Mies jättää kotiin yksin kipeänä
Mitä sanoa miehelle, joka jättää mut kotiin yksin, vaikka olen järkyttävässä kuumeessa ja flunssassa? Hän ilmoitti tänään, että aikoo lähteä huomenna Helsinkiin viettämään aikaa. Pärjäät yksinkin, hän sanoi. Mutta kyse on minulle periaatteesta. Kun hän on kipeä, hoivaan ja teen kaikkeni hänen vuokseen.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Ap siis haluaisi välttämättä tartuttaa tautinsa miehelleen?
No eiköhän se ole tarttunut kun nukumme samassa sängyssä.
Ap
Oletko kenties prinsessasaduista saanut tällaisen kuvan että toista hoidetaan pikku sairaudessa?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole niin kipeä kuin mies miesflunssassa. Sängyn pohjalta kuuluu ulinaa ja huokailua ja puolison pitäisi palvella ja voivotella miehen elämän rankkuutta 24/7.
Sehän on ihan oma valinta lähteekö moiseen pöljäilyyn mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä on tuo asenne, hankittuanne lapsia sinä hoidat lapset järkyttävässä flunssassa, mies sen sijaan lähtee reissuun tuulettumaan. Koska mies mitä todennäköisimmin tällä kertaa saa flunssan sinulta, kohtele miestä sitten samalla lailla kuin mies sinua. Sairastakoon keskenään, aikuinen ihminen.
Miten ap:n olo paranee siitä, että joku hoputtaa vieressä, että nyt paranet? Pitääkö parisuhteen oikeasti olla rangaistus miehelle?
Puolison hoivaaminen ja koiran lenkitys on miehelle rangaistus? Eu parisuhteen pidä olla sitä, että mies vain ottaa ja ottaa maksimoiden omat hyödyt, vaan vastavuoroisesti miehen tulee antaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Mies vaihtoon, kunhan paranet. 👍 Pikaista paranemista!
Täällä annetaan aina ohjeeksi ero. Kaikesta pitää erota. Ero ero ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies vaihtoon, kunhan paranet. 👍 Pikaista paranemista!
Täällä annetaan aina ohjeeksi ero. Kaikesta pitää erota. Ero ero ero.
Yleensä tänne kirjoittaa parisuhteessaan ongelmia havainneet. Kirjoitusten perusteella monen puoliso on empatiakyvytön mulkku. Niistä tuleekin erota. Oletko tosissasi toista mieltä?
Sano sille ukollesi, että jos lähdet niin vedät omat johtopäätöksesi.
t. toinen ukko
Vierailija kirjoitti:
Onko mies pyytänyt sua passaamaan silloin kun on kipeä vai teetkö vaan huviksesi?
Ei ole kyse pyytämisestä, vaan halusta antaa. Aloituksen puolisolla tätä halua ei ole.
Mitä pomosi sanoo,kun pyydät hoito vapaata?
Vierailija kirjoitti:
Jos kykenet vauvapalstailemaan järkyttävässä kuumeessa ja flunssassa niin todellakin pärjäät yksinkin.
No mitään muuta en oikein pystykään tekemään kuin makaamaan sängyssä puhelimella tai lukemaan kirjaa.
Ap
Voi hellanlettas. Prinsessalla on nyt isompi ongelma kuin herne patjansa alla.
Mun mies kyselee rasittavuuten asti mun vointia ja tarvitsenko mitään silloin kun olen kipeä. Siis ihan jatkuvasti, kun itse haluaisin vaan sairastaa rauhassa ja riittäisi että kävisi välillä tsekkaamassa että mulla on vettä, särkylääkkeitä ja nenäliinoja.
Tämä on aika monimerkityksellinen postaus siitä, miten itsestään selvä asia ei olekaan kumppanille itsestään selvää. Eli ap:n odotukset siitä miten parisuhteessa toimitaan eivät nyt kohtaa todellisuutta. Ap on toivonut että puoliso jää kotiin, mutta puolisoa ei kiinnosta tai ei ota ap:n tarpeita tosissaan.
Mielenkiintoista olisi tietää onko nyt aidosti kyse siitä että ap kokee että ei pärjää kipeänä yksin, vai onko kyse enemmänkin siitä että mies laittaa kaverit etusijalle ja se ärsyttää?
Jos jälkimmäinen on jatkuvaa toimintaa, eli miehellä on selkeästi puutteita empatiakyvyssä ja suhteen priorisoinnissa niin silloin kannattaa miettiä onko kumppani sellainen jonka kanssa haluaa viettää loppuelämänsä. Enkä sano että kannattaa erota vaan ainakin miettiä mitä ne odotukset kummallakin on ja miten niitä voisi tuoda lähemmäs toisiaan.
Sääliksi käy näitä yksilöitä, joiden mielestä normaali toisen ihmisen huomiointi on jotain "prinsessan kädestä pitelyä". Paranemista AP:lle, toivottavasti huomisesta ei tule kovin rankka päivä.
Itse varmaan olisin soittanut jollekin kaverille, jos mahdollista, ja pyytänyt koiranulkoilutusapua, tietenkin niin että mies kuulee puhelun. Mutta olenkin vähän ilkeä.
Ei voi olla totta! Tottakai hän jää luoksesi. Mä heittäisin mäkeen tollasen miehen.
En ole ikinä edes ajatellut, että joidenkin mielestä puolison täytyisi pysyä kotona hoivaamassa, jos toinen on kipeä. Toki itsekin oletan puolison huolehtivan kaappiin ruokaa ennen lähtöä ja, jos olen oikein kipeä, ruoan valmiiksi. Mutta, jos ei tajuaisi, pyytäisin tekemään niin. Olisi ihan absurdia, että hän peruisi menonsa tai kieltäytyisi menemästä siksi, että olen sairas. Jos on pieniä lapsia, niin sitten toki tilanne on eri, koska ei sairas välttämättä heidän kanssaan pysty puuhailemaan. Mutta senkin voinee kommunikoida.
Huh huh. Ei kannata miehen parisuhteeseen alkaa. Aivan sairas aloitus taas.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh. Ei kannata miehen parisuhteeseen alkaa. Aivan sairas aloitus taas.
Älä sotke aapeen sekoilua kaikkiin naisiin. Mun ex-mies suuttui kun kävin kaverin luona naapurissa vaikka miehellä oli nuha. Ja vielä lämpöä 37.5. Olin poissa puolisen tuntia ja mies soitti oloaan valittaakseen sinä aikana 2 kertaa. Minun tehtäväni oli istua hänen vieressään kuuntelemassa voivotusta ja sivellä otsaa kostealla pyyhkeellä. :D
Minua taas ärsyttää se, että silloin, kun minä olen kipeä, enkä jaksa hoitaa lapsiamme, mies tulee hoivaamaan minua, ja sitten kukaan ei hoida lapsia, tee ruokaa yms. Joten minun pitää sitten kipeänä nousta ylös heistä huolehtimaan.