Naiset! Mikä on teidän paino ja vyötärönympärys?
Olen huolissani vyötäröni ja vatsani paisumisesta. Mulla on hurjia turvotuksia ja kaikki kilot tuntuu kertyvän vatsaan vaikka olen muuten ok hoikka. Olen siis 159cm pitkä, painan 53-55kg ja vyötärönympärys on nykyään 78cm!! Ikää 34 vuotta.
Keskivartalo on ihme tynnyri muuhun vartaloon verrattuna. En harrasta muuta liikuntaa kuin koiran kanssa kävelyä ja imurin varressa heilumista joka kolmas päivä. Onko minulla siis paljon sitä ns vaarallista vatsarasvaa sisäelinten ympärillä?
Painoin vielä pari vuotta sitten 52-53kg ja vatsa on ollut aivan eri kokoinen ja näköinen. Vyötärönympärys alkoi silloin kutosella. En ymmärrä mitä tapahtuu.
Mikä teillä on pituus, paino, vyötärönympärys ja ikä?
Kommentit (119)
Mikä on naisella normaalimäärä viskeraalirasvaa?
165 cm 420 kg vyötärömitta 666 cm
161cm, 62kg, 49v, 80cm
mulla ei ole ihinä ollut vyötäröä, olen mallia tasapaksu. Mitta rintojen alta (eli rintaliivimitta) on lähestulkoon sama kuin vy.
Miksi hoikat naiset saaneet alapeukkuja? Eikö kehopositiivisuus koskekaan hoikkia?
Naiset, mikä on teidän piano ja sen vieterinympärys.
Onko normaalia tietää mittansa näin tarkkaan? 😮
En minä vaan tiedä. Ja ei, en ole läski vaan ihan hoikka ja normaalipainoinen ex-syömishäiriöinen.
Silloin sairauden aikana piti mittailla vähän väliä.
Onko stressiä, unettomuutta, ruokavalion muutoksia, vatsakipuja?
En tiedä eikä kiinnosta. Olen normaalipainoinen ja se riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
162, 110, 100, 110, 81v ; paino unohtui se on 67kg
ja mokomat kertoivat, että on ylipainoa!
Keskivartalo"lihavuus" on usein vain IBS:n tai endometrioosin aiheuttamaa turvotusta. Harvalla hoikalla on oikeasti hirveä määrä rasvaa keskivartalossa, vaikka olisi kuinka turvotusta.
Vyötärö on suuri, mieheni jo katsoo netistä naiset ja muut, ei koske minuun mutta sanoo et leveä.
164cm
68kg (about, en ole punninnut itseäni vuosiin)
Vyötärö 72cm
Lantio 103cm
Paino kerääntyy itsellä lähinnä perseeseen ja reisiin.
Painan about saman verran, mut oon 165 cm. En ikinä mittaa vyötärön ympärystä, oma olotila ratkaisee.
N32
Vierailija kirjoitti:
Painan about saman verran, mut oon 165 cm. En ikinä mittaa vyötärön ympärystä, oma olotila ratkaisee.
N32
Minulle ratkaisee olotilan lisäksi se, että kunhan jotenkin mahdun vaatteisiin niin ettei tarvii koko vaatekaappia uusia :D
Mene inbody tms. mittaukseen. Omalla kuntosalilla se maksaa 10€. Siinä mitataan viskeraalinen rasva. Saat myös tarkemmin tietää miten rasva jakautuu kehossasi ja rasvaprosentin. Itsellä oli aika herättävä kokemus.
T. 33% rasvaa