Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallitus leikkaa väkivallan uhrien tuesta, sen sijaan huru-ukon perustama miesjärjestö saa yli puoli miljoonaa

Vierailija
21.08.2024 |

https://yle.fi/a/74-20104914

"Rikoksen uhrien ja väkivaltaa kokeneiden maksuttomat kriisipuhelimet ja chat-palvelut, kuten Naisten Linja, Nollalinja ja Rikosuhrineuvostonta, ovat monelle matalimman kynnyksen tapa saada apua."

Sen sijaan tähän riittää rahaa:

"Ministeriö jakoi järjestölle rahaa, vaikka hakemuksessa oli faktat pielessä eikä yhteistyökumppaneilta kysytty suostumusta"

https://yle.fi/a/74-20085763

Kommentit (162)

Vierailija
101/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt kymmenen vuotta töitä Stea-avusteisten järjestöjen rahoituspuolella. Odotan mielenkiinnolla miten tuo Miesten Tasa-arvo Ry hoitaa kaikki Stean vaatimat velvoitteet.

Yleinen narratiivi keskusteluissa kun on se, että rahat heitetään järestöille, eikä niiden käyttöä pahemmin valvota. Asia ei ole näin. Avustuksen käyttö raportoidaan Stealle vuosittain ja tässä esimerkiksi raportoidaan sentilleen avustusrahalla maksetut palkat. Myös kaikki budjettiylitykset täytyy pystyä selitämään. Ei riitä se, että kokonaisbudjetissa on pysyttä, vaan avustushakemuksessa esitetyissä budjettimomenteissa on pysyttävä. Lisäksi tuo avustussumma on sen verran suuri, että avustuksen käyttöön ja talouteen on tehtävä erityistilintarkastus. Lisäksi Stealle täytyy antaa vuosittain tulos- ja vaikuttavuusselvitykset siitä miten avustushakemuksella esitettyihin tavoitteesiin on päästy.

Minulla on omat epäilykseni siitä, etteivät tuon yhdist

No eivät varmasti ole, kun sepittävät tutkimustuloksiakin. Mutta sillä ei ole valitettavasti väliä, kun hyväveliverkostot toimivat

Vierailija
102/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miehenä miks mun verorahoja pitäs käyttää vaan naisten hyväksi eikä yhtään mun oman sukupuolen.

Koska naisia hakataan enemmän yhteiskunnassa ja käytetään seksuaalisesti hyväkseen. Rais..kataan ym. Miksi he eivät saa enää apua lainkaan? Onko sinun miehenä vaikea ymmärtää, kun olet itse se vahvempi osapuoli fyysisesti ja nainen ja lapset jäävät aina heikommaksi osapuoleksi. Onko sinua rais..ttu naisten taholta tai käytetty väkivaltaa naisten taholta? 

Miehiä hakataan huomattavasti enemmän kuin naisia, ja tulijamiehet syyllistyvät noihin s* ksirikoksiin. 

Hyvin on MTA:n propaganda tyhmyreihin uponnut.

Kriisityötä ja apua tietenkin tarvitaan uhrien sukupuolesta riippumatta.

Sehän onkin saman tasoista, olit mies tai nainen. Näkeehän sen tästäkin keskustelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miehiä hakkaavat eivät yleensä ole naisia. Toki miehetkin voivat tarvita suojaa mehiltä, siinä olet ihan oikeassa. Mutta naisia on ihan turha alkaa syyttämään."

Minua ei ole lyöneet naamaan kuin naiset.

Ok, toivottavasti teit rikosilmoituksen ja naiset joutuivat vastuuseen teoistaan. Toivottavasti myös sinun rikoksistasi on tehty, mukaanlukien henkinen väkivalta

Vierailija
104/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yle uutisoi aiemmin Miesten tasa-arvo ry:n (MTA) saamasta 637 746 euron STEA-avustuspäätöksestä. Hakemuksessa järjestö väitti säännönmukaiseksi tutkimustulokseksi, että valtaosa fyysisestä seurusteluväkivallasta kohdistuu poikiin ja miehiin. Väite on tutkijoiden mukaan väärä."

😂 Että semmosia poikia. Vissiin jäänyt huomaamatta kaikki ne uutiset missä mies on tappanut tyttöystävänsä tai vaimonsa.

Niin tai ne uutiset joissa vaimo on tappanut  tai tapattanut miehensä. Naisia tapetaan muutama vuodessa enemmän puolison toimesta kuin toisinpäin. Ero ei ole dramaattinen. Tuo sairaalahoitoa vaativien tilasto on paljon mustempi ja kääntyy toiseen suuntaan.

Eihän tuota saa sanoa julkisesti kun sillä murenee kulissi että nainen voi olla vain viaton uhri eikä koskaan syyllinen. 

Vierailija
105/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miehenä miks mun verorahoja pitäs käyttää vaan naisten hyväksi eikä yhtään mun oman sukupuolen.

Koska naisia hakataan enemmän yhteiskunnassa ja käytetään seksuaalisesti hyväkseen. Rais..kataan ym. Miksi he eivät saa enää apua lainkaan? Onko sinun miehenä vaikea ymmärtää, kun olet itse se vahvempi osapuoli fyysisesti ja nainen ja lapset jäävät aina heikommaksi osapuoleksi. Onko sinua rais..ttu naisten taholta tai käytetty väkivaltaa naisten taholta? 

Miehiä hakataan huomattavasti enemmän kuin naisia, ja tulijamiehet syyllistyvät noihin s* ksirikoksiin. 

Miehiä hakkaavat eivät yleensä ole naisia. Toki miehetkin voivat tarvita suojaa mehiltä, siinä olet ihan oikeassa. Mutta naisia on ihan turha alkaa syyttämään. Suurin osa suomalaisista miehistä on myös koulut

Väkivaltaiset miehet ovat yli 90% tapauksista yh-äitirn kasvattamia. Jos kasvatatte pojistanne väkivaltaisia, se on teidän vika.

Vierailija
106/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen tehnyt kymmenen vuotta töitä Stea-avusteisten järjestöjen rahoituspuolella. Odotan mielenkiinnolla miten tuo Miesten Tasa-arvo Ry hoitaa kaikki Stean vaatimat velvoitteet."

Toivottavasti käytätte samoja arvostelukriteerejä ja tarkkuutta kuin muidenkin yhdistysten kanssa. Teillä ei aikaisemminkaan ole oikein toiminta ollut kehuttavalla tasolla. Pitäkää taso samana. Muuten tulee mieleen että meidän maassa on rakenteellista soramista.

Vierailija
107/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yle uutisoi aiemmin Miesten tasa-arvo ry:n (MTA) saamasta 637 746 euron STEA-avustuspäätöksestä. Hakemuksessa järjestö väitti säännönmukaiseksi tutkimustulokseksi, että valtaosa fyysisestä seurusteluväkivallasta kohdistuu poikiin ja miehiin. Väite on tutkijoiden mukaan väärä."

😂 Että semmosia poikia. Vissiin jäänyt huomaamatta kaikki ne uutiset missä mies on tappanut tyttöystävänsä tai vaimonsa.

Niin tai ne uutiset joissa vaimo on tappanut  tai tapattanut miehensä. Naisia tapetaan muutama vuodessa enemmän puolison toimesta kuin toisinpäin. Ero ei ole dramaattinen. Tuo sairaalahoitoa vaativien tilasto on paljon mustempi ja kääntyy toiseen suuntaan.

Tuo terveydenhuollon tilasto perustuu uhrien itse kertomiin syihin siitä mistä ovat saaneet vammoja. Sen luotettavuus on ihan mitä sattuun.  Parisuhdeväkivallalle on luonteenomaista että sitä piilotellaan ja hävetään. Lisäksi siitä kertominen on naiselle usein hengenvaarallista.

Vierailija
108/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä massit pitäisi tässä kurimustilanteessa jakaa luotettavaksi osoittautuneille järjestöille, joilla on selkeät toimintalinjaukset ja myös käytännössä osoitettu hyöty ja tulokset.

Vierailija
109/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille on lukuisia palveluita jotka yhteiskunta kustantaa niin korkea aikakin karsia niitä. Ei miehilläkään ole oikeastaan mitään yhteiskunnan kustantamana. Mutta kyllä sem tietää ihan jokainen nainen haluaa palvelua mutta yksikään ei itse siittä palvelusta halua maksaa

Ja sietää ollakin niin kauan kun miehet aiheuttavat naisille uhkaa. Lopettakaa se riehuminen niin ei tarvita kaikkia noita palveluita.

Nainen nyt KOKEE uhkaa aina kun näkee miehen mutta se ei kerro onko mitää oikeaa uhkaa edes olemassa. Kokemus ja totuus ei ole sama asia.

Vastaa ensin minun kysymykseeni niin puhutaan sitten tuosta

Ilmoita asiasta silloin kun siltä tuntuu. 

Kerrotko nyt montako kertaa pitää joutua tulijan väkivallan uhriksi ennen kuin saa äänestää persuja?

Vierailija
110/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"a kyllä naisjärjestöä tulee kannattaa, koska he joutuvat eniten väkivallan uhreiksi ym. Ja oletko siis itse miehenä kokenut sitä samaa? Onko sinut nainen rais..kannut tai lyönyt sinua? Niinpä. "

Minua on lyöty, vapautta riistetty mutta ei r*iskattu. Vaimoani ei ole ikinä r*iskattu, joten olemme tuolta osin samassa tilanteessa.

Uskallan kuitenkin veikata, että on. Hänen sukuelimiinsä on tunkeuduttu lääketeollisuuden toimesta ja hänen kehoaan on mutiloitu siksi, että sinä pystyt tyydyttämään häneen tarpeesi. Jos teillä on lapsia, jotka on synnytetty sairaalassa, hänet on aivan varmasti raiskattu, sillä Suomessa ei ole tosiasiallista mahdollisuutta kieltäytyä lääketeollisuuden raiskaussynnytyksistä ilman syrjinnän kohteeksi joutumista

Ja sitten voidaan pohtia sitä, olisiko nainen vaimosi vielä silloinkin, jos on vaikka 5 vuotta antamatta sinulle seksiä? Entä jos kieltäytyisi käyttämästä ehkäisyä, ja sinä joutuisit käyttämään joka kerran kondomia? Sitä voi pohtia, onko tällainen painostaminen (parisuhde loppuu jos seksi loppuu) r aiskaamista vai mitä, mutta seksuaalista väkivaltaa se on, painostaen seksuaalisiin tekoihin kiristämällä

Vierailija
111/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo puhelimiin vastaavat henkilöt palkattuja ammattilaisia, vai vapaaehtoisia, jotka toimivat pääosin ilman korvausta, tai aivan nimellisellä korvauksella?

Vierailija
112/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt kymmenen vuotta töitä Stea-avusteisten järjestöjen rahoituspuolella. Odotan mielenkiinnolla miten tuo Miesten Tasa-arvo Ry hoitaa kaikki Stean vaatimat velvoitteet.

Yleinen narratiivi keskusteluissa kun on se, että rahat heitetään järestöille, eikä niiden käyttöä pahemmin valvota. Asia ei ole näin. Avustuksen käyttö raportoidaan Stealle vuosittain ja tässä esimerkiksi raportoidaan sentilleen avustusrahalla maksetut palkat. Myös kaikki budjettiylitykset täytyy pystyä selitämään. Ei riitä se, että kokonaisbudjetissa on pysyttä, vaan avustushakemuksessa esitetyissä budjettimomenteissa on pysyttävä. Lisäksi tuo avustussumma on sen verran suuri, että avustuksen käyttöön ja talouteen on tehtävä erityistilintarkastus. Lisäksi Stealle täytyy antaa vuosittain tulos- ja vaikuttavuusselvitykset siitä miten avustushakemuksella esit

Ministeriöt eivät peri mitään, poliisille voitte tehdä ilmoituksen, mutta poliisi ei sitä tutki. 

STEA ei ole poliisi.

Vierailija
113/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miehiä hakkaavat eivät yleensä ole naisia. Toki miehetkin voivat tarvita suojaa mehiltä, siinä olet ihan oikeassa. Mutta naisia on ihan turha alkaa syyttämään."

Minua ei ole lyöneet naamaan kuin naiset.

Ok, toivottavasti teit rikosilmoituksen ja naiset joutuivat vastuuseen teoistaan. Toivottavasti myös sinun rikoksistasi on tehty, mukaanlukien henkinen väkivalta

Oletko syönyt vääriä sieniä? Minua lyöneet naiset ovat olleet tuntemattomia jotka suuttuivat kun ei suostunut panemaan heitä. Mitä luulet, kuinka poliisi tuohon asiaan suhtautuisi?

Vierailija
114/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uskallan kuitenkin veikata, että on. Hänen sukuelimiinsä on tunkeuduttu lääketeollisuuden toimesta ja hänen kehoaan on mutiloitu siksi, että sinä pystyt tyydyttämään häneen tarpeesi. "

Ok. Ollaan tällä tasolla. Hyvät harhat sinulle.

Vierailija
115/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen tehnyt kymmenen vuotta töitä Stea-avusteisten järjestöjen rahoituspuolella. Odotan mielenkiinnolla miten tuo Miesten Tasa-arvo Ry hoitaa kaikki Stean vaatimat velvoitteet."

Toivottavasti käytätte samoja arvostelukriteerejä ja tarkkuutta kuin muidenkin yhdistysten kanssa. Teillä ei aikaisemminkaan ole oikein toiminta ollut kehuttavalla tasolla. Pitäkää taso samana. Muuten tulee mieleen että meidän maassa on rakenteellista soramista.

Eli toisin sanoen tiedät itsekin noiden Miesten Tasa-arvolle menevien rahojen tulevan väärinkäytetyiksi, kun oikein toivot ja pyydät epätarkkaa käsittelyä :D

Vierailija
116/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakenteellista sortamista on, kuten myös rakenteellista seksuaalist väkivaltaa. Esim. synnytyksen yhteydessä. Lisäksi laki ei nykyään suojaa naista ja vauvaa mahdollisen toisen huoltajan väkivallalta edes luonnollista imetysaikaa. Siinä on hyviä esimerkkejä hyvin vakavasta rakenteellisesta seksuaalisesta väkivallasta, jotka kohdistuvat naisen lisäksi pikkuvauvoihin

Vierailija
117/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen arvovalinta!

Vierailija
118/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo terveydenhuollon tilasto perustuu uhrien itse kertomiin syihin siitä mistä ovat saaneet vammoja. Sen luotettavuus on iha

Kumma juttu että nyt tilastoihin ei voi luottaa, mennään siis sinun mutullasi. Tiedotetaan vielä lainsäätäjiä ja viranomaisiakin että sinä kyllä tiedät.

Vierailija
119/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä massit pitäisi tässä kurimustilanteessa jakaa luotettavaksi osoittautuneille järjestöille, joilla on selkeät toimintalinjaukset ja myös käytännössä osoitettu hyöty ja tulokset.

Siinä tapauksessa naisasiajärjestöiltä voidaankin siirtää puolet budjetista tuolle miesjärjestölle. Tällöin on tasa-arvo toteutunut ja kaikki tyytyväisiä.

Vierailija
120/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Uskallan kuitenkin veikata, että on. Hänen sukuelimiinsä on tunkeuduttu lääketeollisuuden toimesta ja hänen kehoaan on mutiloitu siksi, että sinä pystyt tyydyttämään häneen tarpeesi. "

Ok. Ollaan tällä tasolla. Hyvät harhat sinulle.

Päin vastoin, vaatii erittäin kirkasta havainnointikykyä tiedostaa rakenteellinen seksuaalinen väkivalta. Ja sieltä myös klassinen hulluksi leimaamisen defenssi, kun tulee paljastetuksi