Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset! Mikä on teidän paino ja vyötärönympärys?

Vierailija
22.08.2024 |

Olen huolissani vyötäröni ja vatsani paisumisesta. Mulla on hurjia turvotuksia ja kaikki kilot tuntuu kertyvän vatsaan vaikka olen muuten ok hoikka. Olen siis 159cm pitkä, painan 53-55kg ja vyötärönympärys on nykyään 78cm!! Ikää 34 vuotta.

Keskivartalo on ihme tynnyri muuhun vartaloon verrattuna. En harrasta muuta liikuntaa kuin koiran kanssa kävelyä ja imurin varressa heilumista joka kolmas päivä. Onko minulla siis paljon sitä ns vaarallista vatsarasvaa sisäelinten ympärillä?

Painoin vielä pari vuotta sitten 52-53kg ja vatsa on ollut aivan eri kokoinen ja näköinen. Vyötärönympärys alkoi silloin kutosella. En ymmärrä mitä tapahtuu.

Mikä teillä on pituus, paino, vyötärönympärys ja ikä? 

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskivartalo"lihavuus" on usein vain IBS:n tai endometrioosin aiheuttamaa turvotusta. Harvalla hoikalla on oikeasti hirveä määrä rasvaa keskivartalossa, vaikka olisi kuinka turvotusta.

Ja käytän itseäni tässä esimerkkinä. Olen normaalipainoinen, mutta minulla on taipumusta keskivarta"lihavuuteen" eli turvotukseen. Kävin rasvaprosentin mittauksessa ja se oli vain 19. Eli oikein hyvä rasvaprosentti naiselle. 

Vierailija
62/119 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskivartalo"lihavuus" on usein vain IBS:n tai endometrioosin aiheuttamaa turvotusta. Harvalla hoikalla on oikeasti hirveä määrä rasvaa keskivartalossa, vaikka olisi kuinka turvotusta.

Minulla se oli heikot vatsalihakset. Aloin treenaamaan kunnolla ja vyötärönympäryksestä lähti lyhyessä ajassa 5 cm ja vatsa litistyi ja tiivistyi. Paino ei muuttunut mihinkään suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

167 cm / 60 kg / 74 cm / 31 v

Vierailija
64/119 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla on ihan rehellistä läskiä vyötäröllä, siihen kertyy kaikki ensimmäisenä. Näin normaalipainoisena vyötärö on 87-90 cm riippuen vuorokaudenajasta. Kiitos pcos ja insuliiniresistenssi. 

Vierailija
65/119 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi painoin vajaat 84 kg ja vyötärö oli 96 cm. Pituutta on 180 cm, joten ylipainoa on vain reilut 4 kg. Se vain näköjään on kaikki vyötäröllä. Laihana vyötäröni oli 68 cm, eli ei silloinkaan mikään ihan pieni, mutta selvästi pienempi kuin nyt.

Vierailija
66/119 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja käytän itseäni tässä esimerkkinä. Olen normaalipainoinen, mutta minulla on taipumusta keskivarta"lihavuuteen" eli turvotukseen. Kävin rasvaprosentin mittauksessa ja se oli vain 19. Eli oikein hyvä rasvaprosentti naiselle. 

Mulla on leveä vyötärö luuston takia, kun ei ole mitään tyhjää luutonta kohtaa, jossa vyötärö mahtuisi kaventumaan.

Vierailija
67/119 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tapahtui tuo nelikymppisenä. Tuli pari kiloa painoa, mutta vyötärönympärys vaan jotenkin kasvoi suhteettomasti. 

Vierailija
68/119 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla on ihan rehellistä läskiä vyötäröllä, siihen kertyy kaikki ensimmäisenä. Näin normaalipainoisena vyötärö on 87-90 cm riippuen vuorokaudenajasta. Kiitos pcos ja insuliiniresistenssi. 

Mutta ei se silloinkaan ole mitään rasvaa, joka on sisäelinten ympärillä, vaan nesteturvotusta. Rasva on silloin ihokerroksissa, ei sisäelinten ympärillä.

Vierailija
69/119 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei se silloinkaan ole mitään rasvaa, joka on sisäelinten ympärillä, vaan nesteturvotusta. Rasva on silloin ihokerroksissa, ei sisäelinten ympärillä.

Ei kai kukaan niin ole väittänytkään? Lainaamassani viestissä sanottiin, että harvalla hoikalle on hirveä määrä rasvaa keskivartalolla. Kyllä minulla vain on. 

Vierailija
70/119 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan niin ole väittänytkään? Lainaamassani viestissä sanottiin, että harvalla hoikalle on hirveä määrä rasvaa keskivartalolla. Kyllä minulla vain on. 

Juu, mutta viittasin siihen kun aina demonisoidaan keskivartalolihavuus muka sisäelinrasvana. Ei se ole sellaista kuin vain selvästi lihavilla. Muista syistä keskivartalopaksut eivät oikein voi mitään muuta kuin hyväksyä itsensä sellaisina kuin ovat.

Vierailija
71/119 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun insuliiniresistenssi lähti karppaamalla. Tai ainakin nykyään mulla taas verensokeri notkahtelee. Ennen karppaamisen aloittamista taas saatoin vetää pussillisen karkkia eikä silti tullut haljua oloa eli verensokeri ei laskenut. Nuorempana taas tuota ei voinut tehdä, koska olo noin tunti karkin syömisen jälkeen oli kamala, kun verensokeri putosi niin nopeasti.

Toivottavasti sullekin löytyy joku ratkaisu! (Ei välttämättä sama kuin meikäläisellä.)

Vierailija
72/119 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

68 v. pituus 165 cm, vyötärö 80 cm ja vatsalihakset erottuvat selkeästi.

Vierailija
73/119 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

171 cm, 76 kg, 80 cm, 34 v

Vierailija
74/119 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

73 jatkaa, vyötärö erottuu selvästi muusta kropasta, mutta tuhdissa kunnossa oon silti, rasvaa liikaa.

Vierailija
75/119 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun insuliiniresistenssi lähti karppaamalla. Tai ainakin nykyään mulla taas verensokeri notkahtelee. Ennen karppaamisen aloittamista taas saatoin vetää pussillisen karkkia eikä silti tullut haljua oloa eli verensokeri ei laskenut. Nuorempana taas tuota ei voinut tehdä, koska olo noin tunti karkin syömisen jälkeen oli kamala, kun verensokeri putosi niin nopeasti.

Toivottavasti sullekin löytyy joku ratkaisu! (Ei vältt

Joo, kyllähän se on tiedossa että karppaus tai minun kohdallani pikemminkin äärimmäisen tiukka keto on ainoa tapa pitää vyötärön painuminen kurissa. Nyt olen saanut lääkäriltä metformiinia, mikä on kyllä ollut ihmeellinen lääke minun kohdallani. Tuntuu, kuin olisin saanut elämäni takaisin. 

Vierailija
76/119 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

167/68, vyötärönympärys 63 ja ikä 32. Kapeimmillaan vyötärö ollut 58cm, tuolloin painanut alle 60kg. Mulla ei ole oikeastaan koskaan ole ollut ongelmaa keskivartalolihavuuden kanssa, vaikka siis olen ollut ylilihava ja olen laihduttanut 20kg. Vaikka olin lihavampi, rasvaa ei kuitenkaan kertynyt keskivartaloon niin paljon kuin muualle - vaikka tietenkin vyötärön ympärysmitta oli silloin enemmän. Mutta sitä läskiä tulikin sitten muualle, kuten reisiin ja takapuoleen. Me ihmiset ollaan niin erilaisia. Itse en ole koskaan tykännyt siitä, että lantio on niin leveä suhteessa vyötäröön - se näyttää vaan koomiselta, ja mitkään vaatteet eivät istu hyvin päälle. Vaikka läskiä saisikin laihdutettua lantion ympäriltä, niin ei ne lantion luut siitä kavennu. Itse haluaisin vaan laihat jalat, kapean lantion ja pienen takapuolen. Jos on muuten leveä, niin ei se kapea vyötärö siinä paljoa lohduta. 

Vierailija
77/119 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 173, paino tasan 50, ja vyötärö 62cm.

Olen 34-vuotias ja liikunta-alalla.

Opetan barrea ja Pilatesta. Ja näitä lajeja suosittelen, mikäli haluaa timmiksi ja coren kuntoon. Ei tarvitse hyppiä itseään henkihieveriin, mutta saa tuloksia tehokkailla liikkeillä, jotka kohdistuvat pienimpiin ja syvimpiin lihaksiin. 

Vierailija
78/119 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärön saa kiinteäksi myös painollista hulavannetta pyörittämällä. Kiinteytyminen tuntui itsellä jo viikon jälkeen, kun pyöritin 1,5 kg:n vannetta joka päivä 20 minuuttia.  Vannetta voi pyörittää vaikka televisiota katsellessa ja toisin kuln luullaan ympärillä ei tarvitse olla paljon tilaa.

Vierailija
79/119 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

160 cm 56 kg jq vyötärö noin 70 cm.

Minulla on aina ollut leveä vyötärö tai tarkemmin sanottuna tällä hetkellä ei vyötäröä juuri ollenkaan. Mutta silloinkin kun olin todella hoikka, painoin 43 kg, oli vyötäröni reilusti yli 60 cm.

Vierailija
80/119 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

167 cm. Paini juuri tänä aamuna punnittuna 52,2 kg.  Vyötärön ympärys 66 cm.  Keski-iän ylittänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi