Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhutaan suoraan: mitkä ovat ne todelliset esteet pariutumisen ensivaiheessa

Vierailija
21.08.2024 |

Eli nyt ei puhuta "miehen kyvyistä tehdä kotitöitä" tai "uskollisuudesta" tai mistään, mikä liittyy jo pitkällä olevaan parisuhteeseen. Mitkä arvelet olevan ne kaikkein keskeisimmät tarkat syyt, miksi ihminen ei saa esimerkiksi treffiseuraa tai naisen tapauksessa ei pääse toisia treffejä/seksiä pidemmälle. Itse ehdotan näitä:

Naisella:

Ylipaino, hiljainen luonne, päihteettömyys, kyvyttömyys tehdä aloitteita edes tekstillä sovelluksissa, kehitysvamma/muu vamma, vahvat periksiantamattomat aatteet

Miehellä:

Kaljuus, korkea ikä, keskivartalolihavuus, lihaksettomuus, silmälasit, huono hygienia, rumat vaatteet, ulkomaalaisuus (poislukien valkoihoinen länsimaalainen), päihteettömyys

Kommentit (406)

Vierailija
81/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varmin keino olla pääsemättä naisen kanssa kaveruutta pidemmälle on kuunnella naisten vinkkejä pariutumisesta."

No eipä nuo teidän omat konstinnekaan näytä toimivan varsinkin kun ne ovat lähinnä vain valitusta siitä että ette pääse treffeille.

On minulle ollut aina mysteeri miksi teidän on niin hankala ottaa mitään vinkkejä vastaan sellaisilta tavallisilta ihmisiltä jotka ovat sen parisuhteen saaneet. Miksi niitä vinkkejä pitää aina vain vastustaa?

Kumman kalavinkkejä kuuntelet todennäköisemmin, sellaisen joka ei ole koskaan saanut kalaa vai sellaisen joka on saanut? Ja miksi sama ei päde pariutumisessa?

Vierailija
82/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun totesin, etten ole miehestä kiinnostunut, hän julisti, että selvästikään en ole vain yli exästä ja minun kuuluu sitten olla nyt yksin, kunnes saan aivoni järjestykseen, ja hän voi tässä auttaa tapaamalla minua kaverina kunnes olisin valmis suhteeseen (ilmiselvästi hänen kanssaan).

Onneksi se äijä on historiaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä: menee liikaa seksi edellä. Puhuu naiselle mitään seksistä ennen kuin on saanut naisen haluamaan itseään. Nainen haluaa kuulla yhtään mitään seksistä vasta kun on herännyt seksuaalinen halu juuri tätä miestä kohtaan. Suorilla seksijutuilla se halu ei herää, vaan tarvitaan hienovaraisempaa flirttiä.

Tää on kyllä niin totta! Mikään ei tapa kiinnostusta paremmin kuin (vielä) tuntematon mies joka alkaa puhua mitään seksiin liittyvää siinä mielessä että sillä vihjataan tulevaan yhteiseen seksiin tai oikeastaan muutenkaan. Seksiä ei saa olla olemassa ennenkun se kiinnostus on syntynyt. Itse olen hyvinkin seksuaalinen ja suhteessa ja sen alussa en mitään muuta mietitään kun seksiä tämän kumppanin kanssa. Halu on jäljellä vielä vuosien jälkeenkin. Mutta en halua sanaakaan kuulla aiheesta vieraalta mieheltä! 

N46

Vierailija
84/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Varmin keino olla pääsemättä naisen kanssa kaveruutta pidemmälle on kuunnella naisten vinkkejä pariutumisesta."

No eipä nuo teidän omat konstinnekaan näytä toimivan varsinkin kun ne ovat lähinnä vain valitusta siitä että ette pääse treffeille.

On minulle ollut aina mysteeri miksi teidän on niin hankala ottaa mitään vinkkejä vastaan sellaisilta tavallisilta ihmisiltä jotka ovat sen parisuhteen saaneet. Miksi niitä vinkkejä pitää aina vain vastustaa?

Kumman kalavinkkejä kuuntelet todennäköisemmin, sellaisen joka ei ole koskaan saanut kalaa vai sellaisen joka on saanut? Ja miksi sama ei päde pariutumisessa?

Koska vain naisten kanssa menestynyt voi sanoa, millä keinoin hän on päässyt naisten kanssa jatkuviin irtosuhteisiin ja lopulta ehkä parisuhteeseen. Erityisen merkittäviä ovat sellaisten miesten näkemykset, jotka ovat ulkonäöltään Henry Cavillin ja nuoremman Brad Pittin ulkopuolella, jotka ovat toistuvasti saaneet elämässään naisseuraa. Naiset osaavat kyllä sanoa, millaista miestä teoriassa arvostavat sitoutuneessa parisuhteessa, mutta nämä alkuvaiheet tuntuvat olevan hepreaa, mikä oikeasti kiinnostaa. Tai sitten sitä ainakin kaunistellaan, mikä siinä alkuvaiheessa eniten merkitsee.

Vierailija
85/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovin suurta kiinnostusta pariutumiseen. "Jos tulee joku täydellinen/riittävän helppo kohdalle", mutta sen eteen ei viitsisi nähdä paljon vaivaa. 

Tää on sama miehillä ja naisilla. 

Ei myöskään ole mallia hyvästä parisuhteesta. Odotukset seurustelusta, rakkaudesta tms. voi olla tosi hatarat tai repaleiset. 

Ei ole mitään syytä tai tarvetta pariutua. Ainakin väitetään niin, kun ollaan totuttu omaan rauhaan. 

Lyhyesti. Ei kiinnosta tarpeeksi. 

Useimmiten tarkoittaa: ei halua tehdä mitään sen eteen. Laiska.

Ei halula tehdä mitään, koska ei näe sitä palkkiota sen arvoisena. Tunnekylmissä suomalaisissa kodeissa kasvaneet ei yleensä näe. Kun on opetellut yksin pärjäämään, kuten Suomessa hyvän ihmisen täytyy, niin sittenhän pärjää. Ei halua eikä osaa ottaa siihen ketään.

Suomalainen kulttuuri ohjaa sinkkuuteen ja pariutumattomuuteen nykyään. Jossain perinteisemmillä alueilla voi olla toisin. 

Vierailija
86/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä: menee liikaa seksi edellä. Puhuu naiselle mitään seksistä ennen kuin on saanut naisen haluamaan itseään. Nainen haluaa kuulla yhtään mitään seksistä vasta kun on herännyt seksuaalinen halu juuri tätä miestä kohtaan. Suorilla seksijutuilla se halu ei herää, vaan tarvitaan hienovaraisempaa flirttiä.

Tää on kyllä niin totta! Mikään ei tapa kiinnostusta paremmin kuin (vielä) tuntematon mies joka alkaa puhua mitään seksiin liittyvää siinä mielessä että sillä vihjataan tulevaan yhteiseen seksiin tai oikeastaan muutenkaan. Seksiä ei saa olla olemassa ennenkun se kiinnostus on syntynyt. Itse olen hyvinkin seksuaalinen ja suhteessa ja sen alussa en mitään muuta mietitään kun seksiä tämän kumppanin kanssa. Halu on jäljellä vielä vuosien jälkeenkin. Mutta en halua sanaakaan kuulla aiheesta vieraalta mieheltä! 

N46

No jos ajatellaan, että mies on tuon verran sivistynyt, eikä ole noin ääliö, niin mikä muu saa jättäytymään pois ensitreffeiltä?

Vierailija
87/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi (todennäköisesti mies) ei pääse treffeille?"

Hän ei tiedä millainen nainen hänelle sopii eikä ymmärrä mitkä ovat hänen vahvuutensa parisuhdemarkkinoilla.

Tämän takia hän yrittää vääriä naisia väärillä tavoilla.

Enkä nyt puhu mistään tasoista tai edes ulkonäöstä. Jos olet itse rauhallinen ja kiltti niin etsi nyt ihmeessä sellaista naista äläkä jotain bailaavaa räväkkää sähikäistä. Ja mieti miten tuot sen oman persoonaasi mahdollisimman positiivisesti esiin.

Vierailija
88/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun deittailemieni miesten kohdalla on aina ollut kyse luonteesta. Joidenkin kanssa juttu ei vaan kulje, jotkut ovat suorastaan ärsyttäviä ja pieni osa ihan hulluja. 

Tämä. Ei tiedä miten hankala miesten on tajuta että sen yhdessäolon pitää olla molemmista oikeasti kiinnostavaa ja luontevaa jotta suhde voi syntyä. Vaikka miten olisi komea naama niin jos ne jutut ärsyttävät koko ajan niin ei siitä mitään tule.

