Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaisko esikoinen ottaa päiväkodista pois jo hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää?

Vierailija
08.02.2007 |

Eli siis tarkoitus, että esikoinen jää kotiin äidin ja vauvan kanssa... Mietin vain, että missä vaiheessa hänelle olis hyvä jäädä kotiin äidin kanssa... Vaiko vasta siinä vaiheessa, kun uusi vauva tulee kotiin. Asiallisia vastauksia kiitos... Tämä aihe aina herättää kaikenmaailman vinoilijat.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittelemalla tavarat valmiiksi ja varsinkin juttelemalla.

Vierailija
2/7 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sektio, niin olisi ihan kätevää, että isompi olisi vielä hoidossa vauvan synnyttyä vähän aikaa. Jos normaali helppo synnytys, niin vaikka äitiyslomalle jäädessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alettua lapsen hoidossa ainakin osapäiväisesti.

Vierailija
4/7 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus tuli elokuun lopussa, joten pidin koko kesän vapaata ja olin paljon esikoisen kanssa. Tehtiin retkiä yms. Kuopuksen tultua isä oli 1,5 kuukautta lomilla. Esikoisen mustasukkaisuus jäi tosi lyhytkestoiseksi, ja ihan varma olen, että tää meiltä saatu ekstrahuomio auttoi siinä. Esikoinen meni sitten seuraavana vuodenvaihteena kerhoon ja sekin meni rypyittä.

Vierailija
5/7 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuosi sitten koko ajan vaikka tulin vauvan kanssa kotiin. Päikkäri lapsi toi kaikki taudit ja vauva sairasti puoli vuotta kaikki mitä liikkeellä oli. Nyt saamme uuden vauvan ja otiin lapsen päikkäriltä jo pois että tasoittuu kaikki omat pöpöt.

Vierailija
6/7 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen kanssa kotiin jäännistä ja vauvan hoidosta yhdessä. Totuus voi olla karvas, varoitan. Kolmevuotias ei ymmärrä kun " äitiä vähän väsyttää" , " äitin täytyy vähän levätä" jne. Itse olen ollut samassa tilanteessa ja meillä kolmevuotias oli hoidossa ihan isän isyyslomalle jäämiseen saakka. Kun isyysloma loppui lähti kolmevuotias osapäivähoitoon tarhaan. Näin on ollut paras, päivääkään en ole katunut.

Alkuun mietin samaa että jäisin kolmistaan näiden kanssa mutta onneksi kuuntelin kokemuksia ja mielipiteitä ja siltä pohjalta lähdin tuohon osapäivähoitoon. Kolmevuotias ei tahdo jaksaa verkkaista menoa vauvan kanssa kotona. Hän tarvitsee kavereita ja toimintaa. Tiedonjano on sammumaton ja tyttö toimintaa täynnä.

Suosittelen lämmöllä sinulle että otat äitiysloman alun levon ja itsesi hellimisen kannalta. Kovat ajat tiedossa taaperoisen ja vauvan kanssa. Yövalvomista ja vauvanhoitoa.

Vierailija
7/7 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos lopussa onkin väsymystä tai muita ongelmia, niin anna lapsen olla hoidossa loppuun asti