Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailmanlaajuinen jättitutkimus: Lihan syöminen lisää diabeteksen riskiä

Vierailija
22.08.2024 |

Tää on hauska, mä en ota sen enempää kantaa näihin lihajuttuihin ja ylipäätään ihmisten ruokavalioihin, koska mua ei kiinnosta lähteä tappelemaan asioista, mistä kukaan ei oikeasti tiedä mitään. Sen takia tämä liha/vege tappelu on ihan turha. 

Jokainen syökööt mitä haluaa. 

Se mikä mua näissä jutuissa naurattaa, on se, että ne ei koskaan laita lehteen esimerkiksi eineksien/karkkien/mättöjen/alkoholin/lisäaineiden ja näiden oikeasti haitallisten asioiden vaikutuksia ihmisen kroppaan

Pelkästään tästä asiasta te voitte itse päätellä sen, että media on ostettu ja se puskee juurikin asioita, mitä joku ostaja haluaa siellä olevan. 

Se mua aina mietityttää.

<3

https://www.satakunnankansa.fi/maailma/art-2000010646008.html?utm_term=…

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarallisinta on prosessoitu liha. Se lisää diabetesriskiä mutta aiheuttaa myös syöpää. Ei ole mikään uusi asia eikä siinä ole mitään hauskaa.

Vierailija
2/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavasti koskaan ei kerrota tutkimuksesta, jonka mukaan prosessoitu vegeruoka lisää syöpäriskiä siinä missä kinkkukin. Tämäkin kun on fakta, tosin ei kovin tunnettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavasti koskaan ei kerrota tutkimuksesta, jonka mukaan prosessoitu vegeruoka lisää syöpäriskiä siinä missä kinkkukin. Tämäkin kun on fakta, tosin ei kovin tunnettu.

Totta. Soijanakit eivät ole millään tavalla terveellisiä.

Vierailija
4/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän voin todeta että oikeastaan kaikki syöminen lisää riskiä sairastua moniin eri sairauksiin. Elämä ei ole riskitöntä. 

Taitaa tämäkin tutkimus olla ilmasto populan aikaansaannoksia.

Vierailija
5/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat olleet vasta hetken markkinoilla ja kuluttajia vähemmän. Mutta on kyllä jo pitkään tiedetty, että ultraprosessoitu ruoka on aina pahasta. 

Vierailija
6/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassujen woke tutkimuksia nämä. Ne tunnistaa siitä että agenda on se ainoa oikea.

Vierailija
7/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska juttu!

Onneksi minulla riittää kinkkua ja juustoa paksusti leivän päälle joka aamu. 

Vierailija
8/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin tätä.

Miten ihmeessä olisi mahdollista, että "media on ostettu"?

Tai että tutkijat väärentäisivät tutkimustuloksia, koska ovat osa jotain "suurta salaliittoa"?

Kuinka tyhmiä te olette?

Vierailija
9/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa, että mikä on se mekanismi jolla lihansyönti saa tuon aikaan. 

Tietääkseni lihaa saa syödä ihan helvetisti liikaa, että verensokerit nousee juuri ollenkaan ja haima edes joutuu hommiin. Eikä nyt puhuta mistään sadoista grammoista vaan useammasta kilosta.

Vierailija
10/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noista karkkien yms. haitoista tietoa joka paikka väärällään. Se vaan on jo niin vanhaa tietoa, ettei siitä saa enää mitään uutta yllättävää tutkimustulosta. Ei ole myöskään uutisia: "Uusi tutkimus! Tupakka aiheuttaa keuhkosyöpää!" Ei ole koska se on tiedetty jo pitkään.

Vierailija
11/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 85 vuotias ja olen aina syönyt lihaa, eipä ole kropassa ollut mitään vikaa.

Tosin jotkut sairastuu kun näkeekin lihaa.

MT-sairas vai jotain muuta siitä en tiedä.

Vierailija
12/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tutkijat havaitsivat, että päivittäin syötynä 50 grammaa prosessoitua lihaa liittyi 15 prosenttia suurempaan riskiin sairastua kakkostyypin diabetekseen kymmenen vuoden aikana."

Käytännössä siis lähes merkityksetön riskin lisääntyminen. Jos on normaalipainoinen ja harrastaa liikuntaa, niin voi kyllä syödä lihaa ihan vapaasti. Itse olen vegaani, en terveyssyistä.

Vierailija
13/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervassujen woke tutkimuksia nämä. Ne tunnistaa siitä että agenda on se ainoa oikea.

Joo, ei esimerkiksi tutkita näitä vegenakkeja, tai sitten tutkitaan mutta vääränlaiset tulokset tungetaan pöytälaatikon pohjimmaiseksi.

Vierailija
14/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diebetes on uusi kolesterolihuijaus. Parantumaton, elämän mittainen lääkitys. Varsinkin raaskana olevia, herkässä tilassa olevia naisia maalitetaan tähän nyt urakalla

Pharmakeia on saatanasta

Vierailija
15/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kakkostyypin diabeteksen riskiä lisää etenkin keskivartalolihavuus. Keski-ikäisillä ihmisillä, joilla on 15 kiloa tai enemmän ylipainoa, vaara sairastua diabetekseen on ainakin 1020-kertainen normaalipainoisiin verrattuna. Liikunnan vähäisyys lisää riskiä."

No niin, eli ylipaino lisää riskiä 1000% - 2000%, lihan syönti 15%. Siitä vähän suhteellisuudentajua ihmisille.

Vierailija
16/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta ihmiskeholle on jauho-rasva-sokeri-yhdistelmä. Lihassa itsessään ei ole mitään luonnotonta sekasyöjälle. 

Vierailija
17/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi selkeä prosessi, joka aiheuttaa riskin, sitä voi muuttaa ja kehittää. Eli jos kasvit laittaa samaan prosessiin, tuleeko sama riski?

Nämä tutkimukset on aina kummasti vegaani-liiton tilaamia.

Vierailija
18/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito = epäterveellistä.

Kanamunat = epäterveellistä.

Liha = MYRKKYÄ.

Koska eläinperäisiä.

-ituhippitutkija-

Vierailija
19/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai näin syöt mitä syöt js kuolet kun joku ajaa skuutilla päin...

Vierailija
20/112 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on kuitenkin yhä tärkein vitamiinien ja hivenaineiden lähde ruokavaliossa. Siinä ne ovat kohtalaisen tiiviissä ja vähäkalorisessa muodossa. Hauska nyanssi on, ennen insuliinihoidon keksimistä syötiin diabeteksen hoitamiseen hyvinkin lihapitoisesti, koska liha ei nosta verensokeria hiilihydraattien tapaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän