Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkoitetaanko ensirakkaudella moleminpuolista ensimmäistä rakkautta?

Vierailija
24.10.2023 |

Vai voiko ensirakkaus mielestäsi olla henkilö, jonka kanssa ei koskaan ollut mitään suhdetta edes?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksesi on teoreettisesti jonkin verran kiinnostava, mutta se on älyllisesti epärehellinen.

Rakkautta nimittäin ei ole niin kuin siitä esim. runoillaan, tehdään lauluja, romaaneja, kuvitellaan yms.

Ei ole mitään erillistä rakkaustunnetta, vaan kysymys on pohjimmiltaan biologiasta, ihmispopulaation säilymisestä.

Vierailija
2/10 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken itse sellaisen kun oli molemminpuolista rakkautta ja se oli minulle ensirakkaus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minun ensirakkauteni on minun ensirakkauteni. Kohdistui se keneen tahansa tai oli yksipuolista tai molemminpuolista.

Vierailija
4/10 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei. Rakkaus voi olla täysin yksipuolista, mutta silti tunne aito ja voimakas. 

Vierailija
5/10 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin, se on kokijansa ensirakkaus.

Vierailija
6/10 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ensirakkauteni oli, ollessani 5-vuotias, naapurini 4-vuotias Anne.                              Tunne ei ollut molemminpuolinen, mutta kuitenkin hän oli ensirakkauteni.

Joten tässä vastaukseni.

Vierailija
7/10 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi olla yksipuolinenkin rakkaus.

Vierailija
8/10 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mielestäni olla molemminpuolista rakkautta, mutta romanttinen suhde on kuitenkin pitänyt olla. Esim. oma ensirakkauteni paljastui jonkin aikaa tapailtuamme f-boyksi, joten oletan, että rakkautta oli siinä suhteessa pelkästään minun puoleltani. 

Vierailija
9/10 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pitää erotella voimakas ihastus ja rakkaus. En sanoisi sellaista rakkaudeksi missä ei olla suhteessa, rakkaus kun kehittyy ajan kanssa. Mutta ensirakkaus voi olla yksipuolista.

Vierailija
10/10 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tässä pitää erotella voimakas ihastus ja rakkaus. En sanoisi sellaista rakkaudeksi missä ei olla suhteessa, rakkaus kun kehittyy ajan kanssa. Mutta ensirakkaus voi olla yksipuolista.

Väittäisin että jokainen joka on joskus rakastunut tietää, milloin on kyse siitä eikä pelkästä ihastumisesta. Rakastua voi kyllä tosi nopeastikin, ja ensirakkaudella voidaan tarkoittaa sitä ihmistä, johon on ensimmäisen kerran rakastunut - ei välttämättä ensimmäistä, jota on rakastanut. Nuohan ovat kaksi eri asiaa. Mielestäni kyllä rakastuminenkin vaatii suhteen, muttei välttämättä pidempää sellaista. Ilman suhdetta kyse on aina ihastumisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä