Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin antaa lapset adoptoitaviksi. Miten toimia?

Vierailija
08.02.2007 |

Niin onnistuuko tuollainen kovin helposti? En haluaisi sossun kautta toimia. Mielumminkin haluaisin itse etsiä Kullanmuruillemme uuden kodin. Vanhemmat, joilla olisi samanmoinen arvomaailma, kuin min ulla. Ei puolen vuoden harkinta-aikaa lastensuojelulaitoksessa, vaan pikku hiljaa tutustautumien uusiin vanhempiin. Miltä tälläinen kuulostaa?

Ja taustaa hieman. Mieheni on pahemman luokan alkoholisti, en jaksa enää. Tiedän, etten yksinhuoltajana pystyisi takaamaa lapsille parasta mahdollista lapsuutta (aineellisesti enkä henkisesti). Elikkäs ihan Suuresta Rakkaudesta lapsiin olen tälläisiä pohtinut. Lapset 1v10kk ja 9kk. Joten, eivät varmaankaan muistaisi biologisia vanhempiaan.

Jos suinkin pääsen illalla koneen ääreen, tulen lukemaan AV-raadin hyvät vinkit ja ohjeet.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen alkoholismin todistaminen: Lähipiiri molemmin puolin tietää tilanteen (eikä kukaan tee tai sano mitään...) Uskoisin, että tuo pesusieni vaihe näkyy jo ulkoisesti.

Oikeastaan kysymystä voisi hieman tarkentaa/muuttaa. Jos adoptioasioita lähden hoitelemaan, ihan sossun kautta. Niin kuunnellaanko toiveitani? Saisinko itse haastatella mahd. vanhempia?

(Mitä lastensuojelutyöhön tulee. Niin laitoksissahan usein niitä Jo huostaanotettuja tai avohuollon tukitoimenpiteenä olevia = todella paljon nähneitä ja kokeneita)

Vierailija
2/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaanpa nyt kuitenkin, jos joku muu on kiinnostunut.

Ei pääse bioäiti haastattelemaan tai valitsemaan adoptiovanhempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelussa työskentelevä ihminen täällä kyselee, miten saisi lapsensa adoptoitavaksi...Voi elämän kevät!

En ymmärrä mitä tarkoitat, ettet mukamas pysty antamaan lapsille aineellista ja henkistä turvaa yksinhuoltajana. Varmasti tulet ihan riittävän hyvin sittenkin rahallisesti toimeen ja parempi lapsilla on vain olla sinun kanssasi kuin tällä hetkellä katsella juoppoa isäänsä.

En tiedä mitä tähän sanoisi. Toivottavasti on provo.

Vierailija
4/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitpa provo tai et, niin aihe on kiinnostava.

Minun mielestä on parempi, että liian tiukoille joutunut äiti laittaa lapsensa mielummin adoptioon kuin esim. surmaa heidät, kuten monista tapauksista olemme viime vuosina saaneet lukea. Ihminen VOI todellakin joutua niin ahtaalle, että voimavarat kerta kaikkiaan loppuvat.

Päätöksesi ap on varmasti vaikea, mutta jos katsot sen olevan parasta lapsillesi, niin olet varmaan oikeassa. Rohkeasti vain ajamaan asiaasi eteenpän!

Vierailija
5/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä tämä ei ole provo eikä edes Porvoosta. Juuri se ikävien lapsikohtaloiden näkeminen on saanut tälläisiin ajatuksiin. Jos en pysty takamaan onnelista ja takuulla tasapainoista lapsuutta, eikö minun tulisi olla epäitsekäs ja tehdä suuri rakkauden teko lapsilleni!

Vierailija
6/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauton provo.

Vierailija
7/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa sanoa miten sinun pitäisi toimia mutta isosiskona (pikkusiskot sijoitettu) Voin kertoa oman tarinani.

Äitini on siis pahoin alkoholisoitunut ja siskoni huostaanotettiin mukavaan sijaisperheeseen.. Onneksi ei annettu adoptioon, koska nyt minulla ja muilla sukulaisilla on mahdollisuus tavata siskojani vaikka äiti ei kovin usein yhteyttä pidäkkään..

Siskoni tuskin enää tulevat asumaan missään muualla kuin tuossa perheessä.

Minusta sinunkin kannattasi harkita tuota sijaisperhe systeemiä, koska siinä on jälkeenpäin mahdollisuus esim. juuri täysikäisen lapsesi tavata sisaruksiaan..

Vierailija
8/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet työssäsi huomannut, kuinka joillakin on asiat huonosti ja säälit niitä lapsia. Tarkkailet itseäsi ja mietit, onko omillasi hyvä olla. Pyrit täydellisyyteen! Usko, kukaan ei ole täydellinen vanhempi, ei edes ne adoptiovanhemmat. Niiden perhe-elämä voi olla ihan samanlaista kuin sinulla olisi lastesi kanssa - adoptioperheetkin voi erota, tulla ongelmia.

Ajattele nyt oikeasti järjellä mitä menetät elämässäsi, jos annat lapsesi pois. Oletko oikeasti valmis siihen? Kuulostaa todella masentuneen puheelta, että lähdet indokiinaan vapaahetoiseksi. Entä esikoisesti? Heitätkö tämän tästä vaan maailmalle yksinään? Todella surullista, en voi muuta sanoa :(

Siinä olen samaa mieltä, että adoptio on parempi vaihtoehto kuin lasten surmaaminen. Mutta jo se, että tiedostat oman jaksamisesi, on hieno juttu ja voit saada apua! Hae tukiperhettä, rakenna lähellesi tukiverkko, jotta et ole yksin!

Vierailija
9/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä adoptiolasta odottavia on paljon!

Vierailija
10/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että olen jonkun sortin perfektionisti. Esikoisella hyvä ja laaja tukiverkosto ympärillään. Tukiperhe hmm... Varhaiset vuorovaikutus- ja kiintymyssuhteet lapsen elämässä äärimmäisen tärkeitä. Tämän vuoksi en haluaisi pompottelua suuntaan jos toiseen. Juuri siksi haluaisin pikkuhiljaa tutustuttaa lapset mahd. uusiin vanhempiin. Kaippa sitä voisi sanoa, että Ns. hellävarainen lasta kunnioittava adoptio :)

Vierailija
11/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän sinä paremman kodin lapsille tarjoat yksin, kuin juopon miehen kanssa. Ja luuletko, että lapset haluavat jonkun täydellisen perheen (joita ei edes ole olemassa)? Ei, he haluavat oman äitinsä.

Vierailija
12/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka vuosi on ratkaiseva ja jos olet tössinyt sen heiltä, niin ei adoptiosta enää ole hyötyä. Ja kuka tuollaisia huolisikaan? Tollon ja kännikalan kieroon menneitä jälkeläisiä?

Vierailija
13/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita kahta aikuista. Muista se!!!!

Mieti vielä.

Adoptioasiassa käänny vaikka Pelastakaa Lapset ry:n puoleen.

Vierailija
14/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sosiaalivirasto.

Tosin provoilijat on asia erikseen. Anna vaan ne pois, kehno äiti olet, kun tällaisia viitsit keksiä.

Vierailija
15/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä edes väitä rakastavasi lapsia jos olet heistä valmis luopumaan ennen yrittämistä!!

Ehkä todellakin on parempi adoptoida.. Ehkä onkin niin, että et alunperin edes halunnut näitä lapsia vaan roikuit miehessä niiden avulla..

Useinhan nämä " sossutädit" ovat juurikin niitä pimeimmästä päästä olevia..

Säälittää lapsirukat.. Eikö vanhempasi voisi hoitaa lapsia, jotta pääset leikkimään laupiasta samarialaista jonnekin ambomaalle ja karkuun todellisia ongelmia..??

Vierailija
16/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se niin että meinaat miehesi kanssa jatkaa joka deegu ja antaa lapset muualle? siinä tapauksessa olet idiootti.

Vierailija
17/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 4v ja 1,3 v ja AIVAN SATA VARMASTI tuo reilu 1vkin ymmärtäisi kaivata minua ja isäänsä. ET VOI OLLA NOIN TYHMÄ, ETTÄ LAPSI EI MUKA KAIPAISI OMIA VANHEMPIAA!!1

HAE APUA, EI LAPSISTA LUOVUTA!!!! HERRANJUMALA SENTÄÄN!!!!

LAPSET TULEE JOKA PÄIVÄ KOKO LOPPUELÄMÄNSÄ KÄRSIMÄÄN TEOSTASI, JOKA PÄIVÄ!!!! JOKA IKINEN UUSI AAMU HE KOKEVAT UUDESTAAN HYLKÄÄMISEN, KUN MAAILMAN TÄRKEIN IHMINEN HYLKÄÄ NIIN HE EIVÄT IKINÄ ENÄÄN EI KOSKAAN EI MILLOINKAAN VOI LUOTTAA KENEENKÄÄN. PELKÄÄVÄT IKUISESTI TUOTA HYLKÄÄMISTÄ.

Vierailija
18/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hankkikaa kunnon työpaikat, niin ei jää ainakaan siitä aineellisesta hyvästä paitsi. Ja käyttäkää ehkäisyä, jos lapsenhoito ei onnistu.

Vierailija
19/46 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en ainakaan kehtaisi sanoa edes vitsillä luopuvani lapsista. Vai että " pehmein keinoin adoptioon" . Just. Ja mitähän selittäisit ap lapsille? Että kyläillään nyt vähän aikaa teidän uuden äidin ja isin luona kunnes jäätte sinne kokonaan? Heh.

Vierailija
20/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostat rakastavalta äidiltä ja olen ihan varma että tulet katumaan lapsista luopumista koko loppuelämäsi. Harkitse siis!

Enkä ymmärrä, pidät siis mielummin alkoholisti miehesi kuin lapsesi? Olisiko sinulla tarkoitus erota joka tapauksessa? Ja ihan varmasti tarvitset myös miehesi (jos on siis lastesi isä) suostumuksen adoptioon, onnistuisiko se? Jos tosiaan laitat miehesi lastesi edelle tässä tapauksessa, niin silloin kyllä varmaan ehkä lapsillesi olisikin parempi jossain muussa kodissa :(

Nyt ero virelle ja lähdet rakentamaan uutta elämää sinulle ja pienokaisillesi!!! Ihan varmasti alku on erittäin raskasta, mutta muista että sinulla voi olla edessäsi vielä onnellinen tulevaisuus. Lastesi kanssa!!!