Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pk:n johtaja haluaa vierailla kaikkien lasten kotona. Onko normaalia?

Vierailija
10.09.2008 |

Eli lapseni ryhmässä oleva lto on myös päiväkodin johtaja. Hänen tapaansa kuuluu tulla käymään jokaisen lapsen kotona, jossa sitten käydään lasta koskeva kehityskeskustelu, eli ollaan valmiiksi täytetty ne kyselykaavakkeet ja niitä sitten puidaan jokaisen kotona.

Olin aikalaisen tyrmistynyt tämän kuullessani, ei sillä, etten kotiini kehtaisi johtajaa päästää. Mielestäni vain tästä tulee olla oikeus kieltäytyä ja käydä keskustelu ihan päiväkodin tiloissa.

Onko vastaavanlaista muuallakin? Itse en ole koskaan kuullutkaan olevan. Tämä pk on Helsingissä.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva käytäntö, ei siinä mitään. Miksi mua haittaisi päästää hoitajat kotiini? Osoittaa vähän ihmisen omituisuutta jos ei päästä

Vierailija
62/72 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy muuten myös koulusta opettaja kerran vuodessa jos vanhemmat haluavat (saa siis valita käydäänkä keskustelu kotona vai koululla, me valittiin koti!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen koti. Onko siistiä/likaista.

Vierailija
64/72 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa. Mä olen ylpeä meidän kodista. Saa ihan rauhassa kytätä.

En kyllä usko, että tuollaisen vierailun tarkoituksena on kyttääminen. Eikös se ole teidän mielestänne hyvä, jos kytätään? Joskus tuntuu, että olisi ehkä hyväkin tarkistaa, millaisissa oloissa lapset elävät. Eikös sillä haeta vain lapsen parasta?

millainen koti. Onko siistiä/likaista.

Vierailija
65/72 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne käy kyttäämässä millainen koti. Onko siistiä/likaista.

A-ha! Mitäpä sitten tapahtuu? Meneekö nimi johonkin epäilyttävien rekisteriin jos oli pölyä lattioilla?

Paljon epäilyttävämpää minusta, jos ei päästä muita kotiinsa. Pitää tosiaan olla sosiaalisesti jotenkin rajoittunut tai sitten kotona on jokin pielessä. Lapsistakin varmaan kasvaa yhtä omituisia sulkeutuneita jurottajia jotka uskaltaa avautua vain netissä.

Vierailija
66/72 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he kerran ovat juoruilevia epäluotettavia, kyyliä viranomaisia?

Minusta tuo kasvatuskumppanuus kuulostaa ihan hienolta. Meille kyllä hoitajat ovat tervetulleita. Lisäksi se olisi MINULLE antoisaa, siinähän oppisi vähän enemmän tuntemaan niitä hoitajia kun ehtisi kerrankin rauhassa kahvitella ja jutustella. Liian vähän oikeastaan tunnen niitä ihmisiä jotka lastani päivät pitkät hoitavat, kun siinä lasta hakiessa ja noutaessa ei ehdi paljonkaan jutella.

Vierailija
67/72 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme ihan hirveässä asunnossa. Uutta ollaan tuloksetta etsitty kaksi vuotta. Heti lähdetään kun vain sopiva löytyy. Inhoan ja häpeän tätä nykyistä lousmoa, ja siksi en halua ketään kylään. Hirveää olisi esitellä pk:n henkilökunnalle ja sitten he luulisivat, että viihdymme ja pidämme tästä asunnosta :O

Vierailija
68/72 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäisin ehdottomasti, jos meille olisi tarhan työntekijä tunkemassa.

Vierailija
69/72 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme ihan hirveässä asunnossa. Uutta ollaan tuloksetta etsitty kaksi vuotta. Heti lähdetään kun vain sopiva löytyy. Inhoan ja häpeän tätä nykyistä lousmoa, ja siksi en halua ketään kylään. Hirveää olisi esitellä pk:n henkilökunnalle ja sitten he luulisivat, että viihdymme ja pidämme tästä asunnosta :O

Itse aiheeseen: mielläni päästäisin hoitajat meille kylään. Onhan poikani käynyt hoitajan luona. Tämä oli lomalla ja lapseni viimeistä hoitopäivää ennen kesälomaa hoidossa. Veimme lapsen askarteleman kortin päiväkodille, ja kun lapsia oli ollut vähän ja hoitaja asui melkein naapurissa, kävivät koko osaston voimin kävelyllä ja veivät hoitajalle kortin.

Vierailija
70/72 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
71/72 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena tyttönä 3 viikkoa opiskelijana päiväkodissa. Eräällä tytöllä oli putkinäkö ja koska hän oli lähinnä tulevaa ammattiani, otin hänet omaksi lapsekseni.

Hoitajat ehtivät sen 3 viikon aikana juoruilla, kuinka epämääräiset olot tytöllä on kun äiti on eronnut. Siellä varmaan juhlitaan ja äiti oli kuulemma nähty kaupungin ravintolassakin. Että se putkinäkö on varmaan sen takia, että äiti on ryypännyt odotusaikana.

Olin aika kauhuissani ja silloin päätin, että jos minulla joskus on lapsia, pidän välit hoitajiin tosi etäisenä. En päästäisi todellakaan kotiini.

Vierailija
72/72 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan vaan siellä päiväkodissa tapaaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän