Mies jättää kotiin yksin kipeänä
Mitä sanoa miehelle, joka jättää mut kotiin yksin, vaikka olen järkyttävässä kuumeessa ja flunssassa? Hän ilmoitti tänään, että aikoo lähteä huomenna Helsinkiin viettämään aikaa. Pärjäät yksinkin, hän sanoi. Mutta kyse on minulle periaatteesta. Kun hän on kipeä, hoivaan ja teen kaikkeni hänen vuokseen.
Kommentit (117)
Yksin olen sairastanut kaikki kuumeet ja muut taudit. Yksin asunkin ja en kyllä jaksaisikaan sairaana toista ihmistä viereen. Minusta on ihana sairastaa ja levätä rauhassa ja hiljaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Eli et jaksanutkaan lähteä miehen kanssa niin feikkasit sairaaksi ja vaadit että mieskään ei lähde. Ihan perus naisten toksista feminiinisyyttä.
Voi saatana, mikä tyhjäpää olet. Kaikenlaisia ukkoja!
Vierailija kirjoitti:
Yksin olen sairastanut kaikki kuumeet ja muut taudit. Yksin asunkin ja en kyllä jaksaisikaan sairaana toista ihmistä viereen. Minusta on ihana sairastaa ja levätä rauhassa ja hiljaisuudessa.
Niin, sinkkuna teet noin. Parisuhteessa olevat huolehtivat toisistaan.
-ohis
Mieheni ei ole jättänyt yksin kipeäni. Olin kerran 3 viikkoa kovassa flunssassa ja mies haki apteekista lääkkeitä ja teki ruuat ja hoiti minua.
Ei tulis mieleenkään sairastuessa vaatia toista jäämään kotiin, jos kuitenkin tiedän pärjääväni yksin. Mielummin jopa poden yksin, kun pidättelen toista kotona vain päivystämässä.
En itsekään automaattisesti siinä tilanteessa "jäädytä omaa elämääni", toki kysyn tarviiko kaupasta hakea jotain ja varmistan, että pärjäähän yksin, mutta en heti flunssan iskiessä ole perumassa menoja.
Nainen joka oppinut toimimaan itsesäisesti.
Joku perus flunssa ja nuhakuume, mihin siinä tarvitsee apua? Eri asia jos ois jotain vakavampaa tai riskitekijöitä, joitten takia saattaa tarvita apua.
Ei tietysti kovin järkevää lähteä reissuun jos perheessä joku sairastaa herkästi tarttuvaa tautia.
Tapasin joku sika sitten miehen joka lässytti ja kohteli minua kuin lasta. Nyt ymmärrän miksi.
Jos on lapsia tai joku paljon aktivointia tarvitseva koira tai omakotitalo ja paljon lumitöitä tehtävänä, niin ei ole reilua lähteä huvittelemaan ja jättää kaikkea kipeänä olevan hoidettaviksi. Mutta jos ei tällaista ole niin kai nyt aikuinen ihminen osaa sairastaa ilman apulaista, ainakin muutaman päivän. Pidemmän päälle ois toki hyvä jos puoliso hoitaisi kauppareissut ym.
Siis naimisiin asti ehditty ja nyt vasta selviää ettei mies hoida aapeeta kun hän sairastaa?
Ei hätää ap. Ensi viikonloppuna mies sairastaa sinulta tarttunutta flunssaa. Ala jo suunnitella, minne lähdet. Vähintään menet hotelliin, että virkistyt rasittavan taudin jälkeen. Eiköhän ukon ajatukset kirkastu kuin itsestään.
Eihän miehen tarvitse yrittää olla sinulle mieliksi, koska sinä muutenkin "teet kaikkesi hänen vuokseen".
Jospa nyt silmäsi avautuisivat ja huomaisit olevasi miehellesi vain palveluskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et kuitenkaan hoivaa etkä tee kaikkeasi jonkun sellaisen puolesta, jonka odotat tekevän samoin sinulle.
Jos aikuinen sairastuu flunssaan, niin eikö yksin kotona pärjää?
Auttavista puhelimista saa kyllä keskusteluapua, muu tuskin flunssassa auttaa, podettava ihan itse.
Vai harmittaako enemmänkin se, ettei toinen ole mukana kärsimässä?
Avuttomuutta tuntui olevan liikkeellä monissakin asioissa.
No kylläpä sulla on kamala mies, eihän tuo ole oikea mies ollenkaan. Minun mieheni ei ikinä tekisi tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et kuitenkaan hoivaa etkä tee kaikkeasi jonkun sellaisen puolesta, jonka odotat tekevän samoin sinulle.
Onko siis toisen omaehtoisessa auttamisessa kyse vaihtokaupasta? Eli odotetaan vastapalvelusta, jos autetaan jossain asiassa toista?
Nyt on myrsky vesilasissa : onpa avuton nainen kun ei osaa yksin flunssaa sairastaa. Kyseessä vain ja ainoastaan flunssa ! Hyvä että mies antaa realiteettiterapiaa ja huolehtii ettei itse saa tartuntaa. Kaupoilla, jopa apteekilla, on kotiinkuljetuspalvelu !
Vierailija kirjoitti:
Joku perus flunssa ja nuhakuume, mihin siinä tarvitsee apua? Eri asia jos ois jotain vakavampaa tai riskitekijöitä, joitten takia saattaa tarvita apua.
Ei tietysti kovin järkevää lähteä reissuun jos perheessä joku sairastaa herkästi tarttuvaa tautia.
Onhan se töihinkin mentävä vaikka akka olisi flunssassa !
Silloin ei jätetä sairasta lenkittämään koiraa. Silloin tehdään ruokaa ja tuodaan juotavaa. Etenkin tuo koiran jättäminen sairaalle hoidettavaksi on törkeää.
-ohis