Sillä naamalla taas ei ole ollenkaan niin isoa väliä jos henkinen yhteys syntyy.

Mutta tässä puhuttiinkin nyt treffeille pääsemisestä, eikä siitä, että jutut eivät luista jo lähes parisuhteessa.

Hyvin monet treffit sovitaan puhumalla tai pidemmänkin viestittelyn jälkeen. Kyllä siinäki

Naiset haluaa tietää ennen treffejä

1) Onko riittävästi yhteistä elämäntavassa ja arvoissa, että kannattaa nähdä. 

2) onko mies täyspäinen ja tunteidensa säätelyyn kykenevä vai yrittääkö esim. päsmäröidä ja vetääkö kilarit jos asiat ei mee oman mielen mukaan.

Keskustelemalla näitä sit yritetään ensin selvittää. 

Vierailija
89/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin jätin kymmeniä miehiä alkuvaiheessa koska eivät tienneet mitä halusivat. 

Sitten löytyi mies joka halusi minut ehdottomasti. Tuolla se nukkuu

Vierailija
90/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei tiedä millainen nainen hänelle sopii eikä ymmärrä mitkä ovat hänen vahvuutensa parisuhdemarkkinoilla.

Enkä nyt puhu mistään tasoista tai edes ulkonäöstä. Jos olet itse rauhallinen ja kiltti niin etsi nyt ihmeessä sellaista naista äläkä jotain bailaavaa räväkkää sähikäistä. Ja mieti miten tuot sen oman persoonaasi mahdollisimman positiivisesti esiin.

"En puhu tasoista tai ulkonäöstä". No eiköhän tuossa nyt viitattu molempiin.

Vierailija
91/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käynyt viimeisen kahden vuoden aikana n. 20 treffeillä. Alla tulokset:

Kolmen naisen kohdalla minä olisin ehdottomasti halunnut treffata uudestaan. Kukaan näistä kolmesta ei kuitenkaan halunnut nähdä minua uudelleen.

Viisi näistä naisista olisi halunnut treffata minut uudelleen, mutta minä en halunnut heitä. 

Loput tapaukset oli sellaisia, joissa kumpikaan osapuoli ei ollut erityisen innoissaan toisesta.

Eli 20 treffit takana, eikä vielä kertaakaan ole käynyt niin, että molemmilla osapuolilla olisi halu tavata uudelleen 😃

M35

Eli useampi kiinnostui susta kuin sinä naisista. Miksi et halunnut tavata näitä susta kiinnostuneita naisia uudelleen?

Tämä on kyllä mielenkiintoinen ilmiö. Ei kai kukaan

Miksi mies ei pääse treffeille? Nainen ei pidä häntä kiinnostavana tai viehättävänä. Molempiin vaikuttaa myös se käytös, keskustelutaito ja etenkin kirjallinen ilmaisu (jos äpeissä ollaan).

Vierailija
92/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun deittailemieni miesten kohdalla on aina ollut kyse luonteesta. Joidenkin kanssa juttu ei vaan kulje, jotkut ovat suorastaan ärsyttäviä ja pieni osa ihan hulluja. 

Tämä. Ei tiedä miten hankala miesten on tajuta että sen yhdessäolon pitää olla molemmista oikeasti kiinnostavaa ja luontevaa jotta suhde voi syntyä. Vaikka miten olisi komea naama niin jos ne jutut ärsyttävät koko ajan niin ei siitä mitään tule.

Sillä naamalla taas ei ole ollenkaan niin isoa väliä jos henkinen yhteys syntyy.

Mutta tässä puhuttiinkin nyt treffeille pääsemisestä, eikä siitä, että jutut eivät luista jo lähes parisuhteessa.

Hyvin monet treffit sovitaan puhumalla tai

Ja miksi Tinderin suosituimmat miehet ovat nimenomaan ulkoisesti miesmallin tasoa? Jos googlaat Tinderin suosituimmat miehet, niin ei siinä naiset ole ajatelleet yhteisiä harrastuksia.

Vierailija
93/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelusta huomaa, että Tinder on se deittailun pohja ja ainoa todellinen moraalinen tapa yrittää etsiä kumppania. Tinder on saavuttanut juuri sen, mihin se on pyrkinyt. Täydellisesti.

Vierailija
94/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppisenä naisena vastaan että mahdottomuus löytää päihteetöntä treffikumppania.

Totta, se johtuu siitä että nainen on nelikymppinen.

M67v, päihteetön

Vierailija
95/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun totesin, etten ole miehestä kiinnostunut, hän julisti, että selvästikään en ole vain yli exästä ja minun kuuluu sitten olla nyt yksin, kunnes saan aivoni järjestykseen, ja hän voi tässä auttaa tapaamalla minua kaverina kunnes olisin valmis suhteeseen (ilmiselvästi hänen kanssaan).

Miehet alkaa haukkua ja vittuilla jos niille sanoo ei, joten kannattaa vaan suoraan ghostata. 

Vierailija
96/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella: ulkonäkö. Pahin ongelma ylipaino. Jossain hyvin kaukana tulee luonteeseen liittyvät jutut. Yleensä niin että nainen luulee olevansa helmi kun on hoikka/isorintainen/blondi/tms ja elämänhallinta kunnossa, mutta on luonteeltaan tosi mitäänsanomaton tai sitten aivan liian vaativa, ja silti tavoittelee jotain omien piiriensä alfauroksia.

Miehellä: sosiaalinen taitamattomuus. On tosi hyvännäköisiä ja periaatteessa kaikinpuolin ok tyyppejä, menestyneitäkin,  joiden sinkkuuden syy on selvä kun juttelee puoli tuntia. Ei kovin fiksuja, sosiaalisesti kömpelöitä. Smalltalk on omista saavutuksista jauhamista ja/tai kaiken alla on kysymys että kelpaanko tälle naaraalle, naaras voisi olla kuka tahansa (hoikka). 

Ja toisaalta vastaavasti vastaavasti vaikka millaisin puuttein varustettu mies löytää naisen jos osaa jutella. Oikeasti kannattaa olla naistennaurattaja! Muut miehet ovat syystä kitkeriä heitä kohtaan.

Vierailija
97/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä huono hygienia, huono kunto, huonot käytöstavat, sovinismi, naisviha, ylisuorittaja, pummius,

ei tiedä mitä hakee vaikka ikää kohta 40,

ei ymmärrä että EI on kokonainen lause,

stalkkeri, friikki, väkivalta, uhkailu, lääppiminen. 

Tuossahan nuita syitä on läjä päin.

Aika jännä että itsellä ei mikään näistä vaan hyvin kaukana, mutta silti olen ilmaa.

M57

Vierailija
98/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska vain naisten kanssa menestynyt voi sanoa, millä keinoin hän on päässyt naisten kanssa jatkuviin irtosuhteisiin ja lopulta ehkä parisuhteeseen."

Höpsistä nyt. Täällä vinkkejä antavat ihmiset ovat suurelta osin ihan taviksi jotka ovat yhdessä toisen taviksen kanssa. Ja suurin osa on elämässään tapaillut muutamaa ihmistä vakavasti.

Te ette halua ottaa vinkkejä vastaan vain siksi että se tarkoittaisi sitä että teidän pitäisi lähteä ulos omasta "en minä ketään kuitenkaan saa joten ei kannata edes yrittää" kuplastanne.

Kyllä se kuule minuakin aikuineni pelotti ihan älyttömän paljon menne juttelemaan sille yhdelle naiselle joka näytti mukavalta. Meinasin jo jänistää koska se olisi ollut paljon helpompi ratkaisu olla tekemättä mitään.

Mutta onneksi menin koska hän sattui olemaan se ihminen jonka kanssa syntyi heti joku sellainen tunne ja yhteys jota ei synny kuin ihan harvoijen ihmisten kanssa.

Vierailija
99/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En puhu tasoista tai ulkonäöstä". No eiköhän tuossa nyt viitattu molempiin.

Persoonaan, arvoihin ja elämäntapaan myös. Niitäkin kandee ajatella ja niiden mukaan haarukoida kuka sopis itselle. 

Vierailija
100/406 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet alkaa haukkua ja vittuilla jos niille sanoo ei, joten kannattaa vaan suoraan ghostata. 

Tämä taitaa koskea sitä niin sanottua "pohjakoria". Naisten pohjalla se miesten taso on aika hirveä, mitä olen ymmärtänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme