Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykoterapia - en pääse eteenpäin

Vierailija
22.08.2024 |

Onko kenelläkään vastaavaa:

Pari koettua psykoterapian asiantuntijaa, ja molemmissa sama lopputulema: joka kerran käydään läpi, voisinko aloittaa uuden harrastuksen, käydä taidenäyttelyissä ja opetella ajattelemaan, että tapahtunut ei ollut minun vikani.

Tuntuu aivan hel vetin urpolta istua tunti siinä huoneessa, kertoa, kuinka ahdistus supistaa maailmani noin rusinan kokoiseksi eikä mikään tuota iloa, niin tarjotaan uutta harrastusta. Tai käydä kavereiden kanssa ulkona.

Tuostako minä maksan, ja tuollaisten avujen kassa nämä terapeutit rahastaa asiakkaitaan? 😒

Pyysin nimenomaan, että terapeutti tarttuisi niihin avautumiini solmukohtiin, ja jatkettaisiin niistä seuraavalla kerralla. Mutta ei. Kolme viimeistä kertaa ollaan puhuttu paikkakunnan kesätapahtumista, joissa voisi käydä.

Kommentit (276)

Vierailija
1/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin

Vierailija
2/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapeutti sanoo sinulle näin ja sivuuttaa sun kokemuksen? Erikoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat ehkä jotain lyhytterapioita? Kyllä pätevän psykoterapeutin pitäisi kyetä sanomaan se, että esittämääsi toivetta ei ole mahdollista hänen vastaanotoillaan toteuttaa. Asia on vakavampi, jos kyseessä on Kelan kuntoutuspsykoterapia ja sinulle suunnitelmallisesti valittu psykoterapiamuoto kuin siinä tapauksessa, että kyseessä on muu terapeutti, jonka pätevyyteen eivät lähtökohtaisestikaan kuulu kuvaamasi asiat - sinulle se tietenkin olisi pitänyt kertoa heti ennen kuin teit mitään hoitosopimusta.

Vierailija
4/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin

Kaikilla vain onnistuneita terapiakokemuksia?

No, paska jako mulle siis. Ehkä olen sitten jo liian analyyttinen, kun tuntuu, että terapeutti puhuu vain itsestäänselvyyksiä, mitä itse miettinyt oman olemassaolonsa suhteen aamusta yöhön, jo vuosikausia. Kuten että, *voisit vaikka miettiä, kuinka tänäänkin sait herätä uuteen päivään ja uusiin mahdollisuuksiin* tai että *voisitko miettiä niin, että lepäät silloin kun et jaksa*

Vierailija
5/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ovat ehkä jotain lyhytterapioita? Kyllä pätevän psykoterapeutin pitäisi kyetä sanomaan se, että esittämääsi toivetta ei ole mahdollista hänen vastaanotoillaan toteuttaa. Asia on vakavampi, jos kyseessä on Kelan kuntoutuspsykoterapia ja sinulle suunnitelmallisesti valittu psykoterapiamuoto kuin siinä tapauksessa, että kyseessä on muu terapeutti, jonka pätevyyteen eivät lähtökohtaisestikaan kuulu kuvaamasi asiat - sinulle se tietenkin olisi pitänyt kertoa heti ennen kuin teit mitään hoitosopimusta.

Ihan pitkäaikainen psykoterapia kyseessä. Olen alkanut miettiä, että valitsinko jonkun kengänpohjasuuntauksen, joka ei vaan sovi omaan traumataustaan. En tiedä.. miten kauan siinä *tutustumisvaiheessa* tyypillisesti kestää; puoli vuotta?

Vierailija
6/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika ja mene uusiin harrastuksiin.

Vierailija
7/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on ainoa reitti pois kärsimyksestä. Toki hyvä terapia jotain voi antaa myös. Itse aloin parantua vasta uskoontulon jälkeen.

Vierailija
8/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko autismia?

Vierailija
9/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan usko tohon. Sulla on ilmeisesti traumoja jotka vaikuttaa nykyhetkeen ja useimmiten niitä varten käydään läpi kasa kysymyksiä joiden jälkeen hoitona on esim silmänliiketerapia tai hypnoosi.

Vierailija
10/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapeutit lähinnä kuuntelee ja antaa vain neuvoja. Ei en mitään jumalia ole, että muuttavat ihmisen suunnan hetkessä. Puhuminen kuitenkin helpottaa 

Vierailija
11/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsuudesta traumaa niin iso suositus: Juho Klaavu - Lapsuuden kehityksellinen trauma

Sama uskova

Vierailija
12/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut kokeilla sitä EMDR:ää, mutta kaikki etsimäni ko. suuntauksen tarjoajat oli täynnä. Se olisi ollut mielenkiintoinen.

Kukaan saanut siitä apuja?

Vierailija
13/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia eikä oikein. Älä ole tuollaisessa kolmea vuotta! 

Paha sanoa mitään tarkemmin, kun ei ihan tiedä, mistä on kyse. Oletko kasvanut terveessä vai vaurioittavassa kodissa ja nyt päälle tuore trauma?

Vierailija
14/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta terapeuttisi kuulostaa kaikkien aikojen palikalta :D 

Antiikin aikaan ihmisten melankolisuutta hoidettiin filosofisilla keskusteluilla.

Ahdistus ja masennus ovat tavallaan yliajattelua. Vääriin asioihin keskittymistä. 

Sitten kun saat jonkun kiusoittelemaan aivonystyröitäsi, alat parantua. 

Vierailija
15/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pitkäaikainen psykoterapia kyseessä. Olen alkanut miettiä, että valitsinko jonkun kengänpohjasuuntauksen, joka ei vaan sovi omaan traumataustaan. En tiedä.. miten kauan siinä *tutustumisvaiheessa* tyypillisesti kestää; puoli vuotta?

Katso minduusta mitä suuntausta nuo edustavat. Kuulostaa ratkaisukeskeiseltä, mikä ei nyt sinun tarpeisiisi ja toiveisiisi vastaa.

Miten olet päärynyt juuri näiden vastaanotoille?

Vierailija
16/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko autismia?

Ei. 

Vierailija
17/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on huonoja terpeutteja, joilla vain rahankiilto silmissä. Ihmistuntemus puuttuu täysin.

Vierailija
18/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa taas niin porvoolaiselta terapialta.

0/5

Vierailija
19/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapeutti sanoo sinulle näin ja sivuuttaa sun kokemuksen? Erikoista. 

Onko kyseesä oikea psykoterapeutti vai julkkisten opiskelema lyhytterapeutti ? Siis onko Kela-korvattava ?

Vierailija
20/276 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin

Kaikilla vain onnistuneita terapiakokemuksia?

No, paska jako mulle siis. Ehkä olen sitten jo liian analyyttinen, kun tuntuu, että terapeutti puhuu vain itsestäänselvyyksiä, mitä itse miettinyt oman olemassaolonsa suhteen aamusta yöhön, jo vuosikausia. Kuten että, *voisit vaikka miettiä, kuinka tänäänkin sait herätä uuteen päivään ja uusiin mahdollisuuksiin* tai että *voisitko miettiä niin, että lepäät silloin kun et jaksa*

En ole käynyt (vielä) KELA-terapiaa, mutta erimittaisia kontakteja ollut elämän varrella kymmenen. Hyviä on ollut kolme ja neljäs ehkä olosi ollut, mutta oli lyhytkestoinen niin en ole varma. Haitallisia kolme ja muutama yhdentekevä.