Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuneet appivanhemmat?

Vierailija
23.08.2024 |

Meillä 2 lasta alle 5 v molemmat. Miehen vanhemmat lupasivat auttaa paljon kun odotimme esikoista. Totuus oli kuitenkin se, että apua emme saaneet juurikaan. Lähinnä he kävivät kylässä ja olivat passattavana kun olisivat olleet avuksi. Kerran sitten suutuin kun olimme sopineet että he auttavat lapsen kanssa että saadaan itse siivottua koska meille oli tulossa välitysfirma arvioimaan kotia. Kuitenkin anoppi sai yhtäkkiä päähänsä että he lähtevät kotiin. No olin tästä loukkaantunut jonkin aikaa ja sitten sanoin mistä kenkä puristaa niin anoppi suuttui. Meillä tullut myös heidän kyläillessä yhteenottoa sanallisesti kun he eivät pese käsiä vessareissun jälkeen, eivätkä kunnioita meidän kodin sääntöjä vaan tekevät niin kuin haluavat. Niillä likaisillä käsillä myös tökitään lapsen ruokaa. Kun näistä on sanottu, he suuttuvat. Nykyään tilanne on se että anoppi käy enää harvakseltaan ehkä 2-4 x vuosi ja lapsen kanssa jaksaa hätinä olla. Appi käy useammin. Ennen pidimme whatsapilla yhteyttä nyt ei enää sieläkään. En nyt tiedä mitä pitäisi tehdä. Antaa olla ja välien viilentyä entisestään vai? Keskustelu heidän kanssa ei auta kun anoppi alkaa itkeä ja ei kyetä keskusteluun. Ollaan yritetty keskustella, mutta se vain pahentaa tilannetta. He ovat oikeastaan meidän ainut tukiverkko.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä jos luvataan ITSE ostaa/tehdä/hankkia lapselle jotain niin sitten se kanssa hoidetaan. Älä lupaa mitään jos et meinaa hoitaa asiaa. On meille rahaa itsekin ostaa mutta jos on luvattu hommata ja postittaa niin kai sitä nyt näin odottaa olevan, enkä voi hamaan tappiin odottaa kysymättä että onkohan hän asian hoitanut kun mitään ei kuulu.

Pärjäämme kyllä itsekin, ei siinä mitään, mutta jos kerran on kaksi tervettä jaksavaista eläkeläistä jotka ainakin puheissaan niin ikävöivät lapsiamme ja haluavat viettää aikaa niin PLIIS tee sitten niin äläkä istu kännykkä kädessä kokoajan terassilla kun vanhemmat hoitaa itse lapsensa sinun kyläillessä. Ja mieheni ei riitele vanhempien kanssaan, koska hän on ylikiltti ja hänelle on ihan sama vaikka heillä olisi paskaa kädet täynnä samalla kun ottavat meidän vastasyntyneen syliin. Minua se nyt vaan haittaa!

Ahaa, nyt ongelma alkaa valjeta :)

Vierailija
42/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankuta vaan whatsapilla ja puhelimeesa heille päivittäin heidän virheistään. Niin  saa varmasti apua.  Vaadi keskustelua ja raivoa.  Itketä anoppia.

Olet siis paskan anopin puolella? Taidat itse olla paska anoppi.

Kaverini anoppi ilmoittaa että minä tulen nyt teille. Sitten hän tulee ja kysyy eikö täällä ole ruokaa.

Olen se anopppi joka en käy lapsillani. He tulevat meille ja tuovat lapsensa jos apua tarvitsevat.

Monet anopit ovat niin vanhanaikaisia että ovat tottuneet siihen että vieraille tarjotaan jotain.

Oletpa kylmä, ei kiinnosta omien lasten ja lastenlasten elämä tuon enempää? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä toivoit heistä tukiverkkoa, mutta niin ei käynyt. Viranomainen on myös kelpo läheinen. Et sä voi yksipuolisesti saada heitä käyttäytymään paremmin, vaan sen on lähdettävä heistä itsestään. Siihen asti sitten sopiva etäisyys, kunnes lapset kasvavat.

Vierailija
44/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankuta vaan whatsapilla ja puhelimeesa heille päivittäin heidän virheistään. Niin  saa varmasti apua.  Vaadi keskustelua ja raivoa.  Itketä anoppia.

Kaverini anoppi ilmoittaa että minä tulen nyt teille. Sitten hän tulee ja kysyy eikö täällä ole ruokaa.

Olen se anopppi joka en käy lapsillani. He tulevat meille ja tuovat lapsensa jos apua tarvitsevat.

Monet anopit ovat niin vanhanaikaisia että ovat tottuneet siihen että vieraille tarjotaan jotain.

Siis sekö osoitttaa kiinnostusta jos menen sinne miniän haitaksi?

Luepa, kirjoitin, he tuovat lapset meille.  Ivat hyvin paljo  olleet mummolassa mutta mummo ei mene haitaksi, ei ole tarve silloin astia/vaatekaapeillakaan eikä parvekkeella 

Vierailija
45/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa n#ssiminen kun ei pysty omin avuin lopputuloksesta huolehtimaan. 

Vierailija
46/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luin? Pieni koti eikä sitäkään saa kaksi henkeä siivottua ilman tukiverkkoja?  Ajattelin jotakin 300 neliön taloa.

Vierailija
47/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se käsien pesemättömyys siis haitannut ennen lapsia? Minusta tällaiset kannattaisi keskustella ennen kun se lapsi on jo siinä

Vierailija
48/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä jos luvataan ITSE ostaa/tehdä/hankkia lapselle jotain niin sitten se kanssa hoidetaan. Älä lupaa mitään jos et meinaa hoitaa asiaa. On meille rahaa itsekin ostaa mutta jos on luvattu hommata ja postittaa niin kai sitä nyt näin odottaa olevan, enkä voi hamaan tappiin odottaa kysymättä että onkohan hän asian hoitanut kun mitään ei kuulu.

Pärjäämme kyllä itsekin, ei siinä mitään, mutta jos kerran on kaksi tervettä jaksavaista eläkeläistä jotka ainakin puheissaan niin ikävöivät lapsiamme ja haluavat viettää aikaa niin PLIIS tee sitten niin äläkä istu kännykkä kädessä kokoajan terassilla kun vanhemmat hoitaa itse lapsensa sinun kyläillessä. Ja mieheni ei riitele vanhempien kanssaan, koska hän on ylikiltti ja hänelle on ihan sama vaikka heillä olisi paskaa kädet täynnä samalla kun ottavat meidän vastasyntyneen syliin. Minua se nyt vaan haittaa!

Appivanhemmat ovat kylässä ja heidän pitäisi hoitaa teidän omat lapset teidän puolesta vaikka olette itse kotona? Just. 

Vierailija
49/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä tarinaniskijä. Tunnistaa tyylistä. Aika paljon samaa kuin menneiden aikojen äitihullussa. Onkohan se taas alkanut sönköttämään. Laita nyt suora vastaus tähän äläkä unohda laittaa loppuun merkintää AP.

Vierailija
50/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja meillä on pieni asunto jossa vessa olohuoneen vieressä. Kyllä sen kuulee kun vessa vedetään ja samantien tullaan pihalle, ilman että hanaa on avattukaan. Tästä on sanottu ystävällisesti ensin rivien välistä, on jätetty vessaan lappu että pese kätesi, kun nämä ei auttaneet sanottiin että et pessyt käsiäsi käyppä pesemässä. 4 vuoden jankuttamisen jälkeen appi pesee kätensä, anoppi ei edelleenkään. Voi pikkuisen alkaa turhauttaa sanoa samasta asiasta 4 vuotta.

Vaikuttaa siltä, että komentelet ihmisiä. 

Vierailija
51/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko he alkoholisteja vai kehitysvammaisia, kun eivät pese käsiään vessareissullansa?

tai muuten vaan hygienian ja muun vastaavan suhteen hyvin vapaamielisiä. 

Vierailija
52/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti olemme kotona kun ei heitä voi jättää yksin lapsen kanssa kun ei osoiteta meidän läsnäollessa mitään kiinnostusta hoitaa sitä lasta. Jos tulisi mukaan siihen hiekkalaatikolle/keinumaan ja ottaisi itse vastuuta sen lapsen kanssa olemisesta niin EHKÄ se vanhempikin voisi hetken hengähtää ITSE sielä terassilla. Tai se kun on tultu auttamaan mutta itse maataan aamulla niin myöhään että pitäisi jo lähteä lasten kanssa ulos tai ruvetaan nukkumaan päiväunia kun näkee että äiti yrittää nukuttaa lapsia. Voisiko vaikka tarjoutua välistä itse auttamaan.

Kyllä me itse lapsemme hoidamme, ei sinä mitään, mutta jos tulet avuksi niin ole sitten avuksi, älä riesaksi. Jos et jaksa olla lapsen kanssa niin laita sitten vaikka ruoka tai imuroi, mutta ei sitäkään ei osata tehdä. Anoppi sanoi kun mies kysyi että pesisivätkö yhdessä ikkunoita, et Emmä osaa. Kumma kun kotona osataan.

Oma äitini ei halua hoitaa yksin näin pieniä, hän on sen ilmaissut, mutta hän auttaa muuten esim siivoamalla, kokkaamalla, olemalla lapsen kanssa lattialla leikkimässä, kun itse keitän/siivoan.

Ap

Vierailija
53/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai nyt komennan jos meillä ei pestä käsiä vessasta tullessa ja niillä juuri paiskalla käyneillä sormilla pidellään vauvaa tai hipelöidään juustoja, leipää yms elintarvikkeita

Vierailija
54/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, parempi tuokin kuin mun anoppi, joka täysin oman aikataulunsa mukaan rynni meille ja rupesi haukkumaan (=neuvomaan hänen termein) milloin mistäkin. Aina tietysti niin, että mun mies ei ollut kotona. 

Vierailija
55/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta että he hoitavat lapseni puolestani VAAN kun käyvät sen 4x vuosi niin olisivat lasten kanssa ja saisimme itse esim hetken hengähtää sisällä tai tehdä niitä hommia mikä ovat jääneet rästiin. 

Ap

Vierailija
56/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjäämme kyllä itsekin, ei siinä mitään, mutta jos kerran on kaksi tervettä jaksavaista eläkeläistä jotka ainakin puheissaan niin ikävöivät lapsiamme ja haluavat viettää aikaa niin PLIIS tee sitten niin äläkä istu kännykkä kädessä kokoajan terassilla kun vanhemmat hoitaa itse lapsensa sinun kyläillessä. Ja mieheni ei riitele vanhempien kanssaan, koska hän on ylikiltti ja hänelle on ihan sama vaikka heillä olisi paskaa kädet täynnä samalla kun ottavat meidän vastasyntyneen syli

Kyllä mun vanhemmat katsovat mun lasten perään silloin kun ovat käymässä. Ihan vapaasta tahdostaan.

Vierailija
57/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasivat auttaa paljon?

Tuollaista lupausta harvoin kuulee. Yleensä vain todetaan, että autetaan tarvittaessa. Keksityt jutut havaitaan pienistä yksityiskohdista tekstissä.

Vierailija
58/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä en käsitä, miten lapsiperhearki koetaan niin vaikeaksi, ettei pysty hetkeksikään istua "hengähtämään", jos lapset ovat siinä, ellei heille ole erikseen määriteltyä vahtia? Tai tehdä sujuvasti omia hommia, rästissä olevia tai muita? Miksi koko elämän pitää olla tuollaista lokeroitua suorittamista?

Vierailija
59/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaisi mennä niin sanotusti itseenä ja muokata omaa käytöstään. Säälin myös hänen kilttiä miestään, joka joutuu olemaan rouvan ja vanhempien välisessä huonosti toimivassa suhteessa. Kyllä on kestämistä. Kun tiedetään, minkälaisissa olosuhteissa ihmiset joutuvat maailmassa elämään ja silti pysyvät hengissä, kuulostavat ap:n ongelmat itse keksityiltä. Jos tuntuvat todellisilta, sitten vaan mietittävä lääkitystä. Normaali ihminen selviää asioista, joita tässä on tuotu esille. 

Vierailija
60/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota. Mihin sä tarvitset ap tuollaisten ihmisten apua?