Miten lopettaa itsemurhan ajatteleminen?
Itselläni on ollut vaikeat viime vuodet ja sen myötä olen alkanut ajattelemaan itsemurhaa. Minussa on vielä paljon taistelutahtoa itseni vuoksi ja myös läheisteni, en halua siirtää tuskaa toisille lähtemällä täältä liian aikaisin. Olen 28-vuotias kuitenkin vasta. Yritän jatkuvalla syötöllä parantaa elämääni ja tehdä muutoksia, mutta itsemurha-ajatukset tuntuvat olevan niiden vastakohta. Ja on vaikea tehdä muutoksia kun mielessä pyörii samanaikaisesti ajatukset kaiken päättämisestä. Ei siinä pysty keskittämään voimia ja huomiota silloin siihen muutokseen.
Olisiko kenelläkään neuvoja tai omakohtaista kokemusta aiheesta? Ja voimia kaikille, joilla on myös vaikeaa <3
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli vaikea masennus, ei löytynyt lääkkeitä, monia kokeiltiin. Silloin testasin keittiöveitsen terävyyttä, tarkkailin junien aikataulua, mietin missä joki on sula. Oli vaan niin paha olla, ei mitään näköalaa tulevaisuuteen, vain harmaata. Jotenkin 'kierosti' ajattelin, että muilla olis 'helpompaa' ilman mua.😠😥
Avun sain Ect-hoidosta, muutaman kerran jälkeen löytyi kadoksissa ollut hymy. Huomasin hyräileväni suihkussa, värit palasivat elämään.
Suosittelen Sulle keskustelua psykiatrisen hoitajan kanssa, monissa terveyskeskuksissa on päivystäjänä (aamusta?)
Voimia Sinulle
Voiko sinne sähköhoitoon mennä ilman että menee psykiatriselle, vai jos ei halua sinne niin ei pääse sähköhoitoon?
Psykiatrisen hoitajan kau
Jatkan edelliseeni (jos vaikka jollekin olisi apuja)
Istun nyt grillikatoksessa, kudon joulusukkia. Aurinko paistaa, +19 on lämmintä. Nautin. Löysin elämäniloni uudestaan... kaikki oli harmaata, mustaa ennen ect hoitoa. Olen niin iloinen ja tyytyväinen tavalliseen arkeeni
Tsemppiä Kaikille!
Psykiatrisen hoitajan kautta pääsin lääkäriin, joka teki lähetteen ect:lle. Kun lääkkeet oli kokeiltu. Voi käydä avohoidossa, jos saattaja. Tai osastolla.
Tsemppiä sulle
Mulla reilu 4v ect:stä, estolääkitys yhä.
Elämä hymyilee