Biologi todisti, kun metsäkone jyräsi uhanalaisten simpukoiden yli: Kuljettaja totesi, että voisit ottaa rintaliivit pois
Hän kertoo pysäyttäneensä metsäkoneen kuljettajan ja ilmoittaneensa, että rauhoitetun joen yli ajaminen on laitonta.
Osa keskustelusta tallentui Sysiveden kuvaamalle videolle. Yle on nähnyt videon.
- Kuljettajan asenne oli sellainen, että siitähän nyt mennään yli. Että hän ei paljoa lotkauttanut korvaansa huomautukselle, Sysivesi kertoo.
Sysiveden mukaan kuljettaja myös käyttäytyi tilanteessa asiattomasti.
- Hän totesi siinä, että voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo.
- Minä tulkitsin sen itse niin, että täällä ei minkään hippien ininöitä paljoa kuunnella, että täällä toimitaan niin kuin on aina toimittu, Sysivesi arvioi.
Sysiveden mukaan kuljettaja jatkoi keskustelun jälkeen matkaansa ja ylitti joen uudestaan.
Kommentit (3618)
"Jos minä menen keräämään kukkia ja joku ohikulkeva sanoo niiden olevan rauhoitettuja eikä niitä saa poimia, niin kyllä minä lopetan poimimisen alkuunsa enkä käske sanojaa näyttämään persettään minulle."
Jos minulle joku random tyyppi tulee sanomaan, ettet saa poimia kukkia, suosittelen ystävällisesti pitämään huolen omista asioistaan ja jatkan poimimista.
Miksi jonkin tuntemattoman horinat minua kiinnostaisi.
Jospa konekuskikin oli vihreä ja syntyi tyypillinen reviiritaistelu?
"Kyllä sen tietää jo nyt että media ei tule tuota kuskia jättämään rauhaan ennen kuin lähtee oman käden kautta. Varmaan ennen kuin syytteitäkään ehditään lukea on jo rääkätty hengiltä ja someen kaivettu kaikki tiedot riepoteltavaksi."
Minkähän takia joku median riepotus tai some jota ei tarvitse seurata ketään normaalia ihmistä kiinnostaisi. Oikeassa maailmassa ja etenkään tuon kuskin tuttavapiirissä joku simpukkalauma on yks hailee.
Tuo korjaus kestää pitkään, eikä tule varmaan tämän sukupolven tai seuraavankaan aikana ennallistumaan. Saadaanko alapuolen rauskuja pelastettua laisinkaan. Pitää jotenkin estää, että urista ei lähde kevättalvella valumaan lisää liejua ja hiekkaa jokeen. Käytännössä kaikki alajuoksulla oleva on vaarassa. Ajankohta on vielä hankala, kun syksy ja sateet painaa päälle. Joesta olisi saatava hiekkaa pois, mutta samalla varottava, ettei se lähde leviämään liikaa alajuoksuun. Taistelua aikaa ja hiekkaa vastaan..
Ihan älytön kohu. Muutama raakku kuoli, so what. Tuntuuhan noita riittävän. Maailmassa on oikeitakin ympäristörikoksia.
Metsäkoneenkuljettaja ei ole lahjakkaimpien joukossa.
Ehkä hän tarvitsi itselleen ne rintaliivit? Monilla miehillä on VALTAVAT rinnat.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin se Stora Enso tuo teillekin hyvinvoinnin , tuskin ainkaan ne jokihelmisimpukat.
Tämä on toki totta, että Stora Enso tuo hyvinvointia, mutta ei se silti oikeuta tätä. Luonnon monimuotoisuuden säilyttäminenkin tuo kyllä hyvinvointia, mutta siinä pitää nähdä pitempi aikaväli ja kokonaisuus.
"Jos tulee tuomio niin se on vankeustuomio."
Joo ehdollinen vankeustuomio eli ei tuomiota.
Vierailija kirjoitti:
"Jos minä menen keräämään kukkia ja joku ohikulkeva sanoo niiden olevan rauhoitettuja eikä niitä saa poimia, niin kyllä minä lopetan poimimisen alkuunsa enkä käske sanojaa näyttämään persettään minulle."
Jos minulle joku random tyyppi tulee sanomaan, ettet saa poimia kukkia, suosittelen ystävällisesti pitämään huolen omista asioistaan ja jatkan poimimista.
Uskon toki, että sinua ei haittaa yhtään vaikka kyseinen kasvi ei kasva missään muualla ja se häviää kokonaan Suomesta, kun sinä revit ne juuria myöten.
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin vouhkataan kun kyseessä olisi jonkin pikkukylän tai kaupungin joukkumurha. Hoh hoijaa.
Tämä on vakava asia. Systemaattinen koko Suomea koskeva ongelma joka johtaa meidän tuhoon.
"Tuo korjaus kestää pitkään, eikä tule varmaan tämän sukupolven tai seuraavankaan aikana ennallistumaan. Saadaanko alapuolen rauskuja pelastettua laisinkaan. Pitää jotenkin estää, että urista ei lähde kevättalvella valumaan lisää liejua ja hiekkaa jokeen. Käytännössä kaikki alajuoksulla oleva on vaarassa. Ajankohta on vielä hankala, kun syksy ja sateet painaa päälle. Joesta olisi saatava hiekkaa pois, mutta samalla varottava, ettei se lähde leviämään liikaa alajuoksuun. Taistelua aikaa ja hiekkaa vastaan.."
No voi kauhea. Ei niitä rauhoitettuna voi edes myydä japanilaisille ja varmaan maistuukin ihan psskalle.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti suurimman osan mielestä tämä Raakku ongelma on näin iso ja vakava?
Eikä suomessa tahi planeetalla ole mitään muuta ongelmaa?
Onhan se nyt kun Suomessa noita möllyköitä on muutama satatuhatta ja nyt tuhat kuoli. En tiedä onko tuosta isossa kuvassa nyt mitään merkitystä, kun noita ole kerätty helmien takia varmaan 100 vuoteen minkä takia on joutunutkin uhanalaisten listalle. Elelevät 100 vuotiaaksi ja naaraalla on 3-5 miljoonaa munasolua. Siitäkin kun prosentti selviää, niin se on 30-50 tuhatta jälkeläistä.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä sen tietää jo nyt että media ei tule tuota kuskia jättämään rauhaan ennen kuin lähtee oman käden kautta. Varmaan ennen kuin syytteitäkään ehditään lukea on jo rääkätty hengiltä ja someen kaivettu kaikki tiedot riepoteltavaksi."
Minkähän takia joku median riepotus tai some jota ei tarvitse seurata ketään normaalia ihmistä kiinnostaisi. Oikeassa maailmassa ja etenkään tuon kuskin tuttavapiirissä joku simpukkalauma on yks hailee.
Tuskin osaa edes lukea.
Vierailija kirjoitti:
Sen takia että jos liikut täälläpäin ja poimit mitään minun mailtani vedän sinua pataan.
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin vouhkataan kun kyseessä olisi jonkin pikkukylän tai kaupungin joukkumurha. Hoh hoijaa.
Niissähän asuu nykyisin enää vanhuksia ja peräkammarin aikamiespoikaa. Joten mitä väliä joukkomurhalla olisi.
"Sen takia että jos liikut täälläpäin ja poimit mitään minun mailtani vedän sinua pataan."
Et vedä, koska et pysty siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää biologi on jo kaivettu esille ihan yhtälailla ja vielä pahemmin ja juntit fantasioi vihreän päälle runk kkaamisesta. Että kyllä joutaa kuskikin kaivaa esille, ainut ero että sen päälle runk kaamisesta ei kukaan fantasioi.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti suurimman osan mielestä tämä Raakku ongelma on näin iso ja vakava?
Eikä suomessa tahi planeetalla ole mitään muuta ongelmaa?
Tämän ketjun aiheena ovat ne raakut ja tuo ympäristötuho/luonnonsuojelurikos, törkeä sellainen. Olisi outoa jos tässä alettaisiin puimaan vammaisten oikeuksia tms mikä ei liity aloitukseen ja otsikkoon lainkaan. Melko usein ne ihmiset jotka välittävät luonnosta välittävät monista muistakin heikossa asemassa olevista/puolustamisen tarpeessa olevista. Ja jos joku on yhden asian ihminen niin mitä sitten? Miten ketään hyödyttää jos kukaan ei noista raakuista/ylipäätään luonnosta välittäisi? Ihme jeesustelija olet ja pieleen meni sivaltamisesi.
Raakkuja oli joessa toistasataa tuhatta ja Mtsähallituksen väki pelasti niistä 4 tuhatta.
Tulee Stora lasku Ensolle.