jossa asun, parempiin paikkoihin ei sinkkuna ole varaa.

Mulla on työ Helsingissä, mutta se on käytännössä 100% etätyö IT-alalla, eli se ei ollenkaan estäisi Turkuun muuttamista. Olenkin katsellut myytävien ja vuokrattavien asuntojen ilmoituksia jo jonkin aikaa. Haluaisin muuttaa jonnekin kävelymatkan päähän keskustasta - sehän on se Turun hienoin puoli mulle, että siellä on vähän reilu keskituloisella sinkullakin mahdollisuus sellaiseen. Vähän arveluttaa se, että jotkut siellä asuvat sukulaiset sanoo, että kaupunki on kovaa tahtia pilalle menossa maa hanmuuton ja nuorisojengien (joissa niissäkin kai suuri osa ensinmainittua porukkaa) toimesta, jotkut jopa sanoo etteivät uskaltaisi siellä keskusta-alueella asua. Se kai on estänyt tekemästä lopullisesti päätöstä muuttaa sinne, ja saanut. myös katselemaan pienempiä paikkakuntia kuten Naantali. 

Vierailija
247/292 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ihana opiskelukaupunkini. Rakkaat muistot ysäriltä. Yliopisto, ainejärjestöt, Hansakortteli, jokiranta, Ruissalo kesällä...

Ja Foija😘😘😘Oi niitä aikoja.Haluan Tkuun eläkepäiviksi.

Vierailija
248/292 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi vakavasti Turkuun muuttoa harkitseva. Olen syntynyt Turussa, mutta asunut siellä vain niin nuorena etten siitä paljon muista - vanhemmat muuttivat Nokian menestyksen vetämänä Saloon kun olin vain muutaman vuoden ikäinen, sittemmin lähdin opiskelemaan Helsinkiin ja olen ollut Helsingissä töissä valmistumisesta asti. Jotenkin olen vaan jo pitkään ollut kyllästynyt tähän Helsinkiin, nyt kun olen jo keski-ikäinen, eikä baarit, konsertit yms. menot enää niin kiinnosta. Käytännössä oleilen lähinnä ankeahkossa lähiössä jossa asun, parempiin paikkoihin ei sinkkuna ole varaa.

Mulla on työ Helsingissä, mutta se on käytännössä 100% etätyö IT-alalla, eli se ei ollenkaan estäisi Turkuun muuttamista. Olenkin katsellut myytävien ja vuokrattavien asuntojen ilmoituksia jo jonkin aikaa. Haluaisin muuttaa jonnekin kävelymatkan päähän keskustasta - sehän on se Turun hienoin puoli mulle, että siellä on vähän reilu keskituloise

Asumme ydinkeskustassa ja nuorisojengitilanne on otettu nopeasti haltuun.Olemme niin sanotusti varovainen pariskunta,mutta emme koe asiaa lainkaan ongelmaksi poliisien tehotoimien jälkeen.Liikun illalla kulttuuritapahtumiin enkä ole törmännyt mihinkään häiriöön.

Vierailija
249/292 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työ Helsingissä, mutta se on käytännössä 100% etätyö IT-alalla, eli se ei ollenkaan estäisi Turkuun muuttamista. Olenkin katsellut myytävien ja vuokrattavien asuntojen ilmoituksia jo jonkin aikaa. Haluaisin muuttaa jonnekin kävelymatkan päähän keskustasta - sehän on se Turun hienoin puoli mulle, että siellä on vähän reilu keskituloise

Muuttajia (muista maista) on kieltämättä kasaantunut Lausteelle mutta ei poikkea mitenkään muista kaupungeista.Turussa ollaan vissiin niin hienohelmoja että osa liioittelee tilannetta.Vähän hengaavat bemareineen myös kaupungilla mut eivät ole haitaksi asti

Vierailija
250/292 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Martti on kylä kaupungissa mistä kävelee vartissa kauppatorille.Kaikki palvelut löytyy jos keskustassa ei halua käydä.

Vierailija
251/292 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti kaupunki, aina kiva käydä. Kakolaan vie tie ensi vuonna.

Vierailija
252/292 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei siellä mitään jengejä keskustassa näe. Ja ne uutisoidut ryöstöt ovat liittyneet nuorten keskinäiseen kaupantekoon. Mun kaikki lapset opiskelleet keskustan lukioissa (yksi lukiossa edelleen) ja vaikka käyneet Hansassakin varmaan päivittäin niin mitään ongelmia ei ole ollut. 

Vierailija
253/292 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työ Helsingissä, mutta se on käytännössä 100% etätyö IT-alalla, eli se ei ollenkaan estäisi Turkuun muuttamista. Olenkin katsellut myytävien ja vuokrattavien asuntojen ilmoituksia jo jonkin aikaa. Haluaisin muuttaa jonnekin kävelymatkan päähän keskustasta - sehän on se Turun hienoin puol

Sama käsitys. Emännät kulkee huoletta chanelin veskoineen eikä ketä ole ryöstetty.

Vierailija
254/292 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaisilla on niin hyvä huumorintaju. Lapsi on Turun lääkiksessä ja nauran aina katketakseni hänen kertomiaan juttuja. Haalarimerkeissäkin on turkulaisia sisäpiirivitsejä (kui design esim) Olen tullut Turku-faniksi. Turku on karismaattinen ja tyylikäs sekä itsevarma identiteetistään. T. Mamma Etelä-Helsingistä

Vierailija
255/292 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin 6v Turussa ja tulin maitojunalla takaisin pk-seudulle. En oo ikinä ollut yksinäisempi kuin sielä, vaikka mulla oli asiakaspalvelutyö ja olin paljon ihmisten kanssa tekemisissä. Turkulaiset lämpee sisälle päin.

Ikävää! Itse olen aikuisena tutustunut työkavereihin ja naapureihin. Se on vähän sattumaa, synkkaako. Mutta minulla on täällä myös sukulaisia ja vanhoja koulukavereita. Luulen, että lapsi- ja koiraperheet tutustuvat helpommin.

Vierailija
256/292 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno kaupunki, rento meininki, paljon tapahtumia ja kulttuuria.

Vierailija
257/292 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa on kauniita vanhoja puita. Kaunista ja vehreää. Elämänlaatu on next levelillä verrattuna moneen paikkaan.

Vierailija
258/292 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lapsuudestani kaupunkimatkat Turkuun Somerolta,jossa asuimme. 70-luvulla naisilla oli hienot villakangastakit, hatut ja sirot saapikkaat.Tyyli oli aivan eri kuin maaseudulla.Varmaan niitä Tukholman vaikutteita.

silloin vielä shoppailtiin wiklundilla

Vierailija
259/292 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, miten ihana kaupunki. Tänään katselin Fölin keltaisia linja-autoja, joissa luki esim. Skansen ja Paimion Parantola / Pemar Sanatorium. Jotenkin niin viehättävää. Kaikki yksityiskohdatkin ovat hienoja Turussa. Harmi, että olen vain käymässä ystävän luona.

Vierailija
260/292 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on aivan ihana kaupunki. Samalla moderni ja kodikas. Just saimme valtavan  laivatilauksen , joten töitä riittää kaikille .

Asunnon kohtuuhintaisia ja leuto ilmasto. Täällä saa olla juuri oma itsensä. Voit kävellä  tai fillaroida läpi Turun. Ihanaa asua täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi