Naiset! Mikä on teidän paino ja vyötärönympärys?
Olen huolissani vyötäröni ja vatsani paisumisesta. Mulla on hurjia turvotuksia ja kaikki kilot tuntuu kertyvän vatsaan vaikka olen muuten ok hoikka. Olen siis 159cm pitkä, painan 53-55kg ja vyötärönympärys on nykyään 78cm!! Ikää 34 vuotta.
Keskivartalo on ihme tynnyri muuhun vartaloon verrattuna. En harrasta muuta liikuntaa kuin koiran kanssa kävelyä ja imurin varressa heilumista joka kolmas päivä. Onko minulla siis paljon sitä ns vaarallista vatsarasvaa sisäelinten ympärillä?
Painoin vielä pari vuotta sitten 52-53kg ja vatsa on ollut aivan eri kokoinen ja näköinen. Vyötärönympärys alkoi silloin kutosella. En ymmärrä mitä tapahtuu.
Mikä teillä on pituus, paino, vyötärönympärys ja ikä?
Kommentit (119)
182 cm, 65 kg, vyötärö 70 cm, rinnanympärys 100 cm (silikonit), lantio 100 cm.
Vierailija kirjoitti:
182 cm, 65 kg, vyötärö 70 cm, rinnanympärys 100 cm (silikonit), lantio 100 cm.
Ikä vielä. 37 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤦 Suolisto ja maha sulla on turvoksissa.
Maha = vatsa
Vatsassa on paljon muutakin kuin maha.
Maha ja vatsa ovat yksi ja sama asia. Sitä mä tarkoitan. En sitä mitä sisällä on.
Eihän ole, daiju hyvä. Maha= mahalaukku, vatsa= koko vatsan alue. Ota asioista edes selvää jos vängätä pitää.
-eri
Keliakia. Saa vatsan turpoamaan. Vältä viljoja.
Vierailija kirjoitti:
Oletko AP raskaana?
En, kävin muutama vuosi sitten sterilisaatioleikkauksessa ja munajohtimista poistettiin kunnon pätkät. Olin reilu parikymppinen kun sain lapsen ja raskauden jälkeenkin vatsa oli vuosien ja vuosien ajan ihan normaali ja litteä, kunnes nyt tosiaan räjähtänyt ihan käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maha = vatsa
Maha ja vatsa ovat yksi ja sama asia. Sitä mä tarkoitan. En sitä mitä sisällä on.
No kun ei ole.. maha on vatsan sisällä ja vatsan sisällä on monta muutakin elintä. Jäikö ala-aste väliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maha = vatsa
Eihän ole, daiju hyvä. Maha= mahalaukku, vatsa= koko vatsan alue. Ota asioista edes selvää jos vängätä pitää.
-eri
Vatsa = vatsalaukku
Vierailija kirjoitti:
Keliakia. Saa vatsan turpoamaan. Vältä viljoja.
Mulla sisäelintulehdus turvotti vatsaa kymmeniä senttejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maha = vatsa
-eri
Vatsa = vatsalaukku
En oikeasti tiedä valitsitko tosi oudon aiheen trollata vai ootko oikeasti noin tyhmä :D
165cm, 74kg, BMI 27.2, 38v, 98cm eli vyötärölle kertyy helposti
Mihin moukka tätä tietoa tuntemattomilta tarvitset... .Vastaa
Mitä meidän mitat hyödyttää sun vaivassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maha = vatsa
-eri
Vatsa = vatsalaukku
En oikeasti tiedä valitsitko tosi oudon aiheen trollata vai ootko oikeasti noin tyhmä :D
Anteeksi. Olen tyhmä
Kannattais kyllä käydä tutkittamassa, jos yllättäen on noin kasvanut. Tuntuuko olevan läskiä, turvotusta, vai mitä? Menopaussi voi turvottaa, mutta ei liene sulla sitä vielä? Stressiä ja kortisoli koholla? Erkauma alkanut oireilla kolmenkympin ylityttyä?
Mulla 160 cm, 68 kg, 65 cm vyötärö ja ikää 42. Reenattu olen ja luonnostaan kapia vyötärö joka ei kerrytä fläsää.
Mulla paino vaihtelee, oon mennyt välillä 60 - 95. Vyötärönympärys on mennyt sen mukaan: sama senteissä kuin paino kiloissa. Nyt vähän vähemmän. Painan reilut 90 kg (joo apua, en kauaa!). Olen 52-vuotias ja 179 cm pitkä, selittää ehkä vähän.
Minulla on täsmälleen sama vyötärö, 78 cm kapeimmassa kohdassa. Olen 166 cm pitkä, painan 68 kg, ikää melkein 50 ja takana kolme synnytystä. Tämäkin vyötärö tuntuu pursuavan kymmenen vuoden takaiseen verrattuna.
Jos olet 53kg, niin painoindeksisi on 21. Itselläni myös samoissa mitoissa ylimääräistä vatsassa. Vasta BMI 19 ja säännöllisesti vatsalihasliikkeitä salilla auttaa asiaan.
Vyötärö 62cm, paino ~ 56kg.
Yleensä en noita lukuja tuijottele, mutta hoikkana ja suuririntaisena on vaikeaa löytää sopivat rintaliivit. Myyhän noita Zalandokin, mutta pitäisi löytää hyvät liivit.
En tiiä. Oon terve ja nautin elämästä, en mittaile.
Vatsalihasten erkauma? Saa vatsan pullottamaan...