Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt rehellisesti naiset, pidättekö IKEA-tyylistä?

Vierailija
22.08.2024 |

IKEA-tyyliksi lasketaan myös se, jos pidätte kalliimmista, mutta IKEA-tyylisistä kalusteista.

Jos ette, millainen sisustustyyli miellyttää eniten?

Rouhea ja rustiikkinen?

Antiikkia ja rokokoota?

Graffattuja huonekaluja ja jonkun kajalia käyttävän rokkarin kuvia seinät täyteen?

Mustaa nahkaa, kaltereita ja joku palstamies häkkiin kaasunaamarissa ja nallekalsareissa?

Kertokaa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikea on ankeaa ja persoonatonta. Perinteiset puusepän tekemät huonekault kestävät monta sukupulvea, ja itämaiset matot myös. Jos on pakottava tarve seurata muotia niin sitten totta kai Ikea. 

Tämä. Kyllä siellä jotain ihan näppäriä juttuja on ja on hyvä paikka kun pitää saada tilapäistä kalustetta vaikka lastenhuoneeseen ja vaikka opiskellessa kun pitää saada halvalla.

Mutta jos koko koti olisi lattiasta kattoon ikeaa vuodesta toiseen, niin huhhuh 

Vierailija
22/31 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä on Ikea-tyyli, mutta niin kauan kuiin Ikea on ollut Suomessa käyn kiertämässä senkin etsiessäni jotakin tietynlaista kotiini. Löysin sieltä  oikean kokoisen ja mallisen ruokapöydän, jonka sain vahaamalla toivomani väriseksi. Painaa kuin synti, joten sen päällä voi humpata jos niin haluaa. Myös paksu, iso villamatto, joka pitkän etsimisen jälkeen löytyi myös Ikeasta. Sitäkin saa niska vääränä raahata tuulettumaan ja tilaan siihen noudon pesulaan. Ei niistä oikein tunnista Ikeaa ja ne ovat kestäneet jo 25 vuotta yhtä hyvinä. 

Joten ehkä minä ylipäätään pidän aidoista materiaaleista ja Ikeastakin niitä olen löytänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. On siellä jotain yksittäisiä ihan kivoja juttuja näkynyt, mutta sellainen skandinaavinen harmaavalkoinen Sotka/Masku/Jysk -tyyli ei ole yhtään mieleeni. 

Tykkään tummahkosta ja runsaasta sisustusyyylistä. Tummia täyspuisia huonekaluja, koristelistoja, kuviollisia tapetteja, tummat puulattiat Lisäksi rakastan niitä sinivalkokuosisia astioita ja vaaseja. 

Vierailija
24/31 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Ikea-tyyli? 

Minä tykkään puisista kalusteista, vaaleiden ja kirkkaiden värien yhdistelmästä. Ikeasta en ole ostanut huonekaluistani kuin yhden metallihyllyn, hinta ja laatu eivät mielestäni kohtaa.

IKEA-tyyli on sellaista modernia ja minimalistista, siistiä ja kaupunkimaista. Paljon suoria kulmia ja kapeita rakenteita, ei juuri koristelua tai etenkään massiivisuutta. Sopii Tetris-leikkeihin pikkuyksiössä, tai jos halutaan avointa ja valoisaa omakotitaloon. Geneerisiä sisustustauluja ja latteita mietelauseita.

Vierailija
25/31 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Ikea-tyylistä, mutta unelmani olisi ranskalainen linna rokokoo-sisustuksella.

Vierailija
26/31 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä on Ikea-tyyli, mutta niin kauan kuiin Ikea on ollut Suomessa käyn kiertämässä senkin etsiessäni jotakin tietynlaista kotiini. Löysin sieltä  oikean kokoisen ja mallisen ruokapöydän, jonka sain vahaamalla toivomani väriseksi. Painaa kuin synti, joten sen päällä voi humpata jos niin haluaa. Myös paksu, iso villamatto, joka pitkän etsimisen jälkeen löytyi myös Ikeasta. Sitäkin saa niska vääränä raahata tuulettumaan ja tilaan siihen noudon pesulaan. Ei niistä oikein tunnista Ikeaa ja ne ovat kestäneet jo 25 vuotta yhtä hyvinä. 

Joten ehkä minä ylipäätään pidän aidoista materiaaleista ja Ikeastakin niitä olen löytänyt.

Ikea-tyylin saa aikaiseksi oikeastaan vain ostamalla ikea/masku/jysk -sektorilta kaikki huonekalunsa. Aika monet etenkin nuoret tekee tätä. Ja siis ikean kalliitkin huonekalut näyttää ikealta. Se on erikoista miten sen ikean vain tunnistaa.

Sitten kun alkaa olla oma maku hiotunut ja tulee perintöhuonekaluja ja muuta sellaista ei oikeastaan ole enää vaaraa ikea-tyylistä. Se on helposti rikottavissa kun sisustukseen ynnää ikean lisäksi muutakin.

Vierailija
27/31 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voisin mieluummin ottaa/ostaa laadukkaampia kalusteita, mutta iso osa on edullisempaa laatua ja rahaa on sitten jäänyt muuhunkin.

Olen kuitenkin tyytyväinen Hemnes-hyllyihin ja pikkupöytään (tummanruskeat), Strandmon-nojatuoliin (vihreä sametti) sekä saman sarjan rahiin ja Ektorp-divaaniin (tummansiniset). Tämän lisäksi Sotkan tummanruskea ruokapöytä, jonka tuolit on jo hävitetty ja korvattu Jyskin sinisillä samettituoleilla.

Olohuoneen pöytä on antiikkia ja sopii ihan hyvin kaiken Ikean keskelle. Vielä olisi hakusessa Hemnes-tv-taso, se kapeampi versio, jota ei enää saa uutena. 

Vierailija
28/31 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tietyistä Ikean tuotteista, kuten tekstiileistä. Sohvakin on sieltä, kestänyt jo 15 vuotta. Tykkään skandinaavisesta ja selkeästä tyylistä. Suosin mieluiten kokopuuta, mutta aina ei ole budjetti riittänyt siihen.

Inhoan ranskalaista ja antiikista tyyliä, on jotenkin raskasta ja synkkää. 

Vierailija
29/31 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon vanhoja talonpoikaishuonekaluja, ryijyjä ja semmoista perittyä. Eli pidän talonpoikaisesta tyylistä, paljon maalattuja puisia kalusteita. Ei kovin krumeluuria vaan aika kulmikasta. Seassa sitten muitakin tyylejä ja makkarista löytyy Ikeaakin. Löytyy myös Rocky sohva, jo useampaan kertaan muokattu (pehmusteet ja päälliset) mutta mekaanisesti toimii ja helppo ylläpitää sekä kiva löhösohva. Eli selkeä sekasotku joskin kaikki kalusteet aika yksinkertaisia muodoiltaan. Talo on muutaman kammarin ja tuvan n. 100 neliöinen hirsimökki.

Vierailija
30/31 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään eniten tällaisesta. Maalaismaista, vanhaa, kursailematonta.

Halpaa ei ole, vanhoista tai edes vanhasta puusta tehdyistä huonekaluista saa maksaa pitkän pennin.

Olen kylläkin mies :D

https://www.istockphoto.com/fi/valokuva/k%C3%B6yh%C3%A4-talonpoikainen-…

Sama täällä! En pystyisi asumaan Ikea-kodissa. Ahdistavan neutraaleja yleensä.

N31

Vierailija
31/31 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Ostan puuta ja ajattomia tyylikkäitä huonekaluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä