Mies ei suostu jakamaan perintörahojaan
Saanut vähälle aikaa kaksi aika isoa perintöä. En ole niistä saanut mitään. Ei puhettakaan jakamisesta.
Hän viestittelee puhelimellaan enemmän kuin aiemmin. En pääse viestejä katsomaan, kun laitat lukituksen päälle.
En voi erotakaan, kun emme ole naimisissa. Vai voisinko silti vaatia osani?
Kommentit (47)
Mees nyt välillä ulos lenkille ja vetämään happea keuhkoisi. Nyt jutut menevät jo ihan hervottomiksi
Vierailija kirjoitti:
No, ne on miehen.
Jos on naimisissa, ja testamentissa ei ole rajattu perillisten puolisoita irti perinnöstä -> ei ole miehen, vaan molempien.
Et voi erota, koska ette ole naimisissa? Sen kus pakkaat kamasi ja lähdet. Vai oletko vain rahojen perään? Voi kun testamenttiin voi laittaa pykälän, että puolisot eivät ole oikeutettuja perintöön, joten jäisit silloinkin ilman.
Ei meilläkään jaettu ja törsätty puolison perintöä vaan ne laitettiin säästöön sairauksien ja työttömyyden varalle.
Jakaisitko itse isot perintösi miehen kanssa, kun ette ole edes naimisissa?
Jos et ole naimisissa, et ole oikeutettu perintöön. Eli et voi vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Oletko naimisissa? Oliko perintöjen testamentissa rajattu puolisot ulos?
Sehän kertoi jo aloituksessa etteivät ole naimisissa.Ihmetyttää nää kommentoijat, onko niin kiire kommentoimaan ettei pysty/kykene lukemaan ymmärrettävästi aloitusta.
Tottakai rahat kuuluvat miehelle. Eivät sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ne on miehen.
Jos on naimisissa, ja testamentissa ei ole rajattu perillisten puolisoita irti perinnöstä -> ei ole miehen, vaan molempien.
no kyllä minä tämän tiedän. Ap kertoi, ettei ole naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole naimisissa, et ole oikeutettu perintöön. Eli et voi vaatia.
Eikä sittenkään. Avioerossa korkeintaan voi vaatia.
Jos myyn omistamani kesämökkitontin, jonka olen perinyt kuuluuko rahoista puolet puolisolle? Ei, tontti oli minun.
Miks hänen pitäisi jakaa niistä sulle?,
Vierailija kirjoitti:
Et voi erota, koska ette ole naimisissa? Sen kus pakkaat kamasi ja lähdet. Vai oletko vain rahojen perään? Voi kun testamenttiin voi laittaa pykälän, että puolisot eivät ole oikeutettuja perintöön, joten jäisit silloinkin ilman.
Perinnön jättäjä voi elessään rajata puolison pois. Pitää merkitä testamenttiin. Oma isäni teki näin.
LOL "En voi erota, kun emme ole naimisissa"
En saa naurua loppumaan!!!
Jos ette ole naimisissa, niin miten h* elvetissä ne rahat sinulle kuuluisivat?
Vaikka olisitte naimisissakin, niin perinnössä voi olla ehto, että perintö ei kuulu puolisolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ne on miehen.
Molemmilla on omat omaisuudet. Vasta ero tai kuolema tuo tasinkomahdollisuuden. Tosin avioliitossa on elatusvelvollisuus.
Oletko naimisissa? Oliko perintöjen testamentissa rajattu puolisot ulos?