M/S Loverpool - K&B official 2024 osa 2
Emoalus MS Lovelandin ja aikaisempien vesillelaskuyritysten muistolle <3
Fiilistely- ja shippausketju K&B:stä. Ketjuun kuuluu laajennetusti myös kaikki Käärijä crew sekä Joker Out (ja crew) plus fiilistely näistä henkilöistä ja heidän tekemisistään. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun. Päähenkilöiden shippaus on sallittu vain keskenään, muut sivuparitukset ovat ok. Kaikenlainen rasismi ja vihapuhe on kielletty.
Pidetäänhän hauskaa! Live, love, Jere! <3
Kommentit (10482)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko siitä faktatietoa, milloin Bojan kirjoitti Bluzan? Oliko jo viime vuonna?
Lontoossa alkuvuodesta. Sekä Kris että Bojan sanoneet.
Niin, silloin tullut biisi(aihio)n kanssa esiin. Ei me kukaan tiedetä, oliko kirjoittanut sitä muistiinpanoihinsa jo aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luolamiesmeininkiä videolla. Tapellaan naisesta. Voittaja saa pitää? Olen todella pettynyt Joksuihin.
Muut joksut kai puolustaa B:tä tossa, mutta samaa mieltä video aika pettymys kyllä.
Ja meni vähän maku, toi toksisen valtavirran mielistely on tosi turn off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheskään kaikki ei siellä Balkanillakaan tykkää, otapa selvää.
95% tykkää. Twitterissä esim tykätään, naisfanit siis.
Ne siis tykkää katella kun niiden idoli imuttaa jotain serbialaista naista? Tykkäävät myös, että naisesta tapellaan nyrkein? Ok. Mikäs siinä sitten, makunsa kullakin.
Tykkää, koska siinä voi kuvitella itsensä sen naisen tilalle. <3 B näytti kaikille että hän on hetero, eli fanikunnan naisilla on tsäänssit hänen kanssa, siis fantasian tasolla.
Eli Viisuissa näytteli vaan ihastunutta, että sai hyödynnettyä K:n suosion. Hyvä, että muutkin tajuaa tämän ja lopettaa sen B surkuttelun, joka on jatkunut jo 1,5 vuotta. 
No ei toi video mikään ulostulo ole mihinkään suuntaan niinkuin joku väittää, näytelty tarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, silloin tullut biisi(aihio)n kanssa esiin. Ei me kukaan tiedetä, oliko kirjoittanut sitä muistiinpanoihinsa jo aiemmin.
Eikö B juuri sanonut että kirjoitti biisin Lontoossa?
Visitor wrote:
Josubs published the Radio Robin challenge.
Jokers live in a society where 10-year-olds wonder why they have long hair, when usually girls do (who among them has long hair? 🥴)
Are you serious?
You are making a judgement of the whole society based on a segment of a commercial radio show where each guest is asked typical "why" child questions?
What would happen if I make a judgement of your country's society based on you, one person, and your comments?
-LadySLO:)
Vierailija kirjoitti:
Luolamiesmeininkiä videolla. Tapellaan naisesta. Voittaja saa pitää? Olen todella pettynyt Joksuihin.
Se Buc kesidi tyyppi tappelee, muut tappeli siksi kun se hyökkäsi Bojanin kimppuun.
Mä tykkäsin musavideosta! Tuli niin mieleen klassiset romanttiset elokuvat, kaunis ja vähän höpsö kivalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bluza on siis niin myötähäpeää minulle herättävä video.
Hyvää on mustavalkoisuus, kauniit asut ja miljöö ja esiintyjät videossa sinänsä. Kaunis fontti videon alussa, että Bluza. Vähän niin kuin Ljubav. Kohtaus baaritiskin luona, jossa on se Luka(?) on luonteva. Mutta sitten alkaakin mennä ojaa kohti.
Se naisen ja Buc kesidin laulajan(?) välinen suudelma kun katsovat bändiä on tönkkö. Sitten kun Bojan lähtee kävelemään paria kohti, katsojaa alkaa vaivaannuttaa. Se asetelma on niin klishee ja 50 vuoden takaa, kaiken lisäksi kun koko ajan taustalla on kaikki mitä tiedämme viisuissa olleen ja että biisi sopii rakkauslauksi K:lle. Mutta vaikka videota katsoisi ns. omana tekeleenään irrallaan viisuista, niin kaikki on siinä jotenkin niin kovin kömpelöä.
Bändi, joka videon alkupuolella soittaa Bojanin takana, ei tuo mui
Meneeköhän tää videon analysointi jo vähän yli täällä. Kun se on hei oikeesti vaan yks musavideo. Joo on kliseinen ja vanhanaikainen, mutta ei sitä nyt ihan niin vakavasti tarvis ottaa.
Harmittaako kun et itse osaa kirjoittaa videosta arvostelua? Sellainen kuuluu katsos lukioiden oppimäärään. Kirjoita oma arviosi sitten, tossa ei ollut kyseessä analyysi vaan arvostelu (tyyliin lehdetkin kirjoittaa näitä kulttuurituotteista, tervemenoa vain lukemaan. Eivät toki Suomessa kirjoita Joker outista). Ja arvostelu voisi olla ylistäväkin. Tällä kertaa ei ihan ollut. Toi video on shipparina minulle 2 tähteä, muussa roolissa sitä arvioiden voin antaa kolme.
Kiitos, sain hyvät naurut tästä sun vastauksesta! Olen ihan gradunkin kirjoittanut, eli ei tuota kulttuurituotteiden arvostelut sinänsä vaikeuksia. Kommenttini ei myöskään ollut suunnattu juuri tuon kyseisen arvostelun kirjoittanutta henkilöä vastaan millään muotoa, pahoittelut, jos sellainen vaikutelma syntyi. Satuin vain vastaamaan juuri siihen, luettuani täältä ensin sivukaupalla reaktioita musavideoon, minkä seurauksena alkoi tuntua, että video on saanut jo hieman liian suuret mittasuhteet täällä. Kyseessä ei ole mikään kokoillan elokuva, joka tavoittelisi Oscar-palkintoja, vaan pienellä budjetilla tehty pienen maan indie-bändin musiikkivideo, ilmeisesti kohdeyleisönä lähinnä Balkanin alue. Yksi video muiden joukossa. Itse en koe tarvetta antaa omaa arvioita, minun mielipiteeni ei ole niin tärkeä. Edellä totesin jo sen verran, että kliseinen ja vanhanaikainen se minunkin mielestäni on, visuaalisesti kaunis kyllä, ja tuntuu uponneen moniin (ilmeisesti muihin kuin suomalaisiin), kun enimmäkseen kiittäviä kommentteja videon alta löytyy. Anygays, kaikki musavideot ei voi olla jotain mestariteoksia.
Vierailija kirjoitti:
Kun Bluzan on väitetty olevan biisi epätoivoisesta rakkaudesta, ei se mulle ole. Se on biisi ihanasta rakkaudesta, jossa on mukana se epätoivon hetki, kun et ole varma, jatkuuko yhteys. Mutta koska Bluza tuli kun näimme yhteyden jatkuneen, niin se kuvaa vain sen viimeisen illan tunnelmat, se rakkaus, jota biisissä koetaan, ei pääty biisin loppuun.
En muutenkaan tajua ajatusta, että Bojan voisi kärsiä ihan hirveästi saavuttamattomista rakkauksista (ellei sitten tietysti miehiin).
Hän saisi käytännössä kenet naisen haluaa. Esim. se Melani, varmaan just tällainen, paras tarjokkaista, Bojan vain picked her up.
En nyt sanoisi näin, että saisi kenet vain. Fanit katsoo idoliaan vaaleanpunaisen lasien läpi, mutta ne ketkä muuten ovat tekemisissä näkee ihan normaalin ihmisen virheineen päivineen eikä somen ja median kiillotettua julkisuuskuvaa. Mitä olen julkkisten kanssa ollut työn kautta tekemisissä he on yleensä vielä astetta neuroottisempia ja fiksaantuneita tiettyihin asioihin, vaikka karismaa on. Samalla tavalla niiden henki haisee, kiukustuvat asioista tai heittävät lapsellista läppää kuin muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää on mustavalkoisuus, kauniit asut ja miljöö ja esiintyjät videossa sinänsä. Kaunis fontti videon alussa, että Bluza. Vähän niin kuin Ljubav. Kohtaus baaritiskin luona, jossa on se Luka(?) on luonteva. Mutta sitten alkaakin mennä ojaa kohti.
Se naisen ja Buc kesidin laulajan(?) välinen suudelma kun katsovat bändiä on tönkkö. Sitten kun Bojan lähtee kävelemään paria kohti, katsojaa alkaa vaivaannuttaa. Se asetelma on niin klishee ja 50 vuoden takaa, kaiken lisäksi kun koko ajan taustalla on kaikki mitä tiedämme viisuissa olleen ja että biisi sopii rakkauslauksi K:lle. Mutta vaikka videota katsoisi ns. omana tekeleenään irrallaan viisuista, niin kaikki on siinä jotenkin niin kovin kömpelöä.
Bändi, joka vi
Kiitos, sain hyvät naurut tästä sun vastauksesta! Olen ihan gradunkin kirjoittanut, eli ei tuota kulttuurituotteiden arvostelut sinänsä vaikeuksia. Kommenttini ei myöskään ollut suunnattu juuri tuon kyseisen arvostelun kirjoittanutta henkilöä vastaan millään muotoa, pahoittelut, jos sellainen vaikutelma syntyi. Satuin vain vastaamaan juuri siihen, luettuani täältä ensin sivukaupalla reaktioita musavideoon, minkä seurauksena alkoi tuntua, että video on saanut jo hieman liian suuret mittasuhteet täällä. Kyseessä ei ole mikään kokoillan elokuva, joka tavoittelisi Oscar-palkintoja, vaan pienellä budjetilla tehty pienen maan indie-bändin musiikkivideo, ilmeisesti kohdeyleisönä lähinnä Balkanin alue. Yksi video muiden joukossa. Itse en koe tarvetta antaa omaa arvioita, minun mielipiteeni ei ole niin tärkeä. Edellä totesin jo sen verran, että kliseinen ja vanhanaikainen se minunkin mielestäni on, visuaalisesti kaunis kyllä, ja tuntuu uponneen moniin (ilmeisesti muihin kuin suomalaisiin), kun enimmäkseen kiittäviä kommentteja videon alta löytyy. Anygays, kaikki musavideot ei voi olla jotain mestariteoksia.
Tämän ketjun aiheena on JO ja Käärijä. Totta kai täällä puhutaan videosta usean sivun verran jos se puhututtaa.
Vierailija kirjoitti:
Visitor wrote:
Josubs published the Radio Robin challenge.
Jokers live in a society where 10-year-olds wonder why they have long hair, when usually girls do (who among them has long hair? 🥴)
Are you serious?
You are making a judgement of the whole society based on a segment of a commercial radio show where each guest is asked typical "why" child questions?
What would happen if I make a judgement of yo
LadySLO, please forgive us, some people are over sensitive now due to the music video, I guess. There seems to be a need to point out all the cultural differencies now, but I'm sure no-one really means any harm.
Kaikista maista löytyy vanhoillisia ja kivikautisia arvoja kannattavia. Suomessakin näitä on paljon. Kulttuuri balkanilla on jossain määrin varmastikin erilainen kuin Suomessa, mutta ei ne nyt sielläkään kaikki samanlaisia keskenään ole. Eli ei nyt niputeta koko kansaa joidenkin kommenttien perusteella samaan. Vaikka en uskokaan suomalaisen lapsen ihmettelevän pitkää tukkaa miehellä, niin täällä varmaan ollaan suvaitsemattomia silleen hiljaisemmin, eli ei mennä suoraan laukomaan mielipiteitään kovin herkästi. Mutta siis peace🙏
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkäsin musavideosta! Tuli niin mieleen klassiset romanttiset elokuvat, kaunis ja vähän höpsö kivalla tavalla.
Visuaalisesti hieno ei siinä, itsellä jää kuitenkin kertakatsomiseen muiden syiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö B juuri sanonut että kirjoitti biisin Lontoossa?
Sanoi, mutta eikö ainakin biisin nimi ollut jossain paperissa somessa jo ennen Lontoota. Ja joskus mainitsi, että teki biisin sanat valmiiksi vasta Helsingissä. Ehkä on sitten ollut aihio ja sanat on tulleet myöhemmin. Tai sitten ei itsekään enää muista milloin biisi on tehty jos sitä on muokkailtu 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bändi, joka vi
Kiitos, sain hyvät naurut tästä sun vastauksesta! Olen ihan gradunkin kirjoittanut, eli ei tuota kulttuurituotteiden arvostelut sinänsä vaikeuksia. Kommenttini ei myöskään ollut suunnattu juuri tuon kyseisen arvostelun kirjoittanutta henkilöä vastaan millään muotoa, pahoittelut, jos sellainen vaikutelma syntyi. Satuin vain vastaamaan juuri siihen, luettuani täältä ensin sivukaupalla reaktioita musavideoon
Sepä se, ne olivat vain reaktioita suurin osa. Olisin halunnut lukea muita ns arvostelu-näkökulmasta kirjoitettuja näkökulmia videoon, mutta kun niitä ei oikein ollut, halusin sitten itse kirjoittaa edes yhden, jollaisen olisin itse halunnut lukea 😋 Muunlaisetkin näkemykset ovat tervetulleita.
Lisäksi minulle me elämme niukkuuden maailmassa Jokereiden itse tuottaman videokerronnan suhteen, joten yksikin video aiheuttaa suhteettoman paljon pöhinää mielestäni kuitenkin ihan syystä.
Edellinen video kun oli se animaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se naisen ja Buc kesidin laulajan(?) välinen suudelma kun katsovat bändiä on tönkkö. Sitten kun Bojan lähtee kävelemään paria kohti, katsojaa alkaa vaivaannuttaa. Se asetelma on niin klishee ja 50 vuoden takaa, kaiken lisäksi kun koko ajan taustalla on kaikki mitä tiedämme viisuissa olleen ja että biisi sopii rakkauslauksi K:lle. Mutta vaikka videota katsoisi ns. omana tekeleenään irrallaan viisuista, niin kaikki on siinä jotenk
Tämän ketjun aiheena on JO ja Käärijä. Totta kai täällä puhutaan videosta usean sivun verran jos se puhututtaa.
Tossa tais olla pointtina, että ei tarvis ottaa niin vakavasti. Kun täällä on jotkut silleen että nyt romuttui mielikuva jokereista tms, vähän liioitellen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista maista löytyy vanhoillisia ja kivikautisia arvoja kannattavia. Suomessakin näitä on paljon. Kulttuuri balkanilla on jossain määrin varmastikin erilainen kuin Suomessa, mutta ei ne nyt sielläkään kaikki samanlaisia keskenään ole. Eli ei nyt niputeta koko kansaa joidenkin kommenttien perusteella samaan. Vaikka en uskokaan suomalaisen lapsen ihmettelevän pitkää tukkaa miehellä, niin täällä varmaan ollaan suvaitsemattomia silleen hiljaisemmin, eli ei mennä suoraan laukomaan mielipiteitään kovin herkästi. Mutta siis peace🙏
Mun 4v puhuu monesti tyttöjen ja poikien väreistä ja kampauksista vaikka olen hänet hyvin liberaalisti ja suvaitsevasti kasvattanut. Kyllä se stereotyyppinen sukupuolijaottelu edelleen näkyy kaikkialla, lastenkirjallisuudessa ja -ohjelmissa ja päiväkotikavereiden puheissa.
Vierailija kirjoitti:
Muista nyt sinäkin olevasi vauvapalstalla ketjussa jossa puhutaan Joker Outista ja Käärijästä. Nutturaa löysemmälle nyt. Tää ei ole mitään gradutiedettä Mr/Ms/Mrs Smartypants.
Vierailija kirjoitti:
Virkistävää, että joku uskaltaa olla eri mieltä, kun täällä tunnutaan nyt yhteisesti päätetyn, että video on ihan paska. Kun eihän se edes ole. Ihan tavallinen musiikkivideo. Justice for Bluza mv!
Se nainen riehuu siellä itsekin tappelemassa.