Maailmanlaajuinen jättitutkimus: Lihan syöminen lisää diabeteksen riskiä
Tää on hauska, mä en ota sen enempää kantaa näihin lihajuttuihin ja ylipäätään ihmisten ruokavalioihin, koska mua ei kiinnosta lähteä tappelemaan asioista, mistä kukaan ei oikeasti tiedä mitään. Sen takia tämä liha/vege tappelu on ihan turha.
Jokainen syökööt mitä haluaa.
Se mikä mua näissä jutuissa naurattaa, on se, että ne ei koskaan laita lehteen esimerkiksi eineksien/karkkien/mättöjen/alkoholin/lisäaineiden ja näiden oikeasti haitallisten asioiden vaikutuksia ihmisen kroppaan
Pelkästään tästä asiasta te voitte itse päätellä sen, että media on ostettu ja se puskee juurikin asioita, mitä joku ostaja haluaa siellä olevan.
Se mua aina mietityttää.
<3
https://www.satakunnankansa.fi/maailma/art-2000010646008.html?utm_term=…
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
No vhh kuitenkin hoitaa diabetesta niin hyvin, että ei tarvi lääkityksiä. Mulla useampi tuttava on jo vuosia syöny vhh, heillä db, mutta ovat päässeet lääkkeistä eroon. Kukaan heistä ei edes ollut ylipainoinen sairastuessaan. En oikein usko, että liha lisää minkään sairauden riskiä. Itse syön nykyään kaikkea, paitsi pikaruokaa, valmisruokia, sokeria. Hiilareita max 100 g päivässä. Terve ja hyvinvoiva olen, kohta 60. Olin monta vuotta kasvissyöjä ja tykkään edelleen kasvisruuasta, mutta vatsavaivojen ja alhaisen hb ja ferritiinin takia piti muuttaa ruokavaliota ja se on toiminut.
"En oikein usko, että liha lisää minkään sairauden riskiä."
Saahan sitä uskoa, että maa on litteä, vaikka kaikki tutkimustieto ja todistusaineisto puhuisi sitä vastaan.
Lukekaa enemmän asiasta, niin ei tarvitse ihmetellä asiaa. Uusia tutkimuksia on paljon joissa rasvan osuutta diabetekseen avataan tarkemmin. Löytyy myös tutkimuksia siitä, että ketodietillä paastosokeri on korkeampi kuin normi terveellisellä. Normilla toki päivän aikainen verensokerin vaihtelu on voimakkaampaa.
Löytyy myös tietoa siitä, että alle 120 hiilarit pahentavat insuliiniresistenssiä ja lisäävät myöhemmän sairastumisen riskiä.
Oikeaa ruokavaliota diabetekseen ei oikeasti tiedetä ja sitä tutkitaan jatkuvasti, vaikka palstan öyhöttäjät muuta väittävät. Rasvan osuutta tutkitaan nyt todella paljon monissa maissa.
Kaikkea kohtuudella ja mahdollisimman puhtaasti. Kai se nyt on sanomattakin selvää. Silti voi välillä ottaa lihaa, jos siltä tuntuu.
Sen verran suur maailma, että miten vain tahdot asian olevan, löydät jostain mieltäsi komppaavan tutkimuksen - tai usein "tutkimuksen"
Kannattais jonkinlainen mediasuodatin (siis järki) olla?
Mun pitää alkaa vähän enemmän miettiä syömisiä kun paastoverensokeri on koholla. Liha ei kyllä ole se ensimmäinen asia, jota tässä miettii, oikeasti. Kyllä se on se sokeri- ja herkkuosasto ja juomat joita tässä nyt ensin miettii. Johan tässä elämänilo viedään jos lihaa pitäisi vähentää ja syödä (paprikaa, oliiveja, papuja, sipulia = en tykkää näistä) sen sijaan enemmän. Väärät kasvikset ovat ihmisen kiusaamista. Jos ei maistu tai maistuu pahalle niin minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea kohtuudella ja mahdollisimman puhtaasti. Kai se nyt on sanomattakin selvää. Silti voi välillä ottaa lihaa, jos siltä tuntuu.
Puhdas ja prosessoimaton valkoinen kärpässieni?
Yk:n ruoka avun tiedote, mm Afrikassa paljon aliravittuja nälkäisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaarallisinta on prosessoitu liha. Se lisää diabetesriskiä mutta aiheuttaa myös syöpää. Ei ole mikään uusi asia eikä siinä ole mitään hauskaa.
Ja itse asiassa prosessoimatonta lihaa ei ole saatu yhdistettyä yhteenkään riskiin. Tuossakin puhuttiin kinkkuviipaleista.
Voihan sen noinkin sanoa jos ohittaa ne tutkimukset hemiraudasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin yksiä tilastoja. Kakkostyypin diabetesta on eniten Kaakkois-Aasiassa ja Tyynen meren alueella. Ovatko ahneita lihan syöjiä? Vähiten sitä on Afrikassa, kuinka tarkat kontrollit siellä ovat?
Tyynenmeren kansat turvotti (ja turvottaa) nimenomaan halpa, länsimainen hiilariroska mitä sinne roudataan. Tyynenmeren saaret kun ei ole mitään otollisimpia alueita (viljan) kasvatukseen, joten vihanneksia, hedelmiä ja lihaa (porsas, merenelävät) ovat perinteisesti syöneet.
Toinen ääripää ovat Inuiitit joiden perinteinen ruokavalio ei mistään muusta koostukaan kuin lihasta, rasvasta ja sisäelimistä. Ei juuri kasviksista tietoakaan. Jos nimenomaan lihan ja eläinrasvan syönti tappaisi olisi Inuiittien pitänyt kuolla jo aikaa sitten pois. Samoin monien Afrikan paimentolaiskansojen joiden jo pelkkä liikkuva elämäntapa rajoittaa esim. maanviljelyä ja täten hiilarien saantia
Inuitiiteilta on löydetty geenimuutos, joka on sopeuttanut heidät runsasrasvaisen ruokavalioon ja muutoinkin elinympäristöönsä. Meissä tosiaan on eroja.
Vierailija kirjoitti:
Maito = epäterveellistä.
Kanamunat = epäterveellistä.
Liha = MYRKKYÄ.
Koska eläinperäisiä.
-ituhippitutkija-
Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti.
Lihansyöjät on myös kasvissyöjiä.
Minä syön mitä huvittaa. Tykkään erityisesti kalasta, riistasta ja monista kasviksista. Voita syön päivittäin ja kermaa lorautan ruokiin. Makeasta en piittaa, linssit on ihan hyviä, mutta vatsa turpoaa ja olen kävelevä kaasulaitos. Samoin kaikki palkokasvit. Ompuista tykkään, muista hedelmistä en ja omputkin pitää olla kotimaisia. Hapanvihannekset on hyviä myös. Marjoja runsaasti. Ei muruakaan kaupan leipää, mutta omatekoista hapanjuurileipää vähän, joskus puuroakin. Ei siemeniä, pähkinöitä, rypsiä, rapsia ja keinoruokaa. Hoikka, terve, energinen myöhäiskeski-ikäinen olen. Ei mitään lääkkeitä. Kuolen kun aika on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vhh kuitenkin hoitaa diabetesta niin hyvin, että ei tarvi lääkityksiä. Mulla useampi tuttava on jo vuosia syöny vhh, heillä db, mutta ovat päässeet lääkkeistä eroon. Kukaan heistä ei edes ollut ylipainoinen sairastuessaan. En oikein usko, että liha lisää minkään sairauden riskiä. Itse syön nykyään kaikkea, paitsi pikaruokaa, valmisruokia, sokeria. Hiilareita max 100 g päivässä. Terve ja hyvinvoiva olen, kohta 60. Olin monta vuotta kasvissyöjä ja tykkään edelleen kasvisruuasta, mutta vatsavaivojen ja alhaisen hb ja ferritiinin takia piti muuttaa ruokavaliota ja se on toiminut.
"En oikein usko, että liha lisää minkään sairauden riskiä."
Saahan sitä uskoa, että maa on litteä, vaikka kaikki tutkimustieto ja todistusaineisto puhuisi sitä vastaan.
Tutkimustieto ei kerro lihan haitallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa enemmän asiasta, niin ei tarvitse ihmetellä asiaa. Uusia tutkimuksia on paljon joissa rasvan osuutta diabetekseen avataan tarkemmin. Löytyy myös tutkimuksia siitä, että ketodietillä paastosokeri on korkeampi kuin normi terveellisellä. Normilla toki päivän aikainen verensokerin vaihtelu on voimakkaampaa.
Löytyy myös tietoa siitä, että alle 120 hiilarit pahentavat insuliiniresistenssiä ja lisäävät myöhemmän sairastumisen riskiä.
Oikeaa ruokavaliota diabetekseen ei oikeasti tiedetä ja sitä tutkitaan jatkuvasti, vaikka palstan öyhöttäjät muuta väittävät. Rasvan osuutta tutkitaan nyt todella paljon monissa maissa.
Mistä löytyisi lähde tuolle alle 120g hiilareille?
Vierailija kirjoitti:
Diabetes 1 johtuu useimmiten autoimmuunisyistä. Oma immuunijärjestelmä tuhoaa insuliinia tuottavat haiman solut. Joskus syynä voivat olla virukset.
Mm. nyt vapaasti leviävä koronavirus aiheuttaa diabetesta. Myös lapsilla.
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin tätä.
Miten ihmeessä olisi mahdollista, että "media on ostettu"?
Tai että tutkijat väärentäisivät tutkimustuloksia, koska ovat osa jotain "suurta salaliittoa"?
Kuinka tyhmiä te olette?
Katso kuka omistaa mitäkin, julkista tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diabetes 1 johtuu useimmiten autoimmuunisyistä. Oma immuunijärjestelmä tuhoaa insuliinia tuottavat haiman solut. Joskus syynä voivat olla virukset.
Mm. nyt vapaasti leviävä koronavirus aiheuttaa diabetesta. Myös lapsilla.
Samoin rokote.
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin tätä.
Miten ihmeessä olisi mahdollista, että "media on ostettu"?
Tai että tutkijat väärentäisivät tutkimustuloksia, koska ovat osa jotain "suurta salaliittoa"?
Kuinka tyhmiä te olette?
https://plantbasednews.org/lifestyle/health-and-fitness/coca-cola-healt…
Oikeastiko uskoisit tähän, vain koska oletettu ekspertti niin sanoo?
Vierailija kirjoitti:
Vihervassujen woke tutkimuksia nämä. Ne tunnistaa siitä että agenda on se ainoa oikea.
Sua vaan kiukuttaa, kun me vasemmistolaiset olemme älykkäämpiä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maito = epäterveellistä.
Kanamunat = epäterveellistä.
Liha = MYRKKYÄ.
Koska eläinperäisiä.
-ituhippitutkija-
Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti.
Lihansyöjät on myös kasvissyöjiä.
Lihaa ja kasviksia syöviä kutsutaan sekasyöjiksi.
Eli kun media ei tiedota asioista jotka selviävät kaikille jo peruskoulussa niin media on ostettu? Pitäisikö joka päivä uutisoida isoin otsikoin etusivulla että "pallo on edelleen pyöreä"?