Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jättää kotiin yksin kipeänä

Vierailija
23.08.2024 |

Mitä sanoa miehelle, joka jättää mut kotiin yksin, vaikka olen järkyttävässä kuumeessa ja flunssassa? Hän ilmoitti tänään, että aikoo lähteä huomenna Helsinkiin viettämään aikaa. Pärjäät yksinkin, hän sanoi. Mutta kyse on minulle periaatteesta. Kun hän on kipeä, hoivaan ja teen kaikkeni hänen vuokseen.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään ihan järkevää pitää etäisyyttä flunssaiseen ettei itse sairastu. Tosin parempi suunnata vaikka yksin mökille kuin kavereille, jos se onkin jo tarttunut ja tartuttaa sitten kaikki.  

Vierailija
82/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä isä hoitaa. Nyt tyttären koira luonani hoidossa kun hän kipeä. Huolehdin että tytöllä on kotona syötävää, juotavaa ja lääkettä ja viihdettä. Ja rauha potea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin olen sairastanut kaikki kuumeet ja muut taudit. Yksin asunkin ja en kyllä jaksaisikaan sairaana toista ihmistä viereen. Minusta on ihana sairastaa ja levätä rauhassa ja hiljaisuudessa.

Sinä et kuitenkaan hoivaa etkä tee kaikkeasi jonkun sellaisen puolesta, jonka odotat tekevän samoin sinulle.

Miksi hoivata ja tehdä kaikkensa, jos toinen ei sitä tarvitse? Ei ainakaan niin, että odottaa sitä sitten vastavuoroisesti toiselta. Vapaaehtoisuuus puolin ja toisin on sitten eri juttu.

Vierailija
84/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin olen sairastanut kaikki kuumeet ja muut taudit. Yksin asunkin ja en kyllä jaksaisikaan sairaana toista ihmistä viereen. Minusta on ihana sairastaa ja levätä rauhassa ja hiljaisuudessa.

Sinä et kuitenkaan hoivaa etkä tee kaikkeasi jonkun sellaisen puolesta, jonka odotat tekevän samoin sinulle.

Onko siis toisen omaehtoisessa auttamisessa kyse vaihtokaupasta? Eli odotetaan vastapalvelusta, jos autetaan jossain asiassa toista?  

Kyllä, parisuhteissa usein on. Sitten harva edes sanoo sitä ääneen  eli kumppanin pitää osata korvata palvelukset ihan sanomattakin. 

Vierailija
85/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, kunhan puolisi käy ennen lähtöä kaupassa ja apteekissa ja tekee enimmät kotihommat, ettei tartte kipeänä lähteä kauppareissulle tai esim. siivota. Eikä ole lapsia tms. velvollisuuksia hoidettavana. 

Vierailija
86/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävä kävi henkilökohtaisesti varmistamassa, että makaan 39 kuumeessa. Yleensä soittelee monta kertaa päivässä. Nyt ei ole kuulunut mitään. Soitin. Ei vastaa. Omilla teillään, eikä tarvitse varmistaa, että törmää minuun jossain. Ei tarvitse enää muulloinkaan soitella. Pyysin ystävää tuomaan lääkkeet.

Vierailija
87/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystävä kävi henkilökohtaisesti varmistamassa, että makaan 39 kuumeessa. Yleensä soittelee monta kertaa päivässä. Nyt ei ole kuulunut mitään. Soitin. Ei vastaa. Omilla teillään, eikä tarvitse varmistaa, että törmää minuun jossain. Ei tarvitse enää muulloinkaan soitella. Pyysin ystävää tuomaan lääkkeet.

Nyt olis sulla peiliin katsomisen paikka

Vierailija
88/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä edes ajatellut, että joidenkin mielestä puolison täytyisi pysyä kotona hoivaamassa, jos toinen on kipeä. Toki itsekin oletan puolison huolehtivan kaappiin ruokaa ennen lähtöä ja, jos olen oikein kipeä, ruoan valmiiksi. Mutta, jos ei tajuaisi, pyytäisin tekemään niin. Olisi ihan absurdia, että hän peruisi menonsa tai kieltäytyisi menemästä siksi, että olen sairas. Jos on pieniä lapsia, niin sitten toki tilanne on eri, koska ei sairas välttämättä heidän kanssaan pysty puuhailemaan. Mutta senkin voinee kommunikoida.

Joo sama. Olen kyllä hoitanut ne pienet lapsetkin kipeänä, enkä sen kummemmin ajatellut että siinä olisi jotain ihmeellistä. Toki mies oli silloin työmatkalla, jostain ex tempore-huvimatkoista olisin saattanut jo sanoa että ei käy. Ja olen pitänyt puolisoani ihan välittävänä ja huolehtivana, aina käy kaupassa jne ennen kuin lähtee minnekään ja kysyy kuulumisia. 

Vierailija
89/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies vaihtoon, kunhan paranet. 👍 Pikaista paranemista!

Joo, miehelle parempi nainen. 

Kummallekin sopivampi kumppani, sanoisin minä.

Vierailija
90/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä parisuhdetta sitten oikein tarvitaan jos puolisot (naimisissa vielä!) ovat keskenään kuin hyvänpäiväntuttuja? Tai jos toinen ei ole lainkaan valmis auttamaan sairasta siinä missä toinen on. En minäkään halua sairaana mitään kädestä pitelyä, mutta kyllä puolisoa pitäisi toisen jaksaminen vähän kiinnostaa.

Tässä on esim. huollettavana koira joka pitäisi jonkun lenkittää. Nyt on oletuksena ettei mitään "apua tarvita" eli sekin pitäisi raatona flunssasta roikottaa lenkille. Mun mielestä jos puoliso ei yhtään tule vastaan ja käy vaikka lenkittämässä koiraa se puoliso on aivan hyödytön tyyppi.

Tosin sitä ei sitten pidä itsekään mitään palvella vaan suhtautua yhtä välinpitämättömästi. Jos puoliso kiukuttelee siitä niin siitähän käy selville mikä on työnjako suhteessa ja millä tasolla miehen välittäminen (tosin se näkyy jo nyt aika hyvin).

Vierailija
91/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kun mies ottaa mukaan ja käy kaupassa ennen lähtöään niin antaa mennä vaan. Koiran lenkitystä ei tietenkään kuumeisen vastuulle jätetä (ellei ole joku pikkufifi joka pärjää pari päivää pienillä pissilenkeillä, tai omalla pihalla ulkoillen). 

Vierailija
92/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä edes ajatellut, että joidenkin mielestä puolison täytyisi pysyä kotona hoivaamassa, jos toinen on kipeä. Toki itsekin oletan puolison huolehtivan kaappiin ruokaa ennen lähtöä ja, jos olen oikein kipeä, ruoan valmiiksi. Mutta, jos ei tajuaisi, pyytäisin tekemään niin. Olisi ihan absurdia, että hän peruisi menonsa tai kieltäytyisi menemästä siksi, että olen sairas. Jos on pieniä lapsia, niin sitten toki tilanne on eri, koska ei sairas välttämättä heidän kanssaan pysty puuhailemaan. Mutta senkin voinee kommunikoida.

Joo sama. Olen kyllä hoitanut ne pienet lapsetkin kipeänä, enkä sen kummemmin ajatellut että siinä olisi jotain ihmeellistä. Toki mies oli silloin työmatkalla, jostain ex tempore-huvimatkoista olisin saattanut jo sanoa että ei käy. Ja olen pitänyt puolisoani ihan välittävänä ja huolehtivana, aina käy kaupassa jne ennen kuin lähtee minnekään j

Joo. Aplodit sulle.

Aapeen puoliso ei kysynyt, eikä auttanut.

Vierailija
93/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Jos koet noin, niin ei tommosessa kannata roikkua.

Kannattaa puhua tuo asia.

Vierailija
94/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira hoitoon jos se nyt oli se ongelma.

Tosin ei flunssainenkaan pissalenkkiin kuole - sinkutkin pärjäävät koiriensa kanssa.

Vierailija
95/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä kuumetta on oikeasti joku lähemmäs 40 astetta ja vointi heikko, kyllä siinä olisi syytä pysytellä ainakin lähiseudulla ja kysellä säännöllisesti kuulumisia, että pääsee apuun jos tilanne pahenee. Eikä todellakaan jättää koiraa sairaan hoidettavaksi. Suurin osa normi nuhakuumeista on kuitenkin sellaisia, että aikuinen pärjää hyvin yksinkin, varsinkin jos puoliso käy kaupassa ennen lähtöään ja varmistaa että kotoa löytyy kaikkea tarpeellista. 

Vierailija
96/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot nolo ja naurettava. 

Eikä ole.

Vierailija
97/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No leiki kuollutta kun se tulee takaisin. Kato miten reagoi.

Vierailija
98/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on tuo asenne, hankittuanne lapsia sinä hoidat lapset järkyttävässä flunssassa, mies sen sijaan lähtee reissuun tuulettumaan. Koska mies mitä todennäköisimmin tällä kertaa saa flunssan sinulta, kohtele miestä sitten samalla lailla kuin mies sinua. Sairastakoon keskenään, aikuinen ihminen.

En allekirjoita. Ei meillä ole koskaan aikuista flunssapotilasta tarvinnut hyysätä, mutta kyllä lapset ja muut pakolliset hoidetaan jos toinen makaa sängyn pohjalla. Tietysti. Ihan eri asia.

Vierailija
99/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No leiki kuollutta kun se tulee takaisin. Kato miten reagoi.

Tai lähetä ensin jotain tosi sekavia viestejä ja että kuume taas nousussa, ja lakkaa sitten vastaamasta (ja lukemasta whatsappia) kokonaan. Huolestuuko edes?

Vierailija
100/117 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäkää kotivarana edes flunssalääkkeet